إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 53💔

🍁   الحلقة    ٥٣  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فهد بياخد شور وبيخرج وبيشوف ديمة بتسرح شعرها ولسة هيروح يطلع البدلة يلبسها وبيشوف ديمة طلعت بدلة وجهزتلو كل حجاتو على السرير 

فهد / انتى الى عملتى كدة 

ديمة / اكيد مش العفريت بتوعى 

فهد / متعوتش ان اى حد يعملى حاجة انا بعمل كل حاجة لوحدى 

ديمة / اولا انا مراتك يعنى مش اى حد ثانيا لو مش عجبك ممكن تاخد اى بدلة تانية انا اسفة مش هعمل كدة تانى

و بتروح علشان تاخد البدلة تحطها فى الدولاب تانى
وفهد بياخدها منها وبيروح على الحمام بيغير هدومه 
وديمة مبسوطة اوى انه لبس البدلة الى هى اختارتها

.
       ************************************


طاهر مستنى ديمة فى المكتب و اسلام بيقدملو قهوة 
وبعد شوية ديمة و فهد بيدخلو المكتب و بيتفاجا ان طاهر قاعد فى المكتب 

طاهر / انا اسف انى جيت بدرى بس مسافر النهاردة على فرنسا فى شغل 

ديمة / لا طبعا اتفضل 

وفهد بيبصلها اوى

طاهر / فى حاجات عاوز اتناقش معاكى فى الصفقة 

ديمة / اتفضل

و بتاخد طاهر على مكتبها وفهد مدايق  من طاهر 
و بيروح على مكتبو و بيقاعد وبيطلب اسلام وبيشوف مشكلة الشركة الاسبانية الى والدو اتكلم عليها 

.
       ************************************


سراج قاعد فى العيادة بتاعت الدكتورة وريم مع الدكتورة جوة وهو مستنى ومتدايق اوى من الانتظار وريم بتخرج 

سراج / اية دة كلو تاخير

ريم / هو يوم فى الشهر الى بتكون معايا مش كفاية انك مبترضاش تدخل معايا عند الدكتورة

سراج / المهم الدكتورة قالت اية

ريم / قالى انو ولد وكمان صحتو كويسة جدا 

وسراج فرحان اوى

سراج /  الحمد لله 

ريم / لية ان شاء الله ملهم البنات فيهم اية

سراج / البنات بتكسر 

وريم بتبص لسراج اوى وسراج حزيين

ريم / انت بتقصد بكلامك ديمة صح 

سراج / ريم يلا خلينا نمشى انا عزمك على الغداء برة

وبيروحو يركبو العربية وبيجى تليفون لسراج وبيطلبوة فى الشغل 

سراج / حببتى هوصلك على البيت اللواء هشام طلبنى على مكتبو

ريم / انا عارفة ماشى يا سراج وصلنى على البيت احسن انا هفرقع منك 

.
       ************************************

طاهر بيخلص شغلو مع ديمة وبيسلم عليها وفهد بيبص عليهم اوى 

ديمة  / تسافر وترجع بالسلامة 

طاهر / لو عوزة اى حاجة من هناك ممكن اجبهالك 

ديمة / لا شكرا يا طاهر شكرا جدا 

و طاهر بيروح يسلم على  فهد وبيمشى 

وديمة بتبص لفهد
 
ديمة  / انا سمعت ان فرنسا فيها جميع انواع البرفاان واااو 

وفهد بيلصلها انها بتتكلم كلام فارغ 

 ديمة / انا هروح الموقع اشوف الشحنة بتاعت الخشب وصلت ولا لا

 و بتاخد ملفات ولسة هتخرج 

فهد / خدى عربية من الشركة وخدى اسلام معاكى 

ديمة / انا مش طفلة صغيرة علشان اخد حد معايا انا كبيرة كفاية 

فهد  / اة ما انا عارف الكلام دة 

ديمة / انت تقصد اية 

فهد / مع السلامة 

.
       ************************************

و بتتعصب وبتمشى ومش بتاخد اسلام معاها وبتركب تاكسى وبتروح على الموقع تبع الشركة 

التاكسى / اسف يا انسة مش هقدر ادخل اكتر من كدة المنطقة كلها مطبات وحفر 

ديمة / يعنى انا همشى المسافة دى كلها ازاى

و بتنزل من التاكسى وبتمشى لوحدها والمكان مفهووش حد 
والمكان الى فية العمال بعييد عنها وفى اتنيين بيروحو عليها شكلهم بلطجية

ديمة / عاوز اية انت وهو

والبلطجية بيخدو منها الشنطة بتاعتها وكل حاجة معاها ثمينة من مجوهرات وديمة بتصرخ ومفيش حد بيسمعها وبتعيط وبيسبوها وبتمشى  وبتروح على مكان الموقع

 والعمال بيجبلها عربية بترجع بيها و بتعيذ علشان فى الشنطة مدلية دهب سراج  كان جبهلها اول ما اتخرج من كلية الشرطة وهى بتعزها اوى وبتروح على قسم الشرطة 

ديمة / ممكن اقابل الظابط سراج لو سمحت 

والعسكرى بيروح لسراج وبيقولو ان فى وحدة عوزاة برة
 
سراج / مش فاضى شفها انت عوزة اية

والعسكرى بيخرج وبيقول لديمة ان سراج مش فاضى يقابل حد 

ديمة  / لو سمحت قولو ديمة
 
والعسكرى بيدخل لسراج تانى
 
العسكرى / يافندم الانسة الى برة مصرة انها تقبلك واسمها اسمها

والعسكرى نسى اسم ديمة
 
العسكرى / اة اسمها مى
 
سراج / انت مبتفهمش قولتلك مش فاضى
 
والعسكرى بيخرج لديمة
 
العسكرى / قولتلك مش فاضى خليتى البية يتعصب عليا اتفضلى بقي متجبليش الكلام 

وديمى بتعيط اوى وبتبص لاوضة سراج ولسة هتخرج وبتبص لمكتب سراج وبتقرا اسم سراج على المكتب وبتجرى على المكتب وبتدخل على سراج المكتب ومنهارة من العياط 

ديمة/ للدرجة دى انت حتى مش عاوز تشفنى وانا مستغربة لية ما انت موتنى وانا عايشة اكيد مش هستغرب انك ترفض تقابلنى  بس كنت اعتبرنى مواطنة عادية وعندى شكوتى بس انا بتكلم اقول اية 

سراج متفاجا ومش عارف يتكلم وديمة منهارة من العياط

 
سراج / ممكن تهدى وتفهمينى 

ديمة بتبصلو اوى و بتعيط

ديمة/ انا كنت جاية لاخويا اترمى فى حضنو واقولو على المجرميين  الى سرقونى ويجبلى حقى بس ملوش لازوم متتعبش نفسك انا همشى ومش هديقك تانى ابدا و بتعيط وبتخرج 

و سراج بيخرج ورها بسرعة وديمة بتشوف فهد  بيقف بالعربية قدم القسم وديمة بتجرى علية وبتحضنو اوى وسراج بيشوف فهد بيقف مكانو وديمة بتبص بتشوف سراج واقف 

ديمة /فهد  لو سمحت خدنى من هنا

وفهد بياخد ديمة وبيمشو وديمة بتعيط وفهد بياخدها على 
المقطم وبيقف بالعربية وديمة سرحانة وبتعيط 

فهد / انا مش عارف انتى لية على طول بتقعى فى مشاكل وكانك بتجرى وره  المشاكل 

ديمة / انت شمتان فيا يعنى 

فهد / انا قصدى انك مبتسمعيش غير دماغك وبس انا قولتلك خدى عربية من الشركة 

وديمة بتنزل من العربية ومتعصبة اوى وبتعيط و فهد بينزل وبيقف ورها
 
ديمة / من وانا صغيرة سراج بيكون معايا فى كل حاجة 
مش مصدقة ازاى يعمل كدة معايا انا اخته
 
فهد / بس مش لما تكون اخت طبيعية اصلا 

وديمة بتبصلو بغضب ولسة هتروح علية بغضب وبتتكعبل وفهد  بيلحقها بسرعة وبيشدها على صدرو وبيبص فى عيونها اوى 

فهد  / لية كل ما تتحركى بتقعى 

ديمة / ولية لما بقع انت الى بتلحقنى 

وفهد بيبصلها اوى وديمة بتبصلو بكل حب 

فهد / خلينا نروح من هنا الجو برد هنا اوى هوصلك على القصر وانا هروح الشركة 

ديمة / لا فى شغل عندى لازم ارجع الشركة 

و بيروحو على الشركة وفهد اول ما بيوصل اسلام بيقبلو وبيتكلمو فى الشغل وبيروحو على اجتماع وديمة بتروح على المكتب وبتفتكر سراج وبتديقة اوى  وبتشوف ملف على مكتب فهد  صفقة اسبانية و بتفتكر عبد العزيز لما كان متعصب على فهد اوى و بتفتح الملف وبتقراء 

.
       ************************************

بعد ساعة فهد  بيدخل المكتب وبيشوف ديمة قاعدة  
على المكتب بتاعو ومبهدلة المكتب بتاعو من الورق

فهد / سبتك ساعة واحدة بس ارجع الايكى اختى مكتبى كمان

ديمة / اسفة بس الموضووع دة شغلنى اوى 

و بيقرب منها وبيشوف الملف

فهد / مش دة ملف الصفقة بتاعت اسبانية 

ديمة / انت مفكرتش لية بيخدو الكميات دى كلها من المواد الخام وخصوصا من المادة دى المادة دى بالكميات الكبيرة دى مبتستعملش غير لحاجة واحدة 

فهد   / اية لازم تدخلى نفسك فى كل حاجة
 
ديمة  / بس الموضوع شدنى والمادة دى 

فهد  / ملناش دعوة هم بيخدوها لية احنا لينا اننا ناخد الدفعات فى ميعادها بالظبط وشغلنا يتوسع اكتر مدام مش بنازى حد يبقي مندخلش نفسنا فى حاجة مبنفهمش فيها 

ديمة / انت لية على طول بتحسسنى انى مبعملش حاجة صح 

فهد / انا مقولتش كدة انتى الى قولتى 

ديمة / على فكرة انا خريجة كلية علوم يعنى دة تخصصى 

وفهد بياخد الملف وبيحطو فى دورج المكتب

فهد /  ياريت تبعتى الفاكس دة دلوقتى 

وديمة بتاخد الورقة منو ومديقة  وبتروح على المكتب بتعها

.
       ************************************

فى الليل

ديمة فى المكتب لوحدها وموضووع الصفقة شاغل دمغها اوى والتطفل مش سيبها و بتروح تجيب الملف وبتجيب الاب توب بتاع فهد وبتبحث عن الشركة فى الاب توب وعلى المواد الى بيخدوها بالكميات الكبيرة دى لية 

وفهد بيدخل  /  الوقت اتاخر لزم نمشى دلوقتى 

وديمة بتحط الملف فى الشنطة الاب توب وبتخبى الملف من فهد  وبتخدو معاها على البيت وبتروح مع فهد على البيت 

.

       ************************************

وبتشوف عربية شرطة برة القصر وفهد بيدخل بالعربية بسرعة على القصر وبيدخل هو وديمة وبيكون سراج واقف 

ديمة  / سراج

وسراج بيبصلها اوى ومعاة الشنطة بتاعتها الى اتسرقت منها 

سراج / دى الشنطة الى اتسرقت من المدام لو سمحتو اطمنو على كل حاجة 

و فهد بياخد منو الشنطة وبيديها لديمة
 
فهد / طب اتفضل
 
سراج / لا شكرا بس خلى المدام بتعتك تتطمن على الحاجة بتاعتها

وديمة بتبص لسراج اوى وبتفتح الشنطة وبتتطمن على كل حاجة  واهم حاجة المادلية الدهب الى سراج كان جبهلها هدية لما اتخرجت وسراج بيشوف المادلية فى اديها وبيشوف قد اية هى فرحت لما بتشفها انها موجودة 

سراج / كل حاجة تمام

ديمة / اة 

سراج /  بعد ازنكو شغلى خلص لحد هنا

وسراج لسة هيخرج 

ديمة / انا كويسة

وسراج  بيبصلها 

سراج / نعم بتكلمينى انا يا مدام 

ديمة / اة بقولك انى كويسة 

سراج / وانا مسالتش على احوالك اية دة شغلى وانا مطره 

ديمة / لا مكنتش متطر ابدا كان ممكن تبعت اى حد بالشنطة بس انك تيجى بنفسك لحد هنا 

وسراج بيبصلها اوى 

ديمة / بلاش الغضب يعمى قلبك انت اخويا الوحيد وانت عارف قد اية انا 

و سراج موبيلو بيرن وبيكون اتصال من المكتب

سراج / انا مش فاضى للكلام دة انا همشى 

وسراج بيمشى وديمة  بتخرج وره و بتبص علية لحد ما بيركب وبيمشى 

.
       ************************************

ديمة بتروح على اوضتها و فهد بيكون قاعد  وباين علية مدايق و ديمة سهرانة طول الليل بتبحث فى الاب توب ومعاها اوراق الصفقة  وقاعدة على السرير وحوليها اوراق كتيير

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات