إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 48💔

🍁   الحلقة     ٤٨  🍁

.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

 ديمة / خلينا نمشى 

وفهد بيسوق العربية و بيوصلوالقصر وبيدخلو وفاطمة بتقابلهم 

فاطمة / الست ديمة رجعت نورتى البيت 

ديمة / شكرا يا فاطمة 

وفهد بيسبهم وبيطلع على الاوضة وسعاد بتخرج من المطبخ وبتشوف ديمة
 
سعاد / اهلا

ديمة / اهلا

وسعاد بتبصلها بتبصلها وفاطمة بتشفهم 

فاطمة / ست ديمة انتى شكلك تعبانة هروح اعملك عصيير وهجبهولك على الاوضة بتعتك حالا 

ديمة / شكرا يا فاطمة

و بتطلع على الاوضة
 
وسعاد بتبص لفاطمة اوى بغضب

سعاد / اتفضلى على المطبخ شوفى الى وراكى جوة يلا

وفاطمة بتدخل بسرعة 

.
       ************************************

وديمة بتروح على الاوضة بتشوف فهد قاعد على السرير وباين علية  مدايق وبيفكر  وبيشوف ديمة وقفة قدمه
 و بيبصلها وبيقف وبيخطى خطوة فى اتجاه ديمة
 
فهد  / بصى بقي انتى لازم تسمعى الى انا هقولو ومن غير كلام

وديمة بتحط الشنطة الى فى اديها وبتقف تانى قدم  فهد
  
ديمة / انا سمعاك 

وفهد بيبصلها اوى علشان  مبتسمة اوى 

فهد / اولا الى حصل فى الاسبوع دة مش هيغير اى حاجة فيا  انا زى ما انا ماشى 

ديمة /  بس حبك فى قلبى بيزييد 

وفهد بيتعصب اوى وبيشاور بصباعو قدمها
 
فهد  / انا مفيش فى حياتى اى مكان للحب ابدا انتى بتحبينى خلاص فهمنا بس متنتظريش منى اى حاجة 

ديمة / اوكى

وفهد مستغرب من هدوء ديمة وانها بتوافق على كل حاجة ودى  مش من عادتها خالص 
 
فهد  / كنتى عوزة تقولى حاجة 

ديمة  / انا لا 

فهد  / انا هروح الشركة جهزى نفسك هتيجى معايا وهنمشى حالا
 
و بتاخد الشنطة بتاعتها

ديمة / انا جاهزة 

و فهد  بيتعصب اوى وبيخرج من  الاوضة هو وديمة وفاطمة معاها  عصير  ليهم

فاطمة / العصيير 

ديمة  / فاطمة احنا مش فضيين عندنا شغل 

وفهد بيبص لديمة اوى و بيمشى وديمة بتروح وره بسرعة وديمة بتسرع علشان خطوات فهد سريعة و بيقف فجاة ديمة بتخبط فية 

ديمة / ااة سوورى 

و فهد  بيغضب اوى وبيروح على العربية وديمة  بتبتسم وبتركب جمبو و بيسوق بسرعة وعارف ان ديمة بتخاف من السرعة وديمة مبتتكلمش بس باين عليها الخوف اوى 

و من خفها بتمسك ايد فهد  حركة عفوية منها و بيبص على اديها اوى وبيهدى السرعة وديمة بتهدى شوية وبتبص على اديها وبتبعدها بسرعة من على ايد  فهد  

.
       ***********************************

. *
عمر بيخرج من البيت ورايح على عربيتو

جودى / عمر استنى 

عمر بيدايق منها بس بيبتسم فى وشها

عمر / فى حاجة يا روحى 

جودى / وصلنى معاك عند ماما

عمر / بدرى كدة 

جودى / انا فرحانة اوى فهد و ديمة مش هينفصلو خلاص الحمد لله 

وعمر بيدايق

عمر / يلا خلينا نمشى عندى شغل مهم وهتاخر 

.
       ************************************

فهد وديمة فى الشركة و اسلام واقف مع طاهر بيتكلمو
 
مصعب / اهو البش مهندس وصل 

وطاهر بيبص لديمة وهى دخلة الشركة و فهد بيسلم على طاهر

طاهر / الف سلامة عليك 

وطاهر بيبص لديمة وديمة بتسلم علية بابتسامة رقيقة

ديمة / يارب ميكنش فى اى مشاكل فى الشغل 

فهد / انا عرفت ان الطلبية بتعتك هتوصل المخازن النهاردة
 
اسلام / بس فى مشكلة صغييرة 

وفهد  بيبص لاسلام

اسلام  / فى عجز فى المواد الخام

وفهد  بيبص لاسلام

فهد / طب اتفضل على مكتبى نتكلم مع بعض ونشوف اية المشكلة و هتلى الملف على المكتب

وبيروحو على مكتب فهد وطاهر بيقاعد مع فهد  وديمة بتروح على مكتبها واسلام بيدخل ومعاة  الملف و فهد بيشوف العقد وطاهر بيبص على ديمة وهى بتشوف الملفات الى على المكتب 

فهد /  ازاى الطلبية مش كاملة 

اسلام / اصل اصل 

فهد / اتكلم 

اسلام / والد حضرتك امرنا اننا نبعت للشركة الاسبانية كل الخامات الموجودة فى المخازن ومقدرناش نتمم طلب الاستاذ طاهر 

فهد  / ولدى انا كل الخامات بس دى كمية كبيرة اوى 

اسلام / بس مدير الانتاج مشغل العمال وقت اضافى 

طاهر / بس انت عارف ان الوقت دة خسارة عليا اكتر كل يوم بيمر انا بخسر 

وفهد بيتعصب اوى وبيخبط دراعو و بيتالم 

وديمة بترمى الملفات الى فى اديها وبتجرى عليه
 
ديمة    / انت كويس 

وفهد بيبص لديمة اوى 

فهد / ابعتلى مدير الانتاج حالا انا عارف مقدار الخسارة الى هتخسرها وانا مستعد اتحمل الخسارة دى 

وطاهر بيبص لديمة اوى و بتاخد بلها اخيرا من نظراتو ليها

طاهر / انا كنت اتكلمت مع مدام ديمة عن طلبيات تانية وكنت عاوز اغير العقد 

فهد / انا معنديش اى تفاصيل عن الموضوع دة 

ديمة /الملف عندى اتفضل معايا 

وطاهر بيروح مع ديمة على مكتبها وبتطلع الملف وبتتكلم مع طاهر و فهد بيبصلها ومدايق وبعد شوية طاهر بيخلص  وبيمشى وفهد مدايق اوى وبيروح لديمة 

فهد  / متنسيش ان انا هنا المدير وبس 

ديمة /  وبتقولى انا الكلام دة لية انا عارفة انك المدير 

فهد   /  يبقي انا الى اقوول تشتغلى اية ومتشتغليش اية 

وديمة بتهدى نفسها

ديمة  / صح انت صح 

وفهد بيبصلها انها مش بتعترض على اى حاجة وبيقرب عليها اوى  وديمة بترجع خطوة بقلق 

فهد  / انتى بتخططى لاية يا ديمة
 
ديمة / انا خالص 

و بيبصلها بغضب والباب بيخبط

فهد / ادخل 

واسلام بيدخل

اسلام / فى اجتماع فى مبنى الموقع انت ومدام ديمة
 
ديمة  / انا جاهزة

و بتاخد شنطتها وبتخرج بسرعة من المكتب وفهد بيروح ورها و بتنزل على السلم وبتتكعبل وفهد  بيجرى عليها بسرعة وبيمسكها بدراع واحد وبيتكعبل هو كمان وبيحضن ديمة جامد وبيقع بيها وبياخد الصدمة على الارض وديمة بتقع علية 

فهد / حصلك حاجة 

وديمة بتبص فى عيونو 

فهد / انتى كويسة 

واسلام بيروح عليهم بسرعة وديمة سرحانة فى عيون فهد  
واسلام واقف بيبصلهم وفهد بيقرص ديمة من درعها علشان سرحانة

ديمة  / ااة

و بتبص حوليها وبتبعد  وفهد بيقف 

اسلام  / حصلك حاجة يا مدام ديمة
 
ديمة  / تق تق لا انا كويسة 

فهد  / خلينا نروح اسلام اجل الاجتماع يوم تانى المدام ديمة شكلها تعبانة 

ديمة /  لا انا كويسة يلا علشان منتاخرش على الاجتماع

و بتخرج وبتروح على العربية وفهد  بيركب وبيبصلها اوى 
وهى متوترة من الى حصل 

.
       ************************************

فى الليل

 بسمة فى الشقة  بتدور فى الجرايد على وظائف مناسبة ليها والباب بيخبط و بتبتسم اوى 

بسمة    / اكيد اسامة مفيش فايدة فية 

و بتفتح ومبسوطة وبتتصدم لما بتشوف زكى قدمها فجاة 

بسمة    / انت انت ٠٠ 

زكى / وحشتينى ياسوسو 

بسمة     / زكى انت سكران روح من هنا بدل ما يحصل مشاكل 

زكى / انا كل يوم بستناكى بس انتى مش عارف مالك متغيرة 

  بسمة   / زكى روح من هنا 

و لسة هتقفل الباب وزكى بيدفع الباب اوى وبيدخل وبسمة خايفة اوى

بسمة /  زكى انت اية الى بتعملو دة لو مرحتش من هنا انا هطلب البوليس 

زكى بيقرب منها وبسمة خايفة  وبتمسك الفاظة الى قدمها وبتهدد زكى بيها وزكى بيمسك اديها جامد 

زكى / انا بحبك خلينا نرجع لبعض 

وبسمة بتضربو بالقلم وزكى بيرد لها القلم بس بقوة وبسمة بتقع على الارض جامد وبتصرخ وزكى بيهجم عليها وبسمة بتتالم وزكى بيشوف دم على الارض وبسمة مسكة بطنها وبتتالم اوى وزكى بيخاف وبيهرب بسرعة

ليست هناك تعليقات