إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٣٤

🦋    الحلقة    ٣٤   🦋

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

همسة / شكلك مش وثقة فيا انى اقدر اعمل الشغل دة 

ابتسام / لا ابدا بس الى اقصدو انك مش محترفة فى مجال الجلود يعنى
 
سليم / ممكن نهدى شوية احنا هنا علشان نتفق مش علشان نتخانق 

مصعب / همسة انتى ابداى اشتغلى على التغيرات دى الاول
 
سليم / ومتنسوش اننا لازم نبعت التغيرات دى لايطاليا  ولو معجبتهمش اكيد كل حاجة هتروح 

ابتسام / انا عند راى خلينا نكلم المصمم الفرنسى بدل ما نخسر وقت وفلوس

همسة / ابتسام عندها حق بعد ازنكو 

همسة بتخرج ومتعصبة اوى

ابتسام / هى زعلت انا بتكلم فى مصلحة الشغل وبس 

سليم / بعد ازنكو 

سليم بيروح وري همسة وبيلحقها قبل ما تركب العربية 

سليم / انتى بتعملى اية

همسة / مفيش همشى وانتو ممكن تحلو المشكلة دى مع المصمم الفرنسى زى ما الهانم بتعتك بتقول 

سليم / اولا احنا بنتناقش مش اكتر وثانيا مينفعش انك تخرجى وتسبينا بنتكلم كلنا 

همسة / انا خلصت كلامى خلاص

سليم / انتى كدة اثبتى انك فعلا مش محترفة 

همسة / ودة رايك انت كمان برافو برافو 

همسة لسة  هتركب العربية و سليم بيمسك اديها بغضب 

سليم / همسة لما بكلمك متسبنيش وتمشى ثانيا انتى مش هتمشى من هنا غير لما نحل المشكلة دى ولا هتفضلى طول حياتك تهربى 

همسة / انا مبهربش وانت عارف بس الانسانة دى انا مش حبة اتواجد معاها ابدا

سليم / افهم ان دى غيرة 

همسة / اية غييرة وهغير لية بقي

سليم / هى واحدة ناجحة ومتفوقة جدا فى شغلها وجميلة كمان
 
همسة / يعنى انت شايف كدة 

سليم / بيتهيقلى كدة يلا اهربى من المسؤلية يلا اهربى اجرى استخبى 

همسة بتتعصب اوى وبترجع على الشركة و سليم بيبتسم 
وبيمشى وره  و همسة بتقابل ابتسام على باب المكتب كانت هتمشى 

همسة / اسفة انى خرجت وسبتكو اية رايك بتقابل بكرة واخد فكرة عن الجلوود الى ممكن استعملها 

ابتسام / اوكى معنديش مانع طبعا 

همسة / اوكى 

همسة بتبصلها بغرور وبتدخل على مكتب سليم و سليم بيروح على ابتسام 

سليم / انا عارف ان فى سوء تفاهم بنكو بس ياريت يكون برة الشغل 

ابتسام / دة اكيد طبعا مفيش اى حاجة بتقف عقبة قدم شغلى ابدا

سليم / شكرا يا ابتسام 

همسة عنيها على سليم هو وابتسام وقفيين قدم المكتب 

مصعب / همسة شوفى دى التصاميم بتعتك 

همسة مش مركزة مع مصعب وعنيها على سليم وابتسام 
 و سليم بيدخل 

مصعب / همسة خلينا نكمل فى مكتبى 

همسة/ ياريت تخصصولى مكان معين اقدر استعملو
 للتصاميم حتى لو صغيير 

سليم / انتى ممكن تستعملى مكتبى فى اى وقت 

مصعب / دة مؤقت لحد ما اظبط الموضوع دة 

همسة / انا اتاخرت لازم امشى 

سليم / خلينى اوصلك 

همسة / لا شكرا انا عارفة الطريق 

مصعب / يلا انا خارج معاكى 

ومصعبرو همسة بيخرجو و سليم بيقف فى المكتب وبيفكر وبيبص على همسة وهى بتركب العربية و همسة بتشوف سليم  بيبص عليها

      **********************************

فى الليل

 هاشم همسة ويوسف قاعدين فى الرسبشن تحت 

همسة / هاشم انت كدة هتتعب كنت خليك فى الاوضة 

هاشم / اتخنقت من الاوضة انا كدة مرتاح 

يوسف سرحان 

هاشم / يوسف سرحان فى اية 

يوسف / لا مفيش 

هاشم / لو حابب تخرج تسهر روح برحتك 

يوسف / لا مش حابب 

همسة / انا هطلع اخد شور وارتاح شوية 

همسة بتطلع على اوضتها وبتدخل على الحمام بتاخد شور 
 و سليم بيوصل الفيلا 

هاشم / اتاخرت اوى 

سليم / كان عندى شوية لغبطة فى الشغل بس انت عامل اية 

هاشم / الحمد لله احسن كتيير 

سليم / يوسف انت كويس 

يوسف / انا اة بس كنت مشدود مع الفيلم بس 

سليم بيبص حولية بيدور على همسة 

هاشم / همسة فى الاوضة فوق يلا اطلع على اوضته انت جاى تعبان 

سليم / لا مش تعبان ولا حاجة خلينى معاكو شوية 

هاشم / يلا روح مراتك زمنها مستنيك يلا

      **********************************

سليم بيطلع اوضة همسة وبيخبط على الباب و همسة مبتردش علشان فى الحمام و سليم بيدخل الاوضة وبيسمع صوت المياة فى الحمام بيعرف ان همسة موجودة ووبيروح على البلكونة وبيقف  و همسة لبسة البرنس وبتخرج من الحمام وبتقاعد قدم المرايا و سليم بيشفها وبيقف بيبص عليها اوى  و همسة لسة هتغير هدومها

 
سليم / احم احم 

همسة بتصرخ 

همسة / انت انت اية الى جابك هنا 

سليم / اية دى اوضتي من النهاردة زى ما اوضتك

همسة/ اخرج برة

سليم /حاضر هنزل لهاشم واقولو انك بتطردينى

همسة بتجرى وره وبتمسكو قبل ما يفتح الباب 

همسة / لالااا متخرجش 

سليم / دوختينى اخرج ولا مخرجش اثبتى على راى 

همسة / مهو مستحيل انا وانت نفضل فى اوضة وحدة ابدا دة مستحيل انام مع واحد زيك ابدا 

سليم/ اولا انا تعبان ثانيا عاوز انام 

سليم بيرمى بجسمو على السرير  و همسة بتروح علية وبتمسك ايدو وبتشدو علشان مينمش على السرير 

همسة / قووم من هنا دة سريرى 

سليم بيشد همسة بقوة علية و همسة بتقع فوق سليم وشرعها المبلول على خدو و سليم بيبصلها اوى و همسة بتحاول تبعدو بس مسكها بقوة و سليم بيبصلها ومبتسم اوى

 
همسة / ابعد عنى 

سليم / اولا انتى الى وقعتى عليا مش انا الى وقعت عليكى 

همسة مش عارفة تفك اديها منو و سليم بيقرب اوى منها وبيبسها من شفايفها بوسة روومنسية جدا  و همسة مبتعرفش تتكلم وبتبص فى عيون سليم اوى

والباب بيخبط و سليم بيسيب همسة و همسة بتبعد عنو بسرعة  و سليم بيفتح الباب وبيكون يوسف 

يوسف / مصعب باعت الاوراق دى لهمسة
 
همسة بتروح تاخد من يوسف الاوراق 

همسة / اة دى التصميم 

يوسف / تصبحو على خير 

ويوسف بيروح على اوضته و  همسة بتشوف التصاميم
  و سليم  بيروح من وره وبيحضنها و همسة بتضربو فى بطنو بقوة

 
سليم / ااة 

همسة / علشان قبل ما تقرب منى او تلمسنى تفكر مليون مرة

 
سليم بيبص لهمسة اوى و همسة بتاخد البيجامة بتاعتها من الدولاب وبتروح على الحمام تغير 

 
همسة / انا هنام على السرير وانت هتنام هناك على الكنبة دى

 
سليم / واشمعنا انا بقي روحى انتى نامى هناك 

همسة / دى اوضتي ودة سريرى كمان 

سليم / انا ليا نص كل حاجة هنا ليا نص السرير ونص الدولاب 

همسة بتتعصب وبتروح تنام على الكنبة
 
همسة / اشبع بالسرير لوحدك 

سليم بيقلع هدومه 

همسة / انت هتعمل اية 

سليم / هغير هدومي يعنى هنام بيهم كمان 

همسة بتروح تجيب شنطة سليم وبتحدفها علية
 
همسة / خلى عندك اخلاق شوية ممكن تغير فى الحمام 

سليم بيضحك وبيطلع البيجامة بتعتو وبيروح يغير 
وبيرجع وبيبص لهمسة اوى 

سليم / ايوة كدى الواحد ينام برحتو على السرير بتاعو من غير ما حد يزعجو ابدا  

همسة بتقف بسرعة وبتروح على السرير 

سليم / بتعملى اية 

همسة / وانا لية اسبلك السرير بتاعى وانام متعذبة على الكنبة انا كمان هنام هنا 

همسة بتنام جمب سليم وبتديلو ضهرها و سليم مبسوط اوى وبيشم ريحة شعرها وبيمسك طرطيف شعرها بحنية


      **********************************

فى الليل

 همسة قاعدة بتشتغل على التصاميم بتاعتها وفى ورق حوليها كتير وبتبص للشغل الى خلصتو ومبسوطة اوى 
و بتبص لسليم وهو نايم 

همسة / سليم سليم اصحى 

سليم بيفتح عنية وبيبص لهمسة باستغراب 

سليم / فى اية 

همسة / شووف دة انا حدد لون معيين من الفساتين وهتكون كلهم باللون الاسود شوف التصميم دة ودة بيتهيقلى لو خليتو قصير هيكون احسن

سليم بيبص حولية بيشوف الورق فى كل مكان فوق دماغو 
وتحت رجلو و همسة قاعدة بترسم 

سليم/ هو فى اية 

همسة/ تقريبا خلصت التصاميم اية رايك
 
سليم بيبص فى الساعة وبيتعصب اوى 

سليم  / الساعة ٣ 

همسة /اة ما انا عارفة يلا قول رايك 

سليم / نتكلم فى الشركة دلوقتى عاوز انام ماشى 

همسة / وانت متعصب اوى لية انا غلطانة انى حبيت اشاركك فرحتى بالتصاميم

سليم / وتشركييينى فرحتك لية هاا لية 

همسة / مش انت جوزى 

سليم بيبص لهمسة اوى وبيقرب عليها و همسة بتندم على الكلمة الى قالتها

سليم / اية قولتى اية 

همسة / جوزى 

سليم / يعنى انتى مراتى صح 

سليم بيقرب على همسة و همسة بتخبطو فى صدرو جامد  وسليم بيقع من على السرير و همسة بتضحك اوى  و سليم ضهرو بيوجعو اوى 

سليم / اااة احنا هنبدا الغباوة باة 

همسة / هههههههة بجد مكنش قصدى بس انت تستاهل بصراحة 

سليم بيقاعد على السرير وبيتالم اوى 

همسة / انت كويس 

سليم بيتالم من ضهرو و همسة بتقلق اوى وبتروح علية 

همسة / بيوجعك اوى. 

سليم بيمسك همسة وبيخليها تقاعد على رجلو بالعفيا 

همسة / سبنى 

سليم / انا موافق انك تعقبينى باى حاجة 

همسة / المرة الجاية هضربك على دماغك علشان تصحى شوية سبنى ابعد عنى 

همسة بتحاول تبعد عن سليم وبتتكعبل وبتقع على الارض 
 وسليم بيضحك اوى عليها 

همسة / ابو شكلك 

سليم / تصبحى على خيير يا مراتى يا حببتى 

همسة بتتعصب وبتشيل الاوراق وبترجع تانم مكانها وبتشد البطنية علشان تتغطى و سليم بيشد البطنية هو كمان وبيتخنقو هم الاتنين 

سليم / خلاص خدى 

همسة بتدى سليم ضهرها وبتنام و سليم بيقرب من شعرها وبيشمو وبينام هو كمان 

      **********************************

فى الصباح 

همسة بتصحى من نومها وبتروح على الحمام وبتخبط فى سليم خارج من الحمام ومش لبس القميص بتاعو و سليم بيقرب منها 

سليم / صباح الخيير 

همسة / بعد ازنك لازم يكون فى مسافات بينا وانت بتكلمنى
 
سليم / لية 

همسة / لية علشان علشان وكمان اية الى عملو دة لو سمحت انت مش عايش لوحدك هنا هدومك تلبسها كاملة فى الحمام
 
سليم / لية 

همسة / لية كدة علشان انا بقول كدة

سليم مبتسم اوى وبيقرب منها و همسة بتبعدو عنها بسرعة وبتدخل الحمام وبتقفل الباب بسرعة  و سليم بيضحك اوى عليها 

سليم / هستني تحت متتاخريش

      **********************************

اشرف بيركب العربية بتعتو و رحمة وقفة فى البلكونة بتبصلو وبيوصل منير وبيبص لرحمة اوى وهى وقفة 
 و اشرف بيشوفو وهو عيونو على رحمة وبيدايق اوى 

منير / صباح الخيير 

اشرف / صباح الخير 

اشرف بيركب عربيتو وبيمشى  و همسة بتروح لرحمة اوضتها

 
همسة / مامى مامى 

رحمة / اميرة ماما صحيت 

رحمة بتاخد همسة على اوضتها علشان تجهزها للمدرسة 
وبتقابل منير و رحمة بترتبك علشان لبسة هدوم النوم 

منير / صباح الخيير 

رحمة / صباح الخير الولاد نيميين انا هروح اجهز همسة 

رحمة بتروح بسرعة على اوضة همسة وبتدايق اوى

.

      **********************************

سليم واقف قدم العربية بتعتو مستني همسة  و همسة بتنزل

  
سليم / انا مش عارف اية الوقت دة كلو بقالى ساعة واقف
 
همسة / محدش قالك تستني كان ممكن تمشى 

سليم / بس انا مستعد استني العمر كلو 

همسة / لاياشيخ 

سليم / اتفضلى اركبى 

همسة و سليم بيروحو على الشركة واول ما بيوصلو ابتسام بتوصل معاهم الشركة  و همسة بتدايق لما بتشفها و سليم بينزل وبيروح على ابتسام وبيتكلم معاها  و همسة بتروح على الشركة وبتسبهم وبتروح على مصعب فى مكتبو 

همسة / مصعب انا تقريبا خلصت التصاميم 

ومصعب و همسة بيتفرجو على التصاميم ومصعب مبسوط اوى 

مصعب / بصراحة انا مبفهمش اوى فى زوق السيدات بس انا لو بنت هيعجبنى اوى طبعا 

همسة بتضحك اوى 

مصعب / بتضحكى لية 

همسة / تخيلتك وانت بنت بالفستان 

مصعب و همسة بيضحكو اوى وبيدخل سليم وابتسام مكتب مصعب 

ابتسام / مدام بتضحكو يبقي خيير 

مصعب / همسة جهزت التصاميم دى وعجبتنى اوى 

سليم بيبص لهمسة اوى 

ابتسام / بس حاسة ان فيها حاجة ناقصة 

سليم / ممكن 

همسة بتبص سليم اوى وبتدايق 

مصعب / بالعكس جميلة جدا 

ابتسام / باين جدا يا مصعب ان انت و همسة بتقدرو تتفهمو مع بعض اكتر 

سليم بيتجاهل الكلام بس مركز فى كل حرف 

سليم / خلونا نروح على مكتبى ونتكلم براحتنا 

وابتسام و سليم بيمشو و همسة بترتب الاوراق ومديقة اوى
 
مصعب / انتى مديقة لية دلوقتى 

همسة / بحس انها بتحاول تحبطنى باى طريقة 

مصعب / لا ولا يهمك يلا تعالى 

سليم بيقف قدم المكتب وبيبص وره على همسة وبيشفها جاية مع مصعب وبيتكلمو مع بعض وهم ماشيين

وردة   ✍️

ليست هناك تعليقات