إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٣٥

🦋    الحلقة     ٣٥    🦋


🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

.  
 ابتسام / باين جدا يا مصعب ان انت و همسة بتقدرو تتفهمو مع بعض اكتر 

سليم بيتجاهل الكلام بس مركز فى كل حرف 

سليم / خلونا نروح على مكتبى ونتكلم براحتنا 

وابتسام و سليم بيمشو و همسة بترتب الاوراق ومديقة اوى
 
مصعب / انتى مديقة لية دلوقتى 

همسة / بحس انها بتحاول تحبطنى باى طريقة 

مصعب / لا ولا يهمك يلا تعالى 

سليم بيقف قدم المكتب وبيبص وره على همسة وبيشفها جاية مع مصعب وبيتكلمو مع بعض وهم ماشيين

ابتسام /سليم يلا 

سليم وابتسام بيدخلو المكتب و سليم بيقاعد على مكتبو وضهرو بيوجعو اوى 

ابتسام / انت كويس 

وبتدخل همسة ومصعب المكتب 

سليم / لا مفيش بس ضهرى بيوجعنى شوية 

وبيبص لهمسة اوى 

ابتسام / من كتر الشغل اكييد انت محتاج ترتاح شوية 

همسة / ممكن ندخل فى الشغل لو سمحتو 

ابتسام / اة طبعا بس بلييز يا سليم متهملش نفسك ابدا 

سليم / حاضر 

همسة بتروح جمب سليم وبتقف علشان تقدر تشرحلهم التصاميم كلهم 

سليم / تعالى اقاعدي انتى

 
همسة   بتخبط سليم فى بطنو باديها 

همسة / لا خليك انت تعبااان ارتاح ارتاح انت 

سليم بيتالم من ضربتها من غير ما حد ياخد بالو و همسة بتبدا تشرح التصاميم كلها 

سليم / عن راى بصراحة حلويين جدا 

همسة / لاياشيخ 

سليم بخوف منها 

سليم / اة فعلا حلويين جدا ومن راى اننا نبدا الشغل عليهم
 
مصعب / همسة اول لما تنهى التصاميم تعالى على مكتبى ونبعتهم للايطاليين

 
همسة/ اوكى 

ابتسام / مدام الكل وافق عليهم مبرووك همسة بكرة هبعتلك كل عينات الجلود علشان تقررى 

مصعب / انا عندى شغل لازم اروح على مكتبى 

ابتسام / وانا كمان لازم انزل الورشة تحت اطمن ان كل حاجة تمام 

وابتسام بتخرج هى ومصعب و همسة بتاخد التصاميم بتاعتها ولسة هتخرج  و سليم بيوقفها وبيمسكها من خصرها

 
سليم / وحشتينى 

همسة / انت مبتحرمش يعنى 

سليم / تق تق 

سليم بيمسك اديها الاتنين وبيبسها من خدها و همسة بتبعدو عنها و سليم مبتسم و همسة بتهجم على سليم بعنف و كانت هتقع سليم بيلحقها وبيقعو هما الاتنين على بعض على الارض وبتدخل ريم وبتشفهم 

ريم / انا انااا اسفة 

وريم بتخرج بسرعة و همسة بتدايق اوى وبتقف وبتظبط هدومها

 
همسة / انا بحاول اغير نظرة الموظفيين ليا الى بسببك مش قادرة ابص فى عيين اى حد منهم وانت مفيش فايدة فيك مينفعش الكلام معاك

سليم / همسة استنى همسة 

همسة بتخرج بسرعة ومديقة اوى وبتخبى وشها من ريم السكرتيرة و سليم بيخرج وري همسة بس بيشوف الموظفيين بيبصو عليهم و بيرجع على مكتبو ومدايق اوى 

      **********************************

همسة بتروح على اوضة مصعب وبتعيط 

مصعب / همسة انتى كويسة حصل حاجة همسة اتكلمى 

همسة / لا مفيش بس لو سمحت عوزة اكون لوحدى دقيقة 

مصعب / ماشى برحتك انا هروح الحسابات وراجع تانى 

ومصعب بيخرج و همسة بتعيط اوى ومصعب مدايق علشان همسة اوى وبيروح على اوضة سليم و سليم واقف قدم الشباك 

مصعب / سليم همسة بتعيط هو حصل حاجة 

سليم / وانت مهتم اوى لية كدة بهمسة 

مصعب بيفهم الى وري كلامو 

مصعب / سليم همسة بالنسبة ليا زي اختى بالظبط وكمان مرات اعز اصحابي وبيتهيقلى ان عندى الحق انى اقلق عليها

 
سليم / مصعب انا مقصدش انا اسف بس 

مصعب / متخلهاش لوحدها خليك معاها هى فى مكتبى 

سليم / المشكلة فيا انا هى مش عوزة تشفنى اصلا 

مصعب / لا انت غلطان بالعكس هى مش عوزة تشوف غيرك انت 

سليم بيخرج من مكتبو وبيروح على مكتب مصعب وبيشوف همسة بتعيط اوى 

همسة / انت تانى لو سمحت سبنى لوحدى 

سليم بيروح عليها وبيحضنها اوى 

سليم / اسف 

همسة بتحاول تبعدو عنها و سليم متمسك بيها اوى و همسة بتستسلم لمشعرها وبتعيذ اوى وبتحضن سليم جامد💗

مصعب واقف على باب مكتبو زي الحارس والموظفيين بيستغربو من وقفتو  كدة و سليم بيمسح دموع همسة 

سليم / على فكرة شكلك وحش اوى وانتى بتعيطي

همسة / وانت رخم اوى 

سليم / انتى ارخم 

همسة بتبصلو وبتضحك اوى و سليم بيبسها من جبنها 

سليم / انا مستعد اعمل اى حاجة علشان اشوف الضحكة دى 

همسة بتتكسف اوى وبتخبى وشها فى حضن سليم و سليم 
 بيضمها اوى ومصعب بيستغرب انهم اتاخرو اوى وبيقلق وبيخبط على الباب و همسة بتبعد عن سليم بسرعة 
سليم بيبصلها وبيضحك عليها 

سليم / ادخل 

مصعب بيدخل 

مصعب / الحمد لله انا قلقت احسن يكون حصل حاجة 
لما مسمعتش صوت 

همسة / انت كنت واقف 

مصعب / اقدملك نفسى المفتش كرمبووو مفتش عن الحب ويساعد على التصالح كمان 

سليم و همسة له بيضحكو اوى 

مصعب / واسبب الابتسامة كمان 

همسة / شكرا جدا يا مصعب انا مش عارفة اقولك اية 

سليم / اية انتى ريحة فيين انا هنا 

مصعب / معلش يا همسة اصل فى حد هنا بيغيير هااا 

سليم بيمسك همسة من خصرها وبيضمها علية وبيضحكو

.

      **********************************

.

رحمة قاعده بتتفرج على التلفزيوون و منير بينزل من اوضة الولاد وبينزل يقاعد جمبها 

منير / الولاد نايميين 

رحمة / شكرا يا منير انت الوحيد الى بتقدر تسيطر عليهم مش عارفة ازاى 

منير بيمسك ايد رحمة 

منير / انتى انسانة طيبة جدا وام مميزة 

رحمة بتبعد اديها 

رحمة / انا عندى مشوار مهم لما ارجع ممكن انت تروح لو وراك حاجة

 
رحمة بتطلع على اوضتها ومديقة اوى وبتقفل الباب بالمفتاح

      **********************************

سليم فى مكتبو وابتسام بتدخل علية ومعاها عينات للجلود

ابتسام/ سليم دى العينات الجديدة اية رايك فيها 

سليم بياخد منها العينات وبيشفها

سليم / ممتازة جدا 

سليم بيحط ايدو على رقبتو 

ابتسام / انت محتاج مساج

و بتروح على سليم وبتقف وره

سليم / لا شكرا انا 

ابتسام / خليك مكانك متقلقش ان بعرف اعمل مساج رائع 

وابتسام بتعمل لسليم مساج للرقبة و سليم بيحس بالديق 
وبتدخل همسة عليهم المكتب

( طبعا همسة مش هتفوت لحظة زى دى  ) 

سليم بيشوف همسة بيدايق لما بيشوف عيونها 

ابتسام / همسة سليم كانت رقبتو بتوجعو كان محتاج مساج

 
سليم / شكرا يا ابتسام كفاية كدة 

همسة / ممكن تمضيلى على الورقة دى 

سليم / طب  اقاعدي 

همسة / لا عندى شغل 

ابتسام / هروح انا يا سليم انت لازم تهتم بنفسك اوكى 

وابتسام بتخرج و همسة بتبص لسليم بغضب 

سليم / مكنتش عارف اقولها اية ممكن تقاعدي انتى فاهمة غلط 

همسة / والله يعنى انا ادخل عليك القى وحدة بتعمل مساج لجوزى حضرتك مستني انى افهم اية بالظبط 

همسة / بصى انتى عندك حق كان موقف سخيف 

همسة / ممكن تمضى على الورقة دى 

سليم بيمضي على الورقة 

سليم / ممكن نتكلم باة 

همسة بتاخد الورقة وبتخرج من المكتب و سليم بيرمى القلم ومدايق اوى 

      **********************************

رحمة بتروح المكتب عند اشرف هى و همسة الصغيرة

رحمة/ بابا بيعمل اية 

همسة بنجرى على اشرف 

اشرف / اية المفاجاة دى 

رحمة / كنت بجيب همسة من المدرسة وافتكرت انى بقالى كتير مجتش المكتب هنا 

اشرف /انتى كويسة فى حاجة 

رحمة / انا اة فى اية يعنى مجيش لجوزى مكتبو يعنى 

اشرف / همسة روحى العبى مع منى السكرتيرة يلا ياروحى 

همسة بيتجرى على برة و اشرف بيروح يقاعد جمب رحمة 

اشرف / حببتى انا بعرفك كفاية لدرجة انى بعرف امتى بتكونى متوترة وخصوصا عنيكى 

رحمة / مش عارفة بس الظاهر عندك حق 

اشرف / عندى حق فى اية 

رحمة / بيتهيقلى ان منير مش مناسب للولاد 

اشرف/رحمة حصل حاجة وانتى مخبية عنى 

رحمة / يوووة اشرف انا مش مرتاحة وخلاص 

اشرف / الحيوان انا هكسرلو عضامو

رحمة / اشرف استنى بقولك محصلش حاجة بس انا مش مرتاحة مش قادرة اخد رحتى فى البيت كمان وبس صدقنى محصلش اى حاجة

 
اشرف/ خلاص ياروحى اهدى الى انتى عوزاة النهاردة اتكلم معاة
 
رحمة / انا همشى علشان قولت لمنير انى لما ارجع هو يخرج وانا هفضل مع الولاد
 
اشرف / انا معنديش شغل هروح معاكى 

رحمة / اشرف متخلنيش اندم انى اتكلمت معاك 

اشرف / طب خلاص اول ما توصلى كلمينى اوكى

 رحمة بتحضن اشرف اوى وبتخرج بتاخد همسة وبتمشى

.

      **********************************

فى الليل

 همسة فى  اوضتها قاعدة بتشتغل على التصاميم و سليم بيدخل  و همسة متجاهلة وجودو 

سليم / مساء الخيير 

همسة مبتردش علية 

سليم بيروح عليها وبياخد من اديها الورق 

سليم / ممكن نتكلم فعلا كان عندك حق هو كان موقف مش حلو اسف 

همسة بتبص لسليم اوى
 
همسة / انت ضهرك لسة بيوجعك صح 

سليم / نعم اااة يعنى 

همسة / بقصد انى بعرف اعمل مساج 

همسة بتقرب على سليم بحنية وبضحكة جميلة وبتفكلو ظراير القميص وبتخلية يقلع القميص وبتخلية ينام على السرير  و سليم طبعا مبسوط اوى 

همسة / عوزاك تقارن بين المساج بتاعى والمساج بتعها 

همسة بتروح على سليم وبتقف على ضهرو بقوة و  سليم بيصرخ من الالم 

همسة / علشان تعرف المساج الصح بيكون ازااى 

سليم بيتالم من ضهرو ومش قادر يقف 

سليم / دة مش مساج ابدا 

همسة / لو احتجت اى مساج تعالة انا موجووودة 

سليم بيقرب على همسة همسة بترجع بضهرها وبتخبط فى الحيطة و سليم بيلحق دمغها قبل ما تتخبط وبيحط ايدو وري دمغها  و همسة بتبص لايدو اوى وبتبص لسليم

سليم / بغض النظر عن الى عملتية فيا دة 

همسة/ احسن تستاهل 

سليم / بس انتى لازم تتعقبى 

همسة بتبص لسليم اوى و سليم بيبصلها وبيملس على شعرها بحنية وبيشلها بين دراعو 💗

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات