إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 51💔

🍁  الحلقة    ٥١   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

بعد حوالى ساعتيين او اكتر فاطمة بتخبط على اوضة  فهد 
وديمة  بتصحى وبتشوف فهد  نايم جمبها ومسكيين ايد بعض و بتحط اديها التانية على خدو بحنية وبتبعد شعرو

 الكثييف عن عيونو وهو نايم و بتحاول تبعد اديها عنو بس فهد ماسك اديها بقوة  وعوزة تروح تشوف الباب 

ديمة  / فهد     فهد 

 و بيفتح عيونو 

ديمة/ الباب 

وفهد بيبص على الباب وبيسمع حد بيخبط وبيقف 

ديمة  / اااة 

وفهد  بيبصلها وبيشوف نفسو انو لسه ماسك ايد ديمة  
وبيبص لديمة اوى وبيسيب اديها وبيروح يفتح الباب
 
فاطمة / فى ضيف تحت مع اسلام عاوز حضرتك انت والست ديمة
 
 و فهد بيستغراب ضيف

فهد / ماشى روحى انتى

 
و بيبلغ ديمة وبيغيرو هدومهم وبينزلو  و بيستغرب اوى لما بيشوف طاهر وديمة بتبص لطاهر اوى باستغراب وفهد بيسلم علية 

طاهر / انا لما اسلام  قالى ان المدام ديمة  تعبانة قولت لازم اجى  اطمن عليها بنفسى 

وديمة  بتبص لفهد  و فهد  باين علية الغضب 

ديمة  / اتفضل تحب تشرب اية 

طاهر / قهوة

وفاطمة بتسمعو وديمة بتشاور لفاطمة تروح تعمل قهوة 

طاهر / فعلا باين عليكى تعبانة 

وديمة بتبص لفهد  الى مش بيتكلم 

ديمة  / شوية ارهاق بس انا كويسة دلوقتى 

طاهر / انتى لازم تريحى نفسك شوية من الشغل باين على عيونك  انك مش بتنامى كويس 

فهد  بيبص لديمة بغضب و بتبص على ايد فهد الى عمال يضغط على صوبعو 

ديمة/ لا لا انا كويسة ومن بكرة هكون فى الشركة انا بعتزر ان كان لازم نمضى الاوراق النهاردة بس كان عندى شوية ظرووف كدة 

اسلام  / انا جبت الاوراق لحضرتك الاستاذ طاهر قالى اجبهم معايا  علشان منتعبش حضرتك اكتر 

فهد / شكرا على اهتمامك 

طاهر / احنا عيلة وحدة دلوقتى 

فهد / فعلا

وديمة بتاخد الورق من اسلام وبتمضى علية هى وفهد 
 
اسلام / استازن انا لازم اروح الشركة 

طاهر / وانا خلاص اطمنت على المدام استاذن انا كمان 

فهد  / ديمة انا هروح الشركة وهتاخر 

ديمة/ انا هروح المستشفى 

طاهر / المستشفى انتى 

ديمة / عندى وحدة صحبتى فى المستشفى وهروح اطمن عليها 

طاهر / بعد اذن البش مهندس ممكن اوصلك فى طريقى 

ديمة / لا مش عوزة اتعب حضرتك
 
فهد  / انا هوصل ديمة شكرا 

ديمة  بتبص لفهد  واول مرة تحس ان  فهد  بيغيير عليها 

ديمة / بس انت طريقك مش من طريق المستشفى ممكن طاهر يوصلنى فى طريقو

 وفهد بيتعصب اكتر وبيبص لديمة اوى 

فهد / معنديش مانع طبعا 

وطاهر بيسلم على فهد وبيمشى هو وديمة وفهد  بيبص عليهم وهم بيركبو العربية وفهد متعصب اوى وبيروح يركب عربيتو وبيضرب  الدركسيون بايدو ومتعصب 

.
       ************************************

ديمة ركبة مع طاهر ومتوترة اوى وطاهر بيعمل المرايا عليهاوبيبصلها  فى المرايا 

طاهر / ممكن اسال سؤال 

ديمة / طبعا 

طاهر / لية اول مرة اتقابلنا قولتيلى انك انسة مش مدام 

وديمة بتفتكر لما كانت بتغييظ فهد وقالت كدة فعلا

ديمة / انا مش فاكرة حاجة زى كدة يمكن ماخدش بالى 

وطاهر بيبصلها اوى وديمة متوترة من نظرانو ليها وبيوصلها للمستشفى 

ديمة / شكرا 

طاهر / انا الى شكرا انك اتديلى من وقتك 

.
       ************************************

وديمة مش فاهمة لية بيتكلم بالطريقة دى وهى حاسة انو غريب شوية و بتمشى وبتبص قدمها بتشوف فهد واقف مع ظابط شرطة و بتروح علية 

ديمة  / بسمة فيها حاجة

و بتدخل اوضة بسمة بسرعة وبتشوف بسمة  واسامة 
ومعاهم سراج 

ديمة  / بسمة  انتى كويسة 

وبسمة بتهز برسها بنعم وبيدخل فهد  والظابط الى معاة 

سراج / بسمة انتى مش لازم تروحى البيت اليوميين دول لحد ما نوصلو  امان اكتر ليكى 

وديمة بتبص لسراج اوى وسراج متجاهل وجدها

بسمة / انا تعبتك معايا اوى

سراج بيروح عليها وبيبسها من جبنها
 
سراج / انتى اختى انا معنديش اخوات بنات وانا بعتبرك زى اختى

وديمة اتصدمت من كلامو وفهد بيببص لديمة وبيشوف دموعها بتنزل 

بسمة / سراج انت 

سراج /انا عندى شغل كتير اول ما الظابط كريم اتعرف عليكى وقالى سبت كل حاجة وجييت اطمن عليكى لازم امشى 

وسراج بيخرج وديمة بتبصلو اوى وبتخرج وره
 
ديمة   / سراج 

وسراج بيقف ومبيبصلهاش وبيمشى تانى وبيسبها 

وديمة بتعيط وفهد بيخرج لديمة وبيشفها وقفة بتعيط وبيدخل الاوضة تانى 

بسمة  / انا هروح اوتيل 

اسامة / لا طبعا انتى لسة تعبانة 

بسمة / بس انا معنديش حد هنا معنديش غير اختى وهى
فى دبى وماما عندها هناك ومش عارفة ماما هترجع امتى 

وديمة بتدخل الاوضة وبتبص لفهد و بيبصلها و بتروح لبسمة وبتقاعد جمبها 

ديمة /  الدكتور قال انك ممكن تخرجى النهاردة لو حاسة انك مرتاحة 

فهد  / بسمة  لو تحبى اوضة جودى فاضية 

وديمة بتبصلو اوى 

فهد /   يعنى بسمة لو تقبل تفضل معانا فترة لحد ما ولدتها ترجع 

بسمة / لا كفاية الى عملتوة معايا لحد دلوقتى
 
وديمة بتبص لفهد اوى 

فهد / مفيش اعتراض يلا ديمة اجهزو وانا واسامة هنروح الحسابات

واسامة واقف ومتنح وبيبص لفهد
 
فهد / اسامة يلا 

اسامة  بيمشى معاة واول ما بيخرجو بيحضن فهد اوى
 
اسامة / انا متشكر اوى يا فهد
 
فهد / انا معملتش كدة علشانك انت لا عملت كدة علشان ديمة
 

       ************************************

وديمة قاعدة مع بسمة و دموعها بتنزل 

بسمة / سراج ميقصدش 

ديمة / سراج خرجنى من حياتو خالص وكانى ميتة بالنسبالو هو عارف انى مقدرش اعيش من غيرو سراج مش اخويا وبس 

بسمة / انا عارفة يا روحى بس متديقيش انتى هو مجرد وقت وبس 

وديمة بتمسح دموعها وبتبتسم اوى 

ديمة / انسى كل حاحة المهم ان انا وانتى هنكون مع بعض ونسهر طول الليل زى زمان ومش هسيبك تانى ولا لحظة 

و بيحضنو بعض اوى ومبسوطيين وديمة بتحضر شنطة بسمة
 
ديمة / افتكرت دلوقتى لما كنتى بتعملى عملية الزيدة والاكل 
مكنش عجبك فى المستشفى وخلينا سراج يروح يجبلنا اكل من برة  والاكل كان ملوث وفضلنا احنا التلاتة فى المستشفى 

وفضلو يضحكو اوى هم الاتنين وفهد و اسامة  بيدخلو عليهم الاوضة  وفهد بيشوف ديمة بتضحك وبيبتسم اوى 

اسامة / خلصنا كل الاوراق وممكن نمشى حالا 

وديمة  بتبص لفهد  اوى ومبسوطة وبيخرجو من المستشفى وبيركبو عربية فهد  وبسمة و اسامة وره وديمة قاعدة  جمب فهد.وبتبصلو اوى

.
       ************************************

.
سراج فى مكتبو وقاعد بيفتكر الكلام الى قالو فى المستشفى 
ومدايق اوى وبيفكر  وبيدخل علية عسكرى علشان قضية مهمة  وسراج سرحان 

العسكرى / تمااام يافندم 

سراج / فى اية 

العسكرى دة ملف القضية يافندم 

سراج /سيب الملف عندك واخرج ومش عاوز حد يدخل عليا

والعسكرى بيخرج وسراج قاعد مدايق اوى 

       ************************************

وفهد  فى الطريق للقصر  وموبيل ديمة بيرن 

 ديمة  / الو 

طاهر / انا قولت لازم اطمن على صحبتك 

وديمة بتبص لفهد 

     / صحبتى ميين 

طاهر / الى كنتى ريحلها المستشفى 

فهد   / اة  هى كويسة وخرجت كمان 

طاهر / انا اسف لو كنت بزعجك 

ديمة     / لا ابدا 

طاهر / شكلك مشغولة هكلمك بعديين 

ديمة    / اوكى شكرا يا طاهر 

و فهد بيسمع اسم طاهر بيدايق اوى وبيسوق بسرعة جدا 
وديمة بتبصلو  وخايفة و فهد بيبصلها بغضب وبسمة بتتالم 

اسامة / فهد  براحة شوية 

وفهد بيبص لبسمة فى المرايا وبيهدى السرعة وبيوصلو القصر و باين علية الغضب 

وديمة باين عليها هى كمان خايفة منو وبتتهرب انها تبصلو بس غصب عنها عنيها مبتقدرش تبص لغيرو

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات