إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 62💔

🍁  الحلقة     ٦٢  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

سعاد بتطلع موبيل فهد  من شنطها ومحفظتو ومفتايح العربية بتعتو

سعاد / هتحتاج دول 

وفهد بيبوس اديها وبيروح على عربيتو وبيقف بيبصلها 
واسامة بيقف وره
 
اسامة / كانت مستنيك
 
وفهد  بيبص لاسامة وبيشوف دراعو مربووط 

فهد  / اصابة تانية 

اسامة  / وحشتنى 

و بيحضنو بعض وسعاد  وديمة  وقفين بيبصلهم

فهد  / لازم نروح ندور على بابا

و بيركبو العربية بسرعة وبيمشو

.
       ************************************

.
بسمة  بتتصل باسامة علشان تتطمن على اى اخبار جديدة 
و بيقولها ان فهد وديمة رجعو وبسمة  فرحانة اوى وبتجرى على فايزة وبتقولها 

فايزة / انا لازم اروح لديمة حالا 

واحمد بيسمعهم وبيبص لفايزة

فايزة / انا هروح اشوف بنتى 

احمد / انا عارف ان مشاعر الام قوية وانا مقدرش امنعك روحى
 
فايزة بتروح على احمد

فايزة / انا عارفة انك انت كمان عاوز تروح وتشفها وتتطمن عليها تعالة يا احمد

 احمد بيسلها وبيدخل  المكتب بتعتو و فايزة بتزعل اوى

فايزة/ بسمة انا هروح اغير هدومى ونروح بسرعة 

وجرز الباب بيرن وبسمة بتروح تفتح وبتكون ديمة
 
بسمة   / ديمة
 
وبسمة بتحضنها اوى واحمد بيسمع بسمة  بتقول ديمة وبيقف بسرعة ولسة هيتحرك وبيرجع مكانو وفايزة بتعيط  وبتجرى على ديمة
 
ديمة / ماما وحشتينى اوى 

فايزة / حبيبت ماما يا قلب امك انتى

وفايزة بتعيط  هى وديمة واحمد مش قادر يستحمل انو ميشفش ديمة وعيونو على باب الاوضة  وبعد ثوانى الباب يتفتح وبتقف ديمة قدمه واحمد بيعمل نفسه مش مهتم

ديمة  / انا هنا مش بصفتى بنتك انا هنا بصفتى مواطنة عاديه عوزة حضرتك ترفعلها قضية 

و احمد بيبص لديمة اوى
 
ديمة / اة انا عندى اب حنون اوى وانا بحبو لدرجة انى ممكن احط روحى تحت رجلو بس هو يكون مبسوط بس

  و بتعيط 
 
احمد / روحى من هنا

وفايزة وقفة وره و بتعيط هى و بسمة
 
  ديمة  / والاب دة رافض حتى انو يبص فى عيون بنته ولو مرة وحدة 

و بتقرب على احمد واحمد بيبعد عنها وبيديها ضهرو 

احمد / فايزة خديها بعييد 

ديمة / حاضر انا هبعد بس ممكن احضنك بس مجرد حضن حضن واحد  ولو مش عاوز تشفنى مش هخليك تشفنى تانى

 
و بتروح علية

ديمة  / ارجوك مجرد حضن ارجووك انا تعبت تعبت اوى

  و بتنزل على رجل ابوها وبتبسها واحمد وبيستحملش وبيمسكها بقوة وبيبصلها وبيحضنها اوى وبينهار من العياط

ديمة  / وحشتنى اوى 

واحمد بيبوس فيها وبيعيط وفايزة بتسبهم هى وبسمة لوحدهم 

.
       ************************************

فهد بيدور فى المستشفيات واقسام البوليس وفى الشوارع 
و بيلف هو واسامة و بيشوف واحد قاعد على الرصيف بعيد وبيبصلو اوى وبيقرب علية وبيكون ابوة 

فهد  / بابا 

وعبد العزيز بيسمع صوتو وبيجرى علية وفهد  واقف مكانو 
ومصدوم من شكل ابوة وبيبص على رجلو وبيشوفو بيعرج بيها وعبد العزيز بيقف قدم فهد

عبد العزيز / ابنى  انا كنت بدور عليك سامحنى يا ابنى سامحنى 

واسامة بيعيط على منظر ابوة وفهد بيقرب علية وبيحضنو وبيعيط

فهد  / انت الى سامحنى يابابا انا اسف انا 

اسامة  / فهد خلينا نروح من هنا الاول 

وعبد العزيز بيبص لاسامة اوى وبيروح علية وبيحضنو 

عبد العزيز / كنت عارف انك هترجع اخوك 

واسامة بيحضن ابوة اوى 

فهد / بابا خلينا نرجع يلا الكل مستنيك 

وعبد العزيز مش قادر يمشى رجلو مجروحة والجرح ملوث 
و فهد بيمسك ايد اسامة وبيشيلو عبد العزيز هم الاتنين وعبد العزيز  دموعو بتنزل لما بيشوف اولادو شيلينوو فهد و اسامة  وعبد العزيز فى العربية 

اسامة / خلينا نروح على المستشفى 

عبد العزيز / لا خدونى على البيت مش عاوز اروح المستشفى
 
فهد  / اسامة اتصل بالدكتور وقولو يروح على القصر حالا

.
       ************************************

 سعاد بتحاول تتصل بجودى بس مبتردش خالص وقلقانة اوى عليها و فهد و اسامة وعبد العزيز بيوصلو القصر وسعاد بتجرى عليهم وبتتفاجا من منظر عبد العزيز و بيخدوه على الاوضة بتعتو وبيوصل الدكتور وبيطمنهم علية انو كويس بس محتاج راحة كام يوم وميمشيش على رجلو كتيير 

فهد  قاعد حمبو وعبد العزيز من تعبو نام وسعاد بتغطية

سعاد /ابوك هيكون بخيير

فهد / فيين جودى انا مش شيفها 

سعاد / انا بكلمها من يوميين ومبتردش عليا 

اسامة / انا مش عارف ازاى بعد الى جوزها عملو دة ولسة عندو انا هروح اجبها

 وفهد بيقلق اوى

فهد   / استنى انا جاى معاك بس اغير هدومى الاول

و بيروح على اوضته وديمة مش موجودة و بيغير هدومه وبيخرج 

فاطمة / حمدالله على سلمتك يا بش مهندس 

فهد  / الله يسلمك يا فاطمة فيين ديمة 
 
فاطمة / انا مشفتش الست ديمة هى مش فى اوضتها
 
سعاد / راحت تتطمن على اهلها 

وفهد  بيدايق اوى

فهد   / ومقلتليش قبل ما تروح لية 

اسامة / هى غايبة بقلها فترة عن اهلها اكيد وحشوها فيها اية 

فهد / بس احسن حد يدايقها انتو شفتو اخر مرة سراج كان بيعاملها ازاى

اسامة  / انت قلقان على الفاضى
 
وفهد  قلقان على ديمة

فهد / اسامة خلينا نروح نجيب جودى على البيت

و بيمشو 

.
       ************************************

جودى فى العناية المركزة وفى دكتور واقف جمبها وبيدخل شخص تانى

الشخص / ها يا مجدى حالتها عملة اية دلوقتى 

مجدى / هى حالتها استقرت بس لازم تفضل تحت العناية يوم كمان انت لسة معرفتش هى ميين او اى حاجة عنها 

الشخص / خلينا نخرج نتكلم برة 

وبيخرجو هم الاتنين برة الاوضة

مجدى / تامر انا خايف احسن تدخل فى مشكلة خلينا نبلغ  احسن 

تامر / مش قبل ما تتحسن واعرف منها اية حكايتها وميين الى عمل فيها كدة 

مجدى  / انت فاكر نفسك اية  انت كل شوية بتدخل فى مشاكل  بسبب عنادك دة دة انا حاسس انك الى بتدور على المشاكل بنفسك 

تامر  / متخفش بس حاسس انها ليها قصة كبيرة 

مجدى / يمكن الى رموها فى الطريق دوول حرمية 

تامر / مستحيل يكونو حرمية علشان هى لبسة خاتم يفتح مستشفى زى دى 

مجدى / انا عندى شغل اشوفك بعديين اة وبلاش تتاخر بالليل  علشان كنزى عملة حفلة بسيطة بمناسبة عيد ميلادك 

تامر  /  عيد ميلادى برضو انا مش عارف كنزى مراتك دى عوزة منى اية 

مجدى / يعنى مش عارف عوزة تخلص منك بقي وتجوزك انا مش فاهم  انت بتكره الجواز لية ما انا اهو اخوك الكبير ومتجوز ومبسوط 

تامر / مبسوط برضو ولا عامل نفسك مبسوط 

مجدى / انا مش هخلص منك انا عارف 

تامر / انا همشى عندى بروفات دلوقتى سلام

و بيمشى ومجدى بيقف يبص على اخوة وهم ماشى بكل حب

.
       ************************************

ديمة  قاعدة  مع فايزة واحمد و بيتكلمو وديمة سرحانة

احمد / مالك يا حببتى بتفكرى فى اية 

ديمة / سراج يا بابا 

احمد / سراج واخد الموضوع على كرمتو اوى بس متقلقيش انا هتكلم معاة 

بسمة  بتشاور لديمة علشان يروحو اوضتها وفعلا بيروحو 
 
ديمة  / عاملة اية طمنينى عليكى 

بسمة  / انا تمام انتى الى عملة اية انتى وفهد 
 
ديمة  /  مفيش احن منو فى الدنيا دى انتى عارفة اول ما قال كلمة  بحبك كان قلبى هيقف من الفرحة يابسمة
 
بسمة  / باين الحب فى عيونك وخصوصا لما بتسمعى اسمه
 
وديمة  مكسوفة ووشها بيحمر اوى و بتبص لبسمة
 
ديمة / وانتى كمان عيونك فضحاكى اوى 

بسمة  / بجد 

وديمة بتغمز لبسمة بثقة  وبيضحكو 

بسمة / انا و اسامة  يعنى اتكلمنا مع بعض وقررنا ان الحب الى بينا  لازم يكبر بينا 

ديمة  / والله  اسامة  بيحبك اوى وعرفت كدة من عيونو الى بتشبة عيونك دلوقتى كدة

وديمة وبسمة بيحضنو بعض اوى 

.
       ************************************

فهد بيروح الفيلا عند عمر وبيرنو الجرز والشغالة بتفتح شكلها اجنبية  و بيستغربو منها لان جودى طول عمرها مبتحبش الشغلات و فهد  بيدخل هو و اسامة من غير مايستازنه

فهد  / جوودى جوووووودى

وبينزل عمر وبيقف على السلم بتاع الفيلا بكل غروور

عمر / حمد الله على سلامتك

وفهد بيبصلو اوى بغضب 

عمر / لو جاى علشان ارجعلك الى انا اختو منك انت بتحلم كل حاجة ملكى دلوقتى وبالقانوون 

اسامة  / انا هقتلك ومش هسيبك يا حيوان انت 

فهد  / اسامة  

واسامة بيقف مكانو لما فهد اتكلم 

فهد  بكل هدوء

فهد   / فيين جودى 

عمر / جودى روح شوف اختك راحت فيين دور عليها فى حضن  الى هربت معاة

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات