إبحث عن موضوع

رواية صراع بين الحب و الثأر الحلقة 37

💘  الحلقة   37   💘

.
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

.
  اسيل / عمار انت باين عليك تعبان روح على اوضتك يلا تعالة

عمار بيبص حولية

عمار / هى فين اوضتي

واسيل بتسند عمار وبتطلعو على الاوضة

عمار / كنتى فين وحشتينى اوى انا كنت مستنيكى

عمار بيقرب من اسيل اوى وبيبسها من شفايفها وبيحضنها

عمار /انا بحبك

اسيل / وانا كمان بحبك اوى يا عمار

عمار / بحبك يا قمر

واسيل وهى فى حضنو وكان عمار غرز سكينة فى قلبها
واسيل بتبعدو عنها بسرعة و عمار بيقع على السرير وبيهلوس

عمار / قمر قمر روحتى فين قمر

 واسيل خرجت بسرعة وراحت على اوضتها وبتعيط

.
      **********************************

.
           

 الصعيد

مي بتصحى بتشوف حسن واقف قدم الشباك

مي / حسن

حسن بيبصلها

حسن / انتى كويسة

مي / انا تعبتك معايا اوى

حسن / المهم انك بخير

حسن بيحس ان اسلوبو فيه حنية اوى وخاف

حسن / انا خارج لو احتجتى حاجة نادى على ماما

حسن خرج بسرعة وسبها وموبيل مي بيرن وبتشوف نمرة امجد ومي خافت اوى وراحت على الشباك

مي / الو انت عاوز اية متتصلش بيا تانى انت فاهم

ماجد / مي استنى

مي / عاوز اية تانى

ماجد / مي انا لسة بحبك ومش قادر استغنا عنك انا كنت غلطان سمحينى

مي /خلاص انت جاى تقول الكلام دة دلوقتى

مي بتعيط و حسن رايح على العربية وبيبص على الشباك بتاع الاوضة وبيشوف مي وقفة وبتعيط  وبتكلم حد فى التلفون ولسة كان هيروحلها بس اتردد وفضل يبص عليها

مي / ياريت تنسى النمرة دى انا اتجوزت وعندى حياتى ياريت تشوف انت كمان حياتك

مي بتقفل التلفون وامجد بيتصل بيها كتير و مي خايفة وقلقانة حسن بيشفها و دخلت وحسن  بيركب عربيتو وبيخرج وبيروح فى مكان بعيد وبيقف بالعربية وبيفكر

.
      **********************************

.
           

 اسكندرية

قمر وقفة فى البلكونة وباب الاوضة بتاعتها بيخبط وهى مش سمعاة وبتدخل فاطمة وبتشفها فى البلكونة وبتروح عليها فاطمة بتحط اديها على كتف قمر و قمر بتتخض

فاطمة / اتخضيتى

قمر/  اصلى كنت سرحانة شوية

فاطمة /انا كنت حبة اطمن عليكى انتى عملة اية دلوقتى

قمر / انا الحمد لله بخير بس شوية دوخة بس

فاطمة / مالك يابنتى

قمر / حاسة انى تايهة فى حاجات بتحصل ومش عارفة انا

فاطمة / اهدى

قمر دموعها بتنزل و فاطمة بتخدها فى حضنها

فاطمة / الى مر عليكى مش قليل ابدا انتى باين عليكى قوية وهتتحملى

قمر / نفسى اعرف انا مين واهلى فين ولية مسالوش عنى

فاطمة / مش عارفة بس اكيد لو امك عايشة قلبها بيتقطع عليكى

قمر بتسمع صوت عمار بينادى عليها

فاطمة / فى اية

قمر / بس سمعت حاجة

فاطمة / تعالى ارتاحى يلا يا بنتى

فاطمة اخدت قمر وخلتها تنام على السرير وغطتها وبستها من جبنها

قمر / شكرا

فاطمة / ارتاحى

فاطمة خرجت وبتشوف اياد واقف برة الاوضة

اياد / هى كويسة

فاطمة / اة ههتكون كويسة بس هي متلغبطة شوية

و اياد باين علية القلق

فاطمة /  اياد يا ابنى انت بتحبها

اياد اتلغبط اكتر

اياد / ايةالى بتقولية دة يا امى تعالى احسن تسمعنا

.
      **********************************

.
فى القاهرة

عمار نايم وبيخطرف باسم قمر وبيعيط  وهو نايم

.

      **********************************

.

 الصعيد

فى الصباح حسن رجع من برة وراح على الاوضة و مي نايمة وبيدخل وبيقرب عليها وبيبص عليها و مي بتفتح عنيها
  و حسن بيرتبك

حسن / انا هروح اخد دوش ورايح على المصنع

مي هزتلو رسها من غير ما تتكلم و حسن اخد دوش وخرج
  و مي وقفة

مي / كنت عوزة اتكلم معاك

حسن / مش فاضى لازم اخرج دلوقتى

ولسة حسن هيخرج و وقف على الباب وبيبص لمي  وبيخرج و مي بتروح تقف قدم المراية ودموعها بتنزل وبتروح تمسك موبيلها ولسة هتتصل بعمار بس بتتردد وبتوصلها رسالة من امجد

الرسالة

🌸  مي حببتى اسف ياريت تسمحينى انا ندمان عاوزك ترجعيلى انتى وابني 🌸

مي بتحط اديها على بطنها وامجد بيتصل بيها

مي / امجد انا قولتلك متتصلش بيا تانى

امجد / مش عارف اعيش من غيرك انتى فين انا بحبك خلينا نعيش حياتنا مع ابننا انا وانتى انا هعوضك على الى فات كلو بس سمحينى انتى لو مرجعتليش هقتلك وهقتل نفسى انتى بتحبينى صح

مي مش عرفة ترد تقول اية وبتعيط و حسن بيكون ناسى موبيلو وبيرجع وبيدخل الاوضة و مي بتخبى التلفون تحت المخدة و حسن بيشفها

مي / انت انت

حسن / الموبيل

مي متوترة وباين خليها الخوف اوى و حسن بياخد الموبيل وبيخرج وافكارو متلغبطة

.

      **********************************

.             

 اسكندرية

قمر مع ريم فى اوضتها بيلعبو و اياد بيدخل عليها

ريم / بابى بابى

اياد / حبيبت بابى صباح الخير ياروح بابى صباح الخير يا قمر عاملة اية النهاردة

قمر / انا بخير الحمد لله

و  اياد فضل يبص لقمر كتير و قمر مكسوفة

قمر / ريم هاتى العروسة بتعتك

اياد / قمر جهزى ريم بعد الضهر علشان هخدها ونروح نشترى شوية العاب حلوة

ريم / هييية هييية

اياد بيبسوس ريم ولسة هيخرج

اياد / جهزى نفسك انتى كمان علشان هتيجى معانا

و اياد خرج و قمر فرحت انها هتخرج علشان مخنوقة من البيت

.
      **********************************

.
           

 القاهرة

عمار بيصحى من النوم ودماغو مصدعة اوى وتعبان ومش قادر يقف وبيحاول يفتكر الى حصل باليل وبيفتكر الى حصل مع اسيل وبيدايق اوى وبيضرب الكرسى الى جمبو برجلو ومتعصب اوى وبيسمع صوت اوضة اسيل بتتفتح وبيخرج بسرعة وبيشوف اسيل معاها شنطة ومعاها مراد وماشية

عمار / اسيل

اسيل مبتردش علية ولسة هتنزل على السلم وعمار بيمسك اديها

عمار / اسيل استنى انتى ريحة فين

اسيل / خلاص انا مليش مكان فى حياتك قمر عمرها ما هتخرج من قلبك

عمار / اسيل استنى خلينا نتكلم الولد بيعيط

اسيل / دة ابنى وملكش دعوة بية

واسيل نزلت تحت و عمار وراها

فاتن / استنى يا بنتي انتى ريحة فين طب

اسيل / انا هروح مكان يكون بعيد اكيد عنو انا لو فضلت هنا هدمر حياتى وحياة ابنى

عمار / اسيل انا لحد دلوقتى بتكلم براحة متعصبنيش

اسيل بتعيط وفاتن بتبص لعمار

فاتن / اعمل حاجة انت هتسبها تمشى انا مقدرش ابعد عن مراد كفاية الى راح منى

واسيل لسة هتخرج

عمار / استنى تقبلى تتجوزينى

واسيل وقفت مكنها واتصدمت وسابت الشنطة من اديها وبتبص لعمار

عمار / تتجوزينى

فاتن / دة هيكون يوم سعدى

عادل / انتو لازم تفكرو كويس انتو الاتنين

عمار / اسيل تتجوزينى

اسيل / و قمر

عمار / مفيش فى حياتى حد اسمو قمر جهزى نفسك كتب الكتاب يوم الخميس

وفاتن راحت على اسيل وحضنتها ومبسوطة اوى و عمار طلع على اوضته وفاتن اخدت اسيل على اوضتها تانى

.
      **********************************

.
           

عمار بيلف فى الاوضة زى المجنون وبيفتح الدولاب بتاع قمر بيشوف الشال بتعها وبيخدو وبيشمو جامد وبيفتكر الى حصل بينو وبين قمر وبيتعصب وبيمسك الشال وبيجيب المقص وبيقصو وبيقاعد على الارض وبيعيط

وبيدخل عادل علية

عادل / قمر بتمشى فى دمك قمر بتمشى فى روحك

عمار /لازم حياتى تتغير لازم تتغير

عادل / واسيل الى هتغيرلك حياتك

.
      **********************************

.             

 اسكندرية

قمر وقفة هى وريم قدم الباب مستنين اياد  و اياد بيوصل وبينزل من العربية وريم بتجرى علية وبتحضنو

اياد / جاهزة

قمر بتهز برسها بنعم و اياد بيفتحلهم باب العربية وبيدخلو وبيقاعدو و  اياد بيبص لقمر

اياد / انتى طلعة حلوة اوى

قمر اتكسفت اوى و اياد بيخدهم على مول كبير وبيشترو لعب لريم و اياد بيوقفهم قدم محل وبيدخلو

اياد / دلوقتى دورك خدى الى انتى عوزاة

قمر / انا بس

اياد / شوفى دة اية رايك فى الفستان دة وشوفى دة

قمر / انا يعنى كنت

اياد / اكيد يعنى انتى مش بتشتغلى ببلاش اعتبريه سولفة لاخر الشهر

قمر ابتسمت واشترو حاجات كتير لقمر وكانو مبسوطين اوى
وفى بنت بتبيع الورد جت عليهم

البنت / خد منى وردة للمدام

قمر بتفكرت البنت بتاعت الورد الى ماتت و اياد اشترى وردة لقمر والبنت بتمشى و قمر سرحانة اوى

اياد / قمر اتفضلى

قمر اخدت الوردة وبتبص على البنت لما مشيت

اياد / قمر انتى كويسة

قمر / اة

اياد اخد قمر وراحو ركبو العربية ومشيو و قمر طول الطريق سرحانة اوى

.

      **********************************

.
القاهرة



بعد يومين فاتن بتروح لاسيل الاوضة

فاتن / يلا فى حاجات كتير لازم نجبها يلا

اسيل / حاجات اية

فاتن / انتى نسيتى ان بكرة هيكون فرحكو

اسيل / انا خايفة احسن اكون بضحك على نفسى

فاتن / اسيل يا بنتى انتى الى فى ايدك تغيرى كل حاجة انتى نسيتى كان عمار بيحبك ازاى مكنتوش بتسيبو بعض دقيقة وكانت حياتكو كلها نشاط

اسيل / بس عمار اتغير

فاتن / عمار ابنى وانا عرفاة عمار عاوز ينسا ودة فى ايدك  يلا بلاش كلام كتير

وردة. ✍️

ليست هناك تعليقات