إبحث عن موضوع

رواية صراع بين الحب و الثأر الحلقة 41



💘   الحلقة ٤١  💘             
 

.
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

.             
محمود / معرفناش انت اسمك اية

عمار / اسمى عمار

فاطمة / عاشت الاسامى يا ابنى انت بتشتغل قريب من هنا

عمار / انا لا انا بشتغل مغنى انا بغنى

اياد / اهلا بيك احنا هنسيبك هنا ترتاح ولو احتجت حاجة نادى عليا بس

والكل خرج و عمار اتصل بعادل الى كان هيتجنن عليه

عمار /الو عمار

عمار /عادل انت فين

عمار /انا فى العربية قدم الفيلا انت كويس انت لو متصلتش بيا انا كنت هجيلك

عمار / انا كويس متقلقش

عمار / انت مجنون قولى انت فيك اية صوتك مش مطمنى
 
عمار / رجلى اتكسرت ااااة حاسس بالم جامد

عادل / طب اجيلك عمار انا خايف

عمار/ الالم دة من قلبى انا مشفتهش لحد دلوقتى متقلقش عليا انا كويس ولو فى اى حاجة هكلمك

عمار قفل التلفون مع عادل وفضل سهران طول الليل

.
      **********************************

.             

قمر سهرانة فى اوضتها ومش مطمنة وبتحس بدوخة وبتشوف صور متقطعة ليها هىو عمار واصوات غريبة
 وبتتالم اوى

.
      **********************************

.             

 الصباح

 اياد عند عمار و فاطمة بتجيب فطار لعمار

عمار / انا هتعبكو معايا كدة

فاطمة / ولا تعب ولا حاجة يا ابنى

وريم بتدخل

اياد / تعالى يا حببتى اعرفك دة عمو عمار

ريم / انت عندك واوا

عمار بيضحك

ريم / فين مامى

عمار بيسمع كلمت ريم وبيتجنن

اياد / مامى فى الاوضة روحى صحيها وقوللها تيجى بسرعة

ريم / مامى مامى مامى

اياد بيبص لعمار اوى

اياد / انت كويس

عمار / انا اة بس شوية دوخة بس

اياد /متقلقش دى بس من الخبطة

عمار بيحس بخطوات قمر بتقرب من الاوضة و بتدخل

قمر / صباح الخير

عمار بيرفع عيونو عليها وبيشفها ودموعو نزلت

اياد / اتاخرتى فى النوم اوى النهاردة

قمر/ كنت تعبانة شوية

قمر بتبص لعمار وعنيهم جت فى عيون بعض وكان العالم كلو وقف فى اللحظة دى

اياد / اعرفك

ريم / يلا عوزة العب يلا يا مامى يلا

قمر مش عرفة تتحرك خالص

اياد / ريم خلى مامى ترتاح شوية هى تعبانة يلا

اياد / قمر انتى كويسة

عمار سمع اياد وهو بيقول اسمها

عمار / قمر

قمر بتدوخ وبتقع و اياد اخدها بسرعة على الكرسى و عمار عامل زى المجنون ومش عارف يتحرك و اياد بيشلها وبيخدها برة الاوضة

.

      **********************************

.
           

  الصعيد

احمد / نادية اسامة عاوز يحدد ميعاد الفرح

نادية / لا لا مفيش اى حاجة الا لما ترجعلى بنتى الاول ازاى افرح وقلبى بعيد

نادية بتتعيط

احمد / انا قلبت عليها البلد ومفيش اى حد يعرف هى فين

نادية / خلاص سبنى انا ادور على بنتى

نادية طلعت وسابتو وهى بتعيط

.
       **********************************

.
           

حسن بيصحى من النوم وبتكون مي لسة نايمة وبيتفرج عليها وهى نايمة و مي بتفتح عنيها

مي / صباح الخير

حسن / صباح النوور

والتلفون بتاع مي بيرن و مي بتشوفو وبيكون امجد

مي / دة حد مش مهم

حسن / انا اتاخرت لازم اروح على شغلى

مي / لا مش هتسبنى لوحدى

التلفون بيرن تانى و حسن بياخد التلفون منها وبيشوف اسم امجد

مي / حسن بليييز اهدى

وحسن بيتعصب

مي /مش عوزة مشاكل

حسن / انا هعرفو ازاى يتصل بيكى

مي / حسن استنى انت رايح فين

حسن بيروح يفتح الدولاب وبيطلع مسدس منو و مي بتتخض

مي / اية دة انت هتعمل اية

حسن / انا هخلص علية

مي بتجرى بتروح تقف قدم الباب

مي / لو عاوز تخرج اقتلنى انا الاول انا تعبت عوزة اعيش حياتى مرتاحة بقي كفاية دم كفاية كفاية

حسن بيبص لمي وهى بتعيط وبيروح عليها وبيحضنها اوى

مي / انت كدة بتخوفنى ارجوك حسن متعملش حاجة تبعدنا عن بعض

حسن بيبص للموبيل وبيكون بيرن تانى وبيروح ياخد الموبيل وبيحدفو من الشباك

.
      **********************************

.             

 القاهرة

فاتن / انت هتفضل كدة

فؤاد / انا مش هتدخل فى حياة الاولاد تانى وانتى كمان متدخليش

فاتن /طب نعرف هم فين

فؤاد / الى اعرفو ان عمار مش هيرجع من غير مراتو

.
      **********************************

.             

 اسكندرية

قمر فى اوضتها ومعاها اياد و فاطمة

فاطمة / اياد دى مش اول مرة قمر تتعب كدة

اياد بيبص لقمر اوى وبيروح يجيب ابرة وبياخد عينة دم من قمر

فاطمة / فى اية

اياد / انا لازم اروح المستشفى دلوقتى اعمل تحليل دم ومش هتاخر

اياد خرج و فاطمة نزلت تحت وسابت قمر فوق نايمة

.
      **********************************

.             

فاطمة بتروح لعمار الاوضة و عمار كان بيحاول يقف

فاطمة / انت بتعمل اية يا ابنى

عمارقمر / انا كنت بس عاوز اطمن على

فاطمة / على قمر انت باين عليك محترم هى كويسة يا ابنى متقلقش

ريم / عوزة اروح عند رودى

فاطمة / استنى بابى لما يرجع

ريم / لالا عااااا عوزة العب عااااا

فاطمة / معلش يا ابنى هروح اودى ريم عند بنت الجيران بيلعبو مع بعض ومش هتاخر

ريم / هيييية هييييية هييية

فاطمة خرجت

.
      **********************************

.             

عمار القلق هيموتو عل قمر وبيقف وبيسند على الحيطة لحد ما يخرج ودموعو بتنزل

عمار /قمر

وبيوصل للسلم وجسمو كلو بيالمو اوى وبيطلع وبيفتح كل اوضة قدمه  ومش عارف يوصل لاوضة  قمر وبيقف ياخد نفسو وبيحس باحساس غريب وكان حاجة بتوجهو لاوضة

 وبيروح الاوضة الى قلبو قالو عليها وبيدخل وبيشوف قمر نايمة على السرير وبيروح عليها وبيقاعد على ركبو على الارض وبيمسك اديها وبيبسها

عمار /قمر

قمر بتفتح عنيها وبتتفزع وبتخاف

قمر /انت انت اية الى جابك هنا انت

عمار. /قمر

قمر بتبص لعيونو الى مليانة دموع وبتفتكر انها شافت نفس الوش دة قبل كدة

قمر / انت مين

عمار / انا نصك التانى

عمار بيقرب من قمر و قمر بتخاف وبتبعد بسرعة و عمار بيقع على الارض وبيتالم اوى و قمر بتردد بتروح علية وبتساعدو

.
      **********************************

.
فى الليل اياد وولدتو وريم بيتعشو

اياد / ماما قمر اكلت

فاطمة / لا بتقولى مليش نفس حتى عمار هو كمان مكلش اى حاجة

اياد / انا هطلع لقمر اطمن عليها

فاطمة / طب كمل اكلك انت

.
      **********************************

.             

اياد بيطلع لقمر و قمر قاعدة على السرير وبتفكر والتفكير هيقتلها

اياد / ممكن ادخل

قمر مبتردش علية  و اياد بيدخل وبيروح يقاعد جمبها وبيمسك اديها و قمر بتتخض

اياد / فى اية مالك

قمر / لا مفيش بس كنت سرحانة

اياد / انتى مش طبيعية بقالك يومين

قمر / انا لا بس حاسة ان جسمى بيوجعنى شوية شكلى اخدت برد

اياد / انا اخدت عينة دم منك وحللتها والعينة طلعت كويسة مفهاش حاجة

قمر بتروح عند الشباك وبتقف

اياد / اية رايك نخرج نغير جو انا وانتى انا عزمك على العشاء برة ومش عاوز اى رفض يلا غيرى هدومك بسرعة

اياد خرج و قمر سرحانة اوى

.
      **********************************

.             

اياد راح عند عمار الاوضة

عمار / اهلا

اياد / الحجة قالتلى انك ماكلتش حاجة من الصبح انت لازم تتغذى كويس علشان ترجعلك صحتك

عمار / انا حاسس انى بتحسن بسرعة

اياد / انا هبعتلك العشاء دلوقتى ولازم تاكل كويس ولما ارجع نسهر مع بعض

عمار / متتعبش نفسك انا كويس

اياد / انا لازم اخرج اصلى عازم قمر على العشاء برة ولما ارجع نتكلم

اياد خرج من اوضة عمار و عمار متعصب اوى و قمر بتنزل
 و اياد مستني تحت وبيخرجو و عمار بيروح على الشباك وبيشوف قمر و اياد ريحين على العربية والغيرة بتاكل قلبو ومش قادر يعمل  اى حاجة

مراتو وحببتو وروحو وكل حاجة عندو فى الدنيا مسكة فى ايد حد تانى وهو واقف وميقدرش يتكلم وبيمشو وبيخرجو من الفيلا و عمار بيتعصب اوى وبيضرب الكرسى بايدو وبيرجع يقاعد على السرير ودموعو بتنزل

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات