إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 40💔

🍁  الحلقة   ٤٠. 🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الليل ديمة بتحلم بكبوس وبتصحى تصرخ و فهد بيجرى عليها

فهد  / فى اية

ديمة بتبصلو وحطة اديها على قلبها

ديمة / كانت عوزة تقتلنى

فهد  / هى ميين

وديمة بتبصلو

ديمة     / معرفش

فهد  / ارجعى نامى يلا دة مجرد كبووس

وديمة باين عليها الخوف وبتبص لفهد  وهو راح نام تانى

.
       ************************************

فى الصباح

  فهد  بيصحى وديمة مش فى السريروبيدور عليه فى الاوضة ومش موجودة وبيغير هدومه وبينزل وجودى قاعدة مع عبد العزيز فى الرسبشن وبيتكلمو و جودى بتعيط

فهد / بابا صباح الخيير

عبد العزيز/ صباح الخيير يا ابنى

سعاد / نادى مراتك الفطار جاهز

فاطمة / الست ديمة فى الجنينة اروح انادى عليها

فهد / استنى انا هروح

و بيخرج وبيبص على ديمة ومش موجودة وبيدور عليها فى الجنينة ومش موجودة و بيقلق

فهد  / ديمة 

وديمة قاعدة وسرحانة  ومش سامعة حاجة وفهد  بيشفها من بعييد قاعدة  قريبة من الورد المسمم

فهد  / بتعملى اية هنا

و بتبصلو ومبتتكلمش

ديمة  / بفكر اية ممنوع كمان انى افكر

وفهد بيبصلها وشايف الحزن على وشها

فهد / جهزى نفسك علشان هتروحى معايا الشركة دلوقتى

  ديمة  / مش عوزة اروح

فهد / جهزى نفسك انا فى العربية يلا

وديمة بتبصلو ومديقة اوى وبتروح على القصر

سعاد / فيين فهد

ديمة / مستنى برة علشان نروح الشركة

وسعاد لسة هتتكلم

عبد العزيز / ماشى يا بنتى روحى مع جوزك

.
       ************************************

و بتطلع على الاوضة وبعد شوية بتنزل وبتخرج لفهد وبتركب جمبوو بيروحو على الشركة وفهد  فى موظف بيوقفو وديمة بتروح على مكتب فهد  وبتستغرب جدا ان فى مكتب صغيير جمب مكتب فهد

فهد بيدخل ومعاة تلفون

فهد / ماشى الشيك يكون عندى كمان ساعة لا مش مشكلتى انا مقصرتش وبعتلك كل حاجة على المخازن وانت دورك دلوقتى سلام

و بيقف وديمة بتبصلو

فهد / اية هتبصيلى كدة كتيير

ديمة / طب ممكن اعرف انا هنا لية

فهد / اكيد يعنى مش علشان اتفرج عليكى دة مكتبك

وو بيرن على اسلام واسلام  بيدخل بسرعة

 فهد    / اشرح لمداام ديمة نظام الشغل هنا

وبيقاعد  وبيعمل مكالمات مهمة

اسلام / مبسوط اوى ان حضرتك هتشتغلى معانا

ديمة  / ملقتوش اى مكان تانى تحطو فى مكتب ليا غير هنا

اسلام / البش مهندس هو الى طلب كدة

وديمة بتبص لفهد  اوى. وهو  معاة تليفوون مهم ومتعصب وديمة بتبصلو اوى ومبتسمة

اسلام / مدام ديمة مدام

ديمة / اة نعم

اسلام / فى حاجة

ديمة بتبتسم وبتبص لفهد وبتبص لاسلام

ديمة / تصدق بيكون وسيم اوى وهو متعصب

واسلام بيبص على فهد

ديمة / لما يطردنى من هنا هيكون وسيم اكتر

وديمة بتضحك هى واسلام و فهد بيبصلهم وبيعملو نفسهم بيشتغلو واسلام  بيشرح لديمة على نظام الشغل و بيخرج
وديمة ماسكة ملفات وبتراجعها

.
       ************************************

بسمة فى كافية مستنية حد وكل شوية تبص فى الساعة
وبيوصل اسامة

بسمة / اتاخرت لية

اسامة / معلش الطريق زحمة فى اية انتى قلقتينى مالك

بسمة / زكى جالى امبارح على البيت

اسامة / الحيوان انا هربية

بسمة / اسامة لو سمحت متخلنيش اندم انى بحكيلك حاجة انت الوحيد الى اقدر اتكلم معاة برحتى

اسامة / كان عاوز اية منك تانى

بسمة / عاوزنا نرجع تانى بس المرة دى هيردلى كل حقوقى

واسامة بيدايق

اسامة / وانتى صدقتية

بسمة / مصدقش لية كل انسان ممكن يتغير مش يمكن لما حس خلاص انى بضيع من ايدو حس بلحب الى ليا فى قلبو

اسامة / مبرووك خلاص انتى حسمتى كل حاجة

و بيقف وبيخرج من الكافية وبسمة بتروح وراه

بسمة /  فى اية مالك انت لية مشيت فجاة

اسامة / مش عارف بس حسيت ان كلامنا خلص خلاص

بسمة/ يعنى انت شايف كدة

واسامة مبيردش عليها

بسمة / انا اسفة لو كنت ازعجتك

و بتدايق اوى وبتمشى وبتسيبو واسامة مبيحولش يوقفها وبيدايق اوى وبيخبط على العربية بتعتو بايدو وبيروح يركب العربية وبيمشى

.
       ************************************

عمر بيروح القصر عند فهد  وبيدخل

سعاد / اهلا يا ابنى اتفضل

عمر / ينفع كدة يا ماما جودى تيجى هنا وحتى متسبش خبر انها جاية وبتصل بيها ومبتردش عليا كمان

سعاد / هدى نفسك يا ابنى

وعبد العزيز بينزل وعمر بيسلم علية وعبد العزيز بيكلمو فى موضوع جودى الى شافتو

عمر / جودى فاهمة غلط يا عمى دى بتكون عميلة من لبنان وجت هنا مصر فى شغل مع الشركة بتعتى وحبت تشترى حاجات من مصر قبل ما تسافر وطلبت منى انى اروح معاها وفعلا روحت معاها وكنا فى مكان عام والى بتفكر فية جودى

 دة محصلش انا مش عارف جودى بتتصرف كدة لية هى من فترة بتدات بتحس بالملل وكمان زاد الموضوع عندها
لما عرفت ان حضرتك كتبت نص الشركة لديمة مرات فهد
 
عبد العزيز / بس جودى بنتى وانا عارفها كويس عمرها ما بتفكر بلاسلوب دة وكمان انا معنديش اغلا من ولادى ابدا

عمر / لا يا عمى انا مقصدش بس جودى فهمت غلط انا بحبها وهى بتحبنى وانا مبسوط معاها جدا ازاى هبص لوحدة غيرها على العمووم يا عمى انا همشى مش هقدر ادايق حضرتك اكتر من كدة

عبد العزيز / جودى عند ابوها يوميين بتغير جو واخوها هيوصلها لحد البيت

عمر / شكرا يا عمى

وعمر بيمشى وعبد العزيز بيبص على عمر وهو ماشى اوى

.
       ************************************

ديمة فى المكتب لوحدها وبتشتغل والباب بيخبط وبيدخل طاهر

ديمة / اهلا استاذ طاهر اتفضل

طاهر بيدخل وبيسلم عليها

طاهر / انا كنت جاى اشوف البش مهندس فهد  بس حظى حلو انى شفتك انتى

ديمة / اتفضل

وطاهر بيقاعد  وبيبص لديمة اوى

طاهر / مبرووك على المكتب الجديد

ديمة / شكرا هو فهد راح خط الانتاج ومش هيتاخر لو
مستعجل انا ممكن ابعتلو  ان حضرتك هنا

طاهر / بلاش حضرتك واستاذ دى قولى طاهر بس وثانيا انا مش مستعجل دة لو انا مش هعطلك عن شغلك

ديمة / لا طبعا

و بتطلب لطاهر قهوة

طاهر / مسؤلية كبيرة الشركة هنا

ديمة / فعلا بس فهد متحمل كل الشغل من اجتماعات وانت عارف الشغل مليان مشاكل بس فهد زكى جدا

طاهر بيبص لديمة ومبتسم و بتحس من نظرات طاهر بالغرابة اوى

طاهر / بصراحة كلامك عن فهد  شجعنى انى ازود. شغلنا معاكو

ديمة / اية رايك نروح نشوف فهد وكمان تشوف الشركة

طاهر / موافق طبعا

و بيخرجو وبيروحو على خط الانتاج

ديمة / تصدق انى اول مرة انا كمان باجى هنا

طاهر / يعنى تبقى شريكة فى الشركة و

واسلام بيجى عليهم

اسلام  / مدام ديمة البش مهندس

ديمة / فهد  فى اية مالو

اسلام / كان فى عطل فى المكنة الجديدة والبش مهندس كان بيحاول يشغلها بس الجهاز اتحرق

ديمة بتبص لاسلام

ديمة. / وفين فهد 

اسلام / طلعوة فى العيادة فوق

وديمة مصدومة ومش عارفة تتكلم وبتجرى بسرعة على فوق وطاهر بيبص عليها وبيروح وره بسرعة وديمة بتروح على العيادة وبتدخل وبتشوف فهد قاعد فى العيادة وبتجرى علية

ديمة   / انت انت كويس

وفهد بيبصلها اوى

الدكتور /متقلقيش مجرد جرح صغير فى كتفو

وديمة دموعها بتنزل وفهد بيشفها و مبيتكلمش بس مش قادر يشيل عينو من عليها

الدكتور / مش لازم تحرك كتفك كتير

طاهر كان واقف بيبص عليهم

ديمة / اسلام جهز العربية هنروح على المستشفى

طاهر / الف سلامة عليك يا بش مهندس

فهد / الله يسلمك حادثة بسيط

و بيقف وبيتالم وديمة بتروح علية بتاخد الجاكيد بتاعو منو

اسلام / مدام ديمة العربية جاهزة قدم الشركة

فهد / انا كويس مفيش حاجة ملوش لازم المستشفى اسلام اتصل بالصيانة خليهم يشوفو المكنة النهاردة وهتلى على المكتب كل الملفات الى طلبتها

ديمة / اسلام  استنى مش هتجيب حاجة علشان البش مهندس مش هيشتغل النهاردة 

طاهر / الانسة ديمة عندها حق انت تعبان

فهد / انا هنا الى اقرر انا كويس مفيش حاجة

وديمة بتدايق اوى

ديمة  /  متخلنيش اتصل بعمى واقولو

فهد / انتى بتهددينى

  ديمة  / اة بهددك ولو مرحتش معايا دلوقتى هتصل بعمى وهبلغو

وفهد  بيستسلم لعناد ديمة وبيمشى معاها وطاهر واقف

طاهر / هى الانسة ديمة بتكون قريبة البش مهندس

اسلام /  هى تكون مدام ديمة فهد عبد العزيز

وطاهر واقف مكانو وبيفكر

.
       ************************************

وديمة بتنزل هى و فهد

الامن / مدام ديمة مدام ديمة الظرف دة وصل لحضرتك

ديمة بتاخد الظرف وبتروح لفهد على العربية

ديمة / هتعمل اية انا الى هسوق

فهد / انتى عاوزنى انا اسلمك روحى هتركبى ولا امشى واسيبك

و بتبصلو بغضب و بتركب العربية جمبه ومعاها الظرف
وبتفتحو وبيكون فية دبلة وديمة مسكاها فى اديها ومش فاهمة حاجة و فهد بيبص لديمة وبيشوف فى اديها الدبلة
وديمة بتشوف الكلام الى مكتوب على الدبلة

  ديمة  / حب للابد

وفهد بيسمعها ومبيقدرش يسيطر على العربية وبيخبط فى الرصيف وديمة بتصرخ

ديمة / فهد   فهد  انت كويس 

وفهد بيتالم اوى علشان كتفو اتخبط اوى وبيشوف الدبله بتكون وقعت قدم رجلو وبيجبها

فهد / جبتى دى منيين قولى

ديمة / مش عارفة حد بعتهالى فى ظرف على الشركة

وفهد بيتعصب اوى وبينزل من العربية وماسك كتفو ومدايق 
وديمة بتبصلو

ديمة  / ندى صح

فهد بيغمض عنية ومتعصب  وبيرمى الدبلة بقوة بعيد

ديمة   / يعنى لما تعمل كدة هتكون بتخرجها من حياتك ومدام بتحبها لسة لية

وفهد بيوقف تاكسى وبيمشى

ديمة  /  فهد    فهد استنى

و بيروح على مستشفى وبيقابل المدير والمدير بيجيب ملف لمريضة وفهد بيفتح الملف وبيكون اسم ندى علية و بيتاكد انها ماتت

المدير / يا بش مهندس بعد الحادثة وبعد ما دخلت فى غيبوبة لمدة ٧ شهور قررنا نشيل الاجهزة عنها بعد ما اتاكدنا ان كل خلايا المخ توقفت

وفهد مش قادر يفكر

 فهد  / ومين الى بيعمل كدة ميين ميين

.
       ************************************

.
 
 فهد وبيروح على القصر وتعبان

عبد العزيز بيشوفو

عبد العزيز /  فى اية يا ابنى مالك 

فهد / بابا لو سمحت اهدى انا كويس بس حادثة بسيطة

وعبد العزيز قلقان اوى علية

عبد العزيز / وفيين ديمة اوعة يكون حصلها حاجة هى كمان اتكلم يا ابنى فى اية

فهد / هى مرجعتش

سعاد / لا الهانم اكيد مشغوولة فى شغلها ومش فاضية لجوزها انها تتطمن علية حتى

فهد / يمكن تكون رجعت على الشركة

و بيقلق وبيتصل بااسلامواسلام بيقولو ان ديمة من بعد ما خرجت معااة مرجعتش وفهد بيحاول يتصل بديمة ومبتردش و بيطلع على اوضته وقلقان اوى عليها وبعد شوية  بيرن التلفون وبتكون نمرة ديمة

فهد  / الو ديمة

المتصل / لو عاوز مراتك تعالة فى المكان الى انت نهيت فية كل حاجة

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات