إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل الثاني

الفصل الثانى
"حب حياتى"
نزلل ادهم ركب العربيه وهوا لسه هيمشي لقى حد بينادى عليه
الشخص:-ادهم
ادهم:-اففففف خير عايزة ايه 
الشخص:-لا والله يعنى مش عارف
ادهم:-بقولك ايه انا مش فاضى لتفهاتك دى يادينا
دينا:-انت قولتلى ان الاعلان دا لباباك وانك هتطلب نقلى عندك
ادهم:-هى لسه اشتغلت اصلا عشان اطلب نقلك عندى
دينا:-ادهم انا بحبك
ادهم:-وانا قولتلك مليون مرة انا مبحبكيش افهمى بقي
دينا بدموع:- وتفتكر اللى عملناه مع بعض دا كان ايه
ادهم:-والله كلو كان بمزاجك
دينا بعصبيه:-يعنى ايه بمزاجى هوا احنا كنا بنهزر
ادهم ب لامبالا:-معرفش ....انا ماشي
ومشي ادهم ودينا فضلت تعيط اوى وحلفت انها لازم تردله كل حاجه عملها فيها
__________
ادهم:-ايه ياسامر انا بقالى كتير قاعد مستنيك مجتش ليه
سامر:-معلش بس انا ف الشركه عندك معرفش انك هتروح المطعم
ادهم:- طيب انا جيلك
رجع ادهم الشركه تانى واللى هى بنسباله خنقه كبيرة
دخل ادهم الشركه وطالع مستحلف لملك لو مخلصتش هيفردها ف الحال
ادهم:-احم...خلصتى
ملك:-اه جضرتك خلصت كلو تحب اجبلك الملفات
ادهم بااندهاش:-بس ازاى دول كتير وانتى قعدتى ساعه بس
ملك:-بس خلصتهم واهم قدامك
ادهم:-طيب انا داخل مكتبي المكتب اللى معانا هنا
واشار الى مكتب سامر ف هى غرفه كبيرة جدا مقسمه لمكتبين ومكتب السكرتيرة عند مدخلها
ملك:- ايوه كمل حضرتك
ادهم:-اه هتبقي سكرتيرة ليه هوا كمان تمام
ملك بتوتر:-اها..حاضر
دخل ادهم مكتب سامر لكنه لم يجده
سامر بصوت مخيف:-احم...
ادهم:-انت مش هتبطل الحركات دى
سامر:- مش هقدر قدامك انت
ادهم:-طيب السكرتيرة اللى برا دى بتاعتى وبتاعتك تمام
سامر:-بس كده مش هيبقي كتير عليها حرام
ادهم:-حرام ايه دا شغل
عدا الوقت واليوم خلص وراحت بطلتنا ع بيتها
ملك:-مامااااا..ماامااااااااا
سيهام:-ايه ياملك مالك ف ايه
ملك بفرح:-انا اتقبلت ف الشغل واشتغلت كمان
سيهام فى فرح زايد:-بجد يابنتى الف حمد وشكر ليك يارب
ملك:-تعبانه ونفسي انام
سيهام:-لا استنى احضرلك الاكل وتحكيلى عملتى ايه
ملك:-ماشي يااحلى ماما هغير هدومى عقبال ماتخلصي
غيرت ملك هدومها وراحت عند مامتها وقعدت تاكل
سيهام:-هااا بقي احكيلى عملتى ايه
ملك:-الحمدالله كل حاجه كانت تمام سيهام:-بس ياحبيبتى شكلك مش مبسوطه
ملك:-هه ... لا ياماما مبسوطه
طيب انا عملالك مفجأه
ملك:-ايه هى يااماما😃
احضرت سيهام صندوق كبير
سيهام:-خدى ياحبيبتى
ملك بتعجب:-ايه دا ياماما فيه ايه
سيهام:- افتحيه وانتى تعرفي
فتحت ملك الصندوق واتسعت عيناها من الفرحه
ملك بفرح:-الله كل دول ليا😄
سيهام:-ايوة ياحبيبتى ليكى عشان الشغل الجديد بقي
ملك:-جمال اوى اوى ياماما
سيهام:-يلى قومى عشان تنامى
ملك:-حاضر😊
نامت ملك وهى فرحانه بالفساتين والاطقم اللى مامتها جبتهلها
تانى يوم
سيهام:-ملك....ملك..يااااابت
ملك:-ايه ياماما ف ايه
سيهام:-يلى قومى عشان الشغل
تذكرت ملك معامله دينا وادهم لها فشعرت بالحزن لكنها لم تبين هذا لامها
ملك:-اه اه قايمه
قامت ملك اخدت شاور وادت فرضها ثم لبست طقم شيك جدا يتكون من بنطلون جينز اسود ومعه بلوزه بيضاء شكلها رقيق جدا وكانت ملك ف قمه الجمال فهى فعلا ملاك
ملك:-ايه رأيك ياماما
سيهام:-جميل اوى عليكى ياروح ماما
ملك:-شكرا......ماما انتى جيبتى الهدوم دى منين
سيهام:-واحده بشتغل عندها ست طيبه كنا بنتكلم عليكى وعلى الشغل جابت هدوم بنتها اللى سافرت باريس من سنتين وادتهملى عشان تلبسيهم وانتى رايحه الشغل
ملك:-اهااااا....طيب يامامتى انا ماشيه بقي
سيهام:-ربنا معاكى ياحبيبتى
ذهبت ملك الى هذه الشركه الكبيرة لتدخل لعالم اخر
ملك:-هوا المكتب عامل كده ليه
ادهم يجي من ورا
ادهم:-عشان مكتبك
ملك:-هه خضتنى
ادهم:-عندى اى مواعيد انهارده
ملك:-لا
سامر:-صباح الخير
ملك&ادهم:-صباح النور
سامر:-انتى السكرتيرة الجديده مش كده
ملك باابتسامه:-ايوة يافندم
نظر سامر الى ملك نظرة اعجاب فهى جميله جدا جدا جدا وكأنه وقع ف حبها
تضايق ادهم من هذه النظرة ولكن لماذا لا يوجد اجابه
سامر:-طيب يااا..
ملك:-ملك
سامر:-وكمان ملك لا كده كتير
ملك ضاحكه:-هههههه دا اللى هوا ازاى
ادهم:-هنقضيها ضحك ولا ايه شوفى شغلك وانت ياسامر يلى عندنا اجتماع
سامر:-ماشي
عدى نص اليوم وجه وقت الاستراحه
سامر:-احم احم
ملك:-استاذ سامر اتفضل
سامر:- ميعاد الاستراحه جه ايه مش هتكلى
ملك:-اه بس انا موش عارفه اجيب اكل منين
سامر:-من البوفيه بتاع الشركه
ملك:-ماهو....اص ل هو ا
نكمل الحلقه الجايه وياااريت تقولولى رأيكم #اجباري
#حب_حياتى
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات