إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 45💔

🍁    الحلقة     ٤٥   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ديمة  / فهد  رد عليا فهد  عملتو فية اية فهد

وبيربطو من رجلو وايدو جامد وديمة بتصرخ وبتنادى علية وبتحاول تفك اديها علشان تروح ليه  بس اديها اتجرحت
   و بتعيط وبتبص عليه  

ديمة / فهد ارجوووك فتح عنيك فهد رد عليا فهدددددد 

ونور بتدخل عليهم وبتبص لديمة
 
نور / متخفيش انا كان ممكن اسبهم يخلصو علية بس قولت لا لسة  شوية جبتهولك هنا علشان دى اخر ليلة ليكو مع بعض

وديمة بتعيط اوى ونور بتخرج وبتسبهم وديمة عيونها على ملامح فهد  وبعد شوية بتحس بيفتح  عيونو

ديمة / فهد     فهد 

و بيفتح عيونو وبيهمس

فهد    / ديمة    ديمة

وديمة بتعيط وفهد بيبصلها ودموعو بتنزل

فهد    / اسف

و بيحاول يقاعد وبيتالم من جسمو وكتفه  بيوجعو اوى باين علية مكسوور
 
ديمة / كنت مفكرة انى مش هشوفك تانى كنت خايفة احسن اموت من غير ما اشوفك 

وفهد بيسكت وبيكتفى بنظراتو ليها وديمة بتبصلو اوى

فهد / لازم تخرجى من هنا لازم 

ديمة / انت انت عرفت مكانى ازاى 

فهد / مش مهم عرفت مكانك ازاى المهم انك تخرجى من هنا بسرعة 

و بيحاول يفك ايدو وبيضغط على دراعو وبيتالم جامد وبيصرخ 

ديمة  /فهد 
 
فهد  / متخفييش متخفيش انا كويس 
 
وديمة بتعيط اوى علية  وبيستسلمو للى هم في

.
       ************************************

اسامة واقف على الطريق وبيبعد بعيد عن الشرطة وبيعيط اوى  وسراج بيشوفو وبيروح علية و وبيقاعد جمبو 

سراج / اسف على الى حصل 

اسامة / انت كان عندك حق فى الى عملتو 

بيقصدو لما سراج عرف بالى حصل فضل يضرب فى اسامة كتيير بعنف ووشو  متخرشم من الضرب 

اسامة / بس فهد بيحب ديمة بجد هو كان مستعد انو يضحى بحياتو  علشانها هى بس خلاص ديمة
 
سراج / متخلنيش اكرر الى عملتو فيك تانى ديمة عايشة انا متاكد 

اسامة / وانا بتمنى كدة ونقدر نلحق فهد قبل ما يعمل حاجة

والظابط بينادى على سراج وسراج بيرحلو ومعاهم خريطة للطريق  وبيبحثو فيها  وكل القوات جاهزة على الطريق

.
       ************************************

فهد وديمة  قاعدين وبيبصو لبعض اوى 

فهد  / عوزة تقولى اية 

ديمة  / انا 

فهد بيفهم من نظرة عنيها انها عوزة تقول حاجة 

ديمة   / كنت بتحبها اوى 

وفهد  بيبص لديمة اوى وباين علية ادايق 

ديمة  / مش قصدى لو مش حابب تتكلم عادى 

فهد / اول مرة شفتها عرفت انها مختلفة عن كل البنات الى حوليها كانت صاحبة اسامة فى الفرقة كانو عمليين فرقة شعبية موسيقية مع بعض  وكان عندهم حفلة ولعب الجيتار كان دراعو مكسوور 

و طلب منى انا فى الاول كنت رافض بس بعد الالحاح منه 
 انا قبلت ورحت معاهم الحفلة بتاعتهم وهناك اتعرفت عليها كانت  على طوول سعيدة كانت زى الفراشة وهى ماشية كانت راقصة استعراض
 
موهوبة اوى ونشيطة جدا اتقربت ليها جدا واتشديت جدا ليها  وكنا اصحاب وفى مرة جتلى الشركة وطلبت منى اننا نخرج مع بعض  وهناك اعترفتلى بحبها ليا وانا كمان قولتلها انى بحبها  وحبنا مع الوقت كبر اوى 

فى يوم اتفقنا اننا نرتبط وفتحت الموضوع مع بابا وماما بس هم رفضو وبشدة بس انا اصريت عليها وبعد الحاح منى وفقو اننا نتخطب لفترة نتعرف الاول 

وكان عندى شغل فى دبى وهروح هناك لمدة شهر  وكانت زعلانة انى مش هحضر عيد ميلادها انا كنت محضرلها مفاجاة وكنت راجع يوم عيد ميلادها بس للاسف  حصل مشاكل فى الشغل واتطريت انى افضل يوم كمان  وكانو زمايلها واسامة عمللها حفلة عيد ميلادها فى المزرعة  فى البيت الخشبى الى فى الغابة

ولما رجت فى الصباح لقيت مدام سعاد بتجرى عليا 

سعاد / فهد ابنى الحق اخوك تعبان اوى فى المزرعة اتصلو بيا  وقالولى ان أسامة  تعبان فى البيت الخشبى الى فى الغابة
 
وديمة بتبص لفهد وبتشوف دموعو بتنزل
 
فهد / روحت على هناك زى المجنون ولما وصلت شفتهم هم الاتنين فى حضن بعض كانت اكبر صدمة بالنسبالى  اخويا الى انا مربية على ايدى وكنت بعتبرو ابنى مش اخويا  والانسانة الى اتمنيت انها تكون ام ولادى 

ديمة / علشان كدة بتعامل والدتك بالطريقة دى 

فهد / كانت عارفة الى حصل هناك بس خلتنى انا الى اشوف دة بعينى واتمنيت انى امووت ولا اشفوف الى انا شفتو هناك
وندى حولت اكتر من مرة تشرح الى حصل هناك بس انا كنت

 رافض اسمعها او اشفها وجتلى اكتر من مرة الشركة وكنت بمنعها من دخول الشركة و بعد الى حصل باسبوعين 
هى مقدرتش تستحمل اكتر من وركبت عربيتها ورمت نفسها

 من المقطم  ونقلوها  المستشفى وعلشان مكنش ليها اى حد كنت انا الى بدفعلها كل مصاريف المستشفى ودخلت فى غيبوبة دى اخر حاجة كنت اعرفها عنها لحد اليوم الى نور دى

 ظهرت فية وعشت ايام صعبة اوى كلها حقد وكره وحاولت طول المدة دى كلها ان حياتى كلها للشغل وبس ورفضت ان اى حد يدخل حياتى لحد ما ظهرتى انتى ودخلتى حياتى  غصب عنى بس دخلتى فى وقت مكنش عندى رووح كانت روحى ماتت من زمان

.
       ************************************

سراج و اسامة مع الشرطة بيدورو عن المزرعة 

اسامة /دى عربية فهد هى دى 

والكل بينزل من العربيات واسامة وسراج بيجرو على عربية فهد

اسامة / العربية مفهاش حد 

سراج بيبص على المزرعة الى جمبهم وبيروح يسال الغفير

سراج / دى مزراعة ميين 

الغفيير /دى مزرعة فارووق بية وهو مسافر المزرعة مفيهاش حد خالص 

اسامة /مدام عربية فهد  وقفة هنا يبقي فهد  فى المزرعة دى

وسراج بياخد اسامة على العربية 

سراج / لازم نمشى من هنا 

اسامة / نمشى 

سراج / اركب ونفذ الكلام يلا

و بيركب وبيتحركو بالعربيات وبيبعدو وبعدها بينزلو وسراج 
بيوزع العساكر الى معاة 

سراج / احنا هندخل من الباب الا وره مش لازم نشتبك مع اى حد علشان نضمن  انهم مش هيازو حد منهم 

وسراج بيتحرك واسامة معاهم 

.
       ************************************

ديمة بتبص لفهد

ديمة / انت لسة بتحبها 

وفهد بيبص لديمة اوى

فهد / الحب ملووش معنى  

وبيسمعو ضرب نار برة وديمة بتخاف اوى وفهد بيحاول يفك ايدو وبيتالم اوى من دراعو وبيقدر فعلا يفك دراعو وبيفك رجلو وبيجرى على ديمة بسرعة وبيفك الحبل الى  هى مربوطة فية وبيشوف اديها مجرووحة اوى من ربطة الحبل 

فهد  / انتى 

ديمة / انا كويسة 

فهد / لازم تخرجى من هنا باسرع وقت
 
ديمة / انا مش خايفة طول ما انت معايا انا مش خايفة 

وفهد بيبصلها اوى و مش عارف يتكلم وبيسمع حد بيفتح الباب وبيخبى ديمة وره بسرعة 

وبيدخل عليهم سراج وديمة بتشوفو وبتجرى علية بسرعة وبتحضنو وسراح بيحضنها اوى وبيبوس فيها 

سراج / ديمة انتى كويسة فيكى حاجة قولى انتى 

وديمة بتعيط اوى وبتحضنو واسامة بيدخل وبيشوف فهد وبيجرى علية 

اسامة /فهد 

وفهد بيتالم اوى من دراعو

اسامة / انت 

فهد / انا كويس بس دراعى 

سراج / خلونا نروح من هنا

 وبيخرجو برة وفهد  بيشوف نور وقفة مسكاها الشرطة 

نور / مش هسيبك هقتلك مش هسيبك انت الى قتلت اختى
 
وديمة بتبص لفهد  وفهد بيخرج مع اسامة وفى عربية اسعاف برة  وبيخدو عليها ومعاة اسامة 

وسراج بياخد ديمة على عربيتو وبيجبلها مياة وبيحاول يهديها ويطمن عليها بس ديمة عنيها على فهد  واسامة بيروح لديمة
 
اسامة / ديمة انتى كويسة 

ديمة  / فهد  هو 

اسامة / هنخدو على المستشفى علشان دراعو 

وديمة  بتنزل علشان تروح لفهد وفهد  بيبصلها اوى 
وسراج بيمسك اديها
 
سراج / لا يا ديمة كفاية لحد كدة كفاية يا ديمة
 
واسامة بيمشى وبيروح لفهد وبيركب معاة وديمة دموعها بتنزل وبتبص لفهد وبيقفلو عربية الاسعاف على فهد وبتبدا تتحرك وديمة بتعيط وبتركب عربية سراج تانى وسراج بيركب وهو كمان بيتحرك وبيمشى

وديمة بتعيط وسراج وبيمشى بالعربية بسرعة وبيعدى جمب 
عربية الاسعاف الى فيها فهد وبيبصو لبعض اوى 

.
       ************************************

سراج بيروح مع ديمة على البيت وديمة اول ما بتدخل البيت بتروح على اوضتها وبتعيط و  فايزة لسة هتجرى عليها
 
وسراج \ماما لو سمحتى خليها ارتاح هى تعبانة 

احمد \فى اية اختك ملها  

وسراج بيحكلهم على الى حصل

فايزة \ دة كلو يحصل مع بنتى وانا معرفتش 

احمد مش بيتكلم

احمد \ انا السبب انا الى سلمتهالو من تانى انا كنت فأكر بعد
كل الى حصل كان ممكن 

وسراج \ بكرة الجلسة بتاعة المحكمة 

وفايزة بتروح لديمة الاوضة وديمة فى الحمام ومشغلة الدوش وبتعيط 

.
       ************************************

وفهد فى المستشفى ودراعو اتجبس وخارج هو و اسامة
 
فهد \ اسامة انا كويس روح انت ارتاح شوية 

اسامة  \ انت مش هتروح البيت 

فهد \لا حابب اكون لوحدى شوية

و بيقف تاكسى وبيركب وبيمشى واسامة بيبص علية لحد ما بيبعد ومش عارف يعمل اية  وبيمشى 

.
       ************************************

بسمة فى البيت قاعدة حزينة اوى والباب بيخبط وبتروح تفتح  وبيكون اسامة و اسامة بيقف قدمها ومش عارف يقول اية وبيروح عليها من غير كلام وبيضمها وبيعيذ 
وبسمة  وبتحضنو اوى

.
       ************************************


جودى قاعدة  بتاكل عمر بنفسها 

عمر \ كفاية يا حبيبتى انا شبعت خلاص 

جودى \لا لسة لازم تخلص الاكل دة كلو علشان ترجع زى الاول واحسن كمان
 
عمر بيمسك اديها وبيبسها

عمر \ربنا يخليكى ليا يا روحى بس بجد انا شبعت خلاص

 
وجودى بتاخد الاكل وبتخرج وعمر بياخد وموبيلو 

عمر \ايوة يا روحى اااا مش هعرف الفترة الى جاية خالص لازم المسلسل الى عملتو ده يكمل للاخر سلام انا سأمع حد جاى بااااى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات