إبحث عن موضوع

قصة كرسي الجن الجزء الثامن

#كرسى_الجن
الجزء_الثامن
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق
سارة كانت نايمة على السرير
وحطة الهاند فرى فى ودنها
وبتسمع البوم اصالة الجديد ....
ومغمضة عنيها ومستجمة مع نفسها ...  وبتتخيل
تفاصيل تنفع مع كل اغنية
كانها بنتخيل فديو كليب لكل اغنية ...
ومرة وحدة حست بالسرير بيترج بيها
وبيتهز جااااااااااااامد
فتحت عنيها بس من كتر قوة اهتزاز السرير ... مقدرتش تملك نفسها وتقوم .... ومرة وحدة ظهر قدامها  ..
واحد واقف  على اول السرير وباصصلها وبيضحك ...
وهو الى بيهزر السرير جامد وبيشيلة ويهبدة
ويرجع يهزة جامد
كانت سارة مرعوبة وحست ان دقات قلبها بدات تقل
وبدات تحس بهبوط
وبدات تحس انها بتتسحب من الواقع وبتدخل فى تفاصيل وترجع تقتح عنيها تطلع منها
لكن حاجة اقوى منها بتسحبها جوة التفاصيل دى تانى
لحد ما فقدت القدرة على المقاومة .... ولقت نفسها بمكان زى كهف
والشخص الى كان واقف على سريها وبيهزة مديها ضهرة و ماسك كلب اسود كبير
والكلب عمال يهوهو وعاوز يهجم على سارة
وهى واقفة وخايفة ومش لاقية مكان تخرج منة
ومرة وحدة الراجل دة ساب الكلب
الكلب جرى هجم على سارة
وفضل ياكل فى جسمها وحست بالالم كانة حقيقى
عاشت الوجع كانة حقيقة .. مش مجرد حلم...
فضلت تصرخ بالحلم والراجل يلف حواليها ويضحك بصوت عالى بشكل مخيف
والكلب عمال ياكل فى جسمها ويفصل عضمها عن جسمها
لحد ما اغمى عليها ....
ومرة وحدة دخلت مامتها ونورت النور لقت سارة عمارة تصرخ وتعيط وهى نايمة
وتترجع جامد وترفص
جريت عليها
وفضلت ترجها...
مامت سارة :- اصحى اصحى فى اى
يا سارة اسحة فوقى
بسم الله الرحمن الرحيم     فوقى يا سارة فى اى
مجرد مامت سارة مذكرت اسم الله
بدات سارة تهدى والحلم يخلص وتستوعب انها بدات تفوق ...
وانها كانت بتحلم
ماما سارة :- سارة فوقى فى اى مالك
سارة :- ماما ماما الحقينى
جسمى بيوجعنى
الكلب ..
وسكتت سارة
وبعد شوية
كملت ....
اى دة انا كنت بحلم
معقول !
بس رجلى فين رجلى
الكلب عضها و قطعها من جسمى
رجلى موجودة ...  الحمد لله
وحضنت مامتها جامد
وبدات تحكيلها الحلم
وتحلفلها ان اولة مكنش حلم
وان كان فى راجل واقف ع اول السرير وعمال ....
قاطعتها مامتها
وبصوت عالى وزعيق
مامت سارة :- بطلى تخريف
وقامت من جمبعا ع السرير
وقالتلها مهو انتى لو بتصلى وتبطلى تسمع زفت اغانى وترمى صور المغنين الى معلقاها على حيطان اوضتك دى
وتقرى قران وتشغلى قران ف اوضتك
مش هتحلمى بالحاجات الوحشة دى
سارة :- بس يا ماما والله مكنش حلم
حاجة شدتنى جوة الحلم غصب عنى بس بالاول والله ما كان حلم صدقينى
مامت سارة :- استغفر الله العظيم ... انا ماشية
بلاش هبل
وسابتها وطلعت ...

فى السنتر ..فى درس الفيزياء
كريم :- هراجع درس قديم الاول
وبعد كدة هبدا بدرس جديد
هدير :- تمام يا مستر
بس انا كدة مش معطلة حضرتك
كريم :- اكيد لا
بصى  يا ستى
وبدا كريم يشرح الدرس لهدير
والوقت جرى والساعة دخلت ع 10 من غير ما يحسوا
هدير :- يا خبر الساعة 10
الوقت اتاخر اوووى
لازم اروح
كريم :- معقول بقت 10 بسرعة كدة
انا محستش بالوقت
هدير:- انا حسيت .. الفيزيا رخمة بجد
كان مالى ومال العلمى انا
كريم :- حسيتى بملل يعنى
تمام
ودور وشة وبدا يلم حاجاتة
هدير :- لا مقصدش
فهمتنى غلط
اقصد ملل م الفزيا صعبة اوى يا مستر
انا متاكدة انى هسقط
كريم :- تبقى عيبة ف ف حقى لما تكونى بتاخدى مع كريم الانصارى وتقولى كدة
ان شاء الله هخليكى تقفلى الفيزيا
هدير :- اقفل اى
دحنت بقالنا 3 سعات ولسة مخلصناش الدرس القديم
ومخدتش الجزء الجديد الى فاتنى الصبح
كريم :- معلش هنكثف حصص وهنلم كل المنهج
وع فكرة انا مش بحسبلك اى حاجة اضافية
شهرك ماشى عادى زى باقى المجموعة
هدير :- لا طبعا ماينفعش
انا كنت هسال حضرتك لسة
كدة الحساب هيبقى اى
كريم :- الحساب زى ما كان مالكيش دعوة انتى بالاضافى
دة تحدى لنفسى انى فعلا اقدر اخليكى تتفوقى بالفيزيا
هدير :- لا يا مستر
قاطعها كريم وقالها خلاص بطلى دوشة بقى
صحيح
انتى مابتروحيش المدرسة صح
هدير :- بروح مرة كل فين وفين عشان فى عدد ايام غياب لو خدتها ورا بعض ممكن يجيلى فصل
فبوقع فترة
واروح يوم
كريم :- رايحة بكرة ؟
هدير :- لا
كريم :- طيب بصى السنتر
هنا بيفتح الساعه 1 الضهر
بصى تعالى 11 الصبح
اشتغل معامى لحد 1 وبعدين تروحى
هدير :- تمام كويس جدا
انت كمان عندى درس انجليزى هنا بالسنتر مع مستر سالم الساعه 1ونص
كريم :- تمام
بصى الجزء دة حاولى تسهر علية وماتناميش لحد مايخلص
الصبح هنراجعة ونبدا بالجديد
وعموما انا بسهر
لو ف حاجة ابعتيلى ع الواتس
يلا ع اوصلك
هدير :- لا شكرا جداااا يا مستر انا هروح
كريم :- الساعة دلوقتى داخلة ع 10 ونص الوقت اتاخر جدا يلا اوصلك
هدير :- والله شكرا لحضرتك انا هروح لوحدى هطلب اوبر ناو وهروح
كريم :- يلا بقى بلاش صداع
وراح شدها من اديها  ومشى وطلعوا  من السنتر
ونزلوا وركبوا عربية كريم ....
.....................
كانت هويام نازلة لجدتها قابلت عبدلله ع السلم
عبدلله :- رايحة فين
هويام:- نازلة لتيتا
عبدللة :- لية
هويام :- وسع بقى وبطل رخامة
عبدلله:- كويس انى شوفتك شوفى جايبلك اى
وكان معاكى كيسة فيها بوكس صغير
هويام :- اى دة !
عبدلله :- افتحى وشوفى
هويام:- خدت البوكس وفتحت
معقول !
انت بتهزر صح
تحفة جداااااا
جابلها سلسلة فضة نازل منها دلاية على شكل كرة ارضية ...
عبدلله :- اى خدمة
هويام :- فظيع انت بجد انا مبسوطة جدا
بس انت عرفت منين !
عبدلله :- من صففحتك ع الفيس
هويام:- بس انت مش عندى ع الفيس ؟
عبدلله:- بعتلك اضافة
بس عادى بدخل ع صفحتك وادعبس كل شوية
لقيتك منزلة امبارح بوست
لصورة السلسلة  وكاتب عليها نفسك حد يجيبهالك ويقولك انتى عالمى ....
اتفضلى يا ستى
هويام ....انتى عالمى
بلمت هويام شوية
وبتستوعب الى بيحصل
وبعدين ردت
هويام: -    عبدلله شكرا بجد
شكرا انك مهتم
عبدلله:- انا مهتم من زمان ع فكرة
بس كنت مستنى الظروف تسمح
وابقى اد اى كلمة اقولهالك
هويام اتكسفت جدا وبصت ف الارض وبدات تعرق
عبدلله قرب منها شوية ومسك اديها
عبدلله:- انا بحبك
معتز:- اى المسخرة وقلة الادب دى
عبدلله :- بقولك اى بطل قرف
انت هنا من امتى اصلا
وبتتسنط علينا
معتز :-
اى بقى الى جايبهولك دى
ورينى
وراح شد من اديها العلبة
وفتحها لقى سلسلة
وكارت مكتوب علية
هويام انتى عالمى
معتز:- مسخرة وقلة ادب
بتصيع على بنت عمك يا حيوان
مفكرها وحدة من الشارع
وراح رمى السلسة والعلبة من المنور
معتز:- هويام اتفضلى اطلعى لو سمحتى
بلاش مسخرة  وشغل مراهقين
عبدلله :- انا مش بلعب بيها
انا بحبها
وهتقدملها
معتز :- كبرت امتى بقى ع اعرف
انت لسة عيل مكملتش 25سنة
جواز اى
قول الكلام دة لحد غيرى
اياك اشوفك بتحوم حوالين بنت من بنات العيلة تانى
عبدلله :- بطل زفت وعقد بقى
فكك منا
انا بحبها وهتجوزها
معتز:- هتشوف
وسابة ونزل
........
اتصلت هويام ع معتز
هويام :- الو
ممكن اعرف انت مالك ومالى
انا تعبت من طريقتك واسلوبك
كل يوم تضابقنى وتحرجنى بكلامك
معتز:- عاوزة اى دلوقت
هويام :- عاوزة اعرف اى مشكلتك معايا
معتز:- مافيش مشاكل
بس مبحبش الحال  المايل
هويام:- بس انا حالى مش مايل
ومش بعمل حاجة غلط
انت مالك بيا
بطل تتعامل معايا
عوزاك بعد كدة تعدى من جمبى ولا كانك شايفنى
مش عوزاك تتكلم معايا تانى ابدااااا
انت فاهم ابدااااا
وبدا صوتها يتغير ... وبدات تعيط
معتز :- هسالك سؤال ...
وهقفل:- بتحبى عبدلله
هويام:- وانت مالك اصلااااا
ملكش دعوة بيا
انت فاهم
احب الى احبة واكره الى اكرهوا
وع فكرة
انا بكرهك ....
وقفلت السكة بوشة
وفضلت تعيط وانهارت بالعياط...
...........
سارة :- ياخبر اسود ..مجبتش كراسة رسم بيانى
هتبهدل بكرة
ماما معلش هنزل بسرعة المكتبة اجيب كراسة رسم بيانى
مامت سارة :- الوقت اتاخر الساعة داخلة ع 11
سارة:-  معلش لازم يا ماما ...ضروووووورى
المس هتزعقلى بكرة
مامت سارة :- بسرعة طيب هفضل بصالك م البلكونة
.............
كريم :- دة شارعكم
فين العمارة بقى
هدير :- الى اخر الشارع دى
كريم :- تمام
بقولك اى صحيح
هو انتى فى حاجة بينك انتى وهيثم
هدير :- حاجة اى
كريم :- مرتبطين ..  بتحببوا بعض
اتكسفت هدير من سؤاله
رجع كرر السؤال تانى
ييا هدير ... فى حاجة بينك انتى وهيثم
هدير :- من نحيتى لا
بس هو اة
وا لصراحة   .....
وسكتت
كريم :- الصراحة اى !
ردى الصراحة اى
هدير :- الصراحة انا مبحبوش ...بس هو مهتم بيا وديما جمبى
بس مش راضى نكون صحاب
وانا مش عاوزة اخسرة ... فموافقة نكون مرتبطين
كريم :- بس دة ماينفعش ...
دى علاقة متعبة
لا انتى لاقية الى عوزاة ولا اكيد هتديلة الى هو محتاجة ....
اى دة بصى كدة فى بنت هناك فى كلب بيضايقها
هدير :- يا خبر .....دى سارة بنت عمى
هجم الكلب على سارة وبدا يعضها وياكل رجيلها ...
وسارة تصرخ
ومامتها تصوت م البلكونة
نزلت هدير وكريم جرى ع سارة .....

فى شغل عبدلله  ....
عبدلله بيشتغل فى قسم it بالمستشفى
واليوم هو شيفت سهر ...
كان قاعدة مع دكتور صاحبة بيحكوا فكان بيحكيلة عن هويام وانة بيحبها
وتصرفات عبدلله المريبة المقرفة
دخل عليهم حد من الامن
الامن:- استاذ عبدلله من فضلك هات الكاميرا الموجودة بأسانسير 1200  والممر الى قصادة فى الدور الرابع
عبدلله :- هات اذن من مدير القسم وانا افتحهملك
وكمان هو ف حاجة ولا اى
الامن :- انا جبت الاذن اهو معايا
عبدلله :- تماما فى اى بقى
الامن :- الكهربة قطعت ع الاسانسير
وكان فى دكتورة لسة ركباة والاسانسير واقف متعلق
فمش عارفين الدكتورة خرجت ولا لسة محبوسة جوة
عبدلله :- امتى حصل كدة !
الامن:- من دقايق ..يمكن 10
عبدلله :- تمام
استنى
وفتح عبدلله الكاميرات
عبدلله :- الاسانسير فاضى اهو
استنى نرجع 10 د ونشوفها خرجت امتى
بص اهو الاسانسير وقف بيها
وهى بتحط روج هههههههههههههه
هى ماتعرفش ان ف كاميرا ولا لا
احية ع الفضايح
عبدلله .... اى دة بص بص
دى خرجت م الباب وهو مقفول ....
والاسانسير لسة متعلق فعلا
ازاى
ازاى
رجع كدة تانى
معقول .....
ازاااااى دى خرجت من الحديد... والباب مقفول  والاسانسير فعلا متعلق من ربع ساعة ....
بسم بالله رالرحمن الرحيم ...اى دة
حدث بالفعل..
يتبع

تاليف:- هويام  شعيب

ليست هناك تعليقات