إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٣٨

🦋    الحلقة    ٣٨   🦋 

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

همسة / بحبك اوى 

سليم بيحضن همسة اوى وبيلف بيها فى المكتب وبيبسها من شفايفها💖

همسة / يلا روح على شغلك 

سليم/ مش معقول تسبينى كدة 

همسة / سليم مش عوزيين دلع يلا على شغلك

 
همسة بتخرج من مكتب سليم و سليم مبسوط اوى و بتروح على الورشة 

همسة / ممكن الكل يسمعنى 

الكل بيتجمع قدم همسة 

همسة / انا حبة اشكركو على المجهود الهايل الى انتو بزلتوة من غيركو مكناش قدرنا نسلم اول طلبية للشركة

 
الكل مبسوط اوى وبيتكلمو قد اية همسة طيبة اوى و همسة بتشوف طفلة صغيرة قاعدة بعيد و همسة بتروح عليها 

همسة / ممكن نتعرف 

الطفلة / انا منة 

همسة / ياخراشى على الجمال انتى جاية مع ميين 

شادية العاملة فى الورشة بتجرى على همسة 

شادية / سمحيينى يا مدام همسة دى مش هتتكرر تانى ارجوكى سمحينى 

همسة / ممكن تهدى اسمحك على اية 

شادية/ منة بتكون بنتى انا عارفة اننا مينفعش نجيب اطفال معانا الشركة بس غصب عنى والله 

همسة بتضحك 

همسة / طب اهدى عادى مدام بنوتة زى القمر كدة عادى هتيها معاكى 

سارة / بس البش مهندس مصعب لو شفها هيرفدنى 

همسة / مصعب قال كدة علشان خطر وجود اطفال فى الورشة هنا بس انا عارفة ان منة هادية ومش هتعمل حاجة غلط 

منة بتهز رسها لهمسة انها مش هتعمل حاجة و همسة بتضحك وبتحضنها

 
سارة / انتى طيبة اوى يا مدام همسة لو فى البلد دى زيك اتنين بس هتكون البلد دى حاجة تانية خالص 

همسة / مش للدرجة دى يعنى يلا انتى روحى شوفى شغلك وانا هاخد منة معايا فى المكتب محتجاها فى حاجة دة بعد ازن ماما طبعا

 
منة / اروح معاها يا ماما 

سارة / حببتى اة طبعا اوعى تزعلى الهانم انتى فاهمة 

 
منة / متخفيش يا ماما انا بسمع الكلام

 
همسة مبسوطة من منة اوى انها هادية ورقيقة اوى 

همسة / يلا قولى لماما بااى 

      **********************************

همسة بتاخد منة وبتروح على مكتب سليم و سليم معاة عملاء و همسة بتاخد منة بهدوء وبتروح على مكتبها
 و سليم عيونو عليهم ومستغرب ميين الى مع همسة دى 

 و همسة بتخلى منة تقاعد على المكتب و همسة بتبدا تاخد رايها فى تصاميم الاطفال الى بتجهزها و همسة فرحانة اوى وبتحضن منة  و سليم مش قادر يبعد عيونو عن همسة ابدا 
 و العملاء بيتكلمو معاة وهو مش سامع حاجة 

العملاء / تحب حضرتك تمضى على العقد امتى 

سليم مبيردش عليهم وبيعيدو السؤال اكتر من مرة

سليم / اة نعم بكرة اكون قرات العقود كويس واقرر 

العملاء / شكرا جدا يابش مهندش نستازن احنا 

سليم بيسلم عليهم وبيخرجو و بيروح على همسة و منة 

سليم / ميين الانسة مش تعرفيينى 

همسة / دى صحبتي منة بنت شادية  الى شغالة فى الورشة

  
سليم  / واتعرفتى عليها امتى 

همسة / من خمس دقايق بس 

سليم / ااااااة خمس دقايق بس وبتدلعيها الدلع دة كلو اما انا خلاص

 
همسة بتبص لسليم اوى وبتروح علية 

همسة / انت بتغير من منة كمان 

سليم / اعمل اية ربنا خلقنى كدة اموت انا يعنى من الغيرة
 
همسة / بعد الشر عنك يا حبيبى 

همسة بتحاول توصل سليم علشان تبوسو من خدو و سليم بيطول نفسو اكتر وبيعمل نفسو زعلان و همسة بتقرصو من جمبو و سليم بيوطى بسرعة و همسة بتبوسو من خدو وبيضحكو و سليم بيضمها جامد و منة بتتكسف وبتضحك 
 و همسة و سليم بيبصلها اوى وبيضحكو

      **********************************


فى الليل 

سليم فى مكتبو والموبيل بيرن 

سليم / الو 

ابتسام /  سليم الحقنى انا خايفة اوى 

سليم / ابتسام اهدى فى اية انتى كويسة

ابتسام / كان فى حرامى فى الفيلا و البوليس هنا ممكن تيجى بسرعة انا خايفة ولوحدى لو سمحت مش حبة حد يعرف مهما كان ميين

سليم / ماشى بس انتى اهدى وانا جاى بسرعة 

سليم لسة هيخرج من مكتبو همسة بتدخل المكتب هى ومصعب

 
همسة/ حبيبى يلا انا خلصت شغل لو جاهز خلينا نمشى 

سليم / فى مشوار مهم 

همسة / مشوار فيين فى اية 

سليم بيفتكر كلام ابتسام انو ميقولش لحد مهما كان ميين 

سليم / مشوار مهم مصعب وصل انت همسة على الفيلا حببتى مش هتاخر 

سليم بيمشى بسرعة و همسة بتقلق اوى 

      **********************************

مصعب / همسة خلينى اوصلك 

همسة / اااة اوكى 

همسة مديقة اوى ومش فاهمة سليم فى اية واية الى حصل خلاة كدة  و همسة بتروح تركب مع مصعب وسرحانة وقلقانة اوى 

مصعب / همسة انتى كويسة 

همسة / نعم 

مصعب / بقول انتى كويسة 

همسة / اة انا كويسة بس كنت سرحانة شوية 

مصعب بيبص لهمسة اوى وباين عليها قلقانة اوى
 
مصعب / انتو الستات مستحيل تتغيرو ابدا دة كلو علشان سليم عندو مشوار 

همسة / همسة لا طبعا عادى بس كان لازم يقولى رايح فيين على الاقل بدل ما افضل قلقانة عليك وحتى معرفش مع ميين

 
مصعب بيضحك 

همسة / مصعب متضحكش 

ومصعب مبيخدش بالو من الطريق وبيخبط فى العربية الى قدمه جامد و همسة بتصرخ 

      **********************************

سليم عند فيلا ابتسام وبيدخل الباب مفتوح

سليم / ابتسام 

ابتسام بتجرى على سليم و بتعيط اوى وبتترمى فى حضنو 

سليم / اهدى اهدى احكيلى حصل اية 

ابتسام /  انا كنت نايمة فى اوضتي وسمعت خبط فى اوضة 
بابا اوضة المكتب قولت يبقي بابا رجع من السفر ولسة هنزل شفت 

وابتسام بتعيط 

سليم / تعالى اهدى تعالى اقاعدي

سليم بيخدها وبيقاعدو

ابتسام / شفت واحد ماسك سكيين فى ايدو وخفت اوى رجعت على اوضتي بسرعة واتصلت بالشرطة

وابتسام بتعيط اوى 

سليم / ثوانى اجبلك مياة فيين المطبخ 

ابتسام بتشاور لسليم على المطبخ و سليم بيروح بسرعة 
 و ابتسام بتشوف موبيل سليم بيرن ومكتوب حببتى 
و بتقفل الموبيل بتاع سليم بسرعة قبل مايرجع

      **********************************


همسة فى المستشفى وماسكة الموبيل فى اديها وبتعيط وبتحاول تكلم سليم تانى بس الموبيل مقفول و همسة بتدايق اوى وبتعيط

 
الدكتور / الاشاعات بتعتك سليمة بس خبطة رجلك هتتعبك شوية وممكن درجة حرارة تعلا شوية متقلقيش انا هكتبلك على ادوية فى حدوث اى حاجة تخديها 

همسة /  شكرا يادكتور انا كنت حبة اعرف مصعب هو 

الدكتور / اة الى جاى معاكى هو كمان كويس متقلقيش ممكن تتصلى بحد  يجى يخدك

همسة/ اة انا بتصل بجوزى بس موبيلو فاصل 

الدكتور/ تحبى اطلبلك تاكسى 

همسة / لا شكرا 

وبيدخل مصعب اوضة الى فيها همسة وفى جرح فى دماغو بسيط 

الدكتور/ حمدالله على سلامتكو جت بسيطة 

مصعب / شكرا يا دكتور 

مصعب بيقاعد جمب همسة على الكرسى 

مصعب/ انا اسف يا همسة 

همسة / المهم اننا كويسين انت عامل اية

مصعب / مجرد جرح بسيط الممرضة طمنتنى على رجلك ان مفيهاش كسر 

همسة / اة الحمد لله جت بسيطة 

مصعب / كلمتى سليم 

همسة / موبيلو مقفول 

مصعب / انا هروح اشوف حساب المستشفى وانتى حولى تكلمية تانى

همسة بتحاول تكلم سليم والموبيل مقفول 

      **********************************

سليم قاعد مع ابتسام 

سليم/ ازاى قاعدة لوحدك فى فيلا زى دى 

ابتسام / بابا واختى سافرو دبى فى شغل والمفروض انهم هيرجعو بكرة بس انا بلغتهم بالخبر وهم هيركبو اول طيارة وهيرجعو

 
سليم /متقلقيش مفيش حاجة هتحصل خلاص 

ابتسام / انا خايفة احسن يرجع الحرامى ممكن تخليك معايا انا خايفة اوى 

سليم / اة طبعا انا معاكى 

ابتسام / انا مش عارفة اشكرك ازاى انا مليش أصحاب خالص كنت اتصلت بحد كان يفضل معايا لحد ما بابا واختى يوصلو
 
سليم / لية مش احنا اصدقاء 

ابتسام / اة طبعا

      **********************************

 
همسة فى المستشفى ومصعب بيدخل عليها 

مصعب / همسة لو جهزة الدكتور قال اننا ممكن نخرج دلوقتى

وبيدخل يوسف الاوضة وبيروح على همسة بسرعة وبيحضنها 

 
يوسف / همسة انتى كويسة فيكى حاجة 

ويوسف بيشوف رجل همسة مربوطة 

يوسف / رجلك 

همسة / انا كويسة الدكتور قال انها مفيهاش حاجة 

يوسف بيبص لمصعب و مصعب بيبص للارض ومدايق اوى 

يوسف / انت كويس 

مصعب / انا اسف انا السبب انا 

يوسف / اهدى المهم انكو بخير ومفيش حد فيكو حصلو حاجة لقدر الله

مصعب / الحمد لله لما حصلت الحادثة همسة كان مغما عليها خفت اوى يحصلها حاجة 

يوسف / فيين سليم هو كان معاكو 

همسة / لا 

يوسف / يعنى اية انتى فى المستشفى وهو مش موجود 

همسة / يوسف سليم ميعرفش اننا فى المستشفى هو عندو مشوار مهم والموبيل بتاعو مقفول 

يوسف / مش مهم يلا خلينا نمشى الاول هروح اشوف حساب المستشفى ونمشى

مصعب /انا خلصت حساب المستشفى 

ويوسف ومصعب بيستعدو همسة انتا تمشى و همسة بتتالم 

يوسف / متاكدة ان رجلك مفيهاش حاجة 

همسة / الدكتور قالى انها هتوجعني كام يوم كدة

ويوسف ومصعب بيخدو همسة على العربية 

يوسف / مصعب اركب خلينى اوصلك 

مصعب / لا شكرا انا هاخد تاكسى همسة تانى مرة انا اسف 

همسة بتبتسم لمصعب ويوسف بياخد همسة وبيمشو 


      **********************************

همسة/ كويس انك مقولتش لهاشم كان قلق على الفاضى 

يوسف / انتى لما كلمتينى كنت لسة هخرج من الفيلا واخت عربية هاشم وجيت بسرعة كنت خايف اوى عليكى 

همسة مبتردش علية ويوسف بيبصلها بتكون نامت على الكرسى ويوسف بيروح على الفيلا و هاشم بيكون عندو ضيوف وبيوصلهم لعربيتهم

 
هاشم بيشوف يوسف بيوصل بالعربية ومعاة همسة و همسة نايمة وباين عليها التعب و هاشم بيودع أصحابه وبيروح على يوسف

 
هاشم / انت كنت فيين وملها همس
ة
يوسف بيقول لهاشم على الى حصل  

هاشم / وانت ازاى متقوليش على حاجة زى دى 

هاشم بيرروح همسة و همسة نايمة على الكرسة و هاشم بيملس على شعرها بحنية 

هاشم / سليم 

يوسف / مكنش معاهم هو فى مشوار شغل تقريبا ومعرفناش نبلغو 

هاشم بيقرب همسة وبيشلها فى حضنو  و همسة بتفتح عنيها وبتشوف هاشم 

همسة / هاشم 

وبتتعلق فى رقبتو وبتنام على كتفو و هاشم بيدخل همسة الفيلا ومعاة يوسف وبيطلعها على اوضتها وبينيمها على السرير و همسة بتتالم من رجليها وبترجع تنام تانى من التعب

يوسف / خليها تنام احسن 

هاشم / اتفضل اخرج قدمي حسابى معاك بعديين

 
هاشم ويوسف بيخرجو برة الاوضة

 
هاشم / اى حاجة تحصل لازم اعرفها بسرعة وخصوصا انها تخص همسة

 
يوسف / محسسنى ان انا الى عملتلها الحادثه 

هاشم / بلاش كلام كتيير اتفضل يلا امشى 

يوسف مش عارف يتكلم 

يوسف / انا مش عارف اعمل اية بس علشان ارضيك انا همشى احسن 

ويوسف بيمشى و هاشم بيرجع يبص على همسة وهى نايمة 
وبيخرج تانى من الاوضة

      **********************************

سليم فى فيلا ابتسام وبيروح فى النوم وهو قاعد على الكنبة وابتسام بتجيب غطاء وبتغطية بحنية وبتملس على شعرو  
وبتقاعد جمبو وبتتفرج علية وهو نايم

.
      **********************************

همسة بتحلم بالحادثة تانى وبتخاف اوى وهى نايمة
 و رجليها بتوجعها اوى وبتفتح عنيها وبتبص حوليها

همسة /  سليم

 
وبتبص فى الساعة وبتشوف ان الساعة ٥ بعد الفجر

 
همسة / اصعب حاجة انك تكون محتاج حبيبك جمبك وهو مش معاك انت فيين يا سليم انا محتجاك اوى 

همسة دموعها بتنزل 

      **********************************

سليم بيشوف ان الشمس طلعت وبيبص على ابتسام نايمة على كتفو

سليم / ابتسام 

ابتسام بتفتح عنيها وبتبص لسليم اوى 

ابتسام / صباح الخير 

سليم / النهار طلع واهلك موصلوش لية 

ابتسام / اة  وانت نايم بابا اتصل بيا وقالى انو ملحقش الطيارة وهيركب طيارة الساعة ١٢ 

سليم / طب انا لازم امشى انا اتاخرت اوى وهكلمك اطمن عليكى

 
ابتسام / اوكى 

سليم / الموبيل بتاعى فيين 

سليم بيشوف الموبيل بتاعو بعيد وبيروح يخدو وبيخرج بسرعة

 
سليم / يااة ازاى انا عملت كدة حتى متصلتش بيها زمنها قلقانة اوى 

سليم بيركب العربية بسرعة وبيطلع الموبيل وبيكون مقفول 

سليم / الموبيل مقفول اية دة همسة كلمتنى كتيير اوى 

سليم متعصب اوى وبيضرب بايدو فى العربية وابتسام وقفة بتبص علية ومبتسمة اوى و  سليم بيسوق العربية بسرعة 

      **********************************

هاشم مع همسة فى الاوضة والممرضة بتاعت والدت همسة بتعملها كمدات علشان حرارتها مرتفعة اوى 

هاشم / خلينا ننقلها مستشفى احسن 

الممرضة/ لا الادوية الى اخدتها دى هتخلى تنام شوية
 و الحرارة تنزل بس اهم حاجة الكمدات باستمرار 

هالة بتنادى على الممرضة 

هاشم / خليكي مع طنط هالة وبلاش تقوللها على همسة 

الممرضة / حاضر الف سلامة عليها 

والممرضة بتخرج وشيرين بتقف على باب اوضة همسة 

شيرين / انا حاسة ان دة مش بيت ابدا حاسة انو مستشفى 

هاشم بيبص لشيرين بغضب وشرين بتمشى وبتسيبو
 و هاشم بيروح وري شرين وبيوقفها 

هاشم / شيرين انا بحظرك لاخر مرة لو دايقتى همسة انتى الى هتندمى
 
شيرين / انت بتقولى الكلام دة انت نسيت انى مراتك ولا اية 

همسة / شيرين كفاية متخلنيش افلت اعصابى 

كريم / بابى بابى تعالة العب معايا 

شيرين / تعالة يا حبيبى احسن بابى مش فاضى اصلو دلوقتى بيشتغل دكتور

هاشم بيبصلها اوى بعصبية وشيرين بتاخد كريم وبتخرج الجنينة


      **********************************

هاشم بيطلع على اوضة همسة وبيشوف حرارتها نزلت شوية 
و بيبص فى الساعة ومدايق اوى من سليم وبيدخل سليم اوضة همسة 

هاشم/ اهلا 

هاشم / فى حاجة همسة

هاشم / خلينا نتكلم برة تعالة تعالة 

هاشم بيحاول يهدى نفسو شوية 

سليم / فى اية

هاشم / انت عارف ان همسة عملت حادثة امبارح 

سليم بيتصدم اوى 

سليم / حادثه همسة ازاى ولية محدش بلغنى 

هاشم / لو حضرتك بتفتح موبيلك كنت عرفت وكمان انت لو مع مراتك كان هيكون افضل ليها طبعا 

سليم لسة هيدخل اوضة همسة بسرعة و هاشم بيمسك ايدو 

هاشم / سليم انت وعدتنى انى مش هشوف دموع همسة ابدا امبارح الى كان واجعها اوى انك مش معاها اقرب الناس ليها مش جمبها هو دة الى كان بيوجعها يا سليم 

سليم مدايق من نفسو اوى ودموعو بتنزل لما بيشوف كمية الوجع فى كلام هاشم 

هاشم / لو مكنتش متاكد انك بتحبها كان هيكون فى تصرف تانى

 
سليم بيسيب هاشم بيدخل على اوضة همسة وبيقرب عليها وبيمسك اديها وبيبسها و دموعو بتنزل

همسة بتفتح عنيها بتشوف سليم جمبها  و سليم بيحط ايدو على خدها بحنية 

سليم / اسف 

همسة / انا خفت اوى 

سليم بيحضنها اوى و همسة بتحس بدموع سليم و همسة بتبصلو اوى وبتمسحلو دموعو 

همسة/ انا كنت خايفة احسن مشفكش تانى كنت خايفة اوى

 
سليم بيحضنها اوى 

سليم / مكنتش هسامح نفسى ابدا لو كان حصلك حاجة 

همسة / حولت اكلمك اكتر من مرة بس بس معرفتش اوصلك ابدا 

سليم/ قوليلى انتى فيكى حاجة حصلك حاجة 

همسة / لا انا كويسة ياروحى متقلقش عليا بس رجلى تعبانى شوية الدكتور قالى انها يوميين وهترجع زى الاول 

سليم / بتوجعك

 
همسة / تق تق  كنت فين انا قلقت عليك اوى 

سليم بيتردد انو يقولها علشان متديقش 

سليم/ واحد صحبى كان واقع فى مشكلة بسيطة  المهم انتى ارتاحى

وردة   ✍️

ليست هناك تعليقات