إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٤١

🦋     الحلقة     ٤١    🦋 

  
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

والظابط بيفتح الصندوق وبيكون فى قلب احمر 

اشرف / اهو اتفضل تقريبا كل ساعتين بيكون فى حاجات زى دى 

الظابط احنا هنخدها للفحص والظابط لسة هياخد الصندوق
 
الظابط / حاسس ان الصندوق تقييل شوية

 وبيرجع الصندوق وبيشوفو تانى وبيشوف ورقة عليها دم 
 و رحمة بتشفها بتصرخ من الخوف واشرف بيضم رحمة علية وفى جواب 

الجواب / حبيت اكتبلك بدمى بحبك بجنوون 

رحمة / الولاد 

رحمة بتجرى على اوضة الولاد بسرعة
الظابط / انا هخدهم للفحض وعاوزكو تتطمنو انا مش هستني لبكرة كمان ساعة هيكون فى امن على الفيلا 

اشرف / شكرا جدا لحضرتك 

والظابط بيخرج و اشرف بيطلع على اوضة الولاد و رحمة قاعدة بتعيط و اشرف بيحضنها اوى 

اشرف / حببتى مش عوزك تخافى ابدا مفيش حاجة هتحصل 

رحمة / منظر الدم 

اشرف / هششش اهدى ياروحى اهدى

.
      **********************************

.

فى الصباح 

همسة بتفتح عنيها وبتشوف سليم قاعد بيتفرج عليها 

همسة بابتسامة  / صباح الخير 

سليم بيبوس همسة من شفايفها بحب 

سليم / صباح الخير يا روحى 

همسة / حبيبى لية سبتنى لحد دلوقتى نايمة اتاخرنا على الشركة انت ناسى ان النهاردة عندنا اجتماع مهم جدا مع الايطاليين 

سليم / انتى ريحة فيين مفيش خروج من البيت ابدا 

همسة / لاياشيخ 

سليم / انتى دلوقتى حامل يعنى لازم ترتاحى 

همسة / اكيد مش هكون مرتاحة وانا فى البيت ابدا 

سليم / همسة مفيش نقاش فى الموضوع دة ابدا انا قررت هروح اخد شور وانتى تعالى هنا ارتاحى يلا 

همسة / سليم بس انا 

سليم / ممنوع الكلام فى الموضوع دة ابدا

سليم بياخد شور وبيخرج وبيبص فى الاوضة همسة مش موجودة 

سليم / همسة همسة 

همسة كانت مستخبية وره وبتحضن سليم من ضهرو 

همسة / سليم وحياتى انا مش هكون مرتاحة ابدا هنا

سليم /  الدكتور قال ان فى اول  الحمل لازم ترتاحى

 
همسة بتروح تجيب هدوم سليم وهى بتلبسو بنفسها 

همسة / وكمان انا هكون معاك طول الوقت ولو حسيت انى تعبانة هرجع على البيت 

همسة بتلبس سليم بحنية و سليم بيمسكها من خصرها وبيضمها اوى 

سليم / مش هتقدرى تلعبى عليا انا عارف انتى بتعملى اية بالظبط 

همسة بتلف درعها حوليين رقبة سليم وبتشد رقبتو عليها 

همسة / لما اكون قدم عيونك احسن لما اكون بعيدة عنك وكمان انا مقدرش المدة دى كلها مشفش حبيبى الوسيم 

سليم دايب اوى من كلام همسة وحركتها الى كلها  وحب 
و  بيبسها من شفايفها 

سليم / اية رايك ناخد اجازة النهاردة وبلاش اروح الشركة انا كمان

همسة بتبعد سليم عنها بسرعة 

همسة/ لاااا الاجتماع 

سليم بيقربها اوى منو بحب 

سليم / مصعب يتكفل بالموضوع كلو بس اكيد مش هفوت اللحظة دى 

همسة / حبيبى بلييز بلييز 

سليم بيفتح زراير القميص و همسة بتقفلها تانى 

همسة / سليم بلييز بليييز الاجتماع مهم اوى بالنسبة ليا كمان

سليم بيتنهد اوى 

همسة/ بلييز 

سليم / أوكي 

همسة بتفرح اوى وبتبوس سليم رقبتو وبتروح تطلع هدومه بسرعة 

همسة / ثوانى واكون جاهزة ثوانى بس 

سليم بيبص عليها اوى ومبسوط اوى و همسة بتروح تظبط شعرها 

سليم / انتى قولتى ثوانى بس 
  
سليم / جاهزة 

همسة/ جهزة 

همسة و سليم بينزلو وبيشوفو هاشم قاعد مع مدير اعمالو  وبيتناقشو مع بعض و همسة و سليم بيشورو لهاشم من بعيد وبيخرجو مع بعض وبيشوفو شرين بتودع كريم وهو بيركب باص المدرسة مع زميلو وبتبص لهمسة اوى وهى بتركب العربية همسة بتتجاهل شيرين وبتركب مع سليم العربية 

      **********************************

رحمة فى اوضة الولاد وبتفكر 
 

اشرف / حببتى انا هروح الشركة 

رحمة سرحانة ومش سامعة اشرف خالص و بيروح على رحمة وبيحط ايدو على كتفها و رحمة بتصرخ وبتتخض 

 
اشرف / حببتى اهدى مش معقول الى انتى فية دة 

رحمة بتحضن اشرف اوى 

رحمة / اشرف انا خايفة اوى 

اشرف /حببتى انا حاسس بيكى طول الليل مقدرتيش تنامى ولا دقيقة 

رحمة / ممكن متخرجش النهاردة خليك معانا
 
اشرف / ماشى ياحببتى لو دة هيريحك حاضر هروح بس اعمل مكالمة للشركة

اشرف بيخرج من الاوضةرو رحمة بتروح على البلكونة وبتبص على بابا الفيلا وبتشوف فى اتنين من الامن بيحرسو الفيلا 

      **********************************

سليم و همسة بيوصلو الشركة

ريم / صباح الخير يا بش مهندس صباح الخير يا مدام همسة 

سليم همسة / صباح الخير 

سليم / قاعة الاجتماعات جاهزة 

ريم / جاهزة يافندم والبش مهندس مصعب جهز كل حاجة 

وبيسمعو صوت مصعب وباين علية متعصب اوى وبيروحو على اوضة الاجتماعات بسرعة 

مصعب / قولتلك انسخ الملف دة ٥ نسخ وانت عملى نسختيين بس 

الموظف / اسف يافندم خمس دقايق ويكونو جهزيين

والموظف بيخرج بسرعة
سليم / فى اية مالك متعصب لية 

مصعب / انتو عرفيين الساعة كام دلوقتي

همسة / لسة فاضل نص ساعة على الاجتماع 

مصعب / نص ساعة بس ممكن نطلع لفوق او نفضل زى ما احنا

 
سليم/  ممكن تهدى شوية 

مصعب / همسة انتى اهم بند فى الاجتماع دة تعالى خلينا نرتب كل حاجة 

سليم /مصعب براحة شوية همسة 

مصعب/ سليم دة شغل ومش وقتو خالص الى انت بتقولو دة 

سليم / مصعب اسمعنى همسة 

همسة / مصعب اهدى شوية يلا تعالة خلينا نروح على مكتبك 

همسة بتبتسم لسليم انو يهدى وميتعصبش و همسة بتروح مع مصعب على اوضة المكتب وبيبداو يشتغلو و سليم فى مكتبو وريم معاة سليم بيمضى على اوراق فى الشغل 

سليم / ريم هتيلى قهوة 

ريم بتخرج و سليم بيروح على اوضة مصعب وبيشوف همسة نشيطة اوى وتتناقش هى ومصعب فى التصاميم وبتحط القلم بين شفايفها و سليم مبتسم اوى وعيونو على همسة 

مصعب بيكلم همسة و همسة بتشوف سليم وبتبصلو اوى 
 و مصعب بيكلم همسة ومبتردش علية 

مصعب / همسة انتى سرحانة فى اية خليكى معايا شوية لو سمحتى مفيش وقت دلوقتى 

همسة / مصعب انا معاك 

سليم بيدايق ولسة هيروح لمصعب همسة بتشاور سليم انو يقفوانها كويسة 

مصعب / ناقص تصميم هنا 

همسة ومصعب بيدورو على التصميم الناقص 

همسة / اة نسيت انا اختو على البيت كنت عوزة اعمل فية شوية تعديلات 

مصعب / نعم فى البيت والايطاليين عشر دقايق ويوصلو 

همسة / مصعب كفاية انت بتوترنى اكتر 

همسة بتحس بدوخة و سليم بيجرى عليها بسرعة وبيمسكها

 
سليم / همسة همسة انتى 

همسة / سليم انا كويسة بس دخت شوية بس 

مصعب / همسة انتى كويسة 

سليم / لحد كدة وكفاية بحاول افهمك ان همسة حامل بس انت مفيش حاجة فى دماغك غير الاجتماع وبس 

همسة / سليم انا كويسة مفيش حاجة ومصعب مغلطش فى حاجة 

مصعب / انا اسف بس مفيش حد قالى لية انك 

ريم بتجرى بسرعة على سليم وكانت هتتكعبل 

ريم / بش مهندس بش مهندس 

سليم / فى اية ملها الشركة النهاردة الكل اتشقلب حالو 

ريم / اسفة بس المزز وصلو 

همسة بتضحك

ريم / اسفة بقصد الايطاليين وصلو 

مصعب / لازم نروح نستقبلهم 

سليم / همسة انتى ارتاحى 

همسة / انا كويسة يلا خلونا نروح نستقبلهم يلا 

همسة بتمسك ايد سليم وبيمشو مع بعض ومصعب بيظبط 
هدومهم ومتوتر اوى 

      **********************************

 يوسف واقف ومستني سارة وبيشفها من بعيد وبيشاور لسارة و سارة بتروح علية ومبسوطة اوى 

يوسف / اتاخرتى لية

سارة / رانيا كل شوية تسالنى ريحة فيين وجاية منين انا حاسة انها بتراقبنى اليوميين دول مستغربة انى رفضة اسافر لبنان لية 

يوسف / معلش يا حياتى خلينا نصبر شوية 

سارة / هنروح فيين 

يوسف / انتى تحبى تروحى فيين 

سارة / اى مكان مدام انت معايا خلاص ميهمنيش اى حاجة تانى 

سارة بتركب وري يوسف وبتحضنو اوى وبتحط دمغها على ضهرو ولسة هيتحركو رانيا بتقف بالعربية قدم موتوسكل يوسف فجاة

 
سارة /رانيا 

و رانيا بتنزل من العربية وبتروح عليهم 

رانيا / انزلى يلا تعالى 

يوسف / رانيا انا كنت حابب اتعرف عليكى بس كنت منتظر الوقت المناسب 

رانيا / سارة قولتلك انزلى يلا انا غلطانة انى مسمعتش كلام بابا وسبتك برحتك 

سارة / رانيا انتى فاهمة غلط انا ويوسف بنحب بعض 

رانيا بتاخد سارة من اديها بقوة وبتروح على العربية وبيركبو 
وبيمشو ويوسف بيمشى ورهم بالموتوسكل وبيوصلو قدم بيت رانيا و يوسف بيروح على لرانيا بسرعة 

يوسف / رانيا لو سمحتى انا كنت هاجى اقبلك بس كنت منتظر انى اقول لسليم لاول 

رانيا بتسمع اسم سليم بتقف 

رانيا / سليم وانت تعرف سليم

يوسف بيبص لسارة اوى و سارة بتهز رسها ليوسف بلا انو ميتكلمش 

يوسف / سليم بيكون جوز اختى انا اخو همسة 

رانيا وشها بيجيب تلاتيين لون ومصدومة اوى وبتبص لسارة اوى 

رانيا /يعنى اختك تاخد منى جوزى وانت جاى عاوز تاخد منى اختى صح

يوسف / رانيا انا و سارة بنحب بعض 

سارة / رانيا حولى تفهمينا شوية احنا ملناش دعوة بلخلافات الى بينك وبين همسة و سليم انا ويوسف بنحب بعض وهنبنى مستقبلنا

 
رانيا بتضرب سارة بالقلم وبتخدها بسرعة على البيت 
ويوسف واقف هيتجنن 

يوسف / سارة سارة 

يوسف واقف قدم البيت وقلقان على سارة اوى

.
      **********************************

.

سليم فى الاجتماع مع الايطاليين و وقف بيشرحلهم البرنامج 
الى ماشى علية العقد والشركة وبيلف حوليهم وهو بيشرح 
والاجانب فرحنين مبسوطيين جدا من التصاميم و همسة بترد عليهم بكل لطافة ومحبة و سليم بيروح يقف وري همسة و بيمشى ايدو على ضهرها بحنية و همسة بتتوتر 

همسة / احم احم 

سليم بيجيب مياة لهمسة وبيمسك اديها و همسة بتتوتر اكتر خايفة حد يشفهم من الاجانب و سليم بيقف وري همسة وهى قاعدة قدمه على الكرسى وبيمشى ايدو على ضهرها بحنية تانى وبيمسك شعرها وبيبتسم اوى 

همسة بتطلع ورقة 

همسة / ياويلك منى 

سليم / احم احم 

وبيخلص الاجتماع وبيخرجو كلهم بيوصلو الاجانب للعربيات 
 و سليم بيشد همسة على اوضة المكتب وبيمسكها من خصرها وبيضمها علية

همسة / انت بتعمل اية 

سليم / مكنتش اعرف ان الحمل دة بيخليكى حلوة اوى كدة

 
همسة / ومكنتش اعرف ان جوزى منحرف للدرجة دى 

سليم بيرفع حوجبو 

سليم / منحرف 

همسة بتبتسم بخجل 

سليم / خلينى اوريكى جوزك المنحرف هيعمل اية

سليم بيضم همسة اوى ولسة هيقرب منها و همسة بتحط اديها على شفيفو و سليم بيبوس اديها

همسة / سليم بليييز 

همسة بتبعد سليم عنها بقوة و سليم بيمسكها وبيبسها من شفايفها وبيدخل يوسف المكتب و سليم بيبعد همسة عنو بسرعة 

سليم / ماشى يا همسة انا هشوف التصاميم وهقولك راى فيها 

همسة متوترة وبتبص ليوسف وبتبتسم اوى و بتروح على يوسف وبتبوسو من خدو 

همسة / اخويا الوسيم بيعمل اية فى الشركة هنا 

يوسف باين علية مدايق اوى ومش عارف يتكلم

سليم / تعالو خلونا نقاعد ونتكلم باين ان فى حاجة مهمة حصلت 

وبيقاعدو هم التلاتة و يوسف بيبص لسليم اوى وبياخد منديل من على مكتب سليم وبيقربو سليم ومبيتكلمش 
 و همسة بتبص لسليم اوى وبتبتسم وبتنزل رسها لتحت وبتشاور لسليم على شفيفو و سليم بيمسح شفيفو وبيشوف فى روج عليها

 
سليم / قولتلك اكتر من مرة بلاش الروج دة 

سليم / احم احم يوسف فى اية مالك 

همسة بتمسك ايد يوسف 

همسة / يوسف اتكلم بقي خوفتنى 

يوسف / انت لازم تعمل حاجة انا خايف على سارة اوى 

سليم / سارة وملها سارة ممكن تفهمنى انا مش فاهم منك حاجة

يوسف / انا و سارة  بنحب بعض و رانيا شافتنا مع بعض ولما عرفت انى اكون اخو همسة اتعصبت اكتر وضربت سارة بالقلم انت لازم تتصرف

سليم / اتصرف بعد اية يعنى انتو تعملو الى انتو عوزيين وتيجى تقولى اتصرف 

يوسف / والله اروح اخطفها واهرب بيها 

سليم /علشان اقطع رقبتك انت وهى انا قولتلك قبل كدة
انا بعتبر سارة زى اختى بالظبط كان لازم تيجو تحكولى الاول مش تبوظو كل حاجة وبعديين تيجى تقولى اتصرف

 
همسة / سليم ممكن تهدى انت شايف يوسف حالتو عملة ازاى 

سليم مدايق اوى ويوسف بيحط ايدو على وشو بحزن شديد
 
همسة / انا ممكن اروح اتكلم مع رانيا

يوسف / لااا هى اصلا لما سمعت اسمك كل ملامحها اتغيرت وكمان الكلام الى قالتو يدل على انها بتكرهك هى لما عرفت انى اخوكى قالتلى همسة اخدت جوزى منى وانت جاى تاخد اختى منى معنى كدة انها بتحب سليم لسة وممكن تسمع منو

 
همسة بتبص لسليم اوى بحزن

يوسف / همسة انا اسف مقصدش بس

سليم / يوسف روح انت وخلينى افكر هنعمل اية 

يوسف / بس انا خايف احسن تازيها او بعنى تضربها تانى انت مشفتش سارة كانت حالتها اية هى 

سليم / انت ناوى تجبلى جلطة صح روح من هنا يا يوسف 
قبل ما افتح دماغك 

يوسف بيخرج من المكتب و همسة قاعدة سرحانة و سليم بيروح لهمسة يقاعد قدمها وبيمسك اديها بحنية 

سليم / حببتى انتى زعلتى من كلام يوسف همسة خليكى عرفة انى

 
همسة بتحط اديها على شفايف سليم 

همسة / لا متقولش حاجة انا بثق فيك جدا ومتاكدة انك عمرك ما هتجرحنى 

سليم بيبوس ايد همسة 

سليم / ثقتك فيا دى بتقوينى 

ريم بتدخل المكتب 

سليم / فى اية انا حاسس ان دة باب مترو مش باب مكتبى
 
ريم / اسفة بس الشيكات دى لازم حضرتك تمضى عليها 

سليم بيروح يقاعد على مكتبو 

همسة / انا هروح الورشة 

سليم / همسة خلى بالك من نفسك حولى متتعبيش نفسك 

همسة بتبتسم ابتسامة رقيقة 

همسة / حاضر 

همسة بتخرج من المكتب وعيون سليم كانت بتراقبها
 و سليم بيبص لريم بعصبية

سليم / ها همضى اية تانى

.
      **********************************

مصعب فى الورشة و همسة بتروح علية 

مصعب/ شوفى يا همسة انا حاسس ان فى حاجة غلط هنا 

همسة / فعلا خلينى انا اشتغلها بنفسى واشوف 

همسة بتقاعد على المكينة بتبدا تشتغل هى بنفسها

.

      **********************************

فى الليل 

سليم فى مكتبو مش حاسس بالوقت خالص وبيشتغل و همسةفى الورشة بتشتغل مع العمال هناك و ريم بتروح على مكتب سليم

ريم / بش مهندس انا همشى حضرتك تطلب منى حاجة قبل ما امشى 

سليم بيبص للساعة 

سليم / لا روحى انتى ياريم 

سليم بيمسك رقبتو وبيسيب الورق من ادية وبياخد جاكيد بتاعو وبيخرج وبيروح الورشة وبيشوف همسة بتضحك مع العمال اوى 

سليم / مش كفاية كدة اختو مراتى منى 

العاملات بيضحكو وبيتكسفو اوى 

همسة / همسة 

سليم بيمسكها من خصرها 

سليم / يلا نمشى بقي
همسة بتبتسم و وبتاخد شنطتها وبتشاور للعاملات بااااى وبتمشى مع سليم وبيروحو على العربية 

سليم / حببتى هوصلك الفيلا وانا عندى مشوار 

همسة / هتروح فيين 

سليم بيبص لهمسة اوى وكانو مش عاوز يقولها 

همسة / فى اية مالك 

سليم / انا هروح لرانيا

   
وردة ✍️

ليست هناك تعليقات