إبحث عن موضوع

احببت قاسي💔الحلقة 61💔

🍁  الحلقة    ٦١ 🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

.

سعاد / انا عارفة انى كنت غلطانة علشان كنت عارفة الى حصل فى المزرعة 

فهد  / وفضلتى انك تبعتينى اشوف دة بعينى مخفتيش عليا من الصدمة مخفتيش انى اعمل فى نفسى حاجة 

سعاد / انت مكنش عندك استعداد تسمع اى حاجة عن ندى كان حبك ليها مخليك اعمى كان لازم حاجة تهزك 

فهد  / عمرى ماحسيت انك امى ابدا 

سعاد بتعيط 

 
سعاد / اة انا مش امك انت كدة ارتحت انا مش امك الحقيقية انت ابن فريدة

و فهد مصدووم وبيبص لسعاد

سعاد / من ٢٨ سنة كان يوم فرحى على ابوك وكنت سعيدة اوى طايرة من الفرح انا كنت بحبو من زمان وفريدة اختى كانت اصغر منى كانت السعادة  على طول فى حياتها كان كل حاجة سهلة بالنسبلها وكانت مغرورة وعندها شخصية قوية

 وكانت المحبوبة من العيلة وفى اليوم دة بعد مالبست الفستان استغربت انها مش معايا ورحت اوضتها علشان اوريها انا طلعة ازاى بالفستان  وسمعتهم هى وعبد العزيز
 
فريدة / ازاى هتتجوز اختى وانت بتحبنى انا وانا حامل منك كمان  خلينا نهرب  انا بحبك بحبك ومقدرش ابعد عنك  خلينا نهرب انا وانت وابننا ونسافر ونتجوز 

عبد العزيز / واهلى وسعاد والناس 

فريدة / سعاد لازم تعرف انك مبتحبهاش هى وانك بتحبى وانك خطبتها غصب عنك وان اهلك هم الى غصبو عليك تعمل كدة 

سعاد /ولما سمعت كدة اتصدمت وكنت هدخل اقتلهم هم الاتنين  بس مقدرتش اعمل حاجة  ورجعت على اوضتى وكنت بمووت من الالم

وهربو مع بعض هم الاتنين ورمونى ورهم بس بردو مقدرتش اكرهم  بعد ٧ شهور ابوك رجع وخبط على بابى وانت كنت على ايدو لحمة حمرة كان عندك ايام بس وعرفت ان فريدة

 اختى ماتت وهى بتولدك وكان الدكتور لازم يختار انت تعيش او هى  فريدة رفضت انك تمووت بشدة وماتت وهى بتموت طلبت من ابوك انى انا الى اربيك وطلبت كمان انى اسامحها بس هى متعرفش انى سامحتها من زمان 

واتجوزنا انا وعبد العزيز واتعاهدنا انك متعرفش اى حاجة من الى حصل وكنت بحاول انى مفرقش بينك وبين اسامة وجودى والله حولت انى مفرقش بنكو ابدا وكنت بعملك زى ابنى بالظبط انا اسفة 

وسعاد بتنهار من العياط وفهد بيخرج من الشقة بسرعة وبيخرج على الشارع ومش قادر يفكر وبيعيط

فهد /  لية انا لية كل حاجة فى حياتى مزيفة 

.
       ************************************

عمر بيروح البيت عندو ودينا  قاعده مستنية
 
دينا / حبيبى انا مش مصدقة ان خلاص كل احلامنا اتحققت

 
عمر / لا صدقى يا روحى 

دينا / هنعمل اية فى جودى اكيد اخوتها مش هيسبونا

عمر / متخفيش تعالى معايا 

وعمر بيطلع على اوضة  جودى

عمر / اية حبيتى اصحى  

وجودى مبتتكلمش ودينا بتروح عليها بسرعة وبتلمسها

دينا بتصرخ  /شكلها ماتت 

وعمر بيجرى عليها بسرعة وبيشوف نبضها

عمر / انا مش سامع اى نبض

دينا عملة زى المجنونة

دينا / لا احنا متفقناش على الموت ابدا لااا انا همشى من هنا ومش عوزة حاجة خالص منك 

عمر / انتى ريحة فيين احنا عملنا كل حاجة مع بعض 

دينا / لا مليش دعوة 

عمر / استنى هنا انتى فاكرة انى هسيبك لا تعالى خلينا نحطها فى العربية  ونرميها فى اى حتة وكاننا منعرفش عنها حاجة يلا تعالى 

وعمر بيشيل جودى وبيحطوها فى العربية وبيركبو ودينا مرعووبة 

دينا / افرض كميين قابلنا ووقفنا 

عمر / اخرسى بقي الطريق دة مفهوش كماين خالص 

وبيطلعو على الطريق الصحراوى وبيقفو وبينزل عمر بيشيل جودى وبيخرجها ولسة هيحدفها من مرتفع بيشوف عربية جاية بيسبها مكانها على الارض وبيركب العربية هو ودينا وبيجرو هم الاتنين بالعربية بسرعة

والعربية التانية كانت هتدوس جودى علشان عمر حطها فى نص الطريق  وبينزل من العربية شاب بسرعة وبيجرى على جودى وبيحس نبضها 

.
       ************************************

فهد بيلف فى الشوارع وديمة هى وسعاد فى الشقة وديمة قلقانة اوى على فهد
 
والباب بيخبط  بتجرى تفتخ وبيكون فهد  بتحضنو اوى

ديمة / لية بتعمل كدة فيا كنت هموت من القلق عليك 

وفهد بيبص لسعاد وسعاد بتعيط و بيروح عليها وديمة بتقف قدمه

   ديمة/ فهد  اوعة تفكر انك 

وفهد بيمسك ايد ديمة  وبيبعدها عنو 

سعاد /انا  عارفة انك مش هتسامحنى انى خبيت عليك بس 
كنت خايفة عليك 

وفهد  بيقرب عليها اكتر وبيحضنها وسعاد بتنهار من العياط فى حضن فهد  

سعاد / ابنى حبيبى 

فهد  / امى انتى 

وديمة بتعيط و فهد بيمسك ايد سعاد وبيبسها وسعاد بتبوس راسو وفهد  بيبص لديمة الى منهارة من العياط و بيفتحلها دراعو و بتروح علية وبتترمى فى حضنو  و ديمة بتبص لسعاد ومبسوطة اوى 

ديمة / انتى عرفتى المكان هنا ازاى 

سعاد / اخوكى سراج هو الى جبلنا العنوان هنا 

ديمة  / سراج 

سعاد /فهد  انت لازم ترجع ابوك محتجلك لازم ترجع

وسعاد بتحكلهم على الى حصل معاهم كلو 

وفهد بيدايق اوى

فهد / كل دة بسببى انا انا السبب كان لازم اواجة مش اهرب 

ديمة / فهد  اهدى احنا لازم الاول نعرف عمى فيين احسن يحصلو حاجة ونعرفه اننا رجعنا القصر تانى 

وفجاة بيشوفو رودى بتفتح باب الشقة وبتجرى على برة وبتعيط 

ديمة   / فهد  رودى 

سعاد / ميين دى فى اية 

وفهد بيجرى وراها هو وديمة ورودى منهارة من العياط وبتجرى فى الشوارع وبتقف على طريق العربيات ولسة هترمى نفسها قدم عربية و فهد بيشدها بعيد وبيقعو هم الاتنين وديمة بتجرى عليهم

فهد / رودى فهد 

ورودى بتعيط اوى وفهد  ايدو اتجرحت جرح بسيط 

سعاد / انت اتعورت يا ابنى انتى مجنونة فى حد يعمل فى نفسو كدة 

رودى / ملكوش دعوة بيا مفيش حد بيحبنى كلكو بتسبونى وتروحو بابا وماما وتيتة ودلوقتى انتو الاتنين هتروحو وتسبونى خلونى اموت 

وديمة بتحضنها اوى و فهد بيروح عليها وبيملس على شعرها
 
فهد  / ميبن قال اننا هنسيبك لوحدك 

ورودى بتبص لفهد اوى وبتعيط 

ديمة / انتى مجنونة ازاى تعملى كدة انا وعدتك انى مش هسيبك ابدا 

ورودى بتحضن ديمة وبتعيط

رودى / انا بحبك اوى متسبنيش لوحدى 

السواق بيروح عليهم

السواق / اجيب العربية يا هانم 

سعاد / اة يلا بسرعة 

.
       ************************************

وكلهم بيروحو على القصر وبينزلو من العربية 

فهد  / انا هروح ادور على بابا 

سعاد بتطلع موبيل فهد  من شنطها ومحفظتو ومفتايح العربية بتعتو

سعاد / هتحتاج دول 

وفهد بيبوس اديها وبيروح على عربيتو وبيقف بيبصلها 
واسامة بيقف وره
 
اسامة / كانت مستنيك
 
وفهد  بيبص لاسامة وبيشوف دراعو مربووط 

فهد  / اصابة تانية 

اسامة  / وحشتنى 

و بيحضنو بعض وسعاد  وديمة  وقفين بيبصلهم

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات