إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 38💔

🍁  الحلقة    ٣٨  🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

.
بيروحو الشركة عند فهد وديمة قبل ما تدخل اوضة فهد

 
اسامة / ديمة فهد هيتعصب علينا دلوقتى 

ديمة   / انت جبان كدة لية تعالة

و بتدخل مكتب فهد
 
ديمة  / بااابااا 

وفهد الورق الى فى ايدو بيقع منو وبيبص لديمة و بتجرى علية وبتحضنو وفى عملاء مع فهد و فهد بيبص لاسامة

اسامة / هى الى اثرت انها تيجى تشوفك هنا

وفهد بيعتزر للعملاء وبيمشو و بيمسك ديمة بقوة وبيبعدها عنو

فهد   / انتى عوزة منى اية انتى عوزة تجننينى صح

ديمة /  عااا

فهد / بس اخرصى مش عاوز اسمع صوتك

و بتسكت بسرعة

فهد   / اتفضل خدها من هنا

ديمة / لا مش عوزة امشى انا عوزة افضل معاك هنا ومش هعمل حاجة

فهد    / يلا خدها مستنى اية

ديمة / عااااا

و بتدوخ وبتقع و فهد بيجرى عليها بسرعة

فهد   / مياة بسرعة ديمة    ديمة

واسامة بيجيب مياة وبيروح على ديمة و بيبص على فهد  ولهفتو عليها وفهد واخد ديمة وبيشلها وبيحطها على الكرسى
وبياخد المياة  وبيرش على ديمة مياة و بتفتح عنيها

فهد  / انتى كويسة

ديمة / بابا عاااا

و بتبص لاسامة وبتغمزلو واسامة بيفهم ان كانت بتمثل علية

ديمة  / انتى حاسة بحاجة

وديمة بتهز رسها بلا

فهد  / هجبلك عصير خليكى هنا

 و بيخرج

اسامة / انتى تنفعى ممثلة من الدرجة الاولى مشفتيش فهد   كان هيتجنن عليكى ازاى

ديمة / انا حاسة ان الى بنعملو دة غلط

وفهد بيدخل و بيسكتو

فهد  / اسامة خد ديمة على البيت انا عندى شغل مهم ومش هتاخر

وديمة بتبص لاسامة وبتمشى معاة من غير ما تتكلم
وبتنزل 

ديمة /  انا مش حابة اعمل كدة تانى انا النهاردة هقول لفهد  انى كويسة

اسامة / اية هتستسلمى بلسهولة دى

ديمة / انا النهاردة اتاكدت انى بعاقب نفسى مش بعاقب فهد   كل لما بقرب منو انا الى بتالم

اسامة / طب خلينا نمشى ونكمل كلام فى القصر

وديمة بتمسح دموعها وبتركب مع اسامة العربية واسامة بيطلع علبة دواء من جيبو وبياخد وحدة

ديمة /  انت بتعمل ايه انت رجعت تانى

اسامة / لا  دة علاج الدكتور هو الى كتبهولى وكمان مستحيل ارجع تانى

ديمة / اسفة بس انا

اسامة / ولا يهمك

.
       ************************************

و بيوصلو على البيت و بتطلع على اوظتها ومديقة اوى
وبتشوف الشال

ديمة  / انا لازم اعرف كل حاجة وميين ندى دى ولية فهد لما بيسمع اسمها بيدايق اوى كدة لازم افك اللغز دة بنفسى

و بتفتش فى حجات فهد وبتروح المكتبة بتعتو ومفيش اى حاجة خالص و بتتعصب اوى  وبتشوف فى درج صغير فى المكتبة وبتروح عليها وبيكون مقفول و بتضربه برجليها وبتتعصب و بتسمع باب الاوضة بيتفتح وبيكون فهد
وديمة بتبصلو اوى

فهد / حبيبت بابا شوفى انا جبتلك اية يلا اشربى دة كلو

و بتبص وبيكون كوبية لبن كبيرة وديمة مبتحبش اللبن خالص

ديمة / لا انا

فهد  / عييب البنات الحلويبن مش بيقولو لا

ديمة  / بس انا

و بيروح عليها وبيديها الكوبية

فهد  / اشربى

وديمة  بتخاف وبتشرب حبة صغننين

   ديمة  / انا شبعت

فهد  / اشربيها كلها يلا بسرعة حلا

و بيخليها تشرب الكوبية كلها وديمة قرفانة اوى

فهد / انا بكرهك يععع

وفهد بيمسك ودنها

فهد / البنت الشاطرة مش بتقول لبابا كدة يلا علشان تخدى دوش

ديمة  / انا اختو

فهد / لا انتى ريحة شعرك مش حلوة يلا تعالى

و بياخدها على الحمام

فهد / النهاردة بابا هو الى هيحميكى يا روحى

ديمة / اية لالا

فهد  / اية مكسوفة من بابا

وديمة  بتجرى على الحمام وبتقفل الباب بالمفتاح من جوة

فهد / ماشى ياحببتى خدى دوش بسرعة يلا

و بيروح يقاعد على الكرسى وبيفتكر كلام ديمة و اسامة وهم فى اوضة المكتب   وفهد كان بيسمع كل حاجة

فهد / انتى تعملى فيا كدة ماشى يا ديمة ماشى انا هوريكى ايام سودة

وبعد شوية ديمة بتخرج من الحمام وفهد بيبصلها وبيبتسم اوى وديمة باين عليها التوتر

فهد  / ايوة كدة شفتى حلوة ازاى يلا تعالى بابا هو الى هيسرحلك شعرك

وبياخد ديمة من اديها وبيخليها تقاعد على الكرسى وبيشد شعرها

ديمة / ااة

فهد / بلاش دلع خلاص قربت اخلص

و بيشد كل شوية شعرها

ديمة / انا كنت عوزة اقولك حاجة

فهد  / لا دلوقتى وقت النووم

ديمة / بس انا مش عوزة انام

فهد بصوت عالى

فهد / يلا على النووم بسرعة فوورا

وديمة بتجرى على السرير بسرعة وبتتغطى

فهد / غمضى عنيكى يلا

وديمة بتغمض عنيها بسرعة ودموعها بتنزل وفهد بيبص عليها وهى نايمة وبيروح ينام على الكنبة

.
       ************************************

عمر بيدخل عمارة وبيطلع وبيدخل شقة

عمر / يادودو يادودو

دينا / حبيبى انا كنت خايفة احسن مراتك التانية تخدك منى ومتعرفش تيجى

عمر / دى عاملة زى البومة مش عوزة تسبنى دقيقتان على بعض وخلينا نكون حارصيين جدا هى شاكة فيا

دينا / شاكة فيك

عمر / متقلقيش انا عديت الموضوع

ودينا بتضحك اوى وبتاخد عمر من ايدو وبيدخلو الاوضة

.
       ************************************

بسمة بتتصل بااسامة

اسامة / كنت هتصل بيكى حالا

بسمة / مسالتش عنى النهاردة يعنى ولا نسيت اننا اصحاب

اسامة / لا طبعا انا مقدرش انساك اية رايك نفطر مع بعض بكرة

بسمة / اوكى بس انا الى عزماك

اسامة / وانا موافق

بسمة / تصبح على خيير

اسامة / وانتى من اهل الخيير

.
       ************************************

فى الصباح

فهد بيصحى بدرى اوى

فهد    / يلا اصحى يلا

ديمة / فى ايه

فهد  / وقت الرياضة يلا لازم تتمرنى علشان تكونى نشيطة يا نونو

ديمة / ثوانى انا هروح العب رياضة

فهد    / طبعا يلا بسرعة علشان وقت الجرى

ديمة / لالا انت فاهم الموضوع غلط خالص انا هفهمك

وفهد بيطلع عصاية وديمة بتتخض

فهد / بلاش دلع احسنلك يلا يلا بسرعة

وديمة بتقف بسرعة وفهد بيجريها قدمه وديمة بتخاف من العصاية وبتجرى وبيروحو على الجنينة

فهد  / يلا اجرى

وديمة بتجرى بطئ

فهد   / اسرع يلا اسرعة

وديمة مش قادرة تاخد نفسها خالص

واسامة بيسمع صوت فهد وبيبص من البلكونة وبيشوف فهد عامل اية فى ديمة و بيخاف وبيجرى على السرير وبيتغطى تانى

فهد    / دلوقتى ٣٠ قفزة

ديمة / لالا انا مش قادرة اخد نفسى كفاية انا تعبت

و بيضرب ديمة على رجليها و بتعمل الى بيقول عليه بسرعة
و بتجرى وبتتكعبل وبتقع ورجليها بتتخربش من الارض
و بتعيط و فهد بيجرى عليها

ديمة / ابعد عنى مش عوزة اشوفك تانى

فهد   / بنت ازاى تقولى لبابا كدة

دبمة / انا طبيعية ومفيش حاجة وكنت بمثل عليك علشان اعقبك على الى عملتو فيا

وفهد بيعمل نفسو انو اندهش

فهد  / طب ما انا عارف

ديمة / يعنى الى عملتو فيا دة كلو انت كنت عارف كل حاجة

فهد  / مش انتى الى بتعرفى تمثلى لوحدك

و بيسبها وبيدخل القصر

وديمة  بتعيط

ديمة   / انا بكرهك بكرهك

وفهد بيسمعها وبيكمل طريقو ومبيبصش حتى وره و بيطلع على اوضته واسامة بينزل لديمة بسرعة

اسامة / ديمة حصل اية انتى كويسة

ديمة / فهد عارف كل حاجة

اسامة / من امتى

ديمة / مش عارفة ويمكن كان عارف من وقتها مش عارفة اخوك هو الى انتصر

اسامة / بس انا شايف حاجة تانية

وديمة بتبص لاسامة

اسامة / يعنى هو كان عارف وكان ممكن يقلب الدنيا عليكى بس هو قرر انو يعقبك عقاب خفيف زى دة يعنى بيقرص ودنك بس

ديمة / انت معاة ولا معايا

اسامة / مبرووك يا ديمة انا دلوقتى اتاكدت ان  فهد  بيحبك

 دبمة / روح من وشى احسن عفريت الدنيا  بتتنطط فوق دماغى

واسامة بيضحك عليها وهى مساكة ضهرها وبتعرج برحليها وبتروح على الاوضة وبتقاعد على السرير

ديمة  / اااة يا ضهرى اااة يارجلى اااة

وفهد  بيخرج من الحمام وبيضحك عليها

وديمة بتتعصب اوى ولسة هتتحرك ورجليها بتوجعها

ديمة  / اااة ااة انا مش هسيبك ابدا

فهد / لازم تيجى الشركة النهاردة 

ديمة    / لا مش هروح

فهد / يكون احسن علشان ارتاح من شوفت وشك دة شوية
فى اوراق لازم تمضى عليها

 و بيحط برفاان وبيظبط نفسو وبيخرج وديمة بتحدفو الباب بالمخدة ومتعصبة اوى

.
       ************************************

عمر بيرجع البيت الصبح بدرى وجودى نايمة وعمر بيغير هدومه وبينام جمبها وجودى بتكون صاحية وبتفتح عنيها وباين عليها القلق

.
       ************************************

اسامة قاعد  فى كافتريا ومستنى بسمة وبسمة بتروح علية

بسمة / اتاخرت عليك

اسامة / لا ابدا انا لسة واصل حالا بطنك بدات تكبر

بسمة بتدايق

اسامة / انا مش قصدى انى اديقك ابدا انتى شكلك حلو بس مش قصدى

بسمة / مهما حاولت اخبى اكيد فى يوم لازم الناس هتعرف وهتشوف وساعتها انا مش هقدر ارفع عينى فى اى حد

واسامة بيمسك اديها

اسامة / انا جمبك متخفيش

وفجاة بيجى عليهم زكى

زكى / ياااة لحقتى بالسرعة دى تلقى خرووف يشيل الموضووع

اسامة / انت ميبن

بسمة / زكى روح من هنا وسبنى فى حالى بقي

زكى / اية دة هو ميعرفش تق تق تق

اسامة / يبقي انت الحيوان الى بدور علية

و بيمسك فى زكى وبيضربو بعض وبسمة بتعيط

بسمة / اسامة   اسامة ارجووك سيبو

والناس بتبعدهم عن بعض

اسامة /اوعة تانى مرة تقرب منها احسن هلقينى فى وشك ديما

و زكى بيضحك وبيعصب اسامة واسامة  عاوز يضربو بس الناس بتبعدهم عن بعض

.
       ************************************

ديمة  فى الاوضة بتاخد شور وبتحط كريم على الجرح الى فى رجليها وبتشوف المكتبة و الدورج المقفول وبتروح عليه وبتمسك بنسة من شعرها وبتحاول تفتحه بس مبتعرفش خالص و بتدور على اى حاجة علشان تفتحه ومش عارفة

فاطمة / ست ديمة انتى كويسة

ديمة / فاطمة سبينى لوحدى

فاطمة / انتى صحيح رجعتى زى الاول صح زى ما البش مهندش قال

و بتبص لفاطمة

ديمة / فاطمة انا تعبانة لو سمحتى سبينى لوحدى شوية

وفاطمة بتخرج وبتسبها

  ديمة   / اكيد ليها مفتاح بس هو فيين

و بتدور علية فى كل الاوضة ومفيش فايدة خالص و بتروح تغير هدومها علشان تروح الشركة وبتنزل وسعاد وعبد العزيز قاعدين تحت لوحدهم

 ديمة   / صباح الخير

وسعاد بتبصلها اوى

عبد العزيز / انتى كويسة دلوقتى يا بنتى زى ما فهد قال

ديمة/ اة ياعمى وانا اسفة لو ازعجتكو

سعاد / انتى مبيجيش من وراكى غيير الازعاج اصلا

عبد العزيز / انتى ريحة الشركة صح

ديمة / فهد  قال ان فى اوراق مهمة لازم امضى عليها

عبد العزيز / خدى الملف دة امضى علية انتى و فهد دى صفقة جديدة انا رتبت كل حاجة بس فاضل على الامضاء بس

وديمة بتاخد منو الملف

سعاد / خلى السواق يوصلك

ديمة  / انا هاخد تاكسى شكرا

سعاد / انتى عوزة تفضحينا والناس تقول علينا اننا بنخليكى تخرجى بتاكسى واحنا عندنا بدل العربية خمسة

ديمة  / شكرا

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات