إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 52💔

🍁   الحلقة    ٥٢  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

طاهر / شكلك مشغولة هكلمك بعديين 

ديمة    / اوكى شكرا يا طاهر 

و فهد بيسمع اسم طاهر بيدايق اوى وبيسوق بسرعة جدا 
وديمة بتبصلو  وخايفة و فهد بيبصلها بغضب وبسمة بتتالم 

اسامة / فهد  براحة شوية 

وفهد بيبص لبسمة فى المرايا وبيهدى السرعة وبيوصلو القصر و باين علية الغضب 

وديمة باين عليها هى كمان خايفة منو وبتتهرب انها تبصلو بس غصب عنها عنيها مبتقدرش تبص لغيرو وبيدخلو القصر 
واسامة بيدخل بالشنطة بتاعت بسمة 

سعاد / اسامة
 
واسامة بيبص لسعاد

سعاد / شنطة ميين دى
 
وفهد بيدخل هو و ديمة و بسمة

فهد / دى شنطة بسمة هتكون ضيفة عندنا كام يوم 

سعاد / ضيفة 

وديمة بتبص لسعاد وسعاد بتبصلها
 
سعاد / اهلا فهد  عوزة اتكلم معاك 

فهد / ديمة وصلى بسمة على اوضة جودى 

و ديمة بتطلع مع بسمة و اسامة معاهم و بيدخل الشنطة فى الاوضة
 
اسامة / اى خدمة تانى 

ديمة / لا متشكريين 

بسمة  / تعبتك معايا اوى 

اسامة / تعبك راحة ياريت تتعبينى كدة على طوول 

ديمة / يلا يا حنين روح من هنا الاوضة دى ممنوعة ماشى
 
اسامة / طب خلينى شوية 

وديمة بتدفع اسامة لبرة و بسمة بتضحك علية 

بسمة  / ديمة  انا حاسة ان مدام سعاد مش عاجبها انى 

ديمة / هشش بلاش كلام فارغ مدام فهد قال حاجة لازم تتنفذ

 و بتضحك وبتحضن بسمة اوى 

بسمة  / اة ميين الى كنتى بتتكلمى معاة فى التلفون

ديمة  / انا 

بسمة / اة لما كنا فى العربية 

ديمة / دة طاهر بيكون عميل مهم وفى شغل بينا 

بسمة / مش عارفة لية لما كنتى بتتكلمى معاة  فهد اتغير 

ديمة /فهد لا مفيش انتى متشغليش بالك هروح اعملك حاجة تشربيها 

.
       ************************************

فهد / قولتلك انها ضيفة

سعاد / احنا حتى منعرفش ميين دى وكمان متنساش ان فى البيت شاب

فهظ / كفاية انها صاحبة ديمة و بتعتبرها زى اختها بالظبط دة كفاية اوى بعد ازنك طالع ارتاح شوية

و بيسيب سعاد وبيطلع وبيقابل ديمة على السلم 

ديمة / هروح اعمل عصير لبسمة تحب اعملك معايا

وفهد بيبصلها ومبيردش عليها وبيطلع 

.
       ************************************

اسامة بيخبط على اوضة بسمة و بتفتح الباب 

اسامة / الجارة الجديدة عاملة اية دلوقتى 

بسمة / هههة كويسة 

اسامة / طب الاوضة عجبتك 

بسمة / اة حلوة اوى 

اسامة / طب مش محتاجة حاجة 

بسمة /  روح ارتاح انت منمتش من امبارح 

اسامة / من فرحتى مش حاسس بتعب يعنى هشوفك كل شوية دة انا حاسس ان القصر بقط حاجة تانية حاسس ان الليل بقي نهاار والنهار بقي ليل 

فهد / واية رايك اخليك تشوف النجووم فى عز الضهر

واسامة بيبص لفهد وبيروح بسرعة على اوضته وبسمة بتضحك علية  و فهد بيروح على اوضته وديمة بتجييب عصيير لبسمة وبتطلع لبسمة وقاعدين مع بعض بيرتبو شنطة بسمة
 
بسمة / روحى بقي شوفى جوزك احسن يحتاج حاجة 

ديمة /  لا مش بيحتاج حاجة ولو احتاج مش هيكون منى انا
 
بسمة / لية بتقولى كدة يا ديمة
 
ديمة / لا مش قصدى انا هروح اشوفو بيعمل اية 

.
       ************************************

و بتروح الاوضة و فهد قاعد على السرير وبيلعب فى الاب توب بتاعو ومندمج جدا فية

ديمة  / ممكن اتكلم معاك شوية 

و فهد مبيردش عليها وديمة بتروح تقف قدمه وبتشد الاب توب بعيد عنو 

فهد / قولتلك اكتر من مرة متلمسيش حاجاتى 

ديمة / انا بكلمك يبقي لازم تسمعنى 

فهد  / ولو مش عاوز اسمع حاجة 

ديمة / يبقي يبقي  تسمع برضو بقي

فهد / عوزة اية 

ديمة / شكرا انك وقفت جمبى انا وبسمة انت متعرفش وقفتك معانا دى فرقت قد اية 

فهد / خلصتى كلام 

ديمة / انت مفيش فايدة انا مش عارفة اتعامل معاك ازاى بس هتلر الى جووواك دة مش هينتهى ابدا انا مش عارفة انا حبيتك ازاى مش عارفة انت مش تتحب ابدا انت تتكرة وبس 

وفهد بيقرب عليها وديمة بتخاف وبترجع بضهرها بخوف وبتتكعبل وكانت هتقع بس فهد  بيجرى عليها وبيلحقها وبيمسكها بسرعة من خصرها وديمة بتبصلو  و فهد بيسرح فى عيونها وكان العالم توقف من حولية

وديمة مرتبكة اوى وبتبص لفهد اوى و بيبعد عن ديمة بسرعة 

فهد / ابقى خلى بالك ممكن تقعى ويحصلك حاجة 

ديمة  / انا انا 

وفهد  بيرتبك  و بيروح على المكتبة وبيدور على كتاب وديمة بتحط اديها على قلبها وبتبتسم اوى  و فاطمة بتخبط  علي الباب

 
ديمة / ادخل 

فاطمة / البية الكبير عاوز البش مهندس تحت 

.
       ************************************

وفهد  بينزل لولدو تحت وعبد العزيز باين علية متعصب اوى
 
فهد / بابا انت طلبتنى 

عبد العزيز بيبصلو بغضب

عبد العزيز / انت اية الى هببتو دة 

فهد    /  انا عملت اية 

عبد العزيز / انت ازاى توقف الصفقة الاسبانية 

فهد    / ممكن حضرتك تهدى ونتكلم بهدوء 

عبد العزيز / دلوقتى تبعت رسالة بالاعتزار انك مبعتش الدفعة التانية وبكرة الصبح كل العربيات تتحرك والشحنة تطلع من المينا وتوصل 

ديمة بتكون وقفة على السلم ومش مصدقة ان عبد العزيز بيتكلم مع فهد بالطريقة دى 

فهد / بابا ممكن تهدى شوية اولا انا مضيت على صفقات والمخازن متستحملش الكمية دى كلها انا مش عارف هم بيطلبو الكميات دى كلها لية 

عبد العزيز / انا الى بنيت الشركة دى على كتافى مش هيجى ابنى  بعد السنين دى كلها ويقولى لا 

فهد  / بابا لو سمحت انا مقصدش حاجة بس انت لية مكبر الحكاية اوى كدة 

عبد العزيز / انا بحظرك لاخر مرة بكرة الصبح الشحنة تتشحن وتسافر من غير اى مشاكل تانى انت فاهم

وعبد العزيز بيروح على اوضة المكتب ومتعصب اوى 

.
       ************************************

اسامة واقف وره ديمة
 
اسامة  / هو فى اية 

ديمة  / مش عارفة اول مرة اشوف عمى متعصب اوى كدة 

وفهد بيروح على الجنينة ومدايق اوى وديمة بتروح وره وبتقاعد جمبو 

ديمة / الجو حلو النهاردة صح

وفهد متعصب ومبيردش عليها 

ديمة  / حاسة ان الجو هيمطر النهاردة 

فهد / اية بتشتغلى فى الفلك كمان ولا اية 

ديمة ة / انت متعرفنيش انا ممكن اعمل اى حاجة وكمان ممكن اسحر واحضر عفرييت كمان 

فهد بيبصلها على انها هبلة 

   ديمة  / انت مش مصدق 

فهد / انتى عوزة اية اطلعى من دماغى بقي

وديمة بتقف وبتعمل حركات فى الهوى

ديمة  / ياعفركوووش يا مبركوووش اطلع 

وفى قطة بتطلع من وره الشجرة الى ديمة وقفة قدمها وديمة بتصرخ وبتخاف اوى وبتجرى على فهد وبتمسك فى دراعو بخووف وفهد بيبصلها اوى وبيضحك وديمة بتبصلو وبتبتسم على ضحكتو 

فهد / هبلة 

ديمة / المهم انك ضحكت وبس 

وفهد  بيبصلها اوى وديمة بتبصلو ومسكة ايدو و فهد بيبصلها اوى وديمة بتبصلو ومسكة ايدو و بيبعد اديها عنو وبيمشى وبيسبها بس ديمة مبسوطة اوى 

.
       ************************************

فى الصباح

 ديمة بتصحى و فهد مش موجوود فى الاوضة

ديمة / اكيد راح على الشغل وسبنى ماشى يا فهد ماشى

 
و بتاخد البرنس بتعها وبتروح تاخد شور بسرعة وبتخرج ولسة هتغير هدومها وفهد  بيدخل وبيشفها وديمة بتتخض وبتغطى نفسها بسرعة وفهد بيرتبيك 

ديمة / اسفة بحسبك روحت على الشركة

وفهد مبيردش عليها وجسمو كلو عرق كان بيلعب رياضة وبياخد الفوطة بتعتو وبيروح على الحمام بسرعة 

.
       ************************************

بسمة قاعدة فى الجنينة واسامة بيلعب رياضة وبسمة مبسوطة واسامة بيوريها عضلاتو و بتضحك اوى علية واسامة بيروح عليها 

اسامة / امتى بقي

بسمة / امتى اية 

اسامة / نتجوز 

وبسمة سكتت شوية ومش عارفة تقولو اية

بسمة  / خلينا منتكلمش فى الموضوع دة دلوقتى 

اسامة / انا عارف ان الى عديتى بية كان صعب بس كل حاجة لازم تتغير 

بسمة  / اسامة انا تعبانة هطلع على اوضتى ارتاح شوية

و بتروح على الاوضة وعيونها مليانا دموع

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات