إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 47💔

🍁   الحلقة    ٤٧  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁


 القاضى \عدت المدة الى انا ادهلكو بتفكرو فيها 

القاضى \فهد عبد العزيز موافق على الطلاق وتعطى كل الحقوق كلها لديمة احمد
 
وديمة بتبصلو اوى وفهد  بيستجمع قوته واسامة قاعد وره وقلقان اوى 

فهد  \موافق على الطلاق 

وديمة كان جبل بيقع عليها ودومعها بتنزل وفهد بيبصلها اوى 

و القاضى بيسال  ديمة هى موافقة على الطلاق وديمة  مش قادرة تتكلم وبتبص لسراج وابوها وسراج بيهز راسو بنعم 

وديمة  بتبص للقاضى

ديمة  \لا مش موافقة على الطلاق 

و فهد اتصدم من الى بيسمعو

احمد \. ديمة اية الى انتى بتقولية دة 

وديمة بتعيط 

 ديمة    \بابا انا اسفة بس 

القاضى \سكووت

القاضى \ انا مقدرش احكم فى القضية غير بموافقة الطرفيين
 
وسراج \ديمة  هتندمى يا ديمة دة حقير ميستهلكيش  انتى هتندمى كتيير اوى 

القاضى \سكووت مش عاوز صووت 

وفهد  بيبص لديمة

   فهد   \ديمة انتى عارفة بتعملى اية انا 

ديمة  \  انا بحبك وعارفة انك مش بتحبنى بس انا متعوتش استسلم بالسهولة دى انا بدات مشوار ولازم هكملو 

فهد  \  ياحضرة القاضى احنا عوزيين ننفصل احنا الاتنين 

ديمة  \ لا انا مش عوزة اتطلق انا بحب جوزى 

واحمد بيخرج وبيسبهم 

فهد \ انتى اتجننتى انا طريقى مليان شووك ومش عوزك معايا فى الطريق دة 

ديمة \وانا موافقة 

والقاضى بيخلص الجلسة انهم مش هيطلقو واسامة فرحان اوى وبيروح على ديمة
 
اسامة  \ كنت متاكد انك هتعملى كدة

وديمة بتبص على فهد و فهد مدايق وبيخرج وديمة بتبص لسراج وسراج وبيسبها وبيخرج وديمة بتجرى وره 

  ديمة  \سراج استنى ارجووك اسمعنى 

وسراج \ياريت تنسى ان عندك اخ اسمو سراج

وسراج بيروح على العربية واحمد قاعد فى العربية 

 ديمة    \بابااا 

وسراج بيسوق العربية وبيمشو وديمة بتعيط اوى 
و فهد بيبصلها واسامة بيجرى عليها وبيحأول يهديها 

 و فهد مدايق علشانها وفى نفس الوقت مش قادر يقف مكانو ومش قادر بيروح يهديها فى حضنو  وبيروح عليهم وديمة بتبصلو اوى و بتجرى علية وبتترمى فى حضنو و فهد ضربات قلبه بتزيد وبيرفع ادية علشان يضمها وبينزل ايدو تانى 

اسامة \خلونا نروح من هنا قبل ما حد من الصحافة تشفنا

وديمة بتمسح دموعها وبتبعد عن فهد وبتبصلو اوى

اسامة /اية هتفضلو تبصو لبعض كدة كتيير 

وفهد مبيتكلمش خالص 

ديمة / انا هروح البيت لزم اتكلم مع بابا 

اسامة / فهد انت هتوصل ديمة انا عندى مشوار مهم 

وفهد بيبص لاسامة اوى وبيتعصب وديمة بتبص لفهد علشان تشوف رد فعلو اية 

  ديمة / انا هاخد تاكسى 

فهد / انا هوصلك 

ديمة / لا مش عوزة اتعبك وكمان علشان دراعك مش هتعرف تسوق 

فهد / قولتلك انا هوصلك خلاص 

ديمة  / وانا قولت انى هروح لوحدى 

وفهد بيقرب عليها بعصبية

فهد / متزتفزنيش يا ديمة انا هوصلك 

اسامة /طب سلام انا هروح مشوارى وانتو استمرو سلاااام 

وفهد بيبصلها وبيروح على العربية وديمة بتبصلو وبتروح تركب معاة  و بيسوق بايد وحدة 

 ديمة  /  لو حاسس انك مش هتقدر خلينى اخد تاكسى 

فهد / ممكن تبطلى كلام شوية انا عارف انك بتحبى تتكلمى كتير بس  كفاية بقي دماغى 

  ديمة / انا غلطانة انى اتكلمت معاك اصلا 

و فهد بيبصلها وبيسوق وديمة مبتتكلمش وبتبص فى الاتجاة التانى

.
       ************************************

اسامة بيروح يقابل بسمة  فى كافية

بسمة / اتاخرت لية طمنى اطلقو 

اسامة / لا ديمة رفضت الطلاق 

و بسمة فرحت اوى 

اسامة / انتى جبتينى هنا علشان تسالينى عن ديمة و فهد بس

 
بسمة / اة ديمة صحبتى وكنت حبة اطمن عليها فيها حاجة يعنى

اسامة / طب خلاص انا همشى 

بسمة / استنا وفى حاجة تانية كنت عوزة اقولك عليها 

اسامة / انا سمعك 

بسمة / انا كنت عوزة يعنى انا كمان حاسة بحاجات كدة غريبة بس حاول تفهمنى مينفعش انا وانت مينفعش يا اسامة
 
واسامة بيمسك اديها 

اسامة / لية مينفعش بس 

بسمة / فى ظروفى الى انا فيها دى هظلمك معايا وانا مقبلش انى اظلمك ابدا علشان بحبك 

واسامة مبسوط انو سمع الكلمة دى من بسمة
 
بسمة / مكنتش عوزة اقولها بس الكم يوم الى كنت بعيد عنى فيهم انا كنت زى المجنونة علشان اشوفك او اسمع صوتك بس مينفعش انا واحدة فى نظر الناس وحدة فاسدة ارجوك ابعد عنى احسن ارجوك 

وبسمة بتعيط وبتخرج بسرعة من الكافية واسامة بيجرى وراها

اسامة  / بسمة استنى 

وبسمة بتعيط  

اسامة / ممكن تهدى شوية وتخلينا ندخل نكمل كلمنا 

بسمة / اشمعنا انا فى بنات كتيير تتمنى انها ترتبط بيك
 
اسامة / قلبى هو الى اختارك انا بحبك 

واسامة بيمسحلها دموعها

اسامة /  تعالى نروح نتمشى شوية

و بيمشو مع بعض وبسمة متوترة بس اسامة مبسوط 
وبيبصلها اوى  وبسمة بتبتسم 

بسمة / متبصليش كدة 

اسامة  / عيونى هى الى مش قادرة تبعد عنك

وبسمة بتتكسف اوى 

.
       ************************************

ديمة بتوصل قدم  بيتهم و بتنزل وفهد فى العربية و بتطلع على بتهم وبتدخل  وابوها قاعد مع سراج وولدتها وبيبصلها اوى 

سراج / انا همشى
 
ديمة  / سراج استنى اسمعنى الاول 

سراج / انا سمعتك كتيير بس مفيش فايدة خلاص

احمد / دة اختيارك وانتى حرة انا ربيتك على الحرية 

ديمة  / بابا انا بحب فهد وكل امنيتى انى اعيش معاة طول حياتى 

سراج / دة لو فضلتى عايشة اصلا 

فايزة / سراج 

وسراج بيبص لولدتو الى اتالمت من الكلمة دى
 
ديمة / ولو اخر نفس فى حياتى عوزة اخدو وانا فى حضنو وبس 

احمد / انا مش عارف اسمى الحب دة اية بالظبط 

ديمة / انا كمان مش عارفة بس هى دى الحقيقة ارجوكو افهمونى 

سراج / انا همشى احسن

وسراج بيمشى واحمد بيبص لفايزة وفايزة بتعيط

فايزة / خليكى هنا يابنتى انا مش مطمنة عليكى معاة ابدا 

ديمة  / انا بكون مطمنة وهو معايا ياماما 

احمد / يعنى تبيعى اهلك علشانو 

ديمة  / بابا انت عارف انى مقدرش ابعد عنكو ابدا بس دى حياتى ودى اختيارى 

احمد / فايزة هتيلى قهوة على المكتب

واحمد بيمشى وبيسبها وبيدخل مكتبه وبيقفل الباب وديمة بتعيط وفايزة بتبص لديمة وبتروح عليها وبتحضنها و بتعيط فى حضن امها اوى 

ديمة / ماما اعمل اية يا ماما قلبى هناك وعقلى هنا 

فايزة / روحى يابنتى روحى بس اوعى تنسى ان ليكى بيت هنا ومفتوح ليكى فى اى وقت 

وديمة بتعيط اوى فى حضن امها وفايزة بتبوس فيها
و بتمشى

.
       ************************************

 ديمة بتنزل لفهد وبتعيط اوى وبتروح تركب العربية وفهد  بيبصلها اوى 

فهد  / انتى كويسة 

وديمة بتهز رسها بنعم

 ديمة / خلينا نمشى 

وفهد بيسوق العربية و بيوصلوالقصر وبيدخلو وفاطمة بتقابلهم 

فاطمة / الست ديمة رجعت نورتى البيت 

ديمة / شكرا يا فاطمة 

وفهد بيسبهم وبيطلع على الاوضة وسعاد بتخرج من المطبخ وبتشوف ديمة
 
سعاد / اهلا

ديمة / اهلا

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات