إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٣٦

🦋     الحلقة     ٣٦   🦋

.
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

 سليم بيتالم من ضهرو ومش قادر يقف 

سليم / دة مش مساج ابدا 

همسة / لو احتجت اى مساج تعالة انا موجووودة 

سليم بيقرب على همسة همسة بترجع بضهرها وبتخبط فى الحيطة و سليم بيلحق دمغها قبل ما تتخبط وبيحط ايدو وري دمغها  و همسة بتبص لايدو اوى وبتبص لسليم

سليم / بغض النظر عن الى عملتية فيا دة 

همسة/ احسن تستاهل 

سليم / بس انتى لازم تتعقبى 

همسة بتبص لسليم اوى و سليم بيبصلها وبيملس على شعرها بحنية وبيشلها بين دراعو

فى الصباح 

 همسة نايمة فى حضن سليم و سليم بيتفرج عليها وهى نايمة و همسة بتفتح عنيها وبتشوف سليم وبتتكسف اوى 
وبتخبى وشها فى حضنو و سليم بيضمها اوى 


      **********************************

منير بيرن الجرز على فيلا رحمة و اشرف و كانو قاعدين مستنين  منير 

اشرف /منير وصل 

رحمة بتسمع صوت الاولاد بيعيطو

رحمة / انا هشوف الاولاد 

      **********************************


همسة بتخرج من الحمام سليم نايم لسة 

همسة / سليم يلا اتاخرنا 

سليم / لا مش هنروح النهاردة 

همسة / سليم اصحى يلا عندى شغل النهاردة كتير 

سليم / انا مديرك وبقولك انتى اجازة النهاردة 

همسة / لاياشيخ 

سليم بيشد همسة من اديها وبيخليها تنام جمبو وبيبصلها اوى 

همسة / سليم انت بتعمل اية 

سليم / بتوحشينى وانتى جنبى 

همسة مبسوطة اوى 

همسة / ممكن بلاش شغل الولاد دة ويلا نجهز علشان عندى مدير رخم اوى وممكن يخصملى من مرتبى
 
سليم / يعنى مصممة 

همسة/ جدا 

سليم / مفيش فايدة يعنى 

همسة / لاااا 

همسة بتقف وبتشد سليم علشان يجهز نفسو 

      **********************************

هاشم بيروح الاوضة ليوسف ويوسف مش موجوود و هاشم بيدايق اوى وبيفهم ان يوسف مكنش نايم فى البيت وبيدخل يوسف اوضته وبيشوف هاشم 

يوسف / هاشم 

هاشم / كنت فيين 

يوسف / انا 

هاشم / متكدبش عليا اكيد كنت صايع فى الشوارع ومش بعيد تكون اتلمييت على شلة فاسدة زيك 

يوسف بيدايق اوى 

يوسف / انا عمرى ما هقدر اغير الفكرة الى فى دماغك ابدا
 
هاشم / انت عمرك ما هتتغير انا بحاول اخليك انسان محترم بس انت مفيش فايدة فيك ابدا 

يوسف / فعلا مفيش فايدة فيا 

هاشم لسة بيخرج من الاوضة ويوسف بيقف قدمه وبيطلع فلوس من جيب الجاكيد وبيوريها لهاشم 

يوسف / النهاردة كان اول يوم ليا فى الشغل
 

هاشم / شغل

يوسف / فى نادى صغير فى المهندسيين كان محتا عازفيين جيتار  ورحت واشتغلت 

هاشم بيزعل اوى 

هاشم / انت مطلبتش منى لية كنت اديتك الى انت عوزو 

يوسف / حابب اعتمد على نفسى شوية اكيد مش هتفضل طول العمر تصرف عليا 

هاشم بيحضن يوسف اوى 

هاشم / انا فخور بيك جدا انا اسف 

يوسف / انا عوزك تكون واثق فيا انا عمرى ماهخليك تندم انى اخوك 

هاشم مبسوط اوى 

هاشم / بكرة هبعتك لوكيل اعمالى هو هيظبطلك شغل كويس 

ويوسف مبسوط اوى 

هاشم / يلا انت خد شور واتاح شوية 

هاشم بيخرج من عند يوسف وبيشوف همسة و سليم خرجيين من اوضتهم وباين عليهم مبسوطيين ومسكيين ايد بعض 

هاشم / صباح الخير على احلا عرسان 

همسة بتروح على هاشم وبتحضنو اوى  و سليم بيشد همسة من هاشم وبيضمها علية اوى 

سليم / قولتلك انا بغيير 

هاشم بيشد همسة علية وبيضحكو اوى 

همسة / سليم خلينا نتطمن على ماما قبل ما نخرج 

هاشم / انا كنت لسة عندها ومستنيكو ويلا الفطار جاهز خلونا نفطر مع بعض قبل ما تخرجو 

همسة و سليم بيروحو على اوضة هالة و  هاشم بينزل تحت

.
      **********************************

.  
بعد شوية همسة و سليم بينزلو ولسة هيروحو على السفرة 
الامن بيدخل وبيروح هاشم 

الامن/ فى وحدة عوزة تقابل حضرتك
 
ولسة هاشم هيتكلم وبتدخل وحدة ومعاها طفل صغيير 

هاشم / شرين 

الطفل / باابى 

والطفل بيجرى على هاشم وبيحضنو و هاشم بيحضن الطفل دة 

شريين / انا لقيتك مبتسالش خالص قولت اعملها مفاجاة واجى انا 

هاشم / اتفضلى 

همسة و سليم بيبصو لبعض اوى باستغراب و  شريين بتبص لهمسة و سليم 

هاشم / شريين دى همسة اختى وجوزها سليم 

شريين / اة اهلا 

هاشم / شرين بتكون مراتى ودة كريم ابنى 

همسة متفاجاة اوى ومش عارفة تتكلم 

همسة / بس انت 

سليم / اهلا وسهلا بيكى 

هاشم / كريم سلم على عمتو يلا 

وكريم بيمسك فى هاشم وبيخاف يروح لهمسة و سليم بيحس بتوتر فى المكان 

سليم / همسة عندنا اجتماع بعد ازنكو اكيد هنتعرف على بعض اكتر 

شرين / اة طبعا 

سليم بياخد همسةهمسة وبيخرجو و همسة عندها زهوول وبتركب العربية مع سليم 

همسة / انت شفت الى انا شفتو وسمعت الى انا سمعتو 

سليم / فعلا مستغرب 

همسة / بس هاشم مجبش اى سيرة عن موضوع دة خالص يعنى هاشم متجوز وعندو ولد كمان 

سليم / باين كدة ان فى حاجة ملغبطة بس خلينا نمشى 

سليم بيمشى بالعربية هو و همسة

      **********************************


رحمة فى اوضة الولاد وبيدخل اشرف 
 
رحمة / عملت اية 

اشرف / مفيش اتكلمت معاة وخلاص حليت الموضوع
 
رحمة بتتنهد بارتياح 

رحمة / ولادى حبيبى انا الى اهتم بيهم 

اشرف / الى يريحك ياروحى انا اتاخرت على الشركة لو احتجتى حاجة اتصلى بيا 

اشرف بيمشى على الشركة 


      **********************************

 
سليم و همسة بيوصلو الشركة وباين عليهم فرحانين اوى 
والموظفيين بيبصو عليهم و  همسة ماسكة فى سليم  اوى وبتبصلو اوى وبتخبط فى ابتسام وهى ماشية 

ابتسام / اااة اسفة 

سليم / صباح الخير اية النشاط دة 

ابتسام متجاهلة همسة جدا ولا حتى بتبصلها وعيونها على سليم وبس 

ابتسام / انت الى اتاخرت وفات منك الفطار بتاعى مش مهم نعوضها بعديين

همسة بتبص لسليم اوى 🙄🙄

سليم / احم احم اوكى احنا فى المكتب 

ابتسام / هعدى عليك اكيد باى 

وابتسام بتمشى و همسة بتضرب سليم باديها فى بطنو من غير ما الموظفيين يخدو بلهم منهم 

همسة / كنتو بتفطرو مع بعض هااا 

سليم / هى مرة وحدة عزمتنى افطر معاها وقلت اجاملها علشان الشغل 

همسة / لاياشيخ 

سليم بيمسك همسة من خصرها 

همسة / سليم شيل ايدك الموظفيين حولينا 

سليم / خلاص تعالى على المكتب علشان نتكلم براحتنا
 
سليم بيشد همسة من اديها وبيروحو على المكتب و سليم بيمسكها من خصرها وبيقرب عليها اوى 

سليم / عوزك تعرفى ان عيونى مبتشفش غيرك انتى 

همسة / وانا المفروض اصدق صح 

سليم بيقرب على همسة اوى وبيبسها من شفايفها 💋
 و همسة بتبعدو عنها 

همسة / انت مجنون حد يدخل علينا 

سليم / مفيش حد يقدر يدخل المكتب من غير استازان ابدا

وبيدخل مصعب فجاة من الباب 

سليم / دة غير مصعب طبعا 

همسة بتضحك هى و سليم 

مصعب / صباح الخير 

همسة / صباح النور يا مصعب 

مصعب / همسة تعالى معايا عاوز اوريكى حاجة 

همسة لسة هتروح مع مصعب سليم بيمسك اديها 

سليم / واخد مراتى ورايح فيين

مصعب / مفيش فايدة فيك هتية معاكى يا همسة يلا تعالو
 
سليم بيلف دراعو على رقبة همسة وبيضمها علية وبيمشو وري مصعب وبيوصلو قدم اوضتي غرفتين  من ازاز صغيرة

سليم / اية دة 

مصعب / انا امبارح اتصلت بمهندس ديكور  والنهاردة جة واشتغل عليها دى اوضتك يا همسة 

همسة / بجد 

مصعب / اة ودى اوضة ابتسام 

همسة بتكشر اوى 

سليم / وميين قال ان همسة محتاجة اوضة همسة هتشتغل فى اوضتي
 
مصعب / براحتها طبعا بس هى محتاجة هدوء وطبعا اوضتك ممنوع عنها الهدوء 

همسة / بلييز ابعدونى عن ابتسام دى مبرتحش معاها ابدا 

مصعب / انتى فى اوضة وهى فى اوضة 

همسة / بس هكون شيفاها طول الوقت 

وابتسام بتوصل ومعاها عمال ومعاهم مكتب والملفات بتاعتا
 

ابتسام / سليم شكرا جدا انك دورت على رحتى 

سليم / دى فكرة مصعب 

همسة / اة شكرا يا مصعب وانا و همسة هنكون جيران 

همسة / اة دى حاجة حلوة اوى 

مصعب / سليم عوزك فى حاجة مهمة خلينا نرجع المكتب 

سليم / همسة شوفى الاوضة محتاجة اية علشان نجهزها 

همسة / اوكى 

ومصعب و سليم بيروحو على المكتب و همسة بتبص على ابتسام وهى بتشغل العمال علشان تجهز الاوضة

.
      **********************************

.

سليم فى مكتبو بيشتغل هو ومصعب و همسة فى ورشة الشغل وبتهزر مع العمال وبيضحكو و ابتسام وقفة بعيد وبتبص على همسة اوى وفى عاملة مش قادرة تشتغل على التصميم مظبوط و همسة بتروح مكانها وبتعلمها تشتغل ازااى والعاملة مبسوطة اوى من همسة انها بتعاملها كويس جدا

 
همسة / ولو احتجتى حاجة انا موجودة 

العاملة / شكرا ياهانم 

همسة / هانم اية انا اسمى همسة وبس اوكى 

العاملة / لا ميصحش انتى مقامك كبير ياهانم

همسة / لا طبعا هو دة الى يصح احنا كلنا هنا زى بعض مفيش حد اعلا من حد ماشي اسمى همسة اوكى 

العاملة / ماشى يا مدام همسة 

همسة بتضحك 

همسة / اوكى مدام همسة حلوة شوية باااة 

همسة / وانتى اسمك اية 

سارة / انا اسمى مروة  

همسة / ماشى يامروة اسمك جميل اوى انا هروح وانتى تشوفى شغلك 

همسة لسة هتخرج من الورشة وفى عامل بينادى على همسة فى مشكلة فى الماكينة الى شغال عليها و همسة بتروح عندو وبتحاول تشوف اية المشكلة فى المكينة ولسة بتمسكها

 و بتتكهرب وبتترمى على الارض وبيغما عليها و العمال كلهم بيتفزعو اوى وبيجرو عليها والكل بيصرخ و ريم بتعرف الخبر بتجرى على اوضة سليم 

ريم / بش مهندس سليم 

سليم / ريم مش فاضى دلوقتى لو فى اى حاجة اجليها
 بعديين 

ريم / بس يا بش مهندس 

سليم / ريم قولتلك بعديين 

ريم / بس مدام همسة 

سليم بيبص لريم اوى وبيشوف قد اية باين عليها القلق
 
مصعب / ريم همسة ملها 

ريم بتبص لسليم اوى 

ريم / المدام همسة كانت فى الورشة وحصلت مشكلة هناك
 
سليم بيجرى بسرعة من غير ما يعرف اية المشكلة و وره مصعب وبيروحو على الورشة بسرعة و سليم بيشوف همسة قاعدة على كرسى وحوليها العمال كلهم و بتعيط اوى 

 و سليم بيجرى على همسة بسرعة و همسة اول ما بتشوفو بتترمى فى حضنو وبتعيط

سليم / هششش خلاص انا معاكى ياروحى فى اية اية الى حصل 

مروة  / كان فى مشكلة فى الماكينة والانسة همسة كانت بتشوف اية المشكلة والظاهر ان كان فى مشكلة فى الكهربة واتكهربت

 
سليم بيبص لهمسة اوى بخوف وبيمسحلها دموعها بحنية 

سليم / مصعب خليهم يجهز العربية خلينا نروح المستشفى بسرعة 

همسة / لالاااا انا كويسة بس خفت اوى 

همسة بتعيط و سليم بيحضنها اوى 

مصعب / يلا كل واحد فى مكانو يلا والى مسؤال عن الماكينة دى يجى على مكتبى حالا

سليم بيسند همسة انها تقف و همسة اعصبها تعبانة اوى 
 و سليم بيشلها بين احضانو قدم العمال وبيخدها على العربية 

همسة / سليم انا كويسة خلينا نرجع الشغل فى عندنا شغل كتيير 

سليم / انا معنديش اهم منك انتى 

سليم دموعو بتنزل وبيخبى وشو عن همسة و همسة بتبص فى عيونو اوى وبتحط اديها على خدو بحنية وبتمسح دموعو 

سليم / لو كان حصلك حاجة انا مكنتش عارف هعمل اية من غيرك 

همسة / حبيبى انا كويسة مجرد حادثة

سليم / قوليها تانى 

همسة / مجرد حادثة

سليم / تق تق 

همسة / انا مش فاكرة قولت حاجة تانى 

سليم / لا قولتى حبيبى 

همسة / انا لا 

سليم بيرفع عيونها فى عيونو وبيبصو لبعض اى وابتسام وقفة بعيد وبتبصلهم اوى وهم قاعدين فى العربية و همسة بتبص فى عيون سليم اوى 

همسة / اة حبيبى 

سليم مبسوط  وبيحضن همسة اوى 

همسة / سليم حد يشفنا يلا خلينا نرجع المكتب انا كويسة دلوقتى 

سليم / لاااا على البيت وهترتاحى شوية 

همسة / سليم بلييز 

سليم بيحط ايدو على خدهااا بحنية 

سليم / انتى عارفة انى مقدرش ارفضلك طلب ابدا 

سليم بينزل من العربية وبيروح يسند همسة تنزل وبيرجعو على الشركة 

مصعب / همسة عاملة اية 

همسة / انا كويسة محصلش حاجة بس مجرد الالام فى رجلى من الوقعة بس 

مصعب / الف سلامة عليكى همسة اة سليم الحاجة الى طلبتها وصلت وانا قولتلهم يحطوها فى مكتبك زى ما انت عاوز 

سليم / اة كويس جت فى وقتها بالظبط 

سليم بياخد همسة وبيروحو على المكتب واى موظف
 بيشوف همسة بيتطمن عليها اوى 

سليم / باين ان الموظفيين بيحبوكى اوى 

همسة /فعلا 

سليم / زى المدير بتعهم بس المدير بيحبك اكتر 

همسة بتتكسف اوى و سليم بيخدها وبيدخلو على المكتب  و همسة بتتفاجا ان  مكتب سليم اتغير وفى مكتب تانى فى مكتب سليم

 
همسة / اية دة انتو جبتو مكتب تانى هنا 

سليم / انتى عوزانى اسيبك بالسهولة دى لا ابدا دة مكتبك الجديد علشان كل لما اشتقلك تكونى جمبى 

همسة بتحضن سليم اوى ومبسوطة 

همسة / ربنا يخليك ليا 

سليم / شوفى دى كمان 

همسة بتشوف كنباية جميلة اوى 

همسة / الله حلوة اوى 

سليم بيروح على الكنبة دى وبيفتحها وبتتفرد سرير 

همسة / اية دة 

سليم / دى ياستى لو يعنى حبينا نرتاح شوية 

همسة بتبص لسليم 

سليم / اية رايك نجربها 

همسة بتتكسف اوى منو وبتضربو فى صدرو و سليم بيضحك اوى وبيحضنها

      **********************************

 فى الليل

 يوسف بيتكلم فى التليفون فى الجنينة و همسة و سليم 
بيوصلو الفيلا وبيروحو على يوسف ويوسف بيقفل التليفون لما بيشوف همسة و سليم ويوسف بيشوف همسة باين عليها رجليها بتوجعها

 
يوسف / همسة انتى كويسة انتى 

همسة / مفيش مجرد حادثة بسيط 

يوسف / متاكدة 

همسة / متقلقش 

سليم / انت اخبارك اية مفيش حد بيشوفك 

يوسف / لا والله مفيش بس مشغول شوية 

همسة / خلونا ندخل جوة الاول 

بيدخلو على الفيلا وبيشوفو ابن هاشم بيلعب بالكورة  وشيريين قاعدة ومسكة الموبيل بتعها وبتشوفهم دخليين وبتتجاهل وجدهم

يوسف / انا نسيت اقولكم دى 

همسة / عرفت الصبح قبل ما نخرج 

وبيروحو عند شيرين وبيقاعدو

همسة / معلش مقدرناش نتعرف عليكى كويس اهلا وسهلا بيكى 

شيرين / غريبة اوى انك بتقوليلى اهلا وسهلا فى بيتى 🤨

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات