إبحث عن موضوع

احببت قاسي 💔الحلقة 46💔

🍁   الحلقة     ٤٦  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الصباح

 فهد فى الجنينة نايم على الكرسى واسامة بيشوفه من شباك اوضته وبينزل بسرعة 

اسامة  \  فهد 

و وبيفتح عيونو 

اسامة  \ انت فضلت هنا طول اليل 

 وموبيلو فهد  بيرن وبيرد على الموبيل والحزن باين علية 
و بيبص لاسامة
 
فهد   \النهاردة المحكمة انا هروح اغير هدومى
 
اسامة \يعنى هتوافق على الطلاق وهتستسلم بالسرعة دى 
 
فهد    \ديمة ملهاش مكان فى حياتى

و بيمشى وبيروح على اوضته واسامة مدايق اوى 
ومش عارف يعمل اية

.
       ************************************

ديمة  فى اوضتها وابوها بيدخل عليها 

احمد \ ممكن اتكلم معاكى 

ديمة     \  اتفضل طبعا يا بابا 

احمد بيقاعد جمبها وديمة بتحط دمغها على صدرو 

 ديمة     \  بابا انا تعبانة اوى 

احمد \  انا الى غلطان يابنتى انا الى سبتك قولت يمكن يحس بيكى و بالحب الى فى قلبك بس خلاص يا ديمة دى النهاية 

 
وديمة بتعيط

احمد \ عيطي يا ديمة عيطي الدموع هى الى بتغسل الوجع الى انتى حاسة بية دة بسببو انتى كنتى هتروحى مننا انتى لو كان  حصلك حاجة انا مكنتش هسامح نفسى ابدا

احمد دموعو بتنزل وديمة بتحضن ابوها اوى وبتعيط 

.
       ************************************

بسمة قاعدة فى اوضتها وبتفتكر لما اسامة رحلها على البيت 
ووقف قدمها من غيير ولا كلمة وبيروح عليها وبيحضنها اوى   
واسامة  بيعيط فى حضنها  وبسمة كمان بتعيط 

بسمة \ انت كويس 

واسامة بيبصلها اوى

اسامة \ انا بحبك 

وبسمة بتبصلو اوى

بسمة \ بس انا 

اسامة  \ انا عمرى ما هطلب منك حاجة انتى مش حبها بس كان لازم اقولك انى بحبك من اول يوم سمعت صوتك فى المستشفى

 واسامة بيبصلها وبسمة باين عليها التوتر 

اسامة  \انا همشى مش هديقك اكتر من كدة
 
و بيمسك اديها وبيضغط عليها بحنية وبيسبها وبسمة بترجع بتفكرها تانى للواقع  ومش عارفة تفكر خالص

.
       ************************************

جودى قاعدة سرحانة فى اوضتها وعمر بيروح عليها

 
عمر \مالك يا روحى سرحانة فى اية 

جودى \ النهاردة  المحكمة وخايفة  فهد وديمة 

عمر \متخفيش اخوكى زكى جدا مش هيسيب نص الشركة بيروح  من ايدو ابدا 

جودى بتبص لعمر

جودى \نص الشركة اية انا بتكلم عن فهد وديمة
 
عمر \ متديقيش نفسك يا روحى اخوكى عارف هيعمل اية كويسه

وجودى مديقة اوى وبتفكر فيهم 

.
       ************************************

سراج بيروح لديمة على البيت

 
سراج \ فيين ديمة خلينا نمشى علشان الطريق 

احمد \انا هاجى معاكو 

فايزة \وانا كمان مش هيسيب بنتى لوحدها ابدا 

سراج\  بابا ماما متقلقوش انا معاها وبلاش علشان متديقوش نفسكو 

وديمة بتخرج من الاوضة وحزينة اوى وسراج بيبصلها اوى 

وسراج \انتى كويسه 

  ديمة   \اة خلينا نمشى 

احمد \ فايزة خليكى انتى هنا وانا هروح معاهم وهطمنك بالتلفون 

فايزة بتروح على ديمة وبتحضنها اوى 

   ديمة   \ماما انا كويسه متقلقيش عليا 

.
       ************************************

فهد واسامة فى العربية واسامة  بيسوق العربية وفهد سرحان

اسامة \يعنى دى للنهاية 

وفهد ومبيردش علية 

اسامة \ هتخلى ديمة تضيع من ايدك 

فهد \ سوق وانت ساكت احسن 

اسامة \ عاوز اعرف انت بتفكر فى اية سكوتك دة قلقنى

فهد  \ الى اقدر اقولهولك ان ديمة تستاهل تعيش بسلام ملهاش مكان فى حياتى 

اسامة  \ بس انت بتحب ديمة
 
فهد  \ لا مفيش فى قلبى مكان لاى حد تانى 

واسانة بيبص لفهد
 
فهد  \بص قدمك  وانت ساكت بقي

.
       ************************************

بيوصلو المحكمة وفهد بيقابل المحامى 

فهد \ياريت ننهى كل حاجه النهارده 

المحامى \لما انتو الاتنين هتقولو انكم موفقيين على الطلاق بعد  المهلة الى القاضى ادهلكو هيكون الطلاق سهل 

وفهد بيحس بوجوود ديمة فى المكان وبيبص وره  وبيشوف ديمة  بتنزل من عربية سراج وفهد  بيبصلها اوى وشعرها بيطيير على عيونها وبحركة بعفوية من فهد بيرفع ايدو 
كانو بيبعد شعرها عن خدها واسامة بيشوف فهد  رافع ايدو وبيحطها فى الهوى 

اسامة \ انت كويسه 

فهد \نعم اة خلونا ندخل

وفهد واسامة والمحامى بيدخلو المحكمة 

وديمة وسراج واحمد بيدخلو وفهد عينو على الباب الى ديمة هتدخل منو

 
اسامة \ديمة  اتاخرت اوى يبقي مش هتتطلقو

وفهد بيشاور لاسامة على الباب وديمة بتدخل واسامة بيبصلها ومدايق اوى 

اسامة \ فهد ارجووك فكر تانى 

وفهد بيروح يقاعد جمب المحامى بتاعو وديمة وبتشوفو وبتبص علية اوى 

احمد \ديمة تعالى هنا

وهى سرحانة وبتبص لفهد

احمد \  ديمة
 
وفهد  بيسمع والد ديمة وهو بينادى عليها ومبيقدرش بيبصلها حتى وسراج واقف مع والمحامى والمحامى بيروح لاحمد والد ديمة وبيسلم علية 

والمحامى \متقلقش يا استاذنا كل حاجة هتنتهى النهاردة 

احمد \ان شاء الله

ديمة وقفة مكانها بتبص لفهد واسامة بيروح لديمة
 
اسامة \ ديمة انهى الى بيحصل دة مستحيل ان تكون دى النهاية  انتى كدة هتستسلمى كدة 

ديمة  \ النهاية اتكتبت خلاص يا اسامة 

وسراج بيروح لديمة وبيخدها من قدم اسامة من اديها وبيشدها وبيروح يقاعدو فى الطرف التانى 

وديمة بتحاول تسرق نظرات من فهد  وهو باين علية متماسك ومش فارق حاجة معاة  بس من جوة الالم هيقتلو 

والقاضى بيدخل وبينادى عليهم انهم موجووديبن وبيبداو كل محامى بيتكلم مع القاضى  و القاضى بينادى على فهد
و ديمة يقفو قدمه 

وبيقفو هم الاتنين جمب بعض قدم القاضى و فهد بيبص لديمة اوى وديمة بتبصلو اوى ودم عها بتنزل اول ما بتبص فى عيون فهد 
 
القاضى \عدت المدة الى انا ادهلكو بتفكرو فيها 

القاضى \فهد عبد العزيز موافق على الطلاق وتعطى كل الحقوق كلها لديمة احمد
 
وديمة بتبصلو اوى وفهد  بيستجمع قوته واسامة قاعد وره وقلقان اوى 

فهد  \موافق على الطلاق 

وديمة كان جبل بيقع عليها ودومعها بتنزل وفهد بيبصلها اوى 

و القاضى بيسال  ديمة هى موافقة على الطلاق وديمة  مش قادرة تتكلم وبتبص لسراج وابوها وسراج بيهز راسو بنعم 

وديمة  بتبص القاضى

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات