إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة70💔

🍁  الحلقة    ٧٠  🍁

.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ديمة / ريم انتى مش لازم تتحركى 

ريم / لازم اشوف ابنى بعينى لازم اشوفو 

وسراج بيتعصب واحمد بيمسك ايدو علشان يهدى وسراج بيقرب منها وبيشلها 

ريم / بتعمل اية 

سراج / مش عوزة تشوفى ابنك يلا هوديكى عندو
 
ريم / الناس برة انت مجنون 

سراج / يلا جنان بجناان بقي مهى عيلة مجنونة كلها 

احمد / والد 

والكل بيضحك و بيروحو كلهم قدم الحضانة وبيشوفو النونو 
والممرضة بتخرج 

ريم / ابنى عامل اية 

الممرضة / بنتك زى القمر وبتتحسن 

سراج / اية هى بنت 

الممرضة / اة انتو متعرفووش كدة 

سراج / لا روحى اتاكدى الاول 

احمد / ولد او بنت المهم يكونو بخير تتربى فى عزك يا ابنى
 
سراج / بنت 

ديمة  / جميلة اوى يا ريم 

ريم / سراج هنسميها اية 

سراج باين علية مدايق اوى

فهد  بيبص لديمة وهى مبسوطة اوى وعنيها على النونو 

فايزة / عقبالك يا ديمة  انتى و فهد

 و ديمة  بتبص لفهد اوى  و ريم بتشوف سراج مدايق اوى وبتقرب علية

 
ريم / سراج انت مش مبسوط 

فايزة / مش مبسوط ازاى يعنى يتربا فى غزك يا ابنى 

 و ريم الجرح بيتعبها و سراج بيشلها وبيروحو على الاوضة  وديمة و فهد وقفيين وبيتفرجو على الاطفال 

ديمة  /فهد  بص شوف البيبى  دة بيبصلك ازاى 

وفهد  بيبص لديمة اوى 

ديمة  / اية بتبصلى لية كدة 

فهد / انتى حلوة اوى 

وديمة بتتكسف

ديمة / خلينا نروح نشوف ريم عاملة اية

و بتهرب من فهد وبيروحو يشوفو ريم وسراج وبسمة  
بيدخلو 
 
ديمة / بسمة فيين رودى 

اسامة  / وصلتها على البيت قالت انها عندها واجبات لازم تعملها 

فهد / سراج عاوز اتكلم معاك

وسراج بيخرج مع فهد وبيتكلمو بخصوص جودى والى عملو عمر معاها 

سراج / دى هتكون نهاية عمر متقلقش انا هتكفل بالموضوع دة

بسمة واسامة بيبصو لبعض اوى وديمة  بتشفهم 
و بتروح عليهم

ديمة / فى اية انت وهى ملكو انتو مخبيين حاجة عننا تانى 

بسمة  / لا بس اصل اسامة هو 

اسامة  / انا وبسمة قررنا نتجوز وكلمنا ولدتها واحنا فى الطريق  ووفقت كمان ومعندهاش اى مانع 

وديمة بتحضن بسمة  اوى وفرحانة
 
فايزة / ملكو يا اولاد فى اية فرحونا معاكو 

احمد / يعنى انتى لسة مفهمتيش يا فايزة 

ديمة / بسمة و اسامة قررو يتجوزو

وبيدخل فهد وسراج  وفهد بيسمع ديمة
 
و بيبص لاسامة 

فهد / والقرار دة بالسرعة كدة 

و ديمة بتبص لفهد  ان ردو غريب اوى عليهم و بتروح علية
 
فهد / فهد انت تقصد اية انت عارف انهم بيحبو بعض بس 
كانو مستنين الوقت المناسب 

اسامة  / انا بحب بسمة وهى بتحبنى وعوزيين نكمل حياتنا مع بعض 

فهد / بس كان من الافضل انى اعرف بالقرار دة قبل اى حد 

وديمة بتبص لبسمة الى دموعها ملية عنيها 

فهد / فى اصول لازم تتعمل الاول المفروض تروح تطلبها من اهلها وتستنى الموافقة او بالرفض مش كل حاجة سهلة كدة 

اسامة / بس والدت بسمة مسافرة وهى مريضة ومش هتقدر 

فهد / بس عمى احمد موجوود وطلما ان هم بيعتبروها بنتهم يبقي تطلب اديها منهم هم 

والكل بترجع الابتسامة على وشهم

ديمة / وليه دة كلو يا حبيبى وقعت قلبى 

سراج / عندو حق بنتنا مش بالساهل كدة تخدها بسمة تعالى هنا انا كمان اخوها الكبير والى مقدرتش اعملو مع ديمة هعملو مع بسمة

وبسمة بتروح تقف جمب سراج 

اسامة / بتقصد اية

بسمة / يعنى الراى راى اخويا وعمى احمد 

فهد / عمى احمد  كمان يوميبن لو سمحت هنيجى نشرب مع حضرتك القهوة 

احمد / معنديش مانع طبعا 

.
       ************************************

تامر بيكلم جودى فى التلفون

تامر  / انا مش مصدق ازى فى انسان عايش بقلب حيوان 

جودى / انا كل ما بفتكر انى فى يوم من الايام كنت بنام معاة  على مخدة وحدة وان فى بطنى حتة منو 

تامر  / لا يا جودى دة ابنك انتى حتة منك انتى

وجودى بتعيط اوى 

تامر  / بحبك 

وجودى بتسمع الكلمة دى وبتعيط اكتر

جودى / انا مش عارفة لو انت مظهرتش فى حياتى فى الوقت دة انا 

تامر / لا مستحيل يحصلك حاجة ابدا

.
       ************************************


عمر فى الشركة وبيتصدم ان كل اوراق لية اتنقلت باسم فهد  
ولسة هيصرخ على السكرتيرة وبيدخل الشرطة 

الشرطى / انت مطلوب القبض عليك بتهمة الشروع فى قتل زوجتك جودى عبد العزيز 

عمر / لا انا لا هى كدااابة 

الشرطى / تعالة معانا وقول الى انت عوزو قدم النيابة يلا 

عمر / انا مش هتحرك من هنا غير ما يوصل المحامى بتاعى 

الشرطة / يلا خدوة من هنا والمحامى بتاعك يجيلك على هناك

 وبيخدو عمر وهو بيصرخ 

عمر / انتو مش عرفييين انا ميبن وابن ميين

.
       ************************************

ديمة وبسمة وريم فى الاوضة

ريم / شفتى اخوكى انا عارفة انه كان نفسه فى ولد بس انا زمبى اية 

ديمة / ريم حرم عليكى اية ولد او بنت مفيش فرق بنهم ابدا المهم  انهم يكونو بخير 

ريم / عقبالك انتى كمان يا ديمة انتى لازم تكشفى لازم تعرفى اية المانع الى عندك 

بسمة  / فعلا يا ديمة احنا عوزين نفرح بنونو بقي كمان 

ديمة / لا انا مفيش حاجة هو بس يعنى 

ريم / فى اية 
 
ديمة  / انا وفهد  لسة مفيش حاجة بينا

وبسمة وريم اتصدمو وبيفتحو فى الضحك

ريم / نعم يعنى انتو مش بتنامو فى اوضة وحدة 

ديمة / اة بس لسة احنا مستنين الوقت

 وبسمة بتضحك هى وريم 

ديمة / ابو شكلكو انتى وهى انا غلطانة انى اتكلمت معاكو اصلا 

ريم / اوعى يكون فهد
 
ديمة / لالاااا انا الى مخلتهوش يقرب منى 

وبيدخل سراج وفهد
 
فهد / ديمة يلا خلينا نروح 

وتليفون بيجى لسراج وبيبلغوة انهم قبضو على عمر

سراج / مبرووك قبضو على عمر وكل التهم الى علية اتمسكت علية واعترفت بكل حاجة البنت الى كانت معاة دة غير قواضى النصب الى اتمسكت علية كمان 

ديمة / الحمد لله اخيرا ارتحنا وسمعنا خبر حلو 

ريم / عقبال ما احنا كمان نسمع خبر حلو 

وريم وبسمة بيضحكو و فهد وسراج بيستغربو 

فهد / خبر اية 

ديمة / لا مفيش هم كدة بيحبو يهزرو يلا خلينا نروح

.
       ************************************

و بيروحو على العربية وفهد بيبص لديمة

فهد / فى اية مالك سرحانة فى اية
 
ديمة / انا لا مفيش 

وبيروحو على القصر وجودى ورودى قاعدين فى الجنينة بيهزرو مع بعض
 
رودى / اتاخرتو اوى 

ديمة / معلش يا حببتى ريم كانت تعبانة شوية الحمد لله جابت بنوتة زى  القمر زيك كدة 

جودى / اسفة يا ديمة مقدرتش اروح معاكو كنت تعبانة 

ديمة / لا يا جودى المهم انتى عاملة اية دلوقتى 

جودى / مش هرتاح غير ما اخلص من الانسان دة للابد 

وفهد  بيطلع ورقة من جيبه وبيديها لجودى وجودى بتقراها
 
فهد / انا كنت مصر ان ورقة طلاقك تكون قبل ورقة الشركة 

و جودى بتحضن فهد  اوى ومبسوطة

ديمة / ايوة كدة خلينا نشوف ضحكتك تانى على وشك 

جودى / فيبن اسامة
 
فهد / راح يا ستى يوصل بسمة على البيت انا هطلع اغير هدومى واروح الشركة عندى شغل كتيير متاخر
 
جودى / ربنا معاك يا حبيبى روحى انتى كمان يا ديمة ارتاحى شوية 

.
       ************************************

ديمة بتطلع مع فهد 
 
فهد / مش هتقوليلى ريم وبسمة كانو بيقصدو اية 

وديمة بترتبك اوى
 
ديمة / لا انت عارف ريم وبسمة بيقولو كلام مش مفهوم كدة

و بتحاول تهرب من قدمه وفهد بيروح عليها وبيمسكها من خصرها  وبيضمها اوى على صدرو

فهد  / انتى فى حاجة مخبياها عليا 

ديمة / لا بس هم كانو مفكريين يعنى ان ان 

فهد /ان اية 

ديمة / يعنى عرفو اننا يعنى 

و بيفهم قصدها اية وديمة بتفهم من عيونو انو فهم وبتبعدو 
عنها وبتهرب منو برة الاوضة وفهد بيجرى وراها وديمة بتجرى وبتضحك

 
فهد / ماشى ياديمة
 
و جودى بتسمع صوت فهد بتدخل
 
جودى / فى اية ملكو 

وديمة بتروح على جودى وبتغمز لفهد وبتضحك

فهد   / عااااا شايفة اخوكى عاوز يضربنى 

جودى / فهد انت عاوز تضربها بجد 

فهد  / انتى بتصدقيها انتى مش عارفة الهانم عملت اية 

ديمة  / قولها انا عملت اية قولها قوول

وفهد بيبص لديمة اوى

فهد  / ماشى انا اسف انا غلطان ولازم اصالح ديمة طبعا تعالى يا حببتى اصلحك
 
وديمة خايفة منو مش مطمنة وبيقرب عليها اوى 

فهد / النهاردة يا ديمة 

وديمة بتتصدم وبتخاف   ......

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات