فتاة المصعد 💀قصة كامله💀
فتاة_المصعد....
القصة كاااااملة
...
..... انا جمال 27سنة محاسب و يمني25سنة خطيبتي وزي شباب كتير بحلم ببيت وحياة مستقرة. قبلتنا معوقات كتير اصعبها الشقة الي تناسب دخلنا مع اني انا ويمني شغالين في نفس الشركة بس اسعار الشقق بقت نااار دورنا كتير وكلمت سماسرة كتير علي شقة بسعر مناسب وسيبتلهم رقمي ومرت الايام لحد ما جالي اتصال من شخص اسمه جابر كلمني ان هو المالك للعماره وفي شقة عنده بسعر كويس ومساحتها معقولة في مكان حلو لو حابب تعالي شوفها
مكنتش مصدق نفسي وكنت طاير من الفرحة كلمت يمني الي دمعت من كتر الفرحة خلاص مشكلتنا اتحلت وهنتجوز وكلمت جابر وحددت معاه ميعاد نروح نشوف الشقة ..
خدت فلوسي معايا علشان مضيعش الفرصة دي وعديت علي يمني وقابلت جابر مالك العماره الي كان مستنينا علي ناصية شارع رئيسي جميل الفرحة دخلت قلبي وقولت دي بشرة كويسه وسالته الشقة بتبعد قد ايه قالي ان الشقة هناك في العماره الي في اخر الشارع ده عماره كده بناها قديم وطرازها من التسعينات وصلنا العماره
الي كنت عمال اعد طوابقها من بره كانت 10طوابق
بوابة العماره باب حديدي كبير بطراز تركي متهالك والصدأ مغطي اركانه
فتح جابر باب العمارة وقالنا معلهش بقا يا استاذ جمال لسه السكان مجبوش بواب فكل واحد معاه مفتاح الباب وان شاء الله لو في نصيب وخدت الشقة دي هسيبلك نسخه من المفتاح. الشقة في الدور التاسع بس الاسانسير مبيقفش في التاسع للاسف فهنطلع الدور العاشر وننزل الدور ده
الدور العاشر شقه بابها مخلوع وضلمه جدا ومفيش غير لمبه قدام الاسانسير يدوب منوره السلم
... مكنش قدام حل تاني غير اني اوافق واخد الشقه دي خاصة ان دور واحد مش مشكلة في مقابل ان العماره لحد ما كويسه والشقة مساحتها كبيره وعجبت يمني جدا وان ده هيحدد الفرح وهتجوز حبيبتي وهيتحقق حلمي الي طول عمري بحلم بيه ...
واتجوزنا وعملنا فرح جميل وسهره علي النيل ورجعنا العماره كان الوقت متاخر اهل يمني واهلي وصلونا ومشيوا وعدي اول اسبوعين مفهمش حاجه غريبة
الموضوع بدأ معايا بعد ما نزلت الشغل بفترة ويمني كانت بتروح قبل من الشغل وتكرر ان يمني تطلب مني تغير لمبه الدور العاشر دي اللمبه الوحيده الي بتنور في الدورالعاشر كله يمني كلمتني علشان اللمبه اتحرقت وغيرتها مره واتنين وكل ما اغيرها تاني يوم القي يمني تكلمني اللمبه اتحرقت
وفي يوم رجعت متاخر من الشغل فتحت باب العماره ولقيت الاسانسير ثابت عند الشقة بتاعتي قولت يمكن جابر مالك العماره او السكان صلحوا الاسانسير مع اني من يوم ما سكنت مشوفتش حد من السكان معرفش اصلا في غيري ساكن ولا انا الساكن الوحيد ولا انا مقبلتش حد منهم المهم ضغطت علي الاسانير لكنه كان معلق ومنزلش فقررت اطلع السلم يدوب طلعت دورين والاسانسير نزل الدور الي واقف فيه وقفت مستني الشخص الي جوه يطلع محدش طلع دخلت الاسانير وعمال اتلفت الاسانسير مفهش حد لسه باب الاسانسير بيقفل لقيت بنت عينيها بيضاء وشعرها اسود ولابسه فستان ابيض حافيه القدمين سنها في العشرين من عمرها كده ركبت ومقلتش اي حاجه سالتها انتي نازله الدور الكام علشان اسجلك مردتش علي قولت يمكن مش سمعاني او متعرفنيش بما اني ساكن جديد فضلت ساكت الاسانسير وصل الدور العاشر خرجت البنت من الاسانسير ودخلت الشقة الي في الدور العاشر وانا سيبتها ونزلت وعمال اقول في نفسي يمكن دي ساكن جديد فتحت باب شقتي ودخلت سالت يمني هو في حد سكن جديد في الدور العاشر
يمني قالتي لا مفيش الدور العاشر مفهش غير شقه ومش متشطبه لسه ليه في حد عايز شقة تبعك ولا ايه
جمال.. قولتلها ابدا بس بسئل ومرضتش اقولها حاجه هي بتخاف لوحدها اصلا..
دخلنا اتعشينا ونمنا صحيت علي صوت قطة فزعني من نومي الصوت جي من الصاله قومت روحت علي الصوت لقيت قطة لونها ابيض وعينيهابيضاء مفيهاش زيتونة سوده وبتبص لي بطريقة صراحه قلقتني في الاول اول مره اشوف قطه عينيها بيضاء كده لكن قولت لنفسي وقتها انها ممكن تكون كفيفه او عندها مرض معين فضلت بصه علي شوية ومشيت مفكرتش كتير وقتها والنوم كان كابس علي دخلت نمت ..صحيت تاني يوم الصبح دورت علي القطة دي في كل اوضة في الشقة ملقتهاش كان تخميني انها مجرد قطة عادية روحت شغلي ورجعت لقيت القطة دي في الشقة
القطة دي كانت دايما مختفيه بالنهار وطول الليل متواجده في الصاله اول ما تلمحني خارج من اوضتي تجري علي وتتمسح في رجلي وتقعد جمبي ونظرها مبينزلش من علي واول ما يمني تطلع من اوضتها او تهز معايا تقعد تنونو بطريقة مرعبه الموضوع مكنش شغلني اوي لحد ما في يوم كان عندي جرد ورجعت من الشغل متاخر ركبت الاسانسير ودوست علي الدور العاشر باب الاسانسير فتح كانت اللمبه محروقه نورت كشاف التليفون وبصيت علي اللمبه علشان اشوفها محروقه ولا لا لقيتها سليمه لسه بحاول افكها نور الفون خلاني لمحت شخص معدي في شقة الدور العاشر ناديت حد هنا يالي هنا محدش رد سمعت صوت حاجه بتقع قعدت احسس علي حائط الشقه ونورت الفون في قلب الاوضه الي فيها مصدر الصوت لقيت نفس البنت الي شفتها قبل كده قاعده علي سرير وبصه في الارض وشعرها الاسود مغطي وشها.
معرفش ليه دقات قلبي زادت وحسيت بخوف وقولتلها انتي مين مردتش علي قربت شويه وانا منور الكشاف عليها انتي ساكنه هنا لقيت فيه ريم خارج من بقئها وقالتلي بصوت مرعب جي من اركان الشقة كلها انا عشقتك من الجن وفجاءة اتحولت لنفس القطة البيضاء بتاعت شقتي وجيه في اتجاهي حاولت اجري لكني فقدت السيطرة علي اعصابي وفقدت الوعي صحيت بعدها علي رنت الفون يمني بتتصل علي بفتح عينيه لقيت نفسي مرمي قدام باب الاسانسير ولمبه الدور العاشر منوره وسايح في دمي حاولت اقوم مقدرتش بالصدفة يمني كانت خارجه بترمي الزبالة بره الشقة سمعت صوت تليفوني بيرن طلعت لقتني مرمي قدام باب الاسانسير قعدت تنادي علي حد في العماره محدش رد فقدت الوعي مصحتش غير في المستشفى والشرطة بتسأل يمني اوصاف جابر ايه وبيقولولها ان العماره مش متسكنه من اربع سنين ووروها صوره لقيت يمني بتقول ايوه هو ده جابر مالك العماره لقيت الظابط بيقولها ده اتقتل هو وبنته من اربع سنين... والشقة الي انتوا كنتوا فيها دي شقة بنته
ساعتها يمني انهارت وبتبصلي لقيتني متنح وباصص علي باب الاوضه الي انا فيه كنت شايف القطة البيضاء واقفه علي باب الغرفه وبتبصلي
سيبنا الشقة وقعدت عن اهلي ومرت سنين طويل علي الحادثة دي وما زلت بخااااف جدااا من القطط او سماع صوتها...
التعليقات على الموضوع