إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة60💔

🍁الحلقة   ٦٠🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

بسمة قاعدة  فى اوضته ومديقة اوى وفايزة بتدخل عليها 
 
فايزة / بسمة  يابنتى قدرتى توصلى لديمة
 
وبسمة بتسكت 

فايزة / ديمة فيها حاجة بنتى حصلها اية اتكلمى 

بسمة / متقلقيش يا طنط ديمة بخير بس 

فايزة / متوقعيش قلبى واتكلمى على طول انا قلبى وجعنى لوحدو 

بسمة  / فهد و ديمة  مشيو وسابو القصر 

فايزة / مشيو وسابو القصر وراحو فيين يعنى 

بسمة / للاسف مفيش حد يعرف هما فيين بس اطمنى اكيد  بخيير وهترجع قريب جدا 

وفايزة بتعيط اوى  وسراج بيوصل البيت 

سراج / ماما انا جيت وجعان احسن الست ريم عند ولدتها ماما انتى فيين 

وسراج بيدخلهم على اوضة ديمة  وبيشف ولدتو بتعيط

سراج / ماما انتى كويسة فيكى حاجة 

فايزة / بتعمل نفسك خايف عليا اوى 

سراج / طبعا خايف عليكى انتى عندك شك فى كدة 

فايزة / ازاى تقدر تموت اختك وهى عايشة وتقسى قلبك عليها  للدرجة دى انا مربتكش كدة ابدا انت كنت طول عمرك ضهرها وحمايتها فى الدنيا ازاى تعمل كدة ازاى 

سراج / ماما  هى الى اختارت الطريق دة بنفسها ورمتنا كلنا وره ضهرها ولا سالت علينا 

احمد بيوصل وبيدخل على الصوت

احمد / فى اية ملكو صوتكو عالى لية 

فايزة / لو بنتى حصلها حاجة انا مش هسمحكو كلكو ابدا

وفايزة بتعيط وبتخرج وبتروح على اوضتها
 
احمد / فى اية اية الى جاب السيرة دى تانى هنا 

بسمة / اسفة يا عمى بس عرفنا ان ديمة و فهد 

احمد / مش عاوز اعرف اى حاجة عنهم 

واحمد بيخرج وبيسبهم وبسمة بتبص لسراج ولسة هتخرج 
وسراج بيمسك اديها 

سراج / ديمة  حصلها حاجة 

بسمة / مفيش حد يعرف عنهم حاجة فهد  وولدو حصل بنهم خلاف و سابو البيت حتى سابو الموبيلات بتاعتهم ومفيش حد قادر يوصلهم حتى يعرفو فهد ان ولدو تعبان ومحتجلو

.
       ************************************

فهد  فى عزاء الحاجة خديجة قاعد مع الرحالة فى الشارع وبياخد العزاء و ديمة قاعدة هى ورودى فى الاوضة ورودى بتعيط

  
ديمة  / حببتى كفاية بقي عياط انتى مكلتيش حاجة من
 امبارح خدى اشربى  اللبن ده يلا علشان خاطرى 

رودى / لا مش عوزة حاجة من حد كلكو هتروحو وتسبونى لوحدى  انا حتى مقدرتش اشوف بابا وماما وسبونى لوحدى وحتى تيتة  راحت وسبتنى هما مش بيحبونى 

ورودى بتعيط وديمة بتحضنها اوى

ديمة / لا يا حببتى متقوليش كدة استغفرى ربنا وكمان انا
 و فهد  معاكى ومش هسيبك لوحدك ابدا

.
       ************************************

اسامة فى الكفترية بيشرب قهوة وبيطلع على اوضته ولدو ومش موجود على السرير و بيخاف اوى 

 اسامة  / دكتوور انتى يا ممرضة فيين ولدى 

الممرضة / فى اوضته انا لسة سيباة من دقيقتان بس

والممرضة بتجرى على اوضة عبد العزيز ومش موجوود 

اسامة  / يعنى هيكون راح فيين 

الممرضة / هو مريض ولسة خارج من غيبوبة ومكنش لازم يتحرك كتيير  فى خطر على حياتو لازم ابلغ الدكتور 

والممرضة بتروح تبلغ الدكتور و اسامة بيدور فى المستشفى 
والدكتور والممرضة بيروحو لاسامة
 
الدكتور / مش موجوود فى المستشفى الامن شافو وهو بيوقف تاكسى 

 الممرضة /  لما روحت اديلو الادوية سالنى على ابنو اسمو فهد  وقلتلو انى معرفش فيين وكان بيقول انو لازم يدور علية ويعتزر منو  بس وانا سبتو وخرجت مكنتش عارفة انه ممكن يسيب المستشفى 

واسامة  هيتجنن ومش عارف يعمل اية ولا يتصرف ازى

.
       ************************************

عمر ف المكتب و بيحول رصيد الشركة كلها باسمه هو واسامة عمل لعمر توكيل وبع لنفسو الشركة الكميائية

و اسلام بيسمعو بيتكلم مع دينا وبيبلغها ان خلاص 
كل حاجة باسمو دلوقتى  و بيحاول يتصل بااسامة 
و مبيردش خالص 

.
       ************************************

سراج فى المكتب وبيبعت ناس يدورو على ديمة و فهد  فى كل مكان 

.
       ************************************

وديمة نايمة مع رودى فى الاوضة  وفهد  بيخبط عليها 
و بتصحى وبتروح تفتح باب الغرفةالاوضة 

ديمة     / فهد
  
فهد  / العزاء خلاص خلاص رودى عاملة اية 

ديمة     / تعبانة اوى بالعفيا لما خلتها تنام 

و بيمسك ايد ديمة

فهد  / انتى كمان تعبانة روحى ارتاحى وانا كمان هطلع انام ساعتيين

 و بيبوس ديمة  من جبنها وديمة بتحضنو اوى و رودى بتصحى   وبتنهار من العياط

رودى / تييتة ماما بابااااا

و بيجرو عليها بسرعة وديمة بتخدها فى حضنها وفهد  بيدايق اوى علشانها وبيملس على شعرها بحنية وديمة  بتبص لفهد اوى ورودى بتنام تانى وفهد  بيشاور لديمة انو هيطلع يرتاح شوية وهى كمان ترتاح وديمة  بتخرج وره وهو خارج 

فهد  / لو احتجتو اى حاجة بلغينى فورا

وديمة بتودعو و بيطلع على الاوضة 

.
       ************************************

اسامة بيدور على ولدو فى الشوارع وبيشوفو قاعد على الرصيف و بيجرى علية بسرعة 

اسامة / بابااا 

عبد العزيز / اسامة  انا بدور على فهد  مش عارف راح فيين 
هو مستخبى منى هو طول عمره بيحب الاستغماية وانا كنت بقدر اوصلو بسهولة بس دلوقتى انا مش عارف 

اسامة / بابا انت تعبان لازم ترجع المستشفى 

عبد العزيز / ابعد عنى ملكش دعوة بيا انا هدور على ابنى لوحدى 

اسامة / بابا اهدى طب تعالة  فى العربية ونتكلم الناس بتتفرج علينا 

وعبد العزيز بيروح على الناس

عبد العزيز / مشفتوش ابنى هو طوييل وشعرو اسود وطيب طيب اوى  وحنوون حد شافو 

الناس / دة مجنوون ولا اية 

واسامة بيدايق وبصوت عالى

اسامة    / يلا انت وهو روحو من هنا

 يلا و بيمشى الناس الى حولية بسرعة

اسامة    / بابا كفاية كدة باة يلا خلينا نرجع 

عبد العزيز / انت مش عاوز فهد  يرجع تانى لحضنى 

اسامة / بابا ازاى تقول كدة فهد اخويا 

عبد العزيز / لا مش اخوك  فهد ابنى انا 

اسامة  / طب ماشى يلا تعالة شايف رجلك بتنزف خلينى اشوف فيها اية طيب 

عبد العزيز / لا فهد  مستنينى هناك انا وعدة فريدة انى احبو واحمية

اسامة / فريدة فريدة ميين 

عبد العزيز / فريدة مراتى وام ابنى فهد  انا وعدتها قبل ما تموت انى مش هسيبو يتوجع ابدا 

واسامة بيتصدووم

اسامة    / يعنى فهد 

عبد العزيز / اة فهد  اخوك من الاب بس 

اسلام بيتصل باسامة واسامة متعصب اوى

اسامة     / فى اية عمال من الصبح ترن عليا 

اسلام / فى مصيبة يا اسامة مصيبة 

اسامة     / مصيبة تانى فى اية قول 

و بيحكيلو على عمر انو استولا على الشركة واخد كل الفلوس الى فى البنووك
 
اسامة     / ازاى يعنى 

اسلام / بالتوكيل الى حضرتك عملتو قدر يسحب كل حاجة 

واسامة بيتعصب اوى وبيبص على عبد العزيز وعبد العزيز بيكون مش موجود

اسامة / بابااا بااباا

و بيدور عليه ومش موجوود خالص و هيتجنن ومش عارف يروح يدور عن والدو ولا يروح يشوف مصيبة الشركة وعمر 

.
       ***********************************

. *
سراج بيعرف مكان ديمة و فهد  والعسكرى بيقلو على الاحداث الى حصلت معاهم وانهم سكنيين فوق السطوح فى اوضة وان فهد  حاول يروح اكتر من شركة علشان يشتغل بس رفضو 

.
       ************************************

اسامة فى الشركة والامن بيمنعو انو يدخل

اسامة  / انت اتجننت انت هو سبونى دى شركتى 

وعمر بيخرج
 
عمر / بتقصد كانت شركتك 

اسامة   / انا هقتلك يا عمر هقتلك 

و عمر بيضحك 

اسامة / انا هروح ابلغ الشرطة ومش هسيبك ابدا 

عمر / انا كل اوراقى سليمة بعد ما بقيت انت المسؤال قانونا على كل الاملاك  بعد ابوك وفهد وبعد ما خليتك تعملى توكيل انا بعت لنفسى كل حاجة بيع وشراء والقانون فى صفى انا 

واسامة بيتعصب بس الامن بيطردوة برة و مش عارف يعمل اية وبيروح على القصر 

سعاد / اسامة فيين ابوك طمنى

واسامة بيعيط 

سعاد / ابوك حصلو حاجة لاااا مستحيل 

اسامة / انا ضيعت الشركة بايدى ضيعت كل حاجة 

سعاد بتمسك اسامة من هدومه
 
سعاد / انا بقولك فيين ابووك شركة اية الى بتتكلم عليها 

اسامة / بابا مش عاوز يرجع غير مايكون فهد معاة

و بيفتكر كلام ولدو وبيبص لسعاد اوى 

اسامة  /  فهد مش ابنك 

سعاد بتتوتر

سعاد / انت بتقوول اية انت اتجننت 

اسامة  / بابا هو الى قالى الكلام دة 

وسراج بيدخل وبيسكتو 

اسامة / فى اية تانى مصايب لسة مجتلناش 

سراج / خد دة عنوان  فهد
 
اسامة بياخد الورقة منو بسرعة وبيقراها

سراج / انا كدة قمت بوجبى

وسراج بيمشى وبيسبهم  و سعاد بتاخد من اسامة الورقة 

اسامة  / انتى ريحة فيين انتى لسة مجوبتيش على سؤالى
 
سعاد / اة مش انا امة خلاص عرفت فهد لازم يرجع

.
       ************************************

سعاد بتخرج بسرعة وبتروح للعنوان الى مكتوب وبتطلع للاوضة وبتخبط ومفيش اى حد بيفتح وبتقف كتيير فوق بس مفيش حد خالص  و سعاد بتمسح دموعها وبتنزل وهى نزلة بتشوف فهد  خارج من شقة الحجة خديجة 

سعاد /    فهد

و بيقف مكانة وبيبص وره وبيشوف سعاد وقفة 

سعاد / اية مش عاوز تشفنى مش عاوز تشوف امك 

وفهد بيبصلها اوى واول مرة يشفها فى الحالة دى منهارة من العياط

 
فهد / انا مشغوول عندى مشوار مهم 

وديمة بتفتح الباب علشان فهد  كان ناسى المفاتيح بتعتو 
و بتشوف سعاد وقفة وبتعيط 

ديمة / ماما 

وسعاد بتبصلها اوى وديمة بتروح عليها 

فهد  / ديمة  ادخلى جوة 

ديمة  / فهد اية الى انت بتقولو دة تعالى معايا تعالى

وسعاد بتروح مع ديمة على شقة الحجة خديجة وفهد بيدخل ورهم ومتعصب اوى

فهد  / انا سبتلكو كل حاجة عوزين اية منى
 
سعاد / ابوك محتجلك اوى 

فهد / هو محتاج الامبراطورية بتعتو مش محتجنى انا 

وسعاد دموعها بتنزل 

ديمة /  انا مش مصدقة الى انت بتقولو دة متخليش غضبك يعمى قلبك مهما كانت دى امك
 
وفهد  بيبص لديمة اوى وبيتعصب

فهد/ متدخليش انتى وكمان عمرها محسستنى بحنية الام ابدا 

سعاد / انا عارفة انى كنت غلطانة علشان كنت عارفة الى حصل فى المزرعة 

فهد  / وفضلتى انك تبعتينى اشوف دة بعينى مخفتيش عليا من الصدمة مخفتيش انى اعمل فى نفسى حاجة 

سعاد / انت مكنش عندك استعداد تسمع اى حاجة عن ندى كان حبك ليها مخليك اعمى كان لازم حاجة تهزك 

فهد  / عمرى ماحسيت انك امى ابدا 

سعاد بتعيط
 
سعاد / اة انا مش امك انت كدة ارتحت انا مش امك الحقيقية انت ابن فريدة

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات