إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 54💔

🍁  الحلقة   ٥٤  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ديمة سهرانة طول الليل بتبحث فى الاب توب ومعاها اوراق الصفقة  وقاعدة على السرير وحوليها اوراق كتيير و بتسمع خبط على الباب و بتروح بسرعة تفتح 

ديمة  /  بسمة  انتى كويسة 

بسمة  /  بس مديقة شوية قولت لازم اتكلم معاكى 

وديمة بتروح مع بسمة على اوضتها
 
ديمة  / فى اية مالك وشك اصفر لية كدة 

بسمة  / عوزة امشى من هنا 

ديمة /  تمشى من هنا لية فى حد ديقك هنا يعنى 

بسمة /  انا مشاعرى متلغبطة من الى حصلى لغبطلى كل حاجة 

ديمة   / انتى بتلفى وتدورى لية فى اية مالك الموضوع يخص اسامة 
 
بسمة  / اسامة انسان طيب وحنوون وبيحبنى 

ديمة     / وانتى 

بسمة / بحبه  بس هو يستاهل حد احسن منى بكتيير 
 
وبسمة بتعيط

 
بسمة / من حقو انو يحب بنت ملهاش مشاكل وحياتها عادية
 
ديمة / انتى ازاى بتفكرى كدة انتى بتحبية وهو بيحبك اية المشكلة 

بسمة  / الغلطة الى انا عملتها لازم ادفع تمنها 

ديمة  / ولية تدفعى تمنها انتى 

وبسمة بتعيط اوى وديمة بتخدها فى حضنها و اسامة  بيكون واقف على الباب وبيسمع كل حاجة  وبيروح على اوضته ومدايق اوى 

بسمة  /  انا كلمت سراج انو ممكن يبعتلى امن على باب الشقة  بس هو رفض وقالى انى هروح عند عمو احمد وطنط فايزة 

ديمة     / دى فكرة كويسة بس انا كنت محتجاكى جمبى 

بسمة  / لما تحتجينى هكون قدمك بس لازم ابعد واراجع حساباتى من تانى 

وديمة بتشوف شنطة بسمة  جمب السرير 

ديمة  /  ومجهزة كل حاجة كمان 

بسمة  / خلينى ابعد  من هنا انا كمان بفكر اسافر لماما دبى 
ماما كانت بتكلمنى وقالتلى اننا نعيش هناك هى مرتاحة هناك اوى 

ديمة  / بسمة بلاش قرارات سريعة 

بسمة / متخفيش عليا انا طلبت تاكسى وزمانو قدم الباب 

ديمة   / انا مش عارفة اقولك اية مش عوزاكى تروحى من هنا ارجوكى 

وبسمة بتروح تاخد الشنطة بتاعتها وبتحضن ديمة اوى 

 ديمة  / طب مش هتقولى لاسامة
 
بسمة  / لا

و بتنزل وبتخرج واسامة  بيكون واقف فى البلكونة وبيشفها وهى بتركب التاكسى وبتمشى وبيدايق اوى

.
       ************************************

ديمة بتروح على اوضتها  و فهد  نايم وبتبصلو اوى 
وبتروح تقف فى البلكونة وسرحانة وبتشوف اسامة بيخرج الجنينة وباين علية مدايق و بتبص على فهد وهو نايم

 وبتروح علية بتغطية كويس وبتملس على شعرو بحنية
و بتفضل قاعدة جمب  فهد على الارض وبتتفرج علية وهو نايم  و بتروح فى النوم وهى بتتفرج علية 

.
       ************************************

فى الصباح

 فهد  بيفتح عيونو بيشوف ديمة قاعدة  على الارض ونايمة  وفهد بيصحيها 

فهد    / ديمة    ديمة

و بتفتح عنيها 

فهد / انتى بتعملى اية هنا 

ديمة  / انا مش عارفة شكلى بمشى وانا نايمة

و بتهرب من قدمه وبتخرج من الاوضة  وبتشوف اسامة  
خارج من الاوضة بتعتو 

 ديمة. / اسامة 
 
اسامة / فى حاجة يا ديمة 
 
ديمة     / بسمة هى يعنى 

اسامة / انا عرفت انا سمعتكو امبارح وانتو بتتكلمو بس لازم تفهم  انى بحبها بجد مش مجرد حب عابر وخلاص 

 ديمة     / بسمة بتمر بظرووف صعبة 

اسامة  / وانا قولتلها خلينا نمر من الطريق دة انا وانتى مع بعض وكل حاجة  هتتنسى مع الوقت 

ديمة / خليها تفكر براحتها وانت حاول تتكلم معاها تانى 

اسامة  / انا مديت ايدى  وده دورها هى انها هى كمان تمدلى اديها

و بيمشى وبيسيب ديمة

.
       ************************************

ديمة بتفكر وبترجع على الاوضة  وبتشوف فهد بيظبط هدومه
 
ديمة  /  بسمة  مشيت 

فهد / اية مشيت ازاى تمشى كدة فى حد دايقها 

ديمة     / لا هى بس مكنتش مرتاحة 

وفهد بيبص لديمة  وبيشفها حزينة

فهد / جاهزى نفسك فى اجتماع كمان ساعة لازم تكونى موجودة 

 ديمة / لازم يعنى
 
فهد  / هستناكى تحت متتاخريش
 
و بينزل وبيسبها 

.
       ************************************

بعد شوية  بتنزل والباب بيرن و هى الى بتروح تفتح وفى صندووق وصل باسم فهد وفهد بيبص على الباب بيشوف الصندوق وبيروح وبيخدو وبيمضى بالاستلام
 
ديمة  / دة جاى من فرنسا 

فهد / دة ليكى انتى 

ديمة / ليا انا 

وفهد مش عارف يتكلم يقول اية

   فهد / افتحية شفية احسن تكون قنبلة 

وديمة بتبتسم وبتفتح وبيكون مجموعة برفاانات عالمية روووعة

 
ديمة  /  واااو لا مش معقووول بس ميين الى جبهم 

وفهد بيبصلها باستغراب انها معرفتش انو هو الى جبهم 

ديمة / اكييد طاهر 

وفهد بيتعصب اوى وبيروح على العربية وديمة بتبص لفهد باستغراب وبتفتكر لما قالت قدمه ان فى فرنسا برفاانات رووعة وكمان هو جاى باسم فهد
 
ديمة   / لا مش معقوول

وبتجرى على عربية فهد قبل ما يمشى وبتقف قدمه و بيوقف العربية بسرعة

 
فهد / انتى مجنونة فى حد يقف قدم العربية كدة 

وديمة بتبصلو اوى وفهد بيروح عليها

فهد  / ابعدى خلينى امشى 

ديمة / انت الى جبتهم 

وفهد بيبصلها اوى فى عيونها

فهد  / اة انا 

وديمة بتبتسم وفرحانة اوى وبتروح علية بتبوسو من خدو

 
ديمة  / شكرا 

وفهد  مصدووم وواقف مكانو

فهد  / اية الى عملتية دى 

ديمة / بشكرك 

ديمة /  لو سمحتى ممكن متعمليش كدة تانى 

وديمة بتدايق اوى

ديمة /  اسفة انى دايقتك
 
و بتدخل على القصر بسرعة وبتطلع على الاوضة وبتعيط 
و فهد واقف جمب العربية ومدايق اوى ومش عارف يعمل اية وبيضرب العربية برجلو وبيركب وبيمشى 

.
       ************************************

ديمة فى الاوضة وقاعدة  وبتشوف الاب توب بتاع فهد 
وبتفتكر صفقة اسبانية  وبتروح تبحث عنها على الانتر نت 

.
       ************************************

فهد فى الاجتماع

 
اسلام / بش مهندس لازم مدام ديمة تمضى على الاوراق دى علشان العمال يبداو فى الشغل 

فهد / اجلهم بعديين 

واسلام استغرب اوى علشان فهد مبيحبش ياجل اى شغل 

بعد ساعة فهد  فى مكتبو وديمة بتدخل علية المكتب ومعاها اوراق فى اديها وباين عليها قلقانة اوى  وفهد بيقف 

فهد  / ديمة
 
و بتروح ترمى اوراق قدم فهد على المكتب

ديمة / انا مش هسمح بلى بيحصل دة ابدا انت ازاى بتنام على المخدة وانت قاتل 

فهد   / انا مش فاهم حاجة 

ديمة  / انا مش مصدقة انك ممكن تعمل كدة ازاى ضميرك يسمح بكدة 

وفهد بيتعصب اوى وصوتو عالى

فهد / ديمةةة بس كفااية 

و بيمسك الورق الى ديمة حدفتو  والصدمة ظهرت على وشو

 فهد / يعنى اية انا مش فاهم حاجة 

ديمة / انا افهمك موضووع الصفقة دى كان قلقنى اوى لما عرفت قد اية الكمية الى بيسحبوها مننا كمية كبيرة اوى من المادة دى بالذات

وفهد  بيمسك الورق تانى وبيقرا 

ديمة / بحثت عرفت ان الشركة دى ملهاش سجل تجارى دى اول واستغربت اكتر لما عرفت ان الشركة دى شركة صغييرة ولما بحثت اكتر  عرفت ان الشركة عبارة عن ستارة وبس

 مش اكتر والممول الحقيقى  شركة اسمها asd شركة امريكية يهودية اسرائيلية كمان وبيستخدمو المادة دى فى تصنيع نوع من انواع الاسلحة الكميائية الاسلحة دى بتعمل تشوة عقلى وجسدى كمان يعنى احنا الى بنديهم المواد الى بيقتلو بيها وبطريقة بشعة

 و بتعيط وفهد مصدووم

فهد  / مستحيل مستحيل الكلام دة يكون صح 

ديمة / ممكن تتاكد بنفسك انا اتصلت بواحد زميلى من ايام الجامعة  هو باحث متفجرات وهو الى جبلى كل التفصيل واكدلى الكلام دة و بتطلع من شنطتها اوراق الصفقة 

 انا كمان مذنبة زيك بالظبط انا كمان وافقت زيك على الصفقة دى وممكن تسال والدك هو الى رتب الصفقة دى وخلنا نمضى عليها  من غير حتى ما نقراها او نراجع الشرووط حتى
 
وفهد بياخد الاوراق

فهد / انتى اتجننتى مستحيل بابا يعمل كدة اكيد خدعووة اكيد 

ديمة / بس انا مش عارفة لية انا شاكة فى الموضووع دة 

فهد / انتى تشكى برحتك انا بحظرك لاخر مرة بابا خط احمر يا ديمة انتى فاهمة 

ديمة / ممكن نروح نسالو ونتاكد كمان 

وفهد  بيتعصب اوى وبيخرج بسرعة من المكتب ومتعصب اوى  وديمة بتجرى وره وخايفة علية 

.
       ************************************

وفهد بيركب العربية وبيمشى وديمة بتوقف تاكسى وبترووح وره على القصر وفهد بيدخل القصر ومتعصب 

فهد / بااباااا 

وعبد العزيز فى المكتب وبيخرج من المكتب ومستغرب فهد  
بيصرخ اوى لية كدة 

عبد العزيز /  فى اية يا ابنى مالك
 
فهد  بيصلو اوى وبيقرب علية وبيورية الورق
 
فهد / بابا احنا لازم نوقف الصفقة دى حالا وناخد اجراء 

و عبد العزيز بياخد الورق من فهد وبيقرا بسرعة وبيبص لفهد اوى وديمة بتدخل بسرعة

عبد العزيز / احنا ملناش دعوة احنا لينا شغلنا وبس 

وفهد بيتصدم اكبر صدمة فى حياتو وديمة بتقرب 

ديمة  / بس يا عمى هم نصبو علينا وبيخدو المواد دى وبيعملو بيها 

عبد العزيز / انا عارف الكلام دة كويس بس دة شغل وبلاش تدخلو العواطف مع الشغل 

وديمة مصدوومة وبتبص لفهد الا مش قادر يتكلم خالص 

فهد / لا لا انا مش قادر اصدق انك تقول كدة ازاى ضميرك يسمح بكدة احنا بنسلمهم المواد الى بيقتلو بيها اخوتنا فى سوريا وفلسطيين وغيرهم وغيرهم كل دمعة طفل مجرووح احنا السبب فية 

عبد العزيز / فهد يا ابنى 

فهد /  الصفقة دى لازم تتلغى باسرع ما يمكن 

عبد العزيز / انت اتجننت انت عارف مكسب صفقة زى دى قد اية ١٧ مليوون دولار 

فهد / انا مش مصدق نفسى انى بسمع منك انت الكلام دة انت كنت حاجة كبييرة اوى فى نظرى اما دلوقتى

وفهد دموعو بتنزل 

عبد العزيز / اوعة تنسى انى ابووك الى واقف قدمك وبتكلمو

ورده ✍️

ليست هناك تعليقات