إبحث عن موضوع

رواية صراع بين الحب و الثأر الحلقة 36

💘  الحلقة  ٣٦   💘

.

💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

.             

 الصعيد

مي قاعدة  فى الاوضة و حسن قاعد مع ولدو فى الصاله وعيونو على باب الاوضة بتاعتهم

نادية / حسن يلا سندس هطلعلكو العشاء انت و مي فى الاوضة

حسن / لا سندس نادى مي هنتعشا مع بعض هنا

سندس طلعت لمي و مي نزلت ولبسة فستان وعلية الشال
و حسن بيبصلها اوى

احمد / اهلا يابنتى تعالى اقاعدي

سندس بتروح جمب حسن

سندس / باين عليك اول مرة تشفها

حسن اخد بالو ان عينو متشلتش عن مي

.
      **********************************

.             

 القاهرة

 اسيل فى الاوضة بتفكر والولد نايم

اسيل / مستحيل اهدم حياتها بس هى الى هدمت حياتى الاول انا مش عرفة ياااة امتى بقي تطلعى من حياتى

واسيل صوتها عالى و عمار بيكون خارج من اوضته وبيسمعها وبيدخل على الاوضة بسرعة

عمار / اسيل فى حاجة انتى كويسة

اسيل بتعيط وبتروح تترمى فى حضن عمار وبتعيط اوى

 عمار / اسيل فى اية

اسيل / انا مكانى مش هنا انا لازم امشى

عمار / ممكن تهدى شوية

اسيل / دة مكان قمر مش مكانى هى زمان اخدت مكانى فى قلبك وانا اتعذبت اوى بس مش قادرة اعمل كدة

عمار / اولا انا مش عاوز كلام فى الموضوع دة ولو انتى مش مرتاحة هنا انا ممكن اشفلك مكان تانى

عمار خارج

اسيل / قمر هتفضل فى قلبك

عمار / انا معرفش حد بالاسم دة

عمار خرج وبيقفل الباب وبيشوف ولدتو قدمه

فاتن / انا مش بتعذب نفسك وبس انت بتعذبها معاك

عمار بيتعصب وبيهرب من ولدتو وبيخرج وبيروح على عربيتو

.

      **********************************

.             

 الصعيد

مي فى الجنينة بتتمشى و حسن بيشفهى وبيخرج

حسن / الجو برد ادخلى جوة

مي / بالعكس الجو حلو اوى

حسن موبيلو بيرن

حسن / ادخلى جوة

حسن بيروح يركب عربيتو و مي بتبص علية وفى عربية بتقف قدمه وبينزل منها عمو صلاح وبيبص لحسن اوى

صلاح / هى دى الاميرة

وصلاح بيبص لمي نظرة كلها حقد

حسن / عمى مي ملهاش دعوة

صلاح / انت خلاص غيرولك عقلك زى اختك بيخدوكو واحد واحد اختك الاول وبعدين قتلوها واتخلصو منها ودلوقتى انت خدوك فى صفهم وياعالم هيعملو اية تانى

حسن / عمى مفيش حاجة من الى بتقولها دة حصلت بس تعالة معايا بس

وصلاح بيبص لحسن وبيرجع يبص لمي و مي هتموت من الخوف وصلاح بيطلع المسدس بتاعو وبيروح على مي وبيحط المسدس فى دمغها

حسن / عمى لا ياعمى

مي مغمضى عنيها وبتعيط و حسن بيبصلها اوى وبيجرى عليها وبيمسك المسدس وبيحطو فى دماغو

حسن /اقتلنى انا الاول

مي بتفتح عنيها وبتشوف حسن وبتصرخ

صلاح / للدرجة دى عاوز تموت علشان تحمى بنت عدوك

حسن / انا بحمى مراتى

حسن بيبص لمي اوى و مي منهارة من العياط و صلاح بينزل المسدس ومتعصب اوى وبيضرب حسن فى صدرو جامد وصلاح بيروح على عربيتو و مي بيغمى عليها و حسن بيجرى عليها وبيشلها وبيروح على الفيلا

احمد  / فى اية ملها

حسن اخدها على الاوضة والكل وره

نادية / فى اية يا ابنى مراتك ملها

حسن / عمى صلاح

احمد. /تانى تانى يا صلاح

واحمد خرج

نادية / سندس روحى هاتى مياة بسرعة يلا

وبيحولو يفوقوها و حسن ماسك اديها و مي بدات تفوق وبتفتح عنيها بسرعة وبيبن عليها الخوف وبتشوف حسن قدمها وبتترمى فى حضنو ومسكة فى اوى ومنهارة من العياط و نادية اخدت سندس وخرجو برة و حسن حاسس بضربات قلبو سريعة

حسن / انتى كويسة

مي مبتردش علية ومخبية وشها فى صدرو و حسن مش عارف يقولها اية ولا يعمل اية ومن غير تفكير بيملس بحنية على شعرها و مي بتحس بية وبتهدى

حسن / الى حصل دة مش هيتكرر تانى

مي بتبصلو والباب بيخبط و مي بتخاف وبتمسك فى حسن

حسن / اهدى متخفيش

وبتدخل سندس ومعاها كوبية لبن

.
      **********************************

.             

 اسكندرية

قمر فى اوضتها عند اياد فى الفيلا وريم بتدخل عليها

قمر / تعالى يا حببتى صباح الخير

ريم/ بابى وتيتة مستنينك تحت علشان نفطر

قمر / يلا بينا

قمر نزلة وبتحس بدوخة جامدة وبتشوف وش عمار قدمها

ريم / يلا يا طنط

قمر / حاضر يا حببتى يلا بينا

قمر مش عرفة مين دة وسرحانة

ريم / من هنا تعالى

وريم بتجرى على اوضة السفرة و قمر بتدخل

قمر / صباح الخير

اياد / صباح النور ماما دى قمر الى حكتلك عنها

قمر بتسلم عليها وكل تفكرها فى الوش الى شفتو قدمها دة

فاطمة / اهلا بيكى يابنتى اياد حكالى عنك كتير ان شاء الله تتبسطى عندنا

قمر /شكرا

اياد / انتو هتفضلو تتكلمو كتير انا جعان يلا 

فاطمة /  تعالى يا بنتى اقاعدي يلا

قمر قاعدة جمب ريم و قمر بتاكل ريم و اياد بيبص لقمر اوى باعجاب شديد و فاطمة بتبصلهم وبتبتسم اوى

.
      **********************************

.

 القاهرة

عادل بيلاعب مراد فى الجنينة واسيل وقفة بتتفرج عليهم وسرحانة فى قمر

 فاتن / اسيل سرحانة فى اية

اسيل / انا تعبانة اوى نفسى اعيش حياتى مرتاحة

فاتن / قريب جدا يا حببتى خلاص مفيش اى حاجة تمنعكو انتى و عمار وابنكو هتكونو مع بعض على طول

اسيل / و قمر

فاتن / قمر الى اختارت انها تسيب ابنى وتروح اسيل عمار اتعذب فى حياتو اوى ودة كلو بسببها هى ومش عوزة حد يجيب سيرتها تانى كفاية الى حصل

وفاتن سابت اسيل ومشيت

.
      **********************************

.             

 عمار فى الشركة وفى اجتماع مهم

ماري / بشمهندس عمار مستنينك فى اوضة الاجتماع

عمار سرحان

ماري / بشمهندس

عمار / روحى انتى وانا ثوانى وجاى

عمار بيفتح دورج المكتب وبيطلع صورة قمر منو وبيبص عليها

عمار / فينك

.
      **********************************

.
           

 اسكندرية

 قمر بتلعب مع ريم فى الجنينة و اياد رجع من المستشفى

فاطمة / اهلا يا ابنى انت ناسى حاجة

طاهر / لا بس خلصت شغلى فقولت اجى اتعشا معاكو

فاطمة ابتسمت

فاطمة / ثوانى والعشاء يكون جاهز

اياد بيبص حولية

اياد / فين ريم

سعاد / بتلعب فى الجنينة مع قمر

اياد رحلهم الجنينة و قمر بتلعب وبتدوخ وتقع على الارض اياد بيشفها وبيجرى عليها و قمر بتفتكر لما كانت بتجرى فى الجنينة وفى حد بيدور عليها و اياد بيفوقها

اياد / قمر انتى كويسة

قمر / انا انا اة بس انا

اياد / تعالى خلينا ندخل

ريم / بابى طنط قمر هتموت زى ماما

قمر بتبص لريم اوى

قمر / لا يا حببتى بس انتى سريعة اوى وانا تعبت شوية يلا خلينا نروح نرتاح ونرجع نلعب تانى

اياد اخدهم ودخلو الفيلا و قمر بتحاول تجمع الصور الى شافتها يمكن تفهم اى حاجة بس مش قادرة

.
      **********************************

.             

 الصعيد

 حسن واقف فى شباك الاوضة و مي نايمة و نادية قاعدة مع احمد تحت

نادية / يا احمد احنا مش هنفضل حطين ادينا على خدنا وبنتنا مش عرفين هى فين ولا بتعمل اية انا تعبت خلاص حرم عليكو انا عايزة بنتي

احمد / انا بعت ناس تدور عليها فى كل حتة صدقني انا مش ساكت حتي المستشفيات والاقسام سالت فيها مفيش فايدة بس موزع الرجالة في القاهرة كلها هنلقيها

.

      **********************************

.             

 القاهرة

اسيل مستنية عمار لوقت متاخر و عمار راجع الفيلا وتعبان وكان سهران مع اصحابه

اسيل / عمار

عمار بيبص لاسيل وبيضحك و عمار شكلو مش موزون خالص

اسيل /عمار انا لازم اتكلم معاك فى موضوع مهم

عمار / ههههة تعالى تعالى

عمار راح لاسيل وبيخدها فى حضنو

اسيل / عمار انت باين عليك تعبان روح على اوضتك يلا تعالة

عمار بيبص حولية

عمار / هى فين اوضتي

واسيل بتسند عمار وبتطلعو على الاوضة

عمار / كنتى فين وحشتينى اوى انا كنت مستنيكى

عمار بيقرب من اسيل اوى وبيبسها من شفايفها وبيحضنها

عمار /انا بحبك

اسيل / وانا كمان بحبك اوى يا عمار......

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات