إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 71💔

🍁  الحلقة  ٧١  🍁 

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

وديمة خايفة منو مش متطمنة وبيقرب عليها اوى

فهد / النهاردة يا ديمة

وديمة بتتصدم وبتخاف وفهد بيسبها وبيطلع على الاوضة وبيشاورلها  من قدم الاوضة وبيدخل وبيقفل الباب و بيروح الشركة ومشغوول جدا فى الشغل والموبيل بتاعو بيرن وبيكون سراج 

فهد / الو سراج فى اى اخبار جديدة 

سراج / لا كل حاجة ماشية تمام زى ما احنا مرتبنها بس ديمة طلبت منى ابلغك انى هروح اخدها علشان تفضل مع ريم النهاردة فى المستشفى احسن عندى شغل كتيير ولازم حد يفضل معاها النهاردة 

فهد / معنديش مانع طبعا والف مبرووك

و بيقفل التلفون وبيكلم نفسو

فهد   / ماشى يا ديمة

.
       ************************************

فى الليل

 جودى بتكلم تامر فى التلفون و مبسوط ان جودى اتطلقت خلاص 

تامر / الحمد لله انا كنت خايف اوى من انه يرفض الطلاق 

جودى / وانا بس طول ما فهد جمبى انا مطمنة 

.
       ************************************

بسمة  بتكلم اسامة فى التلفون

بسمة / انا مبسوطة اوى حسة انى هطيير فى الهواء

اسامة / بس اوعى تقعى على رقبتك تتكسر 

بسمة / انت رخم اوى على فكرة على طول بتصحيينى من الحلم 

اسامة / خلينا فى الواقع بتعنا تحبى لون الاوضة اية 

بسمة  / اللون الى انت تحبه

اسامة / لا الى انتى بتحبية 

بسمة  / لا الى انت بتحبه انا بحبه زيك 

.
       ************************************

ريم بتكلم سراج

سراج / خلاص بقي متزعليش ولد ولا بنت الحمد لله على كل حال

ريم / بس انت كنت زعلان 

سراج / بس اصل البنت بتكون زناانة كدة وطلبها مبتخلصش 
البنات اصلا ميتعشروش 

ريم / نعم 

سراج / لا مقصدش خلاص بقي يا روحى انتى عارفة انى بمووت فيكى انتى والنونو الى هينور الدنيا معاة
 
ريم / هتسميها اية 

سراج / اختارى انتى الاسم الى انتى عوزاة 

ريم / مش عارفة 

سراج/ حببتى عندى شغل هكلمك كمان شوية خلى بالك من نفسك انتى و بنتى
 
ريم / كلمت بنتى حلوة اوى 

وسراج مبسوط وبيضحك

سراج / بحبك 

.
       ************************************

وديمة وقفة فى البلكونة وبتتصل بفهد و بيكون لسة داخل الاوضة
 
ديمة / وحشتنى 

فهد / البيت من غيرك وحش اوى 

ديمة / يعنى وحشتك
 
فهد / اة وحشتينى انتى بتوحشينى حتى وانتى معايا 
 بحبك يا ديمة
 
ديمة  / بحبك 

فهد / مش عارف ازاى هنام من غير ما اشوف عنيكى 

ديمة / شايف القمر 

وفهد  بيروح على البلكونة وبيشوف القمر بدر وفهد بيبوس ديمة فى التلفون وديمة مبسوطة اوى وبتاخد التلفون فى  حضنها وفرحانة اوى

.
       ************************************

فى الصباح

فهد بيفتح عيونو وبتكون ديمة قاعدة جمبو وبتتفرج علية وهو نايم 

 
  فهد   / جيتى امتى 

ديمة / من ساعة سراج وصلنى ومشى 

فهد / ومصحتنيش لية 

ديمة / شكلك حلو وانت نايم وصعبت عليا قلت اخليك نايم وحشتك 

وفهد بيشدها تنام جمبو وبيقرب عليها

فهد / وحشتينى اوى

ولسة  بيقرب عليها اوى وديمة بتبعدو وبتجرى بعيد 

فهد / فى اية يا بنتى انا جوزك 

ديمة / لا مليش دعوة عوزاك تطلبنى من بابا من جديد 

فهد  / نعم 

ديمة / اة انت ناسى الى عملتو دة عقابك مش هتقرب منى غير لما  تطلبنى من بابا وتجبلى فستان فرح اشمعنا بسمة 

فهد / انتى اتجننتى صح مهو احنا متجوزيين 

ديمة / مليش دعوة 

فهد / انتى عوزانى اروح لابوكى اقولو ممكن اطلب ايد ديمة الى هى مراتى اصلا 

ديمة / عااااااا مليش دعوة بقي انا عوزة فرح من جديد 

وفهد  بيتعصب وبيروح عليها 

فهد / انا صبرت عليكى كتيير

و بيشلها وديمة بتصرخ وبتعضو من دراعو وبتجرى 

فهد / اااة اااة 

ديمة / مش هتقرب منى غير لما تعملى الى انا ق لتلك علية 

وفهد بيجرى وراها فى الاوضة وبيتعب من الجرى

فهد / ماشى يا ديمة وانا موافق 

وديمة فرحااانة اوى وبتجرى علية وبتحضنو و بيمسكها من خصرها

فهد / انا مش عارف انتى عملتى فيا اية 

ديمة / حبيتك 

وفهد بيبسها  وبيضمها وديمة مبسوطة اوى و بتبعد عنو بسرعة 

ديمة / لازم امشى حالا متتاخرش ماشى البس البدلة السودة واحلق دقنك ووومتنساش الجرفاتااا بااااة هتوحشنى

فهد / استنى يا مجنووونة

وديمة بتجرى على برة وبتخبط فى رودى

رودى / ديمة ريحة فيين 

ديمة / انتى هتكونى من اهل العرووسة يلا تعالى معايا 

.
       ************************************

واسامة فى الاوضة بيلعب رياضة وبيسمع موسيقى وجودى بتدخل علية
 
جودى / اية يا عريس عامل اية 

واسامة بيروح يقاعد جمب جودى

اسامة / انا فرحان اوى يا جودى ومش مصدق نفسى 

جودى / بسمة كمان باين عليها بتحبك ربنا يسعدك 

وفهد بيدخل عليهم الاوضة

فهد / جودى كويس انك انتى كمان هنا 

اسامة / اية فى حاجة حصلت 

فهد / ديمة عوزانى انا كمان اروح اتقدملها من جديد واعملها فرح وفستان كمان 

جودى بتضحك هى واسامة و فهد بيتعصب 

.
       ************************************

فى البيت عند اهل ديمة 

فهد و اسامة وجودى بيرنو الجرز و ديمة و بسمة  وريم وقفيين وره الباب 

ديمة / حرم دة فهد افتحيلو بقي 

بسمة / اة حرام افتحى باة يا ريم 

ريم / بس يا بنت انتى وهى ادخلو جوة يلا

سراج بيخرج

سراج / انتو وقفيين كدة لية انتى وهى ريم خديهم جوة

والبنات بيدخلو وسراج بيفتح الباب وبيدخل فهد واسامة وجودى واحمد وفايزة بيخرجو وبيسلمو عليهم

فهد / يا عمى انا عارف ان بسمة بتعزكو جدا زى اهلها 
علشان كدة انا جاى اطلب ايد بسمة لاخويا اسامة
 
ديمة وبسمة وقفيين بعيد وبيسمعهم

ديمة / شوفى اسامة عامل ازاى مكسوف ههههة 

بسمة / بس طالع زى القمر صح 

ريم / انتى بتعملى اية انتى وهى 

واسامة بيغمز لفهد

اسامة / ديمة  اطلب ديمة
 
وفهد  مش عارف يقول اية ومحرج اوى

فهد  / انا عارف ان الى هقولو لحضرتك هتستغرب منه بس 
انا يعنى بطلب ايد ديمة
 
و فايزة بتضحك 

احمد / ديمة    ديمة ميين 

وفهد متوتر ومش عارف يرد

فهد  / ديمة بنتك الى هى مراتى 

سراج / يعنى انت جاى تطلب ايد ديمة اختى الى هى اصلا مراتك صح

فهد  / اعمل اية غصب عنى

وديمة و بسمة  وريم بيضحكو اوى

ريم / حرام عليكى يا ديمة يلا انتى وهى وحدة تاخد الحلويات والتانية تاخد العصيير 

وديمة و بسمة بيخدو الصوانى وبيخرجو واسامة اول ما بيشوف بسمة بيقف وبعديين بيقاعد تانى وبيرتبك وفهد بيبص لديمة  اوى وكانو اول مرة يشفها بجد وديمة بتقدملهم العصير 

سراج / يلا انتى وهى على جوة معندناش بنت تشوف عرسها 
غير بعد كتب الكتاب 

وديمة و بسمة بيديقو و وبيدخلو جوة وديمة  بتروح لريم المطبخ 

ديمة  /شفتى جوزك عمل اية طردنا كنت عوزة اعرف هيعملو اية 

وفهد  وسراج واسامة ووالد ديمة قاعدين مع بعض بيتكلمو 

فهد / بعد ازنك يا عمى يا ريت يكون الفرح فى البلد عند
والدى تعبان شوية  وميقدرش يمشى كتير يعنى دة لو معندكوش مانع 

سراج / مش لما نشوف راى البنات الاول
 
اسامة / هم موفقين خلينا نحدد الفرح بسرعة 

سراج / الى انا اعرفو ان البنات ليهم راى تانى 

سراج بيشاور لديمة و بسمة  يدخلو وفهد واسامة بيبصو لبعض 

سراج / قوللهم على رايكو يلا الى اتفقنا علية
 
ديمة وبسمة بيروحو يقفو جمب فهد  

سراج / انتو بتعملو اية 

ديمة و بسمة / موفقيين طبعا ......

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات