إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 65💔

🍁   الحلقة   ٦٥  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

تامر  قاعد فى اوضة المكتب بتاعت مجدى و مجدى بيدخل 

مجدى /  انت هنا 

تامر  / نتيجة الاشاعة والتحليل فيها اية 

مجدى  / انا لسة جايبها حالا وكنت هشوفها

و بيقرا الورق وبيشوف الاشعة بتاعتها 

تامر  / ها فيها اية 

مجدى  / للاسف واضح من الى شيفو انها كانت مدمنة على المهدات والمنوم كمان بكميات كبيرة ودة عملها اثر على خلايا المخ 

تامر  / مش فاهم حاجة يعنى هى مدمنة 

مجدى  / لالااا الظاهر انها مكنتش بتعرف تنام كويس فكانت بتاخد كميات كبيرة من المنوم علشان تنام وكمان المهدء بس دة اثر على خلايا المخ وعملها فقدان زاكرة مؤقت بس الجنين كويس الحمد لله متاثرش باى حاجة 

تامر  / اية جنين هى حامل 

مجدى  / انت مكنتش تعرف هى حامل فى الشهر الثالث 

تامر  / يعنى فى اى خطر على حياتها 

مجدى  / لا طبعا بس هى مش فكرة اى حاجة من الى حصلها وميين الى عمل فيها كدة ولية 

تامر  / بس هى مش فاكرة اى حاجة خالص 

مجدى /  قولتلك اه ده لوقت معيين بس لحد ماخلايا المخ تستعيد قوتها 

       ************************************

ديمة  بتصحى بتشوف فهد واقف بيظبط الجرفتا بتعتو 

ديمة  / فهد انت رايح فيين 

فهد  / يعنى هروح فيين رايح الشركة طبعا اكيد فى شغل كتير مستعجل 

ديمة  /فهد  بس احنا 

فهد  / متخفيش عليا 

ديمة  / انت نسيت ان عمر استولا على كل الشركة فى غيابك
 
فهد / دة فعلا حصل بس انتى نسيتى ان ليكى نص الشركة كمان ميقدرش يقرب من نصيبك ولا حتى بالتوكيل الى عملو اسامة
 
ديمة / ازاى انا نسيت الموضوع دة 

فهد  / انا هتاخر سلام 

ديمة  / فهد  استنى

و بتجرى وره

ديمة / بس احنا مش عوزيبن مشاكل معاة اية رايك تاخد محامى معاك 

وفهد  بيضحك وبيمشى وبيسبها وديمة بتجرى وره وبتنادى علية و بيخرج من القصر وديمة  بتخرج وره

ديمة / فهد اسمعنى طب خلينى اجى معاك ونستشير محامى فى الطريق 

فهد  / انا مجهز كل حاجة

و بيشاور لديمة على العربية و بتبص بيكون ابوها قاعد فى العربية 

ديمة  / بابا

و بتجرى علية

ديمة /  بابا انت انت بتعمل اية هنا انت كويس وماما وسراج وو

احمد / اهدى شوية 

وفهد بيركب جمب احمد

فهد  / مش انتى قولتى انى لازم اخد محامى معايا الشركة 

احمد بيطلع ملف

احمد / خدى امضى على الاوراق دى دلوقتى 

وديمة بتمضى وعلى وشها زهوول و فهد بيبصلها اوى وديمة مش مصدقة 

احمد / ادخلى جوة يا بنتى الجو برد عليكى يلا 

وفهد  بيشورلها باااى وبيتحركو بالعربية وهى وقفة بتبص عليهم ومش مصدقة

ديمة  /  بابا مع فهد  وفهد  مع بابا وهم راحو 

رودى / ديمة    ديمة

وديمة  سرحانة وبتتخض 

ديمة  / رودى حببتى خضتينى نعم 

رودى / النهاردة اول يوم فى الدراسة ولحد دلوقتى انا مقدمتش فى اى مدرسة 

ديمة  / ااة اسفة ياروحى انا نسيت خالص تعالى نغير هدومنا ونروح نشوف

.
       ************************************

جودى فى المستشفى قاعدة فى البلكونة و تامر بيدخل

تامر / صباح الخير 

وجودى سرحانة وتامر بيروح يقاعد قدمها وجودى بتتخض 

تامر / اسف انا تامر 

و بيمدلها ايدو وبيسلمو على بعض 

جودى / انا كنت عوزة اشكرك على الى عملتو معايا 

تامر / لو اى حد مكانى كان هيعمل زى ما انا عملت بالظبط ويمكن اكتر
 
جودى / كنت عوزة اسالك انت مشفتش شكلهم او اى حاجة انا مش فاكرة اى حاجة خالص

وجودى بتعيط

تامر / انا مش عارف اية الى مديقك بس دة انتى كدة تمام اوى  دة انا بعد كل مصيبة بعملها بتمنى انى انسا كل حاجة

وجودى بتبتسم 

تامر  / انتى ضحكتك حلوة اوى 

جودى / شكرا 

تامر  / الجو حلو اية رايك تحبى نخرج نتمشى شوية 

جودى / انا 

تامر / لو معندكيش مانع مجرد تغيير جو 

ومجدى بيدخل

مجدي  /  صباح الخير عاملة اية النهاردة 

جودى / انا كويسة الحمد لله 

مجدى / تامر  انت هنا 

تامر / لا لسة فى البيت 

مجدى بيضربه على دماغو 

تامر  / بعد اذن الدكتور هاخد المريضة بتعتك ونخرج نتمشى تغيير جو يعنى
 
مجدى  / وانا موافق ودة هيكون كويس علشان نفسيتك 
بس تامر تعالة عوزك قبل ما تخرجو 

و بيخرجو برة 

مجدى /  بلاش تعمل حركة من حركاتك السخيفة لو البنت دى حصلها حاجة  هتكون انت المسؤال انت فاهم 

تامر  / انت لية واخد عنى فكرة وحشة اوى كدة انت اخويا لازم تكون عرفنى كويس
 
مجدى / علشان عرفك انا بقول كدة 

جودى بتخرج من الاوضة
 
تامر / جاهزة 

جودى بتهز رسها بنعم وبتمشى معه

.
       ************************************

فهد بيدخل الشركة ومعاة والد ديمة  احمد وبيدخلو على اوضة الاجتماعات وعمر فى اجتماع براساء الاقسام وبيمضو صفقة كبيرة ومهمة واسلام  كان واقف على باب الاوضة
 
فهد  / هما فيين 

اسلام / هما دلوقتى هيمضو على الصفقة 

وفهد  بيدخل الاوضة والموظفيين اول ما بيشوفو فهد بيقفو
وعمر بيبص على الباب وبيشوف فهد 
 
عمر / انت اية الى جابك هنا اية انت مش قادر تنسى ان الشركة شركتى انا 

فهد  بيقاعد على طاولة الاجتماع قدم عمر فى الاتجاة التانى من غير ما يتكلم ولا كلمة 

عمر / اطلبو الامن حالا 

احمد / مفيش اى صفقة هتم غير بموفقة فهد
 
عمر / اية انتو اتجننتو 

فهد  بصوت عالى

فهد  / انت الى اتجننت لما بتفكر تاخد حاجة مش بتعتك 
انت لعبت مع الشخص الغلط فى الوقت الغلط 

احمد / دة توكيل من مدام فهد بتوكل جوزها انو هو الا يتصرف فى نصبها الى هو ٥٠ ٪ من الشركة ولية حق الادارة كمان ومفيش ورقة تخرج من الشركة غير بموافقة فهد

 
عمر بيفتكر لما عبد العزيز كتب لديمة نص الشركة باسمها 
وعمر اتصدم وبيكلم نفسو 

عمر / ازاى انا نسيت حاجة زى دى ازااى 

فهد  / علشان غبى الغى الصفقة دى اسلام وصل البهوات لباب الشركة
 
عمر / انت اتجننت انت عارف الصفقة دى هتدخل كام للشركة 

فهد بكل بروود

 فهد  / ٦ مليوون انا كنت بفكر اننا نغير فى الصفقة شوية تفاصيل من الصيين ممكن نقول السودان او البحريين مثلا 

عمر بيتصدم ان فهد  عارف كل حاجة

فهد / متتخضش اوى كدة انا اعرف كل حاجة فى الشركة بس انا الى  كنت مستنى الوقت المناسب انت اخد وقت زيادة عندى شغل يلا يا استاذ احمد ورانا شغل كتيير 

واحمد وفهد  بيخرجو وعمر متعصب اوى وبيطرد الموظفيين الى فى اوضة الاجتماعات وبيرمى كل الاوراق على الارض

.
       ************************************

وديمة  بتروح تقدم لرودى فى المدرسة

 
ديمة  / اية رايك ناكل ايس كريم 

رودى / فى البرد دة 

ديمة  / دة احسن حاجة تعالى يلا

و لسة هتعدى الطريق وبتلمح جودى ومعاها تامر فى عربية 

ديمة  / جودى
 
والعربية بتمشى بسرعة 

ديمة / جودى جوووودى

رودى بتجرى وره ديمة

رودى / ديمة  حسبى العربية انتى كنتى بتنادى على ميين 

وديمة بتوقف تاكسى بسرعة وبتركب هى ورودى وبيروحو على الشركة عند فهد  وديمة متوترة اوى 

وعمر بيوقفها
 
عمر / اية دة مدام ديمة بنفسها عندنا ياااة 

و بتمشى وبتسيبو ومبتردش علية ومعاها رودى وبتروح على مكتب فهد  بسرعة وبتدخل 

ديمة   / فهد

احمد / ديمة فى اية يا بنتى مالك 

وفهد بيجرى عليها بسرعة
 
ديمة / انا شفت جودى فى الطريق 

فهد  / جودى هى فيين 

ديمة / مشيت وكانها متعرفنيش كنت قريبة منها جدا ونديت عليها  بس حتى مبصتليش وكان كان معاها 

فهد / معاها اية 

ديمة / كان معاها شاب فى العربية وكانو مبسطيين وبيضحكو 

وفهد  بيبص لديمة اوى بغضب وبيقرب عليها وبيمسكها من اديها بقوة وديمة بتتالم من قبضة ايدو

فهد  / تقصدى اية تقصدى ان كلام الحقير دة على اختى صح 

ديمة  / لا انا مش قصدى انا 

احمد / اهدى يا ابنى هى مش قصدها حاجة 

ديمة  / ممكن تسمعنى قبل ما تتعصب عليا جودى انا بعتبرها زى اختى بالظبط وبعزها جدا انا مقصدش حاجة بقصد انها بخيير وبس وميين الى معاها ويعرفها ازاى وامتى ولية دة مش مهم علشان احنا وثقيين فى جودى جدا المهم انها بخير وبس 

احمد / طب يا بنتى نمرة العربية 

ديمة / لا انا ملحقتش اشفها 

رودى / ٢٣٤٥٦٧

والكل بيبص لرودى و رودى بتخاف

رودى / دى كانت رقم العربية 

فهد  / انتى متاكدة 

رودى / اة انا كنت الاولى على المدرسة فى مسابقة الهجاء

احمد بيتصل بالتلفوون بسراج بس سراج قافل تلفونو 

.

       ***********************************

. *
سراج فى المستشفى وبيخبط على باب وبيدخل

مجدى / اهلا حضرة الظابط انا اسف على الازعاج وانى خليتك تيجى هنا بنفسك 

سراج / لا  انا كنت قريب من المستشفى 

مجدى / كان فى حادثة حصلت من اسبوع

و بيحكى لسراج على الحادثة 

سراج / كان لازم تبلغ ساعتها علشان فيها شبهة قتل 

مجدى / بصراحة تامر  لما جبها ليا كانت مريضة جدا وقولنا نستنى لما تفوق وبعديين هى تقرر بنفسها بس لما فقدت الذاكرة 

سراج / ممكن اقابلها 

مجدى  / بس هى نفسيا كانت تعبانة وتامر اخدها تغير جو بس انا كلمتهم من شوية وقالو انهم فى الطريق

وسراج بيرن على القسم وبيطلب من العسكرى انو يجيب محضر ويجى على المستشفى 

.
       ************************************

كلهم قاعدين  فى المكتب مستنين سراج يفتح تلفونو وديمة قاعدة مديقة من فهد علشان عاملها بقسوة وفهد بيبصلها وبيبص على اديها وبيشوف صوابعو معلمة على درعها 
و احمد بياخد بالو منهم انهم بيبصو لبعض

 
احمد / تعالى يا رودى معايا نشرب حاجة فى الكفترية 

ورودى واحمد بيخرجو برة وفهد  بيقرب من ديمة وبيقاعد جمبها وديمة بتبعد وفهد بيقرب وهى بتبعد تانى وفهد بيقرب

ديمة / ابعد عنى اوعة تقرب منى انت فاهم 

وفهد بيتخض من كلمها والقسوة الى فى عيونها وبيمسك صبعها الى قرب يوصل لعيونو وبيشدها علية وديمة بتقع علية وهو قاعد وبيمسكها من خصرها 

فهد  / انتى تعرفى انك بتخوفى اوى وانتى متعصبة 

ديمة/ ابعد عنى سبنى 

وفهد بيقربها اكتر لدرجة ان انفسهم بتختلط ببعض

ديمة  / فهد سبنى 

و بيقرب من ودنها

فهد    / اسف

 
وبيبسها من رقبتها وبيبص لعيونها اوى وديمة طبعا وشها احمر اوى 

فهد  / سمحينى 

وديمة مرتبكة ومش عارفة ترد علية وبيدخل اسامة  عليهم وبيشفهم وديمة بتتكسف اوى منو وبتبعد عن فهد وفهد بيعدل هدومه  والجرفتا 

اسامة  / انا اسف نسيت اخبط على الباب 

فهد / تعالة مش مهم

و بيحكى لاسامة على الى ديمة شفتو فى الطريق 

اسامة / اهم حاجة انها بخير 

.
       ************************************

تامر بيدخل على مكتب مجدى وسراج والعسكرى معاة 
وبيسلم عليهم 

مجدى / البنت معاك 

تامر /  هى تعبت شوية وراحت على اوضتها ترتاح 

سراج / لازم اشفها واسالها كام سؤال 

تامر / بس هى مش فاكرة حاجة 

سراج / اة ما الدكتور  قال على كل حالتها هى حاجة روتينية يعنى

وبيخرجو كلهم من المكتب وفى اتجاة  جودى وسراج بيفتكر انو كان قافل الموبيل بتاعو وبيفتحو وهو فى اتجاة الاوضة وبيشوف رنات كتيير من ابوة وريم وبيقلق اوى وبيقف على باب  جودى 

سراج / اسف لازم اعمل مكالمة مهمة 

وبيبص للعسكرى

سراج / انت ادخل خد اى معلومات منها لحد ما اخلص مكالمتى
 
وسراج بيبعد عن الاوضة وبيتصل بريم وبيطمن عليها 
وبيتصل باحمد واحمد بيحكيلو عن جودى وبيديلو رقم تليفون العربية  الى جودى كانت فيها علشان يعرف ميبن صاحبها ... 

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات