إبحث عن موضوع

رواية صراع بين الحب و الثأر الحلقة 40

💘   الحلقة    ٤٠  💘

.
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

.

عادل / عمار اهدى مينفعش كدة

الممرضة / احنا بيدخل ويخرج مرضى كتير مستحيل هعرفهم

والممرضة كانت هتمشي  وبتبص لعمار

الممرضة /  الى ركبو العربية البيضة الكبيرة

عمار / اة اة هما

الممرضة / دة الدكتور اياد مدير وصاحب المستشفى

والممرضة مشيت و عمار اترسمت بسمة على وشه وبدا الاحساس بالسعادة يدخل على قلبو

عادل / عمار انا مش عوزك تتامل كتير ممكن تكون مش هى

عمار بيبص لعادل وبيبتسم

عمار /انت لازم تكون مبسوط دلوقتى مرات اخوك بخير خليك هنا

عمار دخل على المستشفى وبعد دقايق خرج ومعاة ورقة.

عمار / فين العربية

عادل / عمار بس فهمنى انت هتعمل اية

عمار /هروح لقمر وهخليها تسمحنى راكنت العربية فين يلا

عمار و عادل بيروحو على العنوان الى مكتوب فى الورقة
 و بيستني  فى العربية

عادل /عمار

عمار مبيردش

عادل / طب مسالتش نفسك هى بتعمل اية مع الدكتور دة دى لو كانت قمر

عمار / انا متاكد ان قمر فى المكان دة انا شامم ريحتها

عادل / لو قمر هتعيش مع الدكتور دة لية عمار بلاش نعمل مشاكل

عمار / شششششششش

عمار بيحس بنفس قمر بيقرب

عمار / قمر هنا

وفجاة عربية بتدخل الفيلا و عمار بيجرى على الفيلا و عادل وره و قمر بتنزل من العربية ومعاها ريم و اياد وباين عليهم مبسوطين

عادل / دى قمر فعلا

عمار دموعو بتنزل ولسة هينادى عليها وبيشوف اياد بيمسك ايد قمر وبيبسها وبيحط ايدو على كتفها وبيدخلو الفيلا
 و عمار بيقف مكانو لما بيسمع ريم

ريم / ماما ماما بابا هييية

عادل / عمار انا مش فاهم حاجة

عمار بيرجع وبيروح للعربية ومش حاسس بنفسو ومش. قادر
 يفكر

.
      **********************************

.             

 الصعيد

حسن كان فى الحمام بياخد شور و مي بتعمل نفسها نايمة
 و حسن بيروح عليها وبيمسك شعرها بحنية وبيسبها ويخرج و مي بتصحى ومديقة جدا

.

      **********************************

.             

عمار و عادل قاعدين فى العربية قدم الفيلا

عادل / هنفضل كدة لامتى

عمار/ انا مش همشى من هنا غير و قمر معايا

عادل / ممكن تكون مش هى

عمار / انت فاكرنى مجنون دى قمر مراتى وروحى دي نصي التانى الى بعد عنى وانا لازم ارجعو تانى لحياتى

عادل / هتعمل اية

عمار بيفكر

عمار / انا لازم اعمل حاجة توصلنى هناك

عمار بيبص للفيلا

.
      **********************************

.             

فى الفيلا

اياد / ها تحبى نعمل الفرح فين

قمر / فرح مش بدرى شوية

اياد /انا مش عاوز اى دقيقة تمر وانتى مش معايا

قمر بتتكسف

فاطمة / انت لسة هنا مش قولت ان وراك عملية

اياد بيبص للساعة

اياد / فعلا انا اتاخرت انا لازم امشى وممكن اتاخر

.
      **********************************

             
.
عمار برة التفكير بيقتلو

عمار / عادل اعمل نفسك متعرفنيش

عادل / اية مش فاهم

عمار /دلوقتى هتفهم

عمار عيونو على الفيلا وبيشوف عربية اياد خرجة

عمار / انت متعرفنيش ماشى خليك فاكر

عادل / انت رايح فين

عمار / هتعرف دلوقتى انا رايح فين

وفجاة وعربية اياد خرجة من الفيلا و عمار بيرمى نفسو قدم العربية و اياد بيخبطو و عادل بيتصدم وبيجرى علية بسرعة

اياد / انت كويس

عمار دايخ اوى وبيبص لعادل

عادل / انت مجنون مجنوون

اياد / والله العظيم مشفتهوش فجاة طلع قدمي شيلو معايا

عادل و اياد بيشيلو عمار وبيدخلوة على العربية

اياد / انت معاة

عادل افتكر كلام عمار

عادل / لا معرفهوش

اياد بياخد عمار على الفيلا و عادل بيرجع على العربية وهيتجنن على عمار وبيتعصب وبيضرب العربية برجلو

.
      **********************************

.             

اياد بيروح على الفيلا وبينادى على الجنينى يشيل عمار معاة وبيدخلو على الفيلا

فاطمة/ ميين دة فى اية يا ابنى

اياد / واحد خبطتو بالعربية

فاطمة/ استر يارب ياارب

اياد بياخد عمار على اوضة فاضية وبينيموة على السرير

فاطمة / هو كويس

اياد / مش عارف اتصليلى بمحمود فى المستشفى بسرعة ياماما وخلية يجيب الشنطة بتعتو ويجى بسرعة حالا يلا

اياد بيكشف علية و عمار مغما علية ومش حاسس باى حاجة

.
      **********************************

.             

قمر فى اوضتها وحاسة بضربات قلبها سريعة وبتقلق وبتخرج من الاوضة وبتنزل

قمر / ماما فى اية

سعاد / اياد خبط شاب بالعربية وجابو هنا

قمر / اياد كويس

فاطمة / اة كويس يابنتى بس الشاب مش عرفة ادعيلو

قمر وقفة ومش عرفة تعمل اية

.

      **********************************

.
           

 بعد شوية محمود بيوصل وبيدخل لاياد وبيشوف عمار

محمود / رجلو مكسورة وفى شرخ فى دراعو مش لازم يتحرك

اياد / انا مش عارف دة طلع منين بس

محمود / اهدى انت بس ادعى يكون شاب كويس وميبلغش

اياد ومحمود بعتو جابو ادوتهم وجبسولو رجلو ودراعو
وسهرنين جمبو طول الليل ومستنينو  يفوق

.
      **********************************

.

             

 الصعيد

 حسن بيرجع متاخر

حسن / مساء الخير

مي / اهلا

حسن / مالك شكلك مدايق انتى كويسة

مي / اة مفيش حاجة

حسن بيبصلها اوى وبيروح يغير هدومه وبيروح يقاعد على الكنبة

مي / انا وحشة اوى كدة

حسن / لية بتقولى كدة

مي / رد عليا انا وحشة

حسن / تق وبيبتسم

مي / بعض وانا نايمة مثلا

حسن / ممكن تهدى وبلاش عصبية وتقولى فى اية

مي دموعها بتنزل و حسن بيجرى عليها وبيمسحلها دموعها

مي / انت لية بتحاول تبعد عنى لية كل ما بتقرب بتبعد تانى

حسن / انا بس حبيت اديكى فرصة تفكرى مش عاوز اكون غصبك على اى حاجة

مي بتمسك ايدو

مي / انا عوزاك تكون جمبى على طول انت لما بتكون جمبى بكون مطمنة

حسن بيحضنها اوى

حسن / انا هفضل جمبك على طول ومش هسيبك ابدا

حسن بيخدها على السرير وبينامو جمب بعض و مي بتنام على صدرو

مي / كفاية انك تكون جمبى

حسن / متخفيش انا مبشخرش

مي / انت ناسى اننا بنام فى اوضة واحدة

حسن بيضمها على صدرو وبيضحكو

.
         **********************************

         
.

 الاسكندرية

عمار بيهلوس

عمار / ق م.  ر. اا انتي ى روحت ى وسبت ينى لية تعا لى

اياد / اية بيقول اية

محمود / مش فاهم خلية يرتاح تعالة نشرب فنجان قهوة

محمود و اياد خرجو من الاوضة الى فيها عمار

فاطمة / ها يا ابنى طمنى

اياد / عندو كسر فى رجلو وشرخ فى دراعو وشوية كدمات

فاطمة / قول يارب بس

محمود / الخوف انو يبلغ  ومنقدرش نمنعو

اياد / انا مش عارف طلعلى منين دة فجاة لقيتو قدمي

قمر / بس احنا لازم نبلغ

محمود / لو بلغنا  هيخدو اياد وهو ملوش زمب هو الى طلع قدمه فجاة

قمر / زمان اهلو قلقنين علية

اياد / استنو لما يفوق بس وبعدين نقرر

فاطمة / هروح اعملكو قهوة

قمر / مش عرفة حاسة ان قلبى مش مطمن

اياد راح لقمر ومسك اديها

اياد / متخفيش يا حببتى كل حاجة هتكون بخير

محمود / حببتك

اياد / انا طلبت ايد قمر وهى وفقت

محمود / الف مبروووك يبقي تعملو الفرح فى السجن بقي

اياد / ياساتر عليك

.
      **********************************

.             

عمار فى الاوضة بدا يفوق وبيتوجع اوى وبيحاول ييقف ومش قادر وبيتالم جامد و اياد ومحمود و قمر برة بيسمعو

اياد / شكلو فاق

اياد و عمار دخلو بسرعة و قمر وقفة مكنها لما سمعت صوت  عمار

اياد / اهدى انت مش لازم تتحرك

عمار / انا فين

محمود /الدكتور اياد هو الى خبطك بالعربية وانت عندو فى الفيلا

اياد / انا اسف مش عارف انت طلعت ازاى قدمي

محمود / انت مش لازم تتحرك خالص عندك كسر فى رجلك وشرخ بسيط فى دراعك وكدمات من الخبطة بس متقلقش هتكون كويس

ودة كلو عمار عيونو على الباب ومش بيتكلم ومحمود و اياد بيبصو لعمار ومستغربين انو مبيتكلمش

اياد / لو حابب تبلغ  مفيش حد هيمنعك بس الى حصل
 دة والله غصب عنى وانا مستعد اتكفل بكل مصريفك ولو احتجت اى حاجة انا مستعد

عمار / لا انا الى كنت غلطان كنت ماشى سرحان

محمود /متقلقش هتكون كويس

عمار / عاوز اشرب

وبتدخل فاطمة ومعاها كوبية لبن كبير

فاطمة / انا عرفت انك فوقت فقولت اطمن عليك لازم تشرب كوبية اللبن دة علشان عضمك يرجع احسن من الاول

عمار / شكرا بس انا مبحبش اللبن

فاطمة /لازم تشربو علشان تتحسن وزمان اهلك قلقنين عليك

اياد / انا ممكن اخد نمرت اهلك واكلمهم واحكلهم على الى حصل

عمار / لا انا اهلى فى القاهرة وهيقلقو اوى لو عرفو

سعاد / طب ليك اى حد هنا

عمار / انا لا مليش

فاطمة بتبص لاياد وبيخرجو برة
             

فاطمة /احنا لازم نخلية هنا لازم نهتم بية ونساعدو مدام ملوش اهل

اياد/ عندك حق يا ماما

.

      **********************************

.

ودخلو تانى


اياد / لو سمحت ممكن توافق انك تفضل هنا معانا

محمود / دة اكيد لان مش لازم تتحرك ولازم حد يساعدك

عمار / بس انا مش عاوز ادايق حد

اياد / لا ابدا احنا نتشرف بحضرتك

 عمار عيونو على الباب

عمار /موافق

محمود / نسيبك ترتاح شوية الصبح قرب يطلع

عمار / لو سمحت تليفونى

اياد / اة اتفضل احنا ملقناش اى حاجة فى جيبك غير التلفون

عمار  اخد التلفون من اياد

محمود / معرفناش انت اسمك اية

عمار / اسمى عمار

فاطمة / عاشت الاسامى يا ابنى انت بتشتغل قريب من هنا

عمار / انا لا انا بشتغل مغنى انا بغنى

اياد / اهلا بيك احنا هنسيبك هنا ترتاح ولو احتجت حاجة نادى عليا بس

والكل خرج

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات