إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٤٢

🦋   الحلقة    ٤٢   🦋

   

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋


 
همسة / سليم 

سليم بيمسكها من خصرها 

سليم / يلا نمشى بقي
همسة بتبتسم و وبتاخد شنطتها وبتشاور للعاملات بااااى وبتمشى مع سليم وبيروحو على العربية 

سليم / حببتى هوصلك الفيلا وانا عندى مشوار 

همسة / هتروح فيين 

سليم بيبص لهمسة اوى وكانو مش عاوز يقولها 

همسة / فى اية مالك 

سليم / انا هروح لرانيا

همسة بتختفى البسمة من على وشها 

سليم / حببتى لازم اشوف حل لمشكلة سارة ويوسف مش معقول اننا نسبهم كدة

 
همسة / اوكى 

سليم بيتحرك بالعربية وبيمشى 

سليم / وهتفضلى مكشرة كدة يعنى 

همسة بتبتسم و سليم وبتقرب علية وبتنام على كتفو وبيوصلها للفيلا و همسة بتنزل 

سليم / مش هتاخر عليكى اة وكمان مرجعش تكونى نايمة اوكى 

همسة بتتكسف وبتدخل على الفيلا  و سليم بيمشى

      **********************************

رحمة فى المطبخ بتجهز رضعة الاطفال 

اشرف / رحمة حببتى انا هطلب الغداء تحبى حاجة معينة 

رحمة سرحانة ومبتردش علية 

اشرف / رحمة رحمة 

رحمة / نعم 

اشرف بيروح عليها وبيحضنها اوى 

اشرف / حببتى انا بزعل اوى لما بشوفك فى الحالة دى 

رحمة / طول ما انت جمبى انا بحس بالامان 

اشرف بيبوس رحمة من خدها 

اشرف / اة تحبى تاكلى اية انا هطلب الغداء 

همسة بتجرى عليهم و اشرف بيشلها 

اشرف / احنا النهاردة هناكل الا همسة هتختارو 

همسة / بيتزااا بيتزاا 

اشرف / خلاص يبقي بيتزا يلا بينا 

اشرف بياخد همسة وبيخرجو من المطبخ وبيروحو يطلبون البيتزا و رحمة بتسمع خبط على شباك المطبخ وبتتخض اوى

 
رحمة / اشرف اشرف 

اشرف مش سامعها و رحمة بتقرب وحدة وحدة

رحمة / ميين ميين برة 

رحمة بتحس بخيال حد برة قدن الشباك وبتخاف اوى وبتفتح الشباك ومفيش اى حد برة وبتخاف اوى وبتقفل الشباك بسرعة 

اشرف / حببتى 

رحمة بتصرخ من الخضة 

اشرف / رحمة فى اية انتى كويسة

 
رحمة / كان فى حد هنا بس لما فتحت الشباك مفيش حد موجوود 

اشرف / حببتى انتى بيتهيقلك علشان متوترة بس 

رحمة / اشرف انا متاكدة

      **********************************

همسة بتروح على الفيلا وبتشوف هاشم قاعد بيسمع موسيقى 

همسة / مساء الخير 

هاشم / تعالى ياروحى 

همسة بتروح تقاعد جمب هاشم وبيضمها 

هاشم / اسمعى الاغنية بتعتى الجديدة 

همسة قاعدة بتسمع مع هاشم الاغنية و بتعجبها اوى فيها كتيير منها هى و  سليم

 
همسة / الله حلوة اوى 

هاشم / فيين سليم

همسة / سليم عندو مشوار مهم ومش هيتاخر 

هاشم / والنونو حبيب خالو عامل اية 

همسة / الحمد لله 

وشيرين بتنزل وبتشوف همسة مع هاشم وبتقف وبتحط اديها فى وسطها 

شيرين / ممكن اتكلم مع جوزى شوية 

همسة بتبص لشيرين وبتتنهد 

هاشم / همسة اطلعى انتى رجعة تعبانة وكمان لازم ترتاحى شوية

 
همسة بتبوس هاشم من خدو

همسة / تصبح على خير 

همسة بتروح على اوضتها ومديقة اوى من شيريين وتصرفتها معاها 

.
      **********************************


هاشم / انتى مش هتبطلى تصرفاتك دى 

شيرين / اية لازم اخد ازن لما اكون عوزة اتكلم مع جوزى ولا اية 

هاشم / انا سايبلك المكان كلو وطالع انام 

شيرين / وطبعا هتنام فى اوضة كريم كالعادة 

هاشم بيطلع وبيتجاهل كلمها و شيرين متعصبة اوى

 
شيرين / طول ما همسة دى هنا انا مش هشوف سعادة ابدا مع جوزى 

      **********************************

سليم بيروح على بيت رانيا وبيرن الجرز الباب و رانيا بتفتح وبتتفاجا من وجود سليم وبتفرح اوى

 
رانيا / سليم 

رانيا بتترمى فى حضنو ومبسوطة اوى و سليم بيبعدها عنو

 
سليم / رانيا خلينا نتكلم مع بعض  شوية مش هطول 

رانيا / اة طبعا اتفضل تعالة 

رانيا بتمسك ايد سليم وبتدخلو وبيقاعدو مع بعض

 
رانيا / هعملك العصير الى انت بتحبو 

سليم / رانيا استنى شكرا انا مش عاوز اشرب حاجة بس خلينا نتكلم انا وانتى تعالى اقاعدي 

رانيا بتروح تقاعد جمب سليم وبتمسك ايدو 

رانيا / انا عارفة انت عاوز تقول اية 

سليم مش مرتاح خالص

سليم / كويس انك عارفة الموضوع الى عوزك فية علشان يوسف سارة ملهمش زمب بالمشاكل الى بينا

 
رانيا / يوسف و سارة انت جاى علشان كدة يعنى هو دة الموضوع الى انت جاى علشانو 

سليم بيبص لرانيا اوى 

رانيا / انت لية مش قادر تحس انا قد اية ندمانة على الى حصل بينا انا بحبك

 
سليم / رانيا الى بينا دة راح وعدى خلاص وكل واحد دلوقتى فى طريق منفصل وكل واحد عندو حياتو 

رانيا / بس انا مش قادرة انسا حبك 

سليم / لا هتنسى زى ما انا نسيت كل حاجة وخلينا نتكلم 
فى الموضوع الى انا جاى علشانو 

      **********************************

يوسف بيخبط على  همسة 

همسة / ادخل 

وبيدخل يوسف 

يوسف / اسف انا قلقتك 

همسة / لا ابدا تعالة ادخل انا مستنية سليم 

يوسف / انا كنت جاى اسال سليم لو قدر يتكلم مع رانيا 

همسة / سليم دلوقتى عند رانيا راح يتكلم معاها وان شاء الله يقدر يقنعها

يوسف بيمسك ايد همسة 

يوسف / انا عارف ان الموضوع دة بيديقك علشان رانيا 

همسة / يوسف انا كويسة وكمان انا عندى ثقة فى سليم ثقة كبيرة جدا

 
يوسف بيبوس همسة من جبنها 

يوسف / انا فى اوضتي لو فى اى خبر انا مش هيجيلى نوم 

همسة / ارتاح شوية ومتقلقش كل حاجة هتكون تمام 

ويوسف بيخرج من اوضة همسة 

      **********************************

رانيا متعصبة اوى 

رانيا / لا مستحيل اوافق على العلاقة دى ابدا

 
سليم / بس انا اضمن يوسف برقبتى يوسف بيحب سارة وهى بتحبو

رانيا / لا سارة مبتحبش حد وكمان احنا كمان يوميين وهنسافر لبنان علشان ترتاح مننا انت والست مراتك الى بعتة اخوها يضحك على دماغ اختى الصغيرة ويخدعها زى ما خدعتك انت  

سليم / رانيا انا لحد دلوقتى بحاول امسك اعصابى متدخليش همسة فى اى حاجة انتى فاهمة 

رانيا بتروح على سليم وبتحط اديها على خدو وبتعيط

رانيا / سليم انت ازاى اتغيرت كدة انا رانيا حببتك انت مكنتش تقدر تزعلنى ازاى ازاى اتغيرت كدة 

سليم بيبعد رانيا عنو 

سليم / انا همشى الظاهر ان الكلام مش هينفع معاكى 

رانيا بتمسك سليم بسرعة وبتعيط

 
رانيا / سليم لااا انا بحبك سليم متسبنيش 

رانيا بتبوس سليم من شفيفو بالقوة و سليم بيبعدها عنو وبيضربها بالقلم و رانيا بتقع على الارض 

سليم / الظاهر انك اتجننتى

 
رانيا / انت بتضربنى بتضربنى انا انا هندمك على القلم دة

 
سليم بيخرج ولسة هيخرج من الباب بيشوف سارة وقفة بعيد وبتعيط اوى وبتبص لسليم بحزن 

سليم / اسف 

سليم بيخرج ومدايق اوى من الى حصل وبيروح على عربيتو

      **********************************

رحمة نايمة و اشرف قاعد جمبها وبيملس على شعرها 
و بيسمع صوت تحت فى الفيلا بيقلق اوى وبيخرج من الاوضة وبينزل تحت فى الرسبشن وبيبص حولية وفجاة 
فى حد بيضربو على دماغو و اشرف بيصرخ وبيقع على الارض

      **********************************

سليم بيوصل الفيلا و يوسف بيقبلو قدم الاوضة 

سليم / يوسف انا اسف انا حاولت 

يوسف / سارة كلمتنى دلوقتى وقالنلى على الى حصل 
ولا يهمك المهم انك حاولت تصبح على خير 

سليم بيدخل الاوضة لهمسة و همسة بتكون قاعدة على  الكنبة وكانت بترسم ونامت وهى مستنية سليم و سليم بيروح عليها وبياخد منها القلم والورق وبيشلها فى احضانو

 
 و همسة بتفتح عنيها بتبتسم لسليم وبتتعلق فى رقبتو 
وبتبوسو من خدو وبتنام على كتفو ولسة سليم هيحطها على السرير همسة بتمسك فى رقبتو وهى مغمضة 

همسة / تق تق خلينى كدة 

سليم بيقف بيها تانى وبيشيلها فى حضنو وبيبص عليها بحنية 

همسة / دة عقابك علشان اتاخرت عليا خليك كدة بقي يلا لف بيا لحد ما انام تانى

سليم بيبسها من شفايفها بحنية. 

سليم / دة احلا عقاب شفتو فى حياتى

 
همسة / نفسى افضل طول حياتى كدة 

سليم / يبقي هيجيلى الغضروف بقي

 
همسة بتضحك وبتضربو فى صدرو وموبيل سليم بيرن 

همسة / لااا مفيش موبيل انت حاليا ملكى انا مفيش اى حد هيخدك منى 

وموبيل همسة هى كمان بيرن

 
همسة / يكون فى حاجة مهمة حصلت 

همسة بتنزل من على دراع سليم وبتروح على الموبيل
 
همسة / دى رحمة الو رحمة
 
رحمة / همسة انا خايفة اوى 

همسة / رحمة فى اية مالك بتعيطي لية 

سليم بياخد الموبيل من همسة بسرعة 

سليم / رحمة 

رحمة / سليم   تعالة بسرعة انا خايفة اوى 

همسة / سليم فى اية
 
سليم / رحمة بتعيط وبتقولى تعالة بسرعة انا هروحلها بسرعة  اكيد حصل حاجة 

همسة / ثوانى انا هاجى معاك 

سليم / هطلع العربية تكونى خلصتى

 
همسة بتغير هدومها بسرعة  وبتنزل لسليم وبيروحو على فيلا رحمة

.

      **********************************

سليم و همسة بيوصلو وبيكون فى شرطة فى الفيلا
و بتوقفهم 

الشرطة / انتو ميين 

سليم / انتو الى ميين دى فيلا اختى ابعد عنى 

همسة خايفة اوى ومسكة فى سليم و رحمة بتسمع صوت سليم وبتجرى بسرعة علية وبنحضنو وبتعيط والشرطة بتسبهم يدخلو و سليم بيدخل هو و همسة 

سليم / فى اية اية الى حصل

 
همسة بتشوف اشرف قاعد رابط دماغو وبيتكلم مع الشرطة و هدومه عليها دم

همسة / اشرف انت كويس 

سليم / حد يفهمنا حاجة الولاد حصلهم حاجة
 
رحمة / لا الولاد بخير بس اصل احنا
 
رحمة بتحكيلو على كل حاجة حصلت معاهم 

سليم / ولية انا معنديش خبر بدة كلو 

رحمة / انا قولت لاشرفاشم ان كفاية المشاكل الى حصلت معاكو انتومش ناقصين مشاكل تانى

 
همسة الصغيرة بتعيط وبتنزل على السلم 

همسة / رحمةخليكى انتى انا هخدها على اوضتها 

همسة بتروح لهمسة وبتهديها وبتطلعها على اوضتها وبتفضل معاها و سليم بيروح على اشرف 

سليم / عامل اية 

اشرف / الحمد لله مجرد جرح بسيط الحمد لله انها جت فيا انا كنت مرعوب احسن يازى رحمة او الولاد 

همسة بعد شوية بتنزل ومتوترة اوى وبتبص لسليم و سليم بيروح عليها 

سليم /حببتى انتى كويسة فيكى حاجة 

همسة بتبص حوليها بخوف 

همسة / لا ياحبيبى انا بخير مفيش حاجة 

همسة بتروح تقاعد بعيد وبطلع الموبيل وبتكتب رسالة لسليم 

همسة / سليم متوضحش ان انا الى بكنبلك 

سليم بيبص لهمسة وبيرجع يبص على الموبيل 

همسة / الفيلا فيها كاميرات صغيرة انا شفتها فى اوضة همسة

 
سليم / انتى متاكدة

 
همسة / اة متاكدة 

سليم / خليكى انتى مع رحمة متتحركيش من مكانك 

سليم بيروح على الظابط 

سليم / لو سمحت ممكن اتكلم مع حضرتك ثوانى

 
الضابط / اة طبعا اتفضل 

سليم بياخد الظابط فى الجنينة وبيقولو على الى همسة شافتو 

الظابط / يبقي المجرم كان هنا علشان يحط كاميرات فى الفيلا علشان يقدر يعرف اية الى بيحصل جوة 

سليم / احنا لازم نبعد الكاميرات دى بسرعة 

الظابط / لا بالعكس انا هنخلية يشوف ويسمع كل حاجة بس الحاجات الى احنا عوزينو يشفها 

سليم / مش فاهم حاجة 

الضابط / فيين جهز التحكم بالكهرباء 

سليم  / وري الفيلا فى صندق التحكم 

والظابط بيروح يقطع الكهرباء عن الفيلا وبيطلع جهاز صغير من جيبو

 
الضابط / كدة هو مش هيشفنا ولا هيسمعنا لوقت مؤقت تعالة معايا 

سليم والظابط بيدخلو على الفيلا والكل قلقان اوى والظابط بيشغل الجهاز الى بيشوشر على المكروفون 

همسة / سليم سليم 

سليم بيروح على همسة 

 
الظابط / احنا الى قطعنا الانوار 

اشرف / ولية عملتو كدة 

الضابط / انتو مراقبين بكاميرات 

اشرف / اية ازاى 

رحمة بتخاف على الولاد 

رحمة / الولاد

الضابط / متخفيش يامدام فى اتنين من الامن معاهم فوق متقلقيش بس اسمعو الى انا بقولو بالظبط انو هتتعملو مع الكاميرات دى عادى خالص كانها مش موجوودة بس بتغير بسيط فى حياتكو 

اشرف / مش فاهم 

الظابط / من التحريات الى عملناها عرفنا ان الشخص دة بيحب مدام رحمة جدا وكمان بيعشقها بجنون ومستعد يعمل اى حاجة علشان يخدها منك حتى لو كان قتلك انت .... 

وردة   ✍️

ليست هناك تعليقات