إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي 💔الحلقة 36💔

🍁  الحلقة     ٣٦   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

احمد / فى اية يا بنتى مالك اهدى يا روحى 

ديمة / بابا بابا 

احمد / نعم ياروحى مالك 

و بتجرى على فهد بسرعة وبتمسك دراعو

ديمة  / بابا بابا خدنى من هنا 

و فهد مصدوم 

فهد /  انتى بتقولى اية ابعدى عنى دكتور شفها 

الدكتور بيروح لديمة

الدكتور / تعالي انتى عارفة دول ميين
 
والدكتور بيشاور على احمد وفايزة 

ديمة     / تق تق 

فايزة / ديمة بنتى

وديمة بتروح تانى على فهد وبتمسك دراعو 

ديمة  /  بابا بابا ميين دول 

وفهد هيتجنن ومش عارف يقول حاجة و بيسيب ديمة وبيخرج من الاوضة وبيحاول ياخد نفسو ومش قادر يستوعب الى بيحصل  و ديمة بتروح على احمد وفايزة 
و بترجع طبيعية
 
 ديمة / بابا ماما انا اسفة انا كويسة مفيش حاجة

احمد بيحضنها 

ديمة  / بس مش لازم فهد يعرف اى حاجة من الى هنقولو دة 

فايزة / انتى لية بتعملى كدة 

ديمة دموعها بتنزل

 
ديمة  / الانسان الى برة دة لازم يتعاقب 

احمد /  يابنتى انتى 

ديمة  / بابا انا بحب فهد بحبو لدرجة انى عندي استعدد اعيش جمبو طول عمرى  واستحمل قسوة قلبو وغرورو بس لا لازم يتعاقب يمكن  ساعتها يقدر يحس بالحب دة 

فايزة / لا يابنتى انتى كدة الى هتتعذبى 

ديمة  / انا بتعذب من زمان ومش قادرة حتى اسمى حبى دة اية  انا شفت الحب فى عيونو شفت الحب الى جوة قلبو ليا بس مش قادر يخرج الحب دة

وبتعيط واحمد وفايزة بيحضنو ديمة اوى 

ديمة / انا متشكرة يا دكتور انك هتساعدنى 

الدكتور / اول مريضة تطلب منى كدة بس بحب المجازفة 

 ديمة / ومتقلقش انك هتخرج برة الموضوع 

وفهد قاعد برة  وبيحاول يفكر يعمل اية ولايتصرف ازاى 
والدكتور بيخرج بسرعة لفهد 

الدكتور / لو سمحت انت لازم تيجى حالا 

و بيدخل اوضة ديمة وهى قاعدة   على الشباك  وبتعيط 

ديمة  / بابا اااااة بابا ااااااة ميين دوول 

فهد  / ديمة انزلى من عندك ديمة انزلى

و بتعيط

ديمة / بابااااا ااااااة 

وفهد  بيجرى عليها وبيشدها من عند الشباك بسرعة 
و بتحضنو جامد 

ديمة  / بابا متسبنيش انا خايفة اوى

و بتبص لابوها وامها وبتبتسم وهى فى حضن فهد وفهد بيبص للدكتور

فهد / دكتور اية الى بيحصل مش فاهم حاجة 

الدكتور بيقرب من فهد

الدكتور / لازم تنفذلها كل حاجة هى فكرة انك ابوها 

فهد / نعم 

الدكتور / اة صدقنى هو دة الى حصل هى فكرة انك انت ابوها

وفهد  بيبص لديمة وهى فى حضنو وماسكة فية اوى 
    
ديمة / بابا عوزة شكولاتة 

فهد  / نعم عوزة اية ياعمى اعمل حاجة اتصرفو 

احمد / احنا مش لازم نضغط عليها زى ما الدكتور بيقول لازم نخدها على قد عقلها 

 ديمة / بابا خلينا نمشى من هنا 

فهد  / نعم 

وديمة  مسكة فى ايد فهد وبتعمل حركات طفولية وبتتنطط
 وبتلعب فى البدلة بتعتو 

و بيتعصب اوى

فهد / بس خلاص اسكتى 

وديمة بتعيط اوى
 
وفهد بيبصلها

 فهد / خلاص معلشى اسكتى خلاص 

ديمة    / بابا عوزة امشى من هنا يلا هنا وحش 

و بيخدها وبيخرجو ومش مصدق الى بيحصل معاة وبيروح على العربية  وديمة بتركب عربية فهد  و بيروح على احمد وفايزة 

فهد/ عمى انتو هتسبوها 

احمد / هنعمل اية يا ابنى دى اوامر الدكتور لازم ننفذها ومنحولش  نضغط عليها ابدا لحد ما ترجع لطبيعتها 

فهد / طب وانا 

فايزة / متخفش ديمة من وهى صغييرة كانت هادية اوى ومطيعة 

احمد / لولا هى مش عوزانا ولا فكرانا كنا اخدناها معانا بس 
برضو دى مراتك ولازم تتعب معاها واحنا بكرة هنيجى نطمن عليها

واحمد وفايزة بيمشو وفهد بيبص لديمة الى بتلعب فى ازاز العربية وبتقلو باااى 

فهد / ياربى انا عارف انى عملت حاجات كتيير بس مش عاوز اتعاقب بالعقاب دة

و بيروح على العربية وديمة  مبسوطة اوى وموبيل فهد بيرن وبيكون الدكتور محمود دكتور اسامة
 
فهد / الو

محمود/ فهد اسامة نفسيتة وحشة جدا وطلب اكتر من مرة انو يقبلك  وكمان خطوات العلاج بتعتو خلاص اوشكت على النهاية لتزم تيجى نتكلم 

فهد / ماشى ساعتين كدة وهكون عندك

و بيقفل التلفون وبيبص لديمة

ديمة / بابا عوزة شوكولاتة 

و مبيردش عليها وبيسوق العربية ومدايق اوى 

.
       ************************************

بسمة وقفة قدم المستشفى بتاعت اسامة ومترددة تدخل 
وبتاخد نفس وبتدخل وبتروح على  اسامة وبتدخل 
واسامة قاعد على السرير وشكلو حزين اوى ومبيخدش
 بالو ان حد دخل علية اصلا 

بسمة / ممكن ادخل

 واسامة بيبصلها اوى
 
  انا جاية اعتزر 

اسامة / اتفضلى 

وبسمة بتقاعد على الكرسى قدمو 

اسامة / انا الى اسف كان لازم اقولك انى بكون فايق فى كل مرة بتكونى عندى  بس اتعودت على سماع صوتك وكلامك معايا انا مش عارف  اقولك اية بس من اليوم الى جيتى عندى وانا حياتى اتغيرت بقيت استنى  اليوم الى هتيجى فية علشان اسمعك
 
وبسمة مكسوفة وبتحاول تخبى وشها واسامة بيروح عليها وبيجيب كرسى وبيقاعد جمبها

اسامة / كل واحد فينا عندو مشكلة ومحتاج التانى يوقفو على رجلو من تانى 

بسمة / بس مشكلتى ملهاش حل 

اسامة / مفيش مشكلة ملهاش حل انتى بس اضحكى 

وبسمة بتبص لاسامة وبتبتسم

.
       ************************************

فهد بيوصل القصر هو وديمة و بياخد نفس عميق وبينزل 
وبيسيب ديمة فى العربية وبيبصلها 

فهد / منزلتيش لية 

ديمة / مش بعرف افتح الباب
 
و بيتعصب وبيفتح الباب وديمة بتنزل وبتمسك ايدو وفرحانة اوى وفهد بيخبط راسو بغضب وبيدخلو 
 و عبد العزيز قاعد فى الرسبشن وبيبصلهم

عبد العزيز / حمدالله على سلمتك يابنتى 

وديمة بتمسك فى فهد وبتستخبى وره و سعاد بتشفهم وبتستغرب

سعاد / هى بتعمل لية كدة 

فهد / فاطمة فااااطمة

وفاطمة بتخرج من المطبخ جرى 

فهد / خدى ديمة على اوضتها
 
وفاطمة وقفة ومستغربة منها

عبد العزيز / فهمنى يا ابنى فى اية ملها ديمة 

ديمة / بابا ميين دوول 

فهد / ثوانى يابابا ديمة روحى مع فاطمة وانا جاى يلا

و بتبتسم لفاطمة وبتروح معاها على اوضتها وفاطمة بتسبها وبتنزل و فهد بيروح عند ولدو وبيقاعد جمبو وبيحكيلو على الى حصل كلو

عبد العزيز / ازاى دة حصل وازاى متبلغنيش بدة كلو 

فهد / دة كلو حصل بسرعة وانا معرفتش اتصرف 

عبد العزيز / احنا لازم نعرضها على اكبر الدكاترة فى العالم كلو
 
فهد / بابا الدكتور نبه علينا اننا منحولش نضغط عليها او نعرضها لاى ضغط  ودى مدة وهتعدى وهترجع لحالتها الطبيعية 

سعاد / يعنى مقدرناش عليها وهى كبيرة هنقدر عليها وهى صغيرة

عبد العزيز / سعاد دة واجب علينا هى مرات ابنك مهما كان 

فهد / ومش مطلوب منك اى حاجة طبعا فاطمة هتفضل معاها
 
عبد العزيز / لازم نبعد ديمة عن اى صحافة والاعلام خالص مش ناقصين 

فهد / انا لازم امشى دلوقتى عندى مشوار مهم 

و بيخرج وديمة بتكون وقفة على السلم وسمعت كل كلمهم وبترجع على الاوضة 

.
       ************************************

ريم فى المطبخ بتعمل الاكل وسراج بيدخل

ريم / حبيبى انت وصلت 

وسراج مدايق اوى ومبيردش وبيروح على اوضة النوم 
وريم بتروح لسراج 

ريم / حبيبى انت كويس

سراج / انا جاى ساعة وهمشى 

وريم بتروح علية وبتشوف وشو كلو مخربش ومجروح فى ايدو

 
ريم / سراج فى اية مالك اية الى حصل 

سراج / مفيش كنت فى مامورية 

وسراج بيبعد عنها ومش قادر يبص فى عنيها

ريم بتروح عليه وبتقف قدمه وبتحط اديها على الجرح بتاعو 

ريم / سراج فى اية طمنى انت انت كويس 

سراج / ريم انا تعبان ومش ناقص ابعدى عنى 

وسراج بيخرج وبيقاعد  فى الصالة ومدايق اوى وريم بتجيب مطهر وبتروح على سراج وبتحاول تطهرلو الجرح بتاعو 

سراج / جوزك خلاص مبقاش ينفع لاى حاجة

ريم / لية بتقول كدة بعد الشر عليك

سراج مدايق اوى 

سراج / اتعملنا كمين من شوية مجرمييين وقتلو ٣عساكر تحت مسؤليتى قدم عينى

 وسراج بيعيط وريم بتحضنو اوى 

.
       ************************************

جودى بتاخد جاكيد بتاع عمر علشان تبعتو للتنضيف وبتشوف اثار رووج علية وبيبدا الشك يدخل قلبها وبتدور فى كل حاجاتو ومفيش حاجة وبتقاعد تعيط 

.
       ************************************

فهد  فى المستشفى عند محمود

محمود / ازاى اسامة هنا من ٣ شهور وانت ولا مرة تيجى تشوفو 

فهد / محمود كفاية انا تعبان ومش ناقص

محمود / اسامة خلص علاجو ودلوقتى لازم يرجع يتعامل 
مع الناس من تانى
 
فهد / يعنى هيخرج دلوقتى
 
محمود / لو معندكش مانع يعنى 

وفهد بيبص لمحمود اوى ومش عجبو طريقة كلامو ومحمود بيطلع ورق اسامة و فهد بيمضى على ورق خروجو 

فهد / شكرا يا محمود 

محمود / انا مش عوزك تزعل من طريقة كلامى بس انت اتغيرت اوى 

فهد / كل حاجة بتتغير شكرا مرة تانية

و بيخرج وبيروح على  اسامة  واسامة قاعد لوحدو 
و بيدخل واسامة بيشوفو 

اسامة / فهد

واسامة بيروح عليه وبيحضنو 

فهد / خلينا نمشى
 
واسامة مبسوط اوى وبيكون مجهز شنطتو وبيخدها وبيمشو 
وبيروحو على العربية
 
فهد / بابا وماما يعرفو انك كنت فى رحلة انت وزميلك 

اسامة / حاضر 

فهد / واى غلطة تانى 

اسامة / خلاص مفيش غلطات تانى دة وعد منى 

وفهد بيبصلو باستهتار

فهد / سمعنا دة كتيير
 
وبيروحو على القصر  وبيمشى هو واسامة بيدخل القصر ومبسوط اوى انو رجع لحياتو من تانى وسعاد بتشوفو وبتروح علية وبتحضنو 

سعاد / اهلا يا ابنى انت كويس 

اسامة / اة يا ماما انا كويس 

سعاد / بس انت ضعييف اوى لية كدة 

عبد العزيز / دلعك فية دة هو الى مبوظو الاستاذ صايع هو وزميلو  والله اعلم عملو مصايب قد اية طبعا 

وديمة بتنزل

ديمة / فيين بابا بابا فيين عاااااااااا 

اسامة / ديمة
 
و بتبص لاسامة وبتبتسم بس بترجع تعيط تانى بسرعة 

عبد العزيز / فاطمة تعالى خدى ديمة على اوضتها لحد ما الاستاذ الكبير يرجع 

اسامة / هى ديمة ملها بتعمل كدة لية 

وسعاد بتحكى لاسامة على الى حصل وفاطمة بتطلع بديمة  وبعد شوية اسامة بيطلع لديمة 
 
اسامة / روحى انتى يافاطمة

وفاطمة بتخرج وديمة بترجع لطبيعتها وبتروح على اسامة
 
ديمة/ حمدالله على السلامة يا صديقى عامل اية والله كنت هموت من القلق  عليك 

اسامة / انتى 

ديمة / تعالة وهشرحلك على كل حاجة مفيش غيرك هيساعدنى

و بتحكى لاسامة على الى عوزة تعملو مع فهد

اسامة / بس فهد لو عرف الى بتعملية دة  فهد بيحبك ياديمة 

وديمة بتبص لاسامة

ديمة / وانا شفت الحب دة فى عيونو بس فى حاجة منعة الحب دة يوصل لكل جسمو 

واسامة بيسرح وديمة بتبص لاسامة
 
ديمة / اسامة فى حاجة انت تعرفها ومخبى عنى 

اسامة / بصى  انا هساعدك زى مساعدتينى بسمة حكتلى على كل حاجة 

ديمة / انت شفتها 

وفاطمة بتدخل ومعاها  عصير لديمة 

اسامة / يلا ياقطة اشربى دة يلا يلا 

وفاطمة بتضحك وبتخرج وديمة واسامة  بيبصو لبعد وبيضحكو هم الاتنين

وردة. ✍️

ليست هناك تعليقات