إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 55💔

🍁  الحلقة    ٥٥    🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

.

فهد /  الصفقة دى لازم تتلغى باسرع ما يمكن 

عبد العزيز / انت اتجننت انت عارف مكسب صفقة زى دى قد اية ١٧ مليوون دولار 

فهد / انا مش مصدق نفسى انى بسمع منك انت الكلام دة انت كنت حاجة كبييرة اوى فى نظرى اما دلوقتى

وفهد دموعو بتنزل 

عبد العزيز / اوعة تنسى انى ابووك الى واقف قدمك وبتكلم

و فهد بيبص لولدو اوى بكل حزن

فهد    / انت لازم تلغى الصفقة دى حالا 

عبد العزيز / لا مستحيل انت متعرفش هم ميين ويقدرو يعملو اية 

فهد / مهما يكونو هم ميين بس مستحيل نكمل فى الطريق دة 

عبد العزيز / انت اكيد اتجننت  لا مش على اخر الزمن انت الى هتقولى اعمل اية ومعملش اية الصفقة دى هتكمل غصب عنك 

فهد / انت كنت بالنسبالى كل حاجة فى حياتى اما دلوقتى انت ولا حاجة 

وعبد العزيز بيضرب فهد  بالقلم وديمة  بتصرخ وبتجرى على فهد وعبد العزيز مش عارف هو عمل كدة ازاى 

عبد العزيز / فهد  ابنى انا 

وفهد  بيبعد ديمة عنه وعبد العزيز بيقرب علية و فهد بيبعد
 
 فهد / من النهاردة انسى ان ليك ابن اسمه فهد خالص انا لو اطوول اشيل جلدى من عليا هشيلو يمكن ساعتها ارتاح 

عبد العزيز / لا متقولش كدة يا ابنى خلينا نتكلم بس 

فهد / انا مفيش حاجة تربطنى بيك او بفلوسك الى يا عالم بسببها كام واحد مات

و بيطلع محفظتو وبيرميها على الارض ومفاتيح العربية وحتى الساعة الى هو لبسها حتى جاكيد البدله بتعتو

فهد / انا خارج من هنا ومش راجع ابدا 

عبد العزيز / لا  ابنى لا انا مقدرش استغنا عنك يا ابنى طب نتكلم بص دى اخر صفقة وبعد كدة هلغى التعاقد 

وفهد بيبصلو اوى
 
فهد  / ياااة وكام طفل وكام ام وكام اب هيمووتو بسبب جشعك دة 

ديمة  / فهد استنى انت رايح فيين كل مشكلة وليها حل
 
وفهد بيبعد ديمة عنه بعنف وديمة بتعيط وفهد بيبصلها 
ودموعو بتنزل وبيخرج من القصر وعبد العزيز بينادى علية وفهد مبيردش علية وديمة بتجرى وره
 
ديمة  / فهد استنى 

.
       ***********************************

. *
وفهد  بيخرج من القصر ومخنووق اوى وتعبان ومصدووم وديمة مشية وره وفهد  بيشفها وبيروح عليها ومتعصب
 
فهد / انتى ريحة فيين روحى من هنا ابعدى عنى 

ديمة / لا انا مكانى معااك
 
وفهد بيتعصب اوى وبيحط ايدو على دماغو

فهد   / قولتلك روحى من هنا روووحى 

وديمة بتعيط

فهد   / خدنى معااك ارجووك يا فهد خدنى معااك

و منهارة من العياط وفهد بيمسكها من درعها بقوة

فهد / اخدك معايا فيين انا حتى مش عارف هرووح فيين ولا هعمل  اية 

ديمة/ خلينى معااك هعيش معاك فى اى حتة بس ارجووك متسبنيش انا مش هتكلم خالص وهعمل الى تقوول علية 

وفهد  دموعو بتنزل بسرعة وبيبصلها اوى

فهد / انتى ازاى كدة ازاى انا مش عوزك معايا روحى من هنا بقي

 و بيمشى بسرعة وديمة بتعيط وبتصرخ

  ديمة   / فهد   فهد   استنى فهد
 
وفهد بيبعد بسرعة وبيفضل ماشى فى الشوارع لحد الليل وتعبان اوى من كتر اللف فى الشوارع وبيقاعد على الرصيف ومهمووم وبيحس بخربشة بعييد وبيحس ان فى حد بيرقبو وبيروح وره شجرة وبيشوف ديمة  مستخبية وره شجرة 
وديمة بتشوفو بتعيط اوى وفهد بيبصلها اوى 

ديمة/ انا اسفة بس 

وفهد فجاة بيروح عليها وبيحضنها وديمة بتحضنو اوى وبتعيط 

ديمة / متبعدنيش عنك انا مقدرش اعيش من غيرك 

وفهد بيبصلها اوى وبيبعد عنها بسرعة

فهد    / احنا لازم دلوقتى نشوف مكان علشان ننام فية

ديمة / فى البيت عندنا 

فهد  / مستحييل 

وديمة بتبص لفهد اوى وهو حزيين و بتشوف فندق صغيير ومبهدل على الطريق

ديمة    / شوف ممكن نشوف هنا 

وفهد بيبص لديمة
 
فهد  / الفلوس 

ديمة  / انا معايا خلينا نرووح 

فهد  /  انا مش هصرف اى جنية من الفلوس دى تانى على نفسى و بياخد منها الفلووس الى معاها وبيروح يحطها لواحد  بيبيع منادييل على الطريق 

ديمة  / طب هنعمل اية 

وفهد واقف بيفكر وبيبص لديمة اوى ومحتار وديمة بتحط اديها فى الشنطة وبتطلع ميديليا الدهب الى سراج ادهلها هدية 

ديمة  / انا معايا دى ممكن نبعها وبفلسها 

فهد  / انتى اتجننتى مش دى الى كنتى هتموتى عليها علشان ضاعت منك 

ديمة  / انا همووت فعلا لو شفت لحظة حزن على وشك 

وفهد بيبصلها اوى 

ديمة  / انا متاكدة ان سراج هيسامحنى

و بتمشى هى وفهد  وبيروحو عند بتاع دهب و بتبوس الميديليا

ديمة  / عوزة ابيع دى لو سمحت 

فهد / لا احنا هنرهنها عندك بس وكمان كام يوم وهاجى اخدها تانى 

وديمة  بتبص لفهد اوى وبتبتسم  وبيرهنو الميديليا وبيمشو 

فهد  / المبلغ دة قليل جدا بس لازم نفكر كويس قبل ما نخطى خطوة وحدة 

وديمة مبسوطة اوى ومبتسمة 

فهد / انتى مبسوطة لية كدة 

ديمة / مدام انا معاك يبقي لازم اكون مبسوطة 

فهد  / ديمة  انا 

ديمة / انا عمرى ما هطلب منك انك تحبنى ابدا

وفهد بيبصلها اوى وديمة عنيها بتيجى على اعلان على ورقة على بيت قديم اوضة للايجار 

ديمة / فهد  شوف هناك 

وفهد بيبص وبيقرا الورقة

فهد   / هنااا لا مستحيل 

ديمة / لا مفيش حاجة مستحيلة ابدا تعالة

و بتشد فهد وبيروحو على البيت القديم دة وبيدخلو وبتكون وحدة كبيرة فى السن 

ديمة  / لو سمحتى كنا عوزيبن نستفسر على الاوضة الى عندك 

الست العجوزة / اة تعالو اتفرجو عليها هى مفرووشة 

ديمة / تمام اوى عز الطلب 

وديمة مبسوطة و فهد قرفان من المكان اوى وبيبص حولية 
وديمة بتمسك ايدو وبتشدو وبيطلعو الاوضة فى اخر دوور البيت مش عالى اوى حوالى ٤  ادوار بس 

وبيدخلو الاوضة ومبهدلة اوى ومفهاش حاجة غير سرير قديم صغيير وتربيظة وكرسيين وبتجاز وحبة اوانى بسيطة 
وبيشوفو فار بيجرى وديمة بتخاف وبتجرى بتمسك فى فهد
  
فهد  / مش قولتلك خلينا نمشى 

ديمة/ لا استنى ها يا حجة اجرتها كام 

الحجة / انا عوزة ٢٠٠ جنية فى الشهر وعوزة شهريين مقدم كمان 

وديمة  بتبص لفهد

فهد  / كدة هتاخد نصف الفلوس مستحيل ادفع جنية واحد فى المزبلة دى لا خلينا نمشى من هنا بسرعة 

ديمة / واحنا خلاص يا حجة هناخد الاوضة
 
وفهد مدايق اوى 

ديمة  / صدقنى انا هخلى الاوضة دى جنة بس انت اصبر عليا

وفهد  بيدفع الفلوس للحجة والحجة بتمشى وبتسلمهم المفتاح وديمة بتاخد المفتاح ومبسوطة وفهد  بيبص على الاوضة  وقرفان منها اوى

ديمة / ممكن حضرتك تنزل تجبلنا حاجة ناكلها لحد ما انا اظبط الاوضة  شوية لحد ما ترجع يلا يلا رووح

وفهد  مستغرب ان ديمة  مبسوطة اوى و بيخرج وديمة بتبص للاوضة بقرف اوى وخايفة منها

ديمة / لا  لازم فهد يشفنى قوية علشان اقدر اساعدو

و بتروح تبدا فى تنضيف الاوضة ومليانا تراب والباب بيخبط 

دينة/ اية دة  فهد لحق يرجع

و بتروح تفتح وبتكون بنت صغييرة 

ديمة    / اهلا 

البنت / انا رودى انتى الى هتسكنى هنا

رودى دى بنت عندها ١٢ سنة ويتيمة وسكنة مع الجدتها صحبة البيت

 ديمة    / اهلا انا ديمة 
 
ورودى بتعرفها على نفسها

رودى / يعنى هنكون اصحاب انا وانتى 

ديمة  / طبعا ممكن بقي اطلب منك طلب 

رودى / طبعا

ديمة / محتاجة حاجات  عوزة انضف الاوضة قبل ما فهد  يرجع 

رودى /فهد  ابوكى 

ديمة  / لا دة جوزى يلا بسرعة روحى
 
ورودى فرحانة علشان اتعرفت  على حد جديد وبتروح تجييب ادوات التنضيف لديمة وكمان بتعمل معاها الاوضة
 
   ديمة  / شكرا يا رودى انا تعبتك معايا اوى 

رودى / مش احنا اصحاب
 
ديمة    / طبعا 

رودى /  يبقي مفيش شكرا انا لازم امشى قبل ما تيتة تصحى ومتلقنيش وتقلق عليا 

ديمة  / باااى

 وفهد بيدخل وبيشوف رودى خارجة من اوضته وفهد  بيبص للاوضة  وبيبص لديمة 

ديمة / اية رايك دلوقتى فى بيتنا 

فهد  بيروح يقاعد على الكرسى وحزيين وديمة بتروح تقاعد جمبو

فهد  / انتى ازاى بعد الى حصل دة كلو انتى لسة سعيدة

ديمة  / علشان انت معايا دة بيكفينى 

وفهد بيمسك اديها بحنية

 
فهد / شكرا

وودة ✍️

ليست هناك تعليقات