إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل الثالث

الفصل الثالث
"حب حياتى"
سامر:-مالك ياملك.... انا عايز اعزمك ع الغدا ....ايه رايك
ملك:-بصراحه انا مش هينفع ..اروح عشان شغلى مش خلص واستاذ ادهم مش هيرضي بكده??
*******************
ملحوظه:-سامر مبيحبش ادهم ولا ادهم بيحبه بس هما كده عشان الشغل وابوه.مبيحبش خناق ف الشغل بالذات............
نرجع تانى
سامر:-طيب بس مش هيحصل حاجه لما نتغدا بس وكمان احنا ف استراحه دلوقتى
ملك:-طيب لو ك....
ادهم يقاطعها:-اظن ان فى بوفيه هنا .....و اه صح ياسامر انا عملت اعلان سكرتاريه ليك اصل من ساعه مابقت بتعمل شغلنا احنا الاتنين وشغلى بقي يتأخر
ملك:-????
سامر:-بس انا مستريح مع ملك ومتفاهم معاها وعاجبنى شغلها
ادهم بغضب مكتوم:-يوووووه انا قولتلك اللى عندى وقبل ان يغادر الى مكتبه قال:-ملك عايزك
سامر:-بس اح....
قاطعه ادهم:-الشغل اهم من الغدا
سامر ف سره:-شكلك مش هتجبها البر
ملك:-حضرتك عايزنى
ادهم:-ينظر لها ويتأملها كم هى جميله ورقيقه انها ملاك احس ادهم كأنه يريدها بجانبه دائما
ملك:-احم..احم استاذ ادهم
يفق ادهم من شروده:-هه . .اه كنت عايز اسألك هوا الحفله اللى الشركه هتعملها
ملك بعدم تفاهم:-مالها
ادهم:-انتى هتيجي
ملك:-والله يافندم مش عارفه
ادهم بتكبر:-ههههه اكيد مش لاقيه حاجه تلبسيها تليق بالحفله مش كده
ملك بحزن:-هوا انت ايه مشكلتك معايا بظبط
ادهم:-اصل الحقيقه اكيد واحده مامتها بتشتغل ف البيوت مش هتلاقي حاجه كويسه تلبسها عشان طبعا انتو معدومين المال
ملك بدموع:-انت ازاى تكلمنى كده انا امى بتشتغل ف الشغل اللى متاح ليها زى ماانت بتشتغل شغلك كفايه بقي من ساعه ماجيت ونظرات استحقار من الكل هنا وانا ساكته
ادهم:-انتى ازاى تكلمينى كده
ملك:-انا هبقي السكرتيرة الخاصه بااستاذ سامر والاعلان دا لحضرتك
ادهم????:-ا ا اا انتى مين عشان تقررى اصلا
ملك:-عن اذنك عندى شغل
ادهم:-وانا لسه مخلصتش كلامى اعتزرى
ملك باندهاش:-اعتزر
ادهم:-اه اعتزرى ع الكلام اللى قولتيه حالا
ملك:-بس انا مغلط....
قاطعها:-لاما الاعتزار او الرفد
ملك:-انت ازاى كده
ادهم:-هااااا
ملك:-انت ليه بتعمل معايا كده
ادهم بتكبر:-بقولك ايه خلى كل واحد يعيش عشته
ملك:-دا على اساس انى مش عايشه عشتى
ادهم:-بلاش كلام كتير
ملك:-بقولك ايه مينفعش المعامله اللى انت بتعاملنى بيها دى انت مش بتجبي عليا انا شهادتى هى اللى وصلتنى هنا فبلاش نقول كلام مش لطيف انت هنا المدير تمام مخرجتش عن طريقه المعامله اللى المفروض اعملك بيها انا ملتزمه بكل حاجه هنا يبقي ايه الغلط بقي
ادهم واقف بيسمعها ومش عارف يتكلم كان بصصلها وبس
ملك حست انها زودتها
ملك:-استاذ ادهم ان.
قاطعها:-روحى على شغلك
ملك:-بس ا....
ادهم:-سمعتى انا قولت ايه
ملك :-اه عن اذنك
خرجت ملك وحست انها غلطانه بس بعد كده افتكرت معاملته وقالت يستاهل
يعدى اليوم وترجع ملك تسلم ع مامتها وتدخل تنام ع طول
تانى يوم كان الحفله الترويجيه للشركه الجديده وهى فرع جديد من فروع المنصورى
ادهم ف الشركه
ادهم بيكلم نفسه:- ياترى ملك مجتش ليه ممكن تكون هتستقيل لا يمكن....اوووف طب وانا مالى ماتستقيل...يووووه ايه الاحساس دا انا مش معقول احبها ومحبهاش ليه يعنى ياااااربي ارحمنى بقي ...
سامر:-احم احم بتكلم نفسك
ادهم ببرود:-خير عايز ايه
سامر :-ابدا كنت عايز رقم ملك
ادهم بعصبيه:-ليه بقي ان شاء الله
سامر:-مالك متعصب كده ليه
ادهم:-اااااا ع عشان السكرتيرة بتاعتى
سامر:-هههههههعه وانت فاكر انى هصدقك كده
ادهم:-اهدى عايز منها ايه
سامر:-انا جاى احذرها بس
ادهم بااستغراب:- تحذرها من ايه بظبط
سامر:-من دينا حبيبه القلب
ادهم:-انت شكلك شارب حاجه
سامر بعصبيه:-دينا انت خدتها منى وملك كمان عايز تاخدها كفايه بقي
ادهم:-انا مخدتش منك حاجه دينا عندك اهى
سامر:-والله عندى اهى بعد ايه بعد مااخدت اللى انت عايزو
ادهم:-بقولك ايه انا مش فاضيلك
سامر:-ادهم انت عايز ايه منى
ادهم:-حد قالك انى عايز حاجه منك
سامر:-طيب براحتك ع الاخر كل اللى عملته فيا هردهولك وهتندم
ادهم:-بعصبيه:-امشي اطلع برااا
سامر مشي وراح مكتبه مش عارف يعمل ايه
________________________________
طبعا انتو عايزين تعرفوا ايه اللى بيحصل دا
سامر كان بيحب دينا وادهم لما لاقاه بيحبها فهمها انه بيحبها وطبعا عشان هى كانت منجذبه لادهم اكتر وحبته فضلت معاه وعملت معاه علاقه ع سبيل انه هيتجوزها بس طبعا مش صح
وسامر لما عرف كده كره ادهم وكره دينا اكتر واكتر وملك سامر دلوقتى بيحبها وادهم برضوا حبها بس المرادى بجد
اظن كده انتو فهمتو بس بصراحه الواد ادهم دا موز اوى اه احم احم نرجع تانى
________________________________
جه الليل والناس جايه بالدعوات عشان الحفله وطبعا الحفله كانت ف قمه الروعه وسامر جه هوا وادهم وكل واحد واقف مع رجل من رجال الاعمال الكبار اوى بس سامر كان باين على ملامحه التوتر والخوف وادهم اخد باله
ادهم:-هوا سامر ماله قلقان كده ليه ف حاجه مش طبيعه انا حاسس بحاجه هتحصل يارب خير
يفضل ادهم يبص ع البوابه مستنى ملك مش عارف ليه نفسه يشوفها اوى
ف البيت عند ملك
ملك:-ماما حبيبتى
سيهام:-بسم الله ماشاء الله ايه القمر دا يالوكا عسل
ملك:-بجد ياماما
سيهام:-طبعا ياحبيبتى
ملك:-طب انا همشي بقي
سيهام:-خلى بالك من نفسك ياحبيبتى
ملك:-حاضر باى
......................
طبعا هتموتو وتعرفوا هى لابسه ايه
بصوا هى لابسه فستان فوق الركبه بشويه صغيرين ولونه احمر وعليه جزمه بكعب رقيقه وشيك جدا وعمله شعرها ديل حصان بشكل معين مخلي شعرها حلو اوى كانت ف قمه الجمال بخرى وخمسي 😂😂😂 نرجع تانى
تدخل ملك الحفله والكل ياخد باله من جمالها
وسامر ياخد باله ويرحلها ع طول
سامر:-بااعجاب وعيون مليانه حب:-ملك اخيرآ جيتى ......بس ايه القمر دا
ملك بكثوف:-شكرا اوى يااستاذ سامر
سامر:-ع ايه بس انا بقول الحقيقه ممكن بقي تيجى اعرفك ع الناس
ملك وهى بتدور ع ادهم:-هه...اه اه اتفضل
ومشيت ملك مع سامر وبقي بيعرفها على اصحابه ورجال اعمال هنا ادهم هياخد باله منها بس هيتغاظ اوى انها مع سامر وهيروح بكل عصبيه
ادهم:-انت ماسكها كده ليه
ملك مستغربه:-هوا ف ايه دا بيعرفنى عل.....
قاطعها وهوا بيحاول يهدا:-ملك بعد اذنك انا عاوزك ع انفراد
ملك بفرح مش عارفه سببه:-اه اكيد
سامر:-ماشي انا هوريك
...............
ادهم:-انتى ايه اللى جابك الحفله
ملك ولسه هتتكلم يطلع واحد من بعيد ويضربها بالنار
ادهم:- ملك لااااااااااااااااااااااااااا
ملك:-.....
اسفه جداااا ع التأخير لسه جايه من الدرس حالا معلش اعذروني
نكمل الفصل الجاي هينزل الساعه 6
#حب_حياتى
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات