إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 39💔

🍁   الحلقة    ٣٩🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ديمةبتروح الشركة وبتقابل اسلام

اسلام / اهلا مدام ديمة

ديمة    / اهلا يا اسلام عامل اية

اسلام / الشغل مع البش مهندس ممتع جدا

ديمة     / اسلام انت كداب اوى على فكرة

واسلام بيضحك

اسلام / اتفضلى البش مهندس فى المكتب مع وكلاء مهميين

و بتروح مع اسلام على مكتب فهد واسلام بيدخل

اسلام / اتفضلى

وديمة بتدخل و فهد  بيبصلها وبيبص فى الساعة
و بتقرب علية

ديمة     / اسفة على التاخيير

و بتبص بتشوف شخص قاعد قدم فهد 
 
ديمة   / اسفة لو كنت بعطلكو على حاجة

فهد  / الاستاذ طاهر من اكبر العملاء للشركة وحضرتها

ديمة  / انا الانسة ديمة

وفهد  بيبص لديمة على كلمة الانسة دى و طاهر بيقف وبيسلم على ديمة بشياكة جدا

فهد / الانسة ديمة بتكون شريكة معايا فى الشركة هنا

طاهر / اتشرفت بحضرتك جدا وان شاء الله هنعمل شغل مع بعض

ديمة / اكييد

فهد  / نرجع لكلمنا

و بيتكلم معاة على الشغل وطاهر باين علية اعجب بديمة
وكل شوية يسرق نظرات ليها وبيخلصو كلمهم

فهد / ممكن بكرة نمضى العقود والعربيات هتوصل المخازن بعد امضاء العقوود بنص ساعة بالظبط

طاهر / انا متاكد من كدة على طول الموعيد مظبوطة

وطاهر بيبص لديمة

طاهر / اتشرفت بمقابلة حضرتك

ديمة / وانا كمان

وطاهر بيستازن وبيمشى وفهد بيطلع ملفات من المكتب وبيحدفها قدم ديمة

فهد / امضى الاوراق دى بسرعة معنديش وقت اضيعو معاكى

ديمة / ولا انا كمان معنديش وقت عمى عاوزنى انا وانت نمضى على الاوراق دى

فهد   / بابا

وبياخد الملف من ديمة وبيمضى علية

ديمة / مش هتشوفو الاول

  فهد  / ملكيش دخل امضى الاوراق دى

واسلام بيدخل ومعاة عصير لديمة

  اسلام  / اتفضلي

ديمة / شكرا يا اسلام جدا

فهد    / اية حضرتك معندكش شغل وجاى تضيع وقت

اسلام / انا هروح اشوف المخازن

و بيمشى بسرعة وديمة بتمضى على الاوراق و فهد بيبصلها

ديمة / فى حاجة تانى انا همشى

فهد / استنى هتيجى معايا الشركة الكميائية فى اوراق هناك لازم تمضيها

و بيخرج وديمة معاة وفى واحد واقف من بعيد بيصورهم وهما بيركبو العربية مع بعض اكتر من صورة ومش باين انو صحفى علشان شكلو غريب لبس بدلة سودة ونضارة سودة مخبية نص وشو

.
       ************************************


ديمة قاعدة فى العربية وبتحس بالملل وبتشغل الرديو
و فهد بيطفية

  ديمة   / هووووف باة

و بتتفرج على الشارع بتحاول تسلى نفسها وبيقفو فى الاشارة وفى حد بيحط صندووق على رجل ديمة وبيجرى

ديمة / انت استنى انت

وفهد بينزل من العربية يشوف دة ميين وبيكون ولد صغيير وبيجرى والاشارة بتفتح العربيات حوليهم عوزة تعدى
 و بيركب وبيتحرك بالعربية

ديمة / اية دة

فهد  / يمكن يكون معجب

 ديمة  / لايا شيخ

و بتفتح الصندوق وبتصرخ وفهد  بيحاول يسيطر على العربية وبيقف وديمة مش عارفة تتكلم وفهد  بياخد منها الصندوق وبيشوف صورته هو وديمة لما كانو خرجيين من الشركة يعنى من خمس دقايق بس وعليها سكينة وفيها دم والصور عليها نقط دم

وفهد مش عارف يفكر خالص و بيبص لديمة  وديمة بتترعش ومش بتتكلم

فهد / اهدى متخفيش هتلقى حد بيهزر معانا بس هزار تقيل

 و بينزل من العربية وبيرمى الصندووق فى الزبالة  فى الطريق وبيروح لديمة وهى مصدومة من منظر الدم و فهد بيلمسها وديمة بتصرخ

فهد    / هشششش اهدى مفيش حاجة

ديمة  / دة دم

فهد   /. لا فرولة

وديمة بتبصلو بغضب

فهد     / خلاص مفيش حاجة حصلت

ديمة / هو اية الى مفيش حاجة حصل صورى انا وانت وعليها دم ووو

وفهد بيمسك ايدها وديمة بتبصلو  انو مسك اديها

فهد  / متخفيش

وديمة بتحاول تهدى وتاخد نفس وبتهز رسها بنعم وفهد  بياخد بالو انو ماسك ايدها وبيسيب اديها

فهد  / هخدك على البيت

ديمة / لا مش عوزة اروح البيت انا اعصابى تعبانة لو سمحت

وفهد  بيتحرك بالعربية

.
       ************************************


جودى بتروح تشترى حاجات من موول كبير لوحدها
وفجاة بتشوف عمر من بعييد وبتبتسم ولسة هتروح علية بتشوف وحدة بتنزل من العربية معاة وبيمسك اديها

وجودى مصدوومة والشنط بتقع من اديها وبتسبهم وبتمشى وبتروح فى اتجاة عمر وبتشفهم عمر بيشترى للبنت الى معاة خاتم الماظ غالى جدا والبنت بتبوسو من خدو وجودى دمعها بتنزل وبتجرى على برة المول وبتعيط اوى وبتروح توقف تاكسى وبتركب بسرعة وبتمشى

.
       ************************************

بسمة فى البيت وجرز الباب بيرن وبفتح وبيكون زكى

بسمة / انت تانى

زكى / بسمة لو سمحتى ممكن تسمعينى

بسمة / اسمعك انت لية وعلشان اية

زكى / علشان ابننا الى فى بطنك

بسمة / اية ابننا من امتى دة ابننا دة ابنى انا

زكى / انا اسف على الى حصل امبارح انا لما شفت واحد غرييب معاكى وماسك ايدك مقدرتش استحمل ابدا واتاكد انى بحبك

بسمة / زكى ابعد عنى باة ومش عوزة اشوفك تانى

زكى / هستناكى فى شقتنا يا روحى لازم نتكلم مع بعض علشان ابننا

وبسمة بتقف وره الباب وبتفكر

.
       ************************************

فهد  بيقف قدم كافية

فهد    / يلا انزلى

ولسة ديمة  بتنزل من العربية وفى عربية بتيجى من بعييد وبتحاول تخبطه وفهد  بيجرى على ديمة وبيبص للعربية

 فهد  / ندى

ديمة بتبص لفهد اوى وهو بيبصلها

 فهد   / حصلك حاجة

ديمة / لا انا كويسة ميين ندى دى ولية بتحاول تخوفنى

وفهد بيسكت مبيتكلمش

ديمة / اة نسيت انا مليش الحق انى اسالك اصلا

و بتبعد عنو وبتوقف تاكسى

   فهد  / ريحة فيين

ديمة / ملكش دعوة بيا

وفهد بيمسكها من درعها بعنف

فهد  / اركبى العربية يلا

وديمة بتصرخ فى وشو وبتضربو على صدرو

ديمة / كفاية ابعد عنى بقي كفاية

وبتوقف تاكسى وهى بتعيط وبتمشى وبتسيبو واقف وفهد  بيعمل مكالمة

فهد / ها جبتلى اى اخبار يعنى اية مفيش يعنى اية بكرة الصبح كل حاجة عنها تكون عندى انت فاهم كل حاجة كبيرة او صغييرة

و بيتعصب اوى

فهد /  مش المرة دى يا ندى هتعملى الى انتى عوزاة لالا 

.
       ************************************

سراج فى مكتبو وحكاية مووت العساكر بتوعو دى ماثرة علية

سراج / هتلى ملف القضية

عسكرى / بس الباشا اخد ملف القضية

سراج / ازاى يعنى

وسراج بيخرج من مكتبو وبيروح مكتب تانى وبيدخل

سراج / تمام يافندم

عادل / عاوز اية يا سراج

سراج / حضرتك اخت الملف بتاع القضية من المكتب

عادل / انا سحبت القضية منك

سراج / سحبت القضية ازاى يعنى تسحب قضية انا شغال عليها

عادل / سراج اقف تمام يا حضرة الظابط

وسراج بيقف تمام

سراج / انا اسف يافندم بس دة طار فى رقبتى وحق زميلى

عادل / وانا بقول ان اعصبك تعبانة ولازم ترتاح كام يووم

سراج / بس انا مش تعبان حضرتك بس

عادل / اتفضل على مكتبك يا حضرة الظابط

وسراج بيروح على مكتبو مدايق اوى ومتعصب وبيضرب
كل حاجة على المكتب بايدو بقوة

.
       ************************************

جودى بتروح على بيت اهلها

سعاد / جودى انا لسة كنت هكلمك عاملة اية يا بنتى

جودى مبتتكلمش وبتجرى على اوضتها وبتعيذ

عبد العزيز / بنتك فيها اية يا سعاد

سعاد بتروح ورها على اوضة جودى وبتدخل وجودى بتعيذ

سعاد / اهدى يا روحى اهدى فى اية مالك

جودى بتحكى لسعاد الى شفتو كلو والى كانت بتحس بية

سعاد / احسن يكون الى شفتية دة غلط

جودى / ياماما انا متاكدة من الى شفتو

وجودى بتعيط اوى

ديمة بتقف على الكورنيش وبتفكر

.
       ************************************

فهد بيروح القصر

فهد  / فاطمة ديمة وصلت

فاطمة / لا الست ديمة مش هنا مرجعتش لسة

وفهد بيطلع الموبيل وبيرن على ديمة والقلق باين علية   وبيخرج الجنينة وعنية على باب القصر وبعد شوية بيشوف تاكسى بيقف قدم القصر و فهد بيروح علية

وديمة الى بتنزل منو وبتشوف فهد  واقف قدمها

  فهد  / كنتى فيين

وديمة مبتردش علية ولسة هتمشى من جمبو بيمسك اديها

  فهد   / لما بكون بكلمك يبقي لازم

ديمة / لا  انا لو مش عوزة اسمعك يبقي مش هسمعك

وفهد بيتعصب وبيضغط على اديها اوى

ديمة  / هو دة الى انت بتعملو فى كل مرة لازم تحسسنى بالالم

وفهد  بيبص لايدو وبيسيب اديها بسرعة

ديمة / فهد مفضلش غير اسبوع وبس لو انت ناسى ياريت منحولش نجرح بعض اكتر من كدة

 و بتسيبو وبتمشى وموبيل فهد بيرن

فهد / فى اى اخبار

المتصل / ندى ماتت فى المستشفى من شهريين

فهد   / اية الى انت بتقولو دة

المتصل / انا متاكد يابش مهندس وشهادة الوفاة معايا اخدتها من المستشفى

و فهد بيفتكر العربية الى كانت هتخبط ديمة  والى كان جوة العربية واحدة بس مشفش وشها شاف شعرها نفس شعر ندى

فهد / اتاكد تانى وروح العنوان الى قولتلك علية واعرفلى كل حاجة

 و بيقفل التلفون ومدايق اوى وبيروح على القصر وديمة فى اوضتها وبيشوف جودى خرجة من المطبخ ومعاها مياة ولبسة بيجامة النوم

فهد  / جودى انتى هنا

جودى / انا

سعاد / عمر مسافر كام يوم وقولتلها تيجى لحد ما عمر يرجع

وموبيل جودى فى الاوضة وعمال يرن وعمر هو الى بيتصل بيها وفهد بيطلع على الاوضة

سعاد / بلاش اخواتك يعرفو حاجة دلوقتى عن موضوعك لحد لما نتاكد

جودى / نتاكد اية يا ماما انا

سعاد / انتى اعصابك تعبانة روحى ارتاحى

.
       ************************************


و فهد بيدخل على الاوضة وديمة كانت بتغسل وشها وخرجة من الحمام

فهد  / ممنوع انك تخرجى لوحدك

ديمة / نعم

فهد / زى ما سمعتى انتى مسؤليتى لحد ما الاسبوع دة يخلص ولما يخلص الاسبوع انتى حرة ماشى

وديمة بتتعصب اوى من كلامو وبتخرج من الاوضة وبتشوف جودى بتعيط وريحة على اوضتها وديمة بتروح وراها بسرعة وبتدخل اوضتها

ديمة / جودى

وجودى بتعيط اوى وديمة بتجرى عليها وبتحضنها و جودى بتحكى لديمة عن كل حاجة حصلت

ديمة / ازاى عمر يعمل كدة ازاى انا هتكلم مع فهد

جودى / لا يا ديمة فهد زمانو جاى تعبان من الشغل روحى انتى كمان ارتاحى وبكرة انا هتكلم مع بابا الاول

ديمة / اوكى ارتاحى انتى كمان ومتخفيش انا معاكى يا حبيبتى
 
جودى /   شكرا يا ديمة

و بتخرج وبتسيب جودى و بتروح على اوضتها وبتشوف فهد قاعد على الكرسى وماسك كتاب فى ايدو ونايم وبتقاعد  على السرير وبتتفرج علية وهو نايم و بتشوف مفتايح فهد  جمبها على السرير وبتفتكر الدرج الى فى المكتبة الى كانت

 بتحاول تفتحها وبتاخد المفتايح فهد وبتحاول تفتح الدرج ومفيش اى مفتاح بيفتح معاها و بتتعصب المفتايح بتقع منها وفهد  بيصحى وبيبص لديمة

 فهد   / انتى لسة صاحية 

دبمة / اية المفرووض انى اخد الازن منك علشان اصحى ولا انام

وفهد  بيبصلها بغضب وبيروح ينام على الكنبةو بتاخد المفتايح وبتحطها مكانها تانى بسرعة

  ديمة  / انت بتعمل اية روح نام على السرير بتاعك

فهد / لا نامى انتى علية

ديمة   / لا انا هنام هنا

فهد  / انا دماغى وجعانى روحى نامى هناك

  ديمة  / لا هنام هنا

فهد  / انا هسبلك الاوضة كلها علشان ترتاحى

و بينزل وبيسبها وديمة بتخرج تبص علية وبيكون قاعد 
تحت فى الرسبشن و بتحس بخربشة فى البلكونة وبتخاف اوى

ديمة   / ميين

ومفيش حد بيرد خالص و بتخاف اكتر لما صوت الخربشة بيتكرر تانى وبصوت اعلا و بتحط اديها على شفايفها وبتجرى على الباب بسرعة وبتشوف فهد قدمها وبتعيط وبتجرى علية وبتحضنو

فهد بيبص عليها وهى فى حضنو وباين عليا الخوف اوى

فهد    / فى اية

ديمة/ فى فى حد فى البلكونة جوة

وفهد بيسيبها  بسرعة وبيجرى على البلكونة وبيفتحها وبيدخل وبيشوف قطة هى الى فى البلكونة والقطة بتجرى فى اتجاة الاوضة وبتخرج من الباب وديمة بتتخض منها وبتصرخ

فهد / دى مجرد قطة بس

وديمة بتمسح دموعها

فهد  / متخفيش روحى نامى مفيش حاجة هتحصل تانى

وديمة بتبص لفهد  وهو بياخد مخدة من على السرير ولسة هيخرج

ديمة  / انت هتروح فيين

فهد  / هنزل انام تحت علشان تنامى برحتك

ديمة  / استنى لا خليك معايا

وفهد  بيبصلها

ديمة  / الى حصل النهاردة يعنى انا

فهد  / روحى نامى وانا هنا متخفيش

وبيقاعد على الكنبة وديمة  بتروح تنام على السرير

ورده ✍️

ليست هناك تعليقات