إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 68💔

🍁   الحلقة   ٦٨   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فهد / اسامة ممكن تسمعنى شوية انا هشرحلك كل حاجة بعديبن ديمة  خدى جودى على اوضتها
 
جودى / لا انا مش عوزة افضل هنا فى المكان دة انا انا مش عارفة مش قادرة افكر 

تامر  / هرمييون بوصيلى دة بيتك ودوول اخواتك وبيحبوكى

 
وجودى بتعيط 

وفجاة بتحس بايد بتملس على شعرها بحنية وبتبص بيكون فهد  وبتسيب ايد تامر وبتبعد عنو 

فهد  / انا معاكى

سراج / تامر لازم نمشى

وتامر بيمشى مع سراج وبيبص لجودى اوى وجودى بتعيط 

اسامة / ممكن حد يفهمنى حاجة 

وديمة بتروح على جودى وبتخدها من فهد وجودى بتبص لاسامة وهى ماشية واسامة بيبصلها و بيتعصب علشان جودى خايفة منه

فهد  / كفاية غباء بقي واسمعنى انا هقولك اية اهدى واقاعد

 و بيحكيلو على الى حصل كلو مع جودى 

اسامة / اكيد عمر هو الى عمل فيها كدة انا هقتله

فهد / قولتلك استعمل عقلك قبل عضلاتك 

اسامة / انت عوزنى اسيب واحد كان عاوز يقتل اختى ازااى ازااااى
 
وديمة بتنزل

 ديمة  / لو سمحتو وطو صوتكو شوية مش كدة 

فهد / بالعقل كل حقنا هيرجع بس انت متعملش اى حركة غبية تضيعلى كل حاجة انا برتبها 

اسامة  / هتعمل اية 

فهد  / زى ما عمر خدعنا احنا كمان هنخدعو بكل بساطة كمان  هنخلية يمضى على بيع كل حاجة ليا بيع وشراء 

ديمة / دة ازاى يعنى عمر زكى ولو كشف الموضوع دة 

فهد  / انا مرتبلو حكاية كدة هخلية يقع

وديمة  بتقرب على فهد

ديمة  /  فهد انا خايفة ممكن يعمل اى حاجة

فهد  / لا ميقدرش يعمل حاجة ابدا خلونا نطلع نرتاح كلنا تعبنا اوى

واسامة  قاعد وديمة وفهد  بيطلعو على اوضتهم

.
       ************************************

 فهد بيغير هدومه 

ديمة  /فهد  اية رايك ناخد جودى ورودى واسامة ونروح عند ولدك احنا  كمان نغير جو كام يوم وننسى كل حاجة هنا 

وفهد  بيبص لديمة 

فهد / جوزك متعودش يهرب من مشكلو انا اتعوت انى اوجه مش اهرب 

ديمة  / مش قصدى واللة بس انا 

وفهد بيروح عليها

فهد   / انا عوزك دلوقتى تنامى وترتاحى ومتفكريش فى اى حاجة 

وديمة  خايفة وقلقانة اوى مش قادرة تعرف فهد بيفكر فى اية. و بياخدها  وبينيمها وبيغطيها 

ديمة  / انت رايح فيين 

فهد  / هطمن على رودى وجودى متخفيش نامى

و بيخرج وديمة بتقاعد على السرير

.
       ************************************

فى الصباح

ديمة  بتفتح عنيها وبتبص حوليها وفهد  مش موجوود فى الاوضة وبتخرج  وبتسمع اسامة بيتكلم فى التليفون 

اسامة  / بسمة  قولتلك انا كويس لا مش متعصب يا ستى 
 قولتلك شيلى موضوع الشغل دة من دماغك خالص 

و بيشوف ديمة  جاية علية

اسامة   / بسمة لما اشوفك نتكلم براحتنا يلا سلام ومتعمليش حاجة لحد ما نتكلم الاول سلام

 و بيبص لديمة وشكلها قلقانة 

اسامة  / صباح الخير 

ديمة  /صباح النور مشفتش فهد
 
اسامة  / لا انا صاحى من بدرى ومشفتوش 

ديمة/ طب اتصل بية اخوك دة هيجننى

و بيتصل بفهد 
 
اسامة  / الو فهد 

وديمة  بتاخد التلفون من ايد اسامة  بسرعة 

ديمة  / فهد  انت فيين ازاى تخرج ومتقوليش 

فهد  / اهدى براحة كنتى نايمة ومرضتش ازعجك 

ديمة  /انت فيين  انا هجيلك حالا 

فهد  /  انا فى الشركة متجيش هنا سمعانى 

ديمة  / بس انا 

فهد  / ديمة  خلاص متخرجيش من القصر انتى فاهمة 

ديمة   / يا فهد انا قلقانة عليك 

فهد  / ديمة انا مش طفل صغير انا عارف انا بعمل اية ماشى انتى ارتاحى  ومتقلقيش مش هيحصلى حاجة لازم اقفل عندى شغل 

.
       ************************************

 فهد  فى الشركة

طاهر/ انت متاكد انو هيمضى على الاوراق من غير ما يشفها

فهد  / متقلقش انا متاكد انو لما يسمع الرقم دة ويشوف شنطة الفلوس دى هيمضى الاوراق من غير ما يقرء 

طاهر / كدة كل حاجة جاهزة بكرة هبدا ونخلص كل حاجة 

فهد  / انا بشكرك جدا على الخدمة دى
 
طاهر / ولا شكر ولا حاجة دة حققك ولازم يرجعلك انا لما رجعت من السفر وعرفت الى حصل روحتلك على البيت وعرفت انك مسافر  سحبت كل  العقود مع الشركة ولما عرفت انك رجعت تانى  قولت لازم اجى واقف معاك المهم ان الحق يرجع لاصحابو 

وديمة بتدخل المكتب وبتستغرب من وجود طاهر مع فهد  ومسكيين ايد بعض وباين مبسوطيين واسلام معاهم 
وفهد بيلصلها بغضب 

طاهر / اهلا يا مدام ديمة 

وطاهر بيسلم عليها و بتسلم علية بس عيونها على فهد
 
اسلام / انا هوصل حضرتك 

وطاهر بيمشى ومعاة اسلام وفهد متعصب اوى وبيضرب فنجان القهوة الى على المكتب بايدو بقوة 

ديمة / انا عارفة انك متعصب علشان مسمعتش كلامك وجيت هنا 

وفهد بيروح عليها وبيمسكها من درعها بقوة 

ديمة  / اااة فهد  دراعى

و بيخدها وبيخرج من المكتب والموظفيين بيبصو عليهم وهو شددها من درعها بعنف 

ديمة  /فهد  استنى اسمعنى

وبيخدها على العربية من عربيات الشركة 

فهد / اركبى 

وديمة  بتقفل الباب العربية تانى

ديمة  / لا مش هركب سيب ايدى الاول انت بتوجعى 

وفهد  بيسيب اديها وبيبص على درعها وصوبعو معلمة اوى على درعها 

فهد  / اركبى يا ديمة  وهيكون فى كلام تانى 

وديمة بتبصلو اوى ودموعها بتنزل قدمه
 
وفهد بيدايق اوى لما بيشفها بتعيط  وبتركب العربية من غير ما تتكلم  و فهد بيبص للسواق

 فهد  / وصل مدام ديمة على القصر ومتسبهاش لحد ما تدخل وتكلمنى تقلى انها وصلت يلا اتحرك 

وديمة  بتبصلو اوى من ازاز العربية والسواق بيمشى و فهد   بيقف يبص على العربية لحد ما بتخرج من باب الرئيسى بتاع الشركة

.
       ************************************

ديمة بتروح على القصر ومديقة اوى من فهد وبتشوف تامر واقف برة القصر وبيحاول يبص على القصر من بعيد  وديمة بتوقف العربية وبتنزل 

السواق / يامدام ديمة  استنى البش مهندش
 
ديمة  / ممكن تستنانى فى العربية

والسواق مبيقدرش يتكلم وبيسكت 

و بتروح على تامر وتامر بيقلق منها

ديمة  / انت الى نقلت جودى المستشفى 

تامر / انا اسف على الازعاج بس كنت عاوز اطمن على هرمييون 

ديمة  / ميين 

تامر  / قصدى  جودى 

ديمة  / تعالة اتفضل 

تامر / بس اخوها رفض يخلينى اشفها انا مش عاوز مشاكل بس اطمن عليها هى امبارح كانت حالتها وحشة وكانت خايفة وانا قلقت عليها بس 

ديمة  / قلقت عليها 

تامر  / لا يعنى انا بس انا همشى افتكرت مشوار مهم 

ديمة  / خلاص لو مش عاوز تشوف جودى خلاص مع السلامة 

وتامر  بيقف وبيبص لديمة  وديمة بتبتسم 

ديمة  / افتكرت اسمك انت تامر جودى امبارح كانت بتنادى باسمك 

وتامر  بيبتسم بتوتر 

ديمة  / تعالة معايا 

وبيروحو على العربية هم الاتنين وبيركبو وبيدخلو من باب الجنينة وبيقفو قدم باب القصر وجودى ورودى قاعدين مع بعض فى الجنينة وجودى باين عليها مديقة اوى وسرحانة 

اسامة قاعد على الاب توب بتاعو بعيد عنهم شوية علشان جودى  بتخاف منو شوية و بيشوف تامر  نازل من العربية مع ديمة و بيروح عليهم بغضب 

اسامة / انا مش قولتلك متجييش هنا تانى 

وديمة  بتقف بنهم

  ديمة  / اسامة  ممكن تهدى 

وجودى بتسمع صوتهم وبتبص عليهم وبتشوف تامر وبتروح عليهم 

تامر / انا مش عارف انت واخد منى موقف لية انا معملتش حاجة غلط 

جودى بتروح عليهم

جودى / تامر 

وجودى بتمسك دراع تامر 

اسامة / ابعد عنها
 
وديمة بتضرب اسامة باديها على صدرو وبتبعدو

ديمة  / كفاية غضب بقي انا تعبت منك ومن اخوك كفاية بقي كفاية

واسامة بيبص لديمة  اوى ورودى بتروح على ديمة  وخافت
 
ديمة  / احنا لزم نسمع بعض اكتر لازم تسمع قبل ما تخطى خطوة وحدة

جودى / تامر الى انقذني من الموت وكان واقف جمبى وانا لوحدى بين الحي والموت انا مش فكرة اى حاجة من حياتى الى اعرفو انى عايشة بفضلو هو وبس وقت لما كنت محتاجة

 ايد تسندنى كان هو مش انت  لو كنتو بتحبونى بجد كنت قدرت تلقينى انا من امبارح بحاول افتكر  اى حاجة اى حاجة مش فاكرة حاجة خالص دة يثبت انى مكنتش سعيدة

واسامة بيبص لجودى اوى وبيفتكر قد اية كانت على طول حزينة 

ديمة  / تامر جودى خلونا ندخل جوة

و بتمسك ايد رودى وبتدخل وجودى وتامر بيدخلو على القصر  واسامة واقف مدايق اوى

.
       ************************************

فى الليل

 فهد  بيرجع من الشركة وفاطمة بتشوفو 

فاطمة / احضرلك العشاء يا بش مهندس
 
فهد  / لا شكرا يا فاطمة ديمة فيين 

فاطمة / الست ديمة طلعت على فوق من شوية 

وبيروح على اوضة  جودى وبيشفها نايمة وبيروح يغطيها كويس وبيسبها وبيخرج وجودى بتكون صاحية وحست بفهد وبتبتسم اوى 

و بيقف على باب الاوضة بتعتو وبيفكر ثوانى وبياخد نفس 
وبيدخل  وديمة مش موجودة وبيروح يغير هدومه وبيشوف ان هدوم ديمة مش موجوودة فى الدولاب 

و بيتعصب وبيخبط الدولاب جامد وبيخرج  وبيقف برة الاوضة وبيروح على اوضة رودى وبيدخل وبيشوف ديمة  وقفة فى البلكونة سرحانة ورودى نايمة وبيشوف شنطة ديمة  محطوطة فاضية بيفهم من كدة ان ديمة  حطة هدومها فى دولاب رودى 

و بيدخل البلكونة وديمة بتشوفو بتسيبو وبتدخل 
وبتروح بتنام جمب رودى ومبتتكلمش معاة خالص 

وفهد بيبصلها وبيخرج  وبيتعصب اوى وبيكسر الفاظة الى 
بين الاوض بعنف وديمة بتسمع الصوت وكانت هتخرج بس بترجع تانى وبتنام جمب رودى وبتعيط ورودى بتسمع صوتها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات