إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٣٧

🦋    الحلقة    ٣٧    🦋


🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

همسة / خلونا ندخل جوة الاول 

بيدخلو على الفيلا وبيشوفو ابن هاشم بيلعب بالكورة  وشيريين قاعدة ومسكة الموبيل بتعها وبتشوفهم دخليين وبتتجاهل وجدهم

يوسف / انا نسيت اقولكم دى 

همسة / عرفت الصبح قبل ما نخرج 

وبيروحو عند شيرين وبيقاعدو

همسة / معلش مقدرناش نتعرف عليكى كويس اهلا وسهلا بيكى 

شيرين / غريبة اوى انك بتقوليلى اهلا وسهلا فى بيتى 
همسة بتبص لسليم ويوسف اوى 

همسة / اة طبعا دة بيتك 

هاشم بيدخل وكريم بيجرى علية بفرحة 

كريم/ باابى باابى 

هاشم بيحضن كريم اوى وبيدخل وبيروح عليهم 

هاشم / حمدالله على السلامة 

همسة بتروح لهاشم وبتحضنو وبتسلم علية هاشم بيبص همسة اوى 

هاشم / همسة رجلك ملها انتى كويسة
 
همسة / مفيش مجرد حادثة بسيط 

سليم / مش بسيط اوى يعنى بس الحمد لله
 
همسة / سليم 

هاشم / همسة حصل اية 

همسة / كان فى ماكينة فى الشغل فيها مشكلة وباين ان كان فى مشكلة فى الكهربة وبس مجرد حادثه 

وشرين بتاخد كريم ولسة هتطلع 

هاشم / شيريين ريحة فيين 

شيرين / لما تحس ان انا وابنى موجوديين احنا فى اوضتنا بعد ازنكو

 
وشيرين بتاخد كريم وبتطلع 
 
همسة / هاشم انت لية خبيت عننا انك متجوز 

هاشم / تعالى اقاعدي ونتكلم براحتنا تعالى 

و بيقاعدو كلهم. 

هاشم / انا وشيرين فى خلافات بينا كتيير يعنى من ناحية وجهات النظر وحصلت بينا مشكلة من كام شهر وهى اخدت كريم وسافرت لبنان ترتاح شوية انا مش عوزكو تتديقو منها هى عصبية شوية بس قلبها طيب اوى 

همسة / احكلنا اتعرفت عليها ازاى هاا واحكلنا قصة حبكو 

هاشم بيضحك 

سليم / اختك متطفلة اوى 

همسة بتروح تقاعد جمب هاشم و هاشم بيحط دراعو حوليين رقبتها  و همسة بتطلع لسنها لسليم وبتغيظو 

يوسف / انا عندى شغل دلوقتى لزم امشى

هاشم / خلى بالك من نفسك ولو فى حاجة كلمنى على طوول 

يوسف / حاضر 

هاشم / يوسف خد دى 

هاشم بيحدف ليوسف مفاتيح

 
يوسف / اية دى 

هاشم / اخرج وانت تشوف يلا تعالو نتفرج كلنا 

وبيخرجو كلهم برةوبيشوفو موتوسكل  واقف قدم باب الفيلا

 
يوسف / اية دة دة لميين 

هاشم / مبرووك عليك 

ويوسف فرحاان اوى وطاير من الفرحة وبيروح يحضن هاشم
 
هاشم / بس توعدنى انك هتركبو بحرص
 
يوسف / متقلقش 

سليم / مبرووك عليك يا يوسف 

يوسف/ الله يبارك فيك يا سليم فظييع اوى 

همسة / خدنى معاك 

سليم بيمسك ايد همسة 

سليم / انسى مستحيل اخليكى تحطى رجلك علية ابدا 

هاشم / فعلا يا همسة 

همسة / يووة هو انتو الاتنين هتتتفقو عليا ولا اية 

يوسف / تعالى تعالى 

همسة بتجرى على يوسف وبتركب وره ومبسوطةزو سليم قلقان ويوسف بيلف بالموتوسكل وره و  همسة فرحانة اوى 

سليم / همسة كفاية يلا تعالى 

همسة فرحانة اوى وبتروح على سليم  ويوسف بيعمل حركان بالموتوسكل وبيضحكو اوى كلهم وشيريين وقفة فى البلكونة وبتبص عليهم وباين عليها متعصبة اوى  و همسة بتشوف شيرين 

يوسف / سلام انا هطيير بااة 

هاشم / خلى بالك من نفسك 

يوسف / حاااضر سلاااام 

همسة و سليم و هاشم بيدخلو الفيلا 

سليم / انا تعبان هطلع ارتاح يلا يا همسة

همسة بتروح على هاشم وبتبوسو من خدو بحنية وبتحضنو
 
همسة / ربنا يخليك لينا تصبح على خيير
 
هاشم / تصبحى على خير يا حببتى 

سليم / انت كمان مش هتطلع تنام 

هاشم / عندى تلفون هعملو وهطلع انام  تصبحو على خير 

همسة و سليم بيطلع على اوضتهم 

همسة / شفت يوسف كان فرحان اوى ازاى 

سليم /فعلا كانو طفل صغيير 

همسة / حبيبى هروح اطمن على ماما احسن كنت بكلمها فى التليفون وكان صوتها مش مريحنى 

سليم / ماشى ياحبيتى انا هروح اخد شور 

      **********************************

همسة بتخرج من الاوضة وبتسمع هاشم صوتو عالى بيتخانق مع شريين  و همسة مبتحبش تتدخل وبتروح على اوضة والدتها وبتكون نايمة هى والممرضة  و همسة بتخرج وبتسبهم نايميين وبتسمع شيريين 

شيرين/ اهم حاجة سعادة اخواتك صح الى لسة عرفهم من كام يوم وياعالم هم اخواتك فعلا ولا نصبين 

هاشم / شريين عيب الى بتقولية دة ووطى صوتك 

      **********************************


همسة بتروح على الاوضة و سليم بياخد شور و همسة بتدايق اوى من الكلام الى سمعتو من شريين وقاعدة بتفكر 
 و سليم بيخرج من الحمام وبيبص لهمسة وبيشفها سرحانة 

هاشم / حببتى فى اية شكلك مديقة 

همسة / لا ياحبيبى مفيش حاجة بس كنت حبة اتكلم مع ماما وكانت نايمة ومحبتش ازعجها 

سليم / انا موجوود اتكلمى معايا انا انا ماما وبابا وكل حاجة

 
همسة بتضحك و سليم بيضمها اوى 

سليم / احلا حب لما تحب حد بيفهمك ويفهم حتى الكلام الى مبتقدرش تقولو غير لنفسك وبس 

همسة بتبص لسليم 

همسة / انت احسن حاجة حصلتلى فى حياتى 

سليم بيقرب من همسة اوى وبيبسها من شفايفها💖

سليم / ربنا يديمك فى حياتى 

سليم بيحضن همسة اوى وبيسمعو صوت باب اوضة هاشم بيتخبط اوى  و همسة لسة هتروح سليم بيمسكها من اديها وبيشدة علية اوى وبيخليها تقاعد على رجلو 

همسة / خلينى اشوف فى اية 

همسة / تق تق 

همسة / سليم سبنى 

سليم / لااا مستحيل اسيبك تروحى من هنا انتى لما بتبعدى عنى بحس انى وحيد وبخاف اوى 

همسة بتضحك 

همسة / يانونو انتى بتخافى 

سليم / اة 

همسة / لااا متخفش يالوحى انت ماما جمبك 

وبيضحكو هم الاتنين اوى و همسة بتمسك المخدة و سليم مش شايفها وبتضرب سليم فى دماغو وبتجرى فى الاوضة

 
سليم / تعالى هنا يا همسة 

همسة / لاااا 

سليم / كدة حسابك هيكون كبير 

همسة / لاااا 

سليم بيجرى وره و همسة بتطلع على السرير وبتتنطط 
وبتغيظ سليم  وسليم بينذ عليها وبيقعو هم الاتنين على السرير والسرير بيتكسر وبيقع بيهم سليم همسة بيبصو لبعض اوى وبيضحكو اوى هم الاتنين 

سليم بيضم همسة اوى فى حضنو💗💗

.
      **********************************

.

فى الصباح

 همسة فى المطبخ بتجهز فطار لسليم وهى مبسوطة وبتخدو وبتروح على اوضتهمو سليم نايم و همسة بتروح علية 

همسة / سليم حبيبى يلا اصحى 

سليم عامل نفسو رايح فى النوم اوى ولسة همسة بتقرب علية وبتلمسو و سليم بيمسك اديها وبيشدها اوى علية  
و همسة بتقع علية 

همسة/ انت كنت بتضحك عليا وعامل نفسك نايم 

سليم / لما فتحت عيونى وانتى مش جمبى قولت يبقي الشمس لسة مطلعتش 

همسة بتحضنو اوى وبتنام على صدرو و سليم بيضمها اوى

 
همسة / يلا انا جهزتلك الفطار 

سليم بيبوس همسة من شفايفها 

سليم / انا كدة فطرت 

همسة بتضحك اوى 

همسة / ممكن بلاش دلع عندنا شغل كتيير وكمان فى طلبية هتتسلم النهاردة 

همسة بتشد سليم علشان يقاعد وبتروح تجيب الفطار لحد عندو 

سليم / انتى لو فضلتى تعملينى بالرقة دى يبقي مش هتحرك من هنا

همسة / طب اعمل اية مقدرش اعملك غير كدة جوزى حبيبى بقي

 
سليم/  اللللله طلعة منك حلوة اوى

همسة بتضحك وسليم بيمسك ايد همسة وبيبسها 

سليم / ربنا ميحرمنيش منك ابدا ياروحى 

همسة و سليم  بيفطرو مع بعض

      **********************************

  هالة الممرضة معاها وبتحاول تخليها تنزل من على السلم واحدة واحدة 

هالة / انا حاسة انى مش هقدر 

الممرضة / هتقدرى الدكتور قال انك لازم تحولى 

وشيرين وقفة بتبص على هالة بطريقة مستفزة اوى و هالة بتشوف شريين وقفة 

هالة / صباح الخيير يا بنتى 

شيرين / صباح الخير اية وانتو من الصبح عامليين دوشة انا 
مش عارفة الناس الى هاشم جيبهم فى بيتى دوول اية ذب هم اخواتو  طبعا انا مش مصدقة القصة دى اما انتى ياعجوزة انتى بتعملى اية هنا احنا مش نقصيين مرض اووووف اووووف 

وشريين متعصبة وبترووح على اوضتها وبتقفل الباب جاامد
 و هالة دموعها بتنزل 

الممرضة / تحبى اوديكى على اوضتك 

هالة / ياريت يابنتى ودينى على الاوضة

 
همسة و سليم خرجيين من الاوضة و همسة بتشوف والدتها ريحة على الاوضة وبتروح عليها بسرعة هى و سليم وبيساعدوها انها ترجع على اوضتها

سليم /ايوة كدة لتزم تحولى تمشى تانى على رجلك 

همسة / مالك يا ماما فى اية شكلك زعلانة لية
 
هالة بتبص للممرضة 

الممرضة / اصل المدام 

هالة / مفييش يابنتى انا مش مرتاحة هنا وحبة اروح البلد عند اعمامك كام يوم 

همسة / لا انك تبعدى عنى لا انتى ازاى جالك قلب تقوليلى انك عوزة تبعدى عنى 

سليم / همسة اهدى شوية 

همسة بتعيط

هالة / يابنتى انتى دلوقتى اتجوزتى وعندك بيت وانا كدة خلصت مسؤلية 

همسة / ماشى يا ماما الى انتى عوزاة برحتك سليم يلا خلينا نروح على شغلنا

همسة بتزعل اوى وبتخرج
 
هالة / سليم خليك معاها 

سليم / بس لينا كلام تانى مع بعض 

      **********************************

سليم بيخرج وبيروح وري همسة 

سليم / همسة براحة شوية مدام هى شايفة راحتها كدة 

همسة / لا سليم انا عارفة ماما كويس فى حاجة مستحيل انها تختار تبعد عنى

موبيل سليم بيرن وبيكون مصعب و سليم بيرد على مصعب ومصعب محتاجو فى الشركة 

سليم / خلينا نروح على الشركة ونتكلم بعديين

همسة و سليم بيخرجو وبيكون هاشم ويوسف قاعدين مع همسة فى الجنينة بيتكلمو  و همسة  و سليم بيروحو عليهم  و همسة بتروح تبوس هاشم ويوسف من خدهم

همسة / صباح الخيير 

يوسف / انا بقي اقول تصبحو على خيير انا هروح انام مش قادر افتح عينى 

سليم / يوسف كلمنى لما تصحى عوزك فى موضوع 

همسة قاعدة جمب هاشم وبتتكلم معاة بخصوص والدتها 

هاشم / همسة خلى والدتك تعمل الى هى عوزاة دة بيتها ولو  
حبة تغير جو اية  المشكلة كام يوم وهترجع تانى 

سليم /همسة يلا اتاخرنا
 
همسة / انا همشى دلوقتى بس لو ماما اتكلمت معاك قولها انى مش موافقة 

هاشم / حاضر 

      **********************************

همسة و سليم بيروحو على الشركة ومصعب واقف مع العمال بيحمو اول طلبية هتسافر ايطاليا 

سليم / مصعب كدة كل حاجة تمام 

مصعب / اة كل العربيات اتحملت ودى اخر عربية

 
همسة / انا مش مصدقة ان الطلبية خلصت 

سليم / لا دة تعبنا كلنا 

مصعب / احساس حلو اوى لما تنجح فى حاجة انت تعبت عليها 

همسة / طول ما احنا بنقول يارب يبقي كل حاجة هتكون سهلة 

سليم بيبص لهمسة اوى 

سليم / عمرك يا مصعب شفت حد بالرقة والطيبة دى 

مصعب/ بصراحة همسة تستاهل كل خيير هي طيبة اوى وتعبت اوى معانا واشتغلت بكل اخلاص من قلبها بجد دة غير الضحكة دى الى خلت كل حد هنا يحبها

 
همسة / ربنا يخليك يا مصعب 

سليم / اة وخصوصا انت طبعا 

مصعب بيتعصب اوى 

مصعب / تانى سليم تانى 

سليم بيضحك هو و همسة اوى على مصعب 

سليم / مصعب تعالة انا بهزر معااك مصعب 

ومصعب بيروح على مكتبو و همسة و سليم بيروحو وره 

همسة / مصعب سليم بيهزر معاك 

ومصعب مبيردش عليها 

همسة / انت زعلت بجد 

مصعب / انا مزعلش منك ابدا يا همسة اما ابو دم ثقيل دة لاااا 

سليم / خلاص انا هروح على المكتب 

مصعب / خد الاوراق دى امضيها وابعتها الحسابات 

سليم / تمام يافندم 

سليم بيخرج 

همسة / مصعب انا هروح الورشة وهحتاجك هناك 

مصعب / اة حاضر وكمان ابتسام بعتت الجلود الى انتى طلبتيها علشان تصاميم الاطفال 

همسة / اة اوكى هروح اشفها الاول 

مصعب / انا بعتها على مكتب سليم

 
همسة بتروح على مكتب سليم وبتسمع سليم صوتو عالى اوى 

سليم / يعنى اية حضرتك نسيتى تبعتى الفاكس امبارح

ريم / انا يابش مهندس قولت لحضرتك تشوفو الاول 
ومفيهاش حاجة ابعتو النهاردة 

سليم / متيجى انتى مكانى وقولى امتى تبعتية وامتى متبعتهوش 

همسة / سليم 

سليم / اتفضلى روحى ابعتية حالا واخر مرة يحصل كدة 

وريم بتخرج و همسة وقفة بتبص لسليم اوى

 
همسة / بيتهيقلى ان ملهوش لازوم انك تتعصب عليها كدة

 
سليم / انا مبحبش التقصير فى الشغل 

همسة / بس انت كان لازم تتكلم معاها اهدى من كدة 

سليم / همسة خلينى اتصرف برحتى مع الموظفيين بتوعى

 
همسة بتزعل منو وبتخرج و سليم بيروح وره

 
سليم / طب وانتى زعلانة لية انا بكرة الاهمال وخصوصا فى الشغل وكمان ريم معايا من زمان ولازم تكون عارفة نظام الشغل اية

 
همسة / شوف بعينك

 
همسة بتشاور على ريم قاعدة  على مكتبها وبتعيط  و سليم بيدايق اوى علشان بتعيط

همسة / انت اتعصبت عليها اوى على غلطة صغيرة 

سليم / خلاص 

همسة / لا مش خلاص 

سليم / عوزانى اعمل اية دلوقتى يعنى 

همسة / تروح تكلمها وتعتزرلها 

سليم / نعم 

همسة / اة ياما انا الى مش هتكلم معاك ابدا 

سليم / همسة استنى 

همسة بتمشى وبتسيبو و سليم بيقف بيبص على ريم اوى 
وبيروح على مكتبها وريم بتمسح دموعها بسرعة 

ريم / اى خدمة يا بش مهندس 

سليم / انا انا انتى بعتى الفاكس 

ريم / اة ووصل ودة الرد على الفاكس 

سليم / ماشى تمام 

سليم واقف قدم ريم ومش عارف يتكلم و همسة وقفة بعيد وبتبص على سليم وبتسمع هيعتزر لريم ولا لاهمسة

سليم / ريم انا بعتزر انى اتعصبت عليكى 

ريم / لا يافندم انا الى بعتزر لحضرتك كان عندك حق انا كنت غلطانة 

سليم / يلا شوفى شغلك ومتديقيش 

همسة مبسوطة اوى و سليم بيروح على مكتبو و همسة بتروح وري وبتدخل علية المكتب وفرحانة اوى وبتجرى علية وبتقف على طرطيف صوابعها وبتبوس سليم من شفيفو 💗💗

همسة / بحبك اوى 

سليم بيحضن همسة اوى وبيلف بيها فى المكتب وبيبسها من شفايفها💖

همسة / يلا روح على شغلك 

سليم/ مش معقول تسبينى كدة 

همسة / سليم مش عوزيين دلع يلا على شغلك

 
همسة بتخرج من مكتب سليم و سليم مبسوط اوى

وردة   ✍️

ليست هناك تعليقات