إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 37💔

🍁   الحلقة    ٣٧. 🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الليل

 ديمة فى اوضتها و فهد  مرجعش لسة و اسامة بيخبط على ديمة و  ديمة بتحسبو فهد  واسامة بيدخل 

ديمة /هو انت 

اسامة / لسة موصلش 

ديمة  / لا لسة اخوك دة عمرو ماهيتغير ابدا بس انا هفضل وراة لحد مايتغير 

اسامة / بس فهد  صعب مش زى ما انتى فكرة 

ديمة   / متقلقش 

.
       ************************************

عبد العزيز قاعد  تحت مع سعاد بيشربو القهوة

عبد العزيز/ ابنك دة مستحيل يتغير 

سعاد / وديمة رفضة الاكل ومش عوزة حتى تسمع اى حد وكل حاجة بابا بابا 

عبد العزيز بيبص للساعة وبيدخل فهد  وتعبان من الشغل 

فهد  / مساء الخير يابابا

عبد العزيز / انت مبتردش على تليفونك لية 

فهد  / انا نسيت افتح التليفون طول النهار كان عندى اجتماعات
 
سعاد / والبنت الى فوق دى زمبها اية رفضة تاكل او تشرب من غيرك 

فهد  / واية الحنية دى 

سعاد / فهد انت زوتها كدة بلاش تخلينى اتعامل معاك بمعاملة تانية 

فهد / مش فارق كتيير يعنى 

عبد العزيز / بس خلاص كفاية وانت اتفضل شوف مراتك ولو ديمة حصلها  حاجة انا الى هعقبك انت فاهم 

وفهد متعصب

عبد العزيز / وبلاش العصبية الى انت فيها دى وهدى نفسك معاها

.
       ************************************

فهد بيطلع وديمة بتسمع خطواتو وبتقاعد على السرير وبتعيط و فهد  بيدخل وبيبصلها  وديمة بتعيط اكتر و بيقلع الجاكيد وبيرمية على الارض بعصبية

فهد  / بس فى اية مالك 

ديمة / انا زعلانة منك انت سبتنى لوحدى 

فهد  / معلش عندى شغل 

وفاطمة بتخبط ومعاها العشاء

فهد    / هاتى يا فاطمة حطية هنا

وفاطمة بتحط الاكل وبتمشى 

فهد / لازم تكلى يلا علشان تخدى الادوية بتعتك 

ديمة / لا انت تاكلنى 

فهد     / نعم 

ديمة  / عااااااا عاااااا 

فهد/   خلاص خلاص اسكتى 

وديمة بتضحك وفهد بيجيب الاكل وبياكلها بايدو وديمة بتبصلو اوى ومبسوطة  و بتاخد منو الاكل وبتاكلو هى وفهد   بيبصلها 

ديمة  / بابا عوزة عروسة 

فهد  / ممكن تنامى دلوقتى 

ديمة  / احكيلى حدوتة 

فهد    / بس خلاص انا مش قادر كفاية ونامى بقي يلا 

ديمة / عاااااااا 

فهد  / اية انتى مركبة اية كل شوية عاا عااا نامى 

وديمة بتشوفو متعصب وبتنام و بيروح ينام على الكنبة ومتدايق اوى وبيفكر وبيبص لديمة  ومبيقدرش ينام وبينزل تحت فى الرسبشن و بعد شوية  بيسمع صرخة ديمة وبيجرى على فوق بسرعة 

فهد  / ديمة فى اية مالك 

ديمة / حرامى حرامى انا شفت حرامى انا انا 
 بيروح عند البلكونة ومفيش حد

فهد   /مفيش حد 

وديمة بتبص على الارض وبتشوف شال واقع على الارض 
و بتشاور لفهد على الشال وفهد  بيروح علية وبيمسكو وبيحصلو صدمة كبيرة وبيجرى على البلكونة بسرعة تانى وبيبص كويس وديمة مستغربة من خوفه الى كان زايد اوى 
وفهد  ماسك الشال وبيفتكر

 
ندى / حبيبى شوف الشال دة قد اية ناعم 

فهد  / فعلا جميل اوى وناعم بس مش انعم منك يا روحى

وندى وفهد  بيحضنو بعض اوى وديمة  وقفة مش عارفة فهد بيفكر فى اية وبتاع ميين الشال دة 

ديمة/ بابا  بابا انا خايفة الحرامى هيجى تانى
 
فهد  / متخفيش روحى نامى يلا روحى

ديمة / لا انا خايفة 

وفهد سرحان ومش سامع ديمة و بتقرب عليه وبتمسك ايدو 
و بيبصلها 

.
       ************************************

بسمة  بتكلم اسامة فى التلفون 

اسامة  / بس انتى لازم تعرفى ديمة  

بسمة. / كفاية الى هى فية ديمة مش ناقصة مشاكل بس انا مش ناوية اسيب حق ابنى  ابدا انا لازم افضحو علشان ميقدرش يلعب بمشاعر البنات ويضحك عليهم زى ما عمل معايا 

اسامة / بس انتى هتعملى اية 

بسمة / هقولك بعديين دلوقتى الوقت اتاخر تصبح على خيير

 
واسامة بيقفل مع بسمة وبيفكر فى كلمها 

ديمة / بابا انا خايفة الحرامى هيجى يخطفنى وهيقطعنى حتت 

فهد / يوووة قولتلك متخفيش متخفيش خلاص

وديمة بتتخض منو ومن عصبيتو ودموعها بتنزل وفهد بيروح عليها

فهد / تعالى نامى وانا جمبك يلا نامى 

وديمة بتنام على السرير و فهد قاعد جمبها وماسك الشال فى ايدو  وبيفكر وسرحان 

.
       ************************************

جودى سهرانة مستنية عمر وبتسمع صوت عربية عمر بتوصل وعمر بيطلع على اوضته وجودى منتظراة 

عمر / اااة تعبان فضلت ٥ ساعات فى الاجتماع

وجودى بتبصلو مبتتكلمش 

عمر/ مالك فى اية 

جودى بتروح تجيب الجاكيد بتاع عمر

جودى / ممكن تقولى اية دة 

عمر / فى اية جاكيد عادى يعنى 

جودى / عمر انا بكلمك على اثار الروج دة 

عمر / رووج معرفش جة منين وكمان هو انتى هتحققى معايا 

جودى / اية مش من حقى اسالك 

عمر / بس انتى طريقة الكلام دى مش بتسالى انتى بتتهمينى وانا مقدرش استحمل  انى اشوف نظرة الشك دى فى عيونك ابدا انتى مش بتشككى فيا انا  انتى بتشككى فى حبى ليكى 

جودى بتروح على عمر 

جودى / حبيبى انا اسفة انا مقصدش ابدا بس 

عمر / خلاص خلاص انا هريحك منى هروح اوضة تانية لحد ما ثقتك فيا ترجع 

جودى / لا عمر استنى انا اسفة

و عمر بيعمل نفسو بيعيط

عمر / جودى انا مش عارف فعلا الى على الجاكيد دة جة منين بس الى اقدر اقولهولك انى بحبك 

وجودى بتحضن عمر وعمر بيبتسم ابتسامة خبيثة 

.
       ************************************

فى الصباح 

ديمة بتفتح عنيها وبتشوف فهد  نايم جمبها وبتحط اديها على خدو بحنية  و بتشوف الشال مرمى على الارض ومتقطع و بتروح علية وبتمسكو 

ديمة / ياترى الشال دة هو الى هيوصلنى بالى بفكر فية ولا هيخلى قلبى يتكسر تانى 

و فهد بيفتح عيونو وبيشوف ديمة مسكة الشال ووقفة 
وبيجرى عليها وبيخدو منها بيرمى الشال فى السلة بسرعة
وديمة مستغربة اوى من تصرفو و بيبص لديمة وبيروح على الحمام وبياخد شور وبيخرج من الحمام بيشوفها ماسكة اوراق الشغل بتاعو وبتعمل بيها طيارات و بيتصدم 

فهد  / انتى انتى بتعملى اية 

ديمة / بابا شوف انا بعمل طيارة شوف بتطير ازاى 

وفهد بياخد الورقة من اديها ودمية مسكاها وبتتقطع نصين
 
ديمة  / بابا كدة قطعت الطيارة بتعتى 

وفهد بيمسكها من اديها بعنف ومتعصب اوى ولسة بيرفع ايدو علشان يضربها وديمة بتحط اديها على وشها وبتغمض عنيها وخايفة وفهد بيبصلها وبينزل ايدو تانى
 
فهد  / اخر مرة تقربى من حاجتى انتى فاهمة ابعدى من هنا 

ديمة  / اسفة يابابا 

فهد / انا مش ابوكى مش عاوز اسمع الكلمة دى تانى انتى فاهمة انا مش ابوكى 

ديمة   / امال انت ميبن 

فهد / انا جوز٠٠٠٠٠

وديمة بتبتسم 

فهد / يلا انزلى علشان تفطرى يلا 

وديمة بتضحك وبتخرج وبتروح على اوضة اسامة 
وهو نايم

.
       ************************************

ديمة / اسامة  اسامة  اصحى يلا 

اسامة  / سبينى انام 

ديمة  / اسامة اصحى بسرعة لازم اتكلم معاك فى حاجة مهمة جدا 

واسامة بيصحى 

و بتطلع حتة من الشال من جبها

ديمة / تعرف لميين الشال دة 

اسامة / اية دة 

ديمة / فى امبارح حد دخل اوضتنا ورمى الشال دة على الارض وهرب بسرعة  ميين دة ولية بيعمل كدة واية الرسالة الى عاوز يبلغنا بيها  من ساعة ما فهد  شاف الشال دة وهو اتغير جدا 

اسامة بياخد الشال وبيمسكو

اسامة / لا انا مش عارف انا هروح اخد شور 

وديمة بتستغرب من تصرف اسامة معاها

.
       ************************************

و بتنزل تحت وبتشوف عبد العزيز قاعد وبيقرا جريدة 
و بتروح تقاعد جمبو ومبيحسش بيها وهى جمبو و بتحس بفهد نازل و بتقرب على عبد العزيز وبتشد شنبو وعبد العزيز بيتخض وبيبصلها وديمة بتضحك وفهد بيجرى عليها 

فهد  / اية الى انتى بتعملية دة

عبد العزيز / فهد خلاص تعالى يابنتى يلا علشان تفطرى معايا يلا

وديمة بتبص لفهد وبتروح مع عبد العزيز وبتقاعد على كرسى فهد
 
فهد / روحى هناك دة الكرسى بتاعى 

ديمة  / لا انا عوزة اقاعد هنا 

عبد العزيز / فهد اقاعد فى اى حتة انت عارف ظرفها لازم تكبر عقلك

وفهد بيقاعد على كرسى تانى ومدايق وديمة مبسوطة اوى

.
       ************************************

سراج نايم فى اوضته وريم بتدخل علية

ريم / سراج موبيلك بيرن من بدرى 

وسراج مبيردش عليها وريم بتقاعد جمبو
 
ريم / انت هتفضل بالحالة دى لامتى 

سراج / عبد القادر من الى ماتو عندو ٤ اولاد فى رقبتو واتيتمو بسببى  انا مقدرتش احميهم 

ريم / سراج دة امر ربنا منقدرش نعترض علية

وسراج مدايق اوى 

.
       ************************************

فهد / بابا انا همشى

ديمة / بابا. بابا خدنى معاك بابا 

فهد / يافاطمة فاطمة خدى ديمة على فووق لو سمحتى 

وديمة بتعيط وفهد بيمشى وبيسبها وسعاد بتشفها

سعاد / فاطمة روحى هاتى لديمة الايس كريم الى انتى عملتية يلا 

وديمة بتبص لسعاد اوى وبتستغرب من اسلوبها معاها 
وفاطمة بتاخد ديمة على اوضتها وديمة بتروح لاسامة   وقاعد بيسمع موسيقى 

ديمة / اسامة يلا تعالة معايا 

اسامة / فى اية هتعملى اية 

ديمة   / هنروح لفهد الشركة 

اسامة /  انتى هتجيبى اخرى فهد هيقتلنى 

.

       ************************************

و بيروحو الشركة عند فهد وديمة قبل ما تدخل اوضة فهد

 
اسامة / ديمة فهد هيتعصب علينا دلوقتى 

ديمة   / انت جبان كدة لية تعالة

و بتدخل مكتب فهد
 
ديمة  / بااابااا 

وفهد الورق الى فى ايدو بيقع منو وبيبص لديمة و بتجرى علية وبتحضنو وفى عملاء مع فهد

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات