إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل الرابع

الفصل الرابع
"حب حياتى"
ادهم:-ملك لاااااااااااااااااااااااااا
ملك:-ا د هم ال ح قن ى
واغمى عليها
ادهم شالها بسرعه ودخلها العربيه وسامر جه وساق والمشكله ان مكنش ف مستشفي قريبه
ادهم:-بسرعه ياسااااااااامر
سامر:-بخضه:-اهو قربنا
وصلو المستشفي ودخلوها ع العمليات ع طول
ادهم بخوف:-يارب خير
سامر بضعف :-انا خايف عليها ادهم انا هموت لو حصلها حاجه
ادهم بعصبيه:-ملك دى متفكرش فيها حتى انت فاهم
ولسه هيتخانقوا لاقو الممرضه خارجه بتجري
ادهم&وسامر:-هوا ف ايه
الممرضه:-فقدت دم كتير وفصيله دمها مش موجوده وممكن تموت لو مش نقلنلها دم حالا
ادهم:-شوفينى انا اااا انا
الممرضه :-اتفضل
عمل ادهم لكن مطلعتش هى هى
الممرضه:-للاسف مش نفس الفصيله
ادهم:-ازاااى ط طب هنعمل ايه دلوقتى
سامر:-شوفينى انا
الممرضه:- طب بسرعه
سامر:-يلى
الممرضه :-الحمدالله نفس فصيله الدم تعالى معايا لو سمحت
سامر:-اه اكيد
ونقلوا الدم لملك
الدكتور:- الدم اتأخر عليها وفترة الاغماء اللى هي فيها دى هتطول شويه
ادهم:-دكتور هى ف غيبوبه
الدكتور:-مش موكد بس ممكن تدخل
سامر:-ااااااايه طب احنا هنعرف امتى
الدكتور:-بكرة الصبح
نروح عند سيهام
سيهام:-يارب سترك ياتري انتى فين ياملك
واحده من الجيران صديقتها :-متقلقيش انشاء الله خير
سيهام:-دى حاجه ميتسكتش عليها انا هبلغ
سوسن:-طيب يلى بينا
وراحوا وبلغوا وبعد كام ساعه اتصلو بسيهام وبلغوها انها ف المستشفي راحت سيهام واول مدخلت
سيهام:-بنتى جرالها ايه ياادهم
ادهم استغرب انها عرفاه
ادهم:-هوا حضرتك مين
سيهام ببكاء:-ام ملك فيييييييين بنتى
ادهم :-طب اهدى ملك ف العنايه دلوقتى
سيهام بلوم:-انا كنت حاسه ان فى حاجه هتحصل يارتنى مكنت رضيت اخليها تروح
الضابط:-احم....استاذ ادهم محتاجينك معانا شويه
ادهم:-اها.....تحت امرك
سامر اول ماشاف الضابط مشي بسرعه عايزين طبعا تعرفوا ليه مش هقولكوا دلوقتى😜😜😜😜 احم نرجع تانى
الضابط:-انا عايز اعرف ايه اللى حصل بتفصيل
حكاله ادهم اللى حصل
ادهم:-هوا دا كل اللى حصل
الضابط:-عايز تضيف حاجه تانيه للى قولته
ادهم:-لا .... ولو ف حاجه جديده هعلم حضرتك بيها ع طول
الضابط:-اهاا..ف انتظارك
ومشي الضابط
وراح ادهم عند ازاز الاوضه وفجأه لقي جسم ملك بينتفض جامد
ادهم:-فييييين الدكتور
دهم بخوف:-الحقي ملك ملك
سيهام:-مالها بنتى
الدكتور جه ودخل عند ملك وداها حقنه مهدئه لجسمها
وفعلا جسمها هدى ورجع زى ماكان
ادهم:-مالها يادكتور
الدكتور:-جسمها موش متقبل المحلول
سيهام بتاخد نفسها بصعوبه:-يعنى هى كويسه يادكتور
الدكتور:-حالتها الحمدالله بقت مستقرة
سيهام:-طب الحمدال......
واغمى عليها
ادهم:-الدكتووووووووور
اخدوها ف اوضه ف المستشفي
الدكتور:-هى تقرب لمين هنا
ادهم:-هى تبقي ام ملك الحاله اللى انت متابعها
الدكتور:-البقاء لله
ادهم بصدمه:-........... اا أ آ انت بتقول ايه
الدكتور:-الصدمه كبيرة والخبر مش سهل بس دا قضاء ربنا
ادهم بحزن:-ونعمه بالله
خلص ادهم اجراءت المستشفي والدفن وبكده بقت ملك وحيده تماما
عدى اليوم الساعه 9 مساء
الدكتور:-انسه ملك فاقت تقدر تدخلها دلوقتى
ادهم بفرح:-بجد....طيب شكرا
دخل ادهم
ملك:-ادهم هوا ايه اللى حصل
ادهم بحنان:-محصلش حاجه المهم انك كويسه
ملك:-ادهم كل حاجه كويسه
ادهم:-اه يا ح حبيبتي.
ملك:-حبيبتك؟!
ادهم:-هه وانتى بقيتى كويسه دلوقتى
ملك بفرح من اهتمامه:-اه الحمدالله..... ادهم هى ماما محدش قالها
ادهم بحزن:-هه لا قولنلها
ملك:-اومال هى فين
ادهم:-اااااااا اصل هى تعبت وروحت ترتاح
ملك:-طب كويس ... انا هخرج من هنا امتى
ادهم:-لما الدكتور يقول...انا هسيبيك ترتاحى بقي
ملك:-ادهم
ادهم:-نعم عايزة حاجه
ملك:-اه عايزة اقولك حاجه..
ادهم:-ايه هى
ملك:-انا....خلاص مش ضرورى انا فعلا عايزة ارتاح
ادهم:-طيب ماشي سلام
ملك:-سلام
ملك لنفسها:-ايه الهبل دا انا ازاى كنت هقوله انا هنام شكل اللى انا فيه اثر عليا
ادهم:-ياربي بقي....انا هقولها ازاى يارب استرها
ونام
جه اليوم التانى
الخدامه ماري بدلع:-ادهم باشا...اصحى يلى
ادهم وهوا بيفوق:-خيير ..
مارى:-مش هتفطر الساعه بقت 9
ادهم بخضه:-ملك
ماري بااستغراب:-ملك
ادهم بقرف:-اخرجي برااا
ماري:-😏😳🤔
لبس ادهم ونزل
صبري:-ادهم
ادهم:-نعم
صبري:-بقالك يومين مش بتيجى ولا البيت ولا الشركه كنت فين
ادهم:-يابابا ملك اللى شغلناها عندنا سكرتيرة
صبري بااهتمام:-مالها
ادهم:-اضربت بالنار
صبري بصدمه:-ايييييييه
ادهم:-وانا فضلت معاها وكده واول مافاقت واطمنت عليها روحت
صبري:-يعنى بقت كويسه
ادهم:-اه..بس ف مشكله
صبري:-ايه هى
ادهم:-مامتها امبارح اتوفت ف المستشفي وملك كانت لسه مفاقتش انا مش عارف هقولها ازاى
صبرى:-لا حول ولا قوه الا بالله...طيب انت لازم تقولها
ادهم:-لا يابابا ملك ممكن يحصلها حاجه وخصوصا انها مامتها و مفيش حد ليها خلاص بقت وحيده
صبري:-لازم تقولها ياابنى
ادهم بحزن:-حاضر .... انا همشي دلوقتى هروحلها سلام
صبري:-سلام
راح ادهم المستشفي
يدق ادهم على باب الغرفه
ادهم:-صباح الخير
ملك باابتسامه عريضه:-اهلا صباح النور
ادهم:-عامله ايه
ملك:-الحمدالله
ادهم:-ملك كنت عايزك ف حاجه
ملك:-خير ياادهم
ادهم:-مامتك....
ملك:-مالها ياادهم
ادهم:-هى ..هى
ملك بخوف باين:-ف ايه ياادهم
ادهم:-م مااتت
ملك:-😅😡😠..بطل هزار
ادهم:-مش بهزر ياملك
ملك:-........
ادهم:-ملك ردى عليا
ملك:-........
ادهم:-ملك عشان خاطرى ردى عليا
ملك:-لاااااا انت كدااب ماما جايه عشان تروحنى
ادهم:-ملك اهدى
ملك:-ماااااااااماااااااااااا
الدكتور:-ف ايه
ادهم:-عرفت ان مامتها ماتت
الدكتور:-حضري الحقنه بسرعه
الممرضه:-حاضر
وبيحاولوا يمسكوها بس مش عارفين
ادهم:-دكتور ف ايه
الدكتور:-للاسف جالها انهيار عصبي
ادهم:-ملك اهدى
ملك:-هاتووولى ماااااامااااا انت كداااااااب مااما محصلهاش حاجه ماااامااااااااااااااا
اداها الدكتور الحقنه ونامت
جه الليل وفاقت ملك
*******************
وعدى شهر وملك فى عالم تانى خالص
ادهم:-ملك هتفضلي على الحال دا كتير
ملك:-ادهم انا بقيت لوحدى خلاص
ادهم:-لا ياملك متقوليش كده
ملك:-مااااما ليه سبتينى ليييييه
ادهم:-ملك تمالكى اعصابك
ملك:-غور .... مش عايزة اشوفك
ادهم:-ملك اعقلى
ملك:-بررااااا
ادهم:-ماشي سلام....ولسه هيمشي مسكت ملك ايدو
ملك:-ادهم متسبنيش انا خايفه اوى
ادهم:-انا معاكى
ملك بدموع:-انا بحبك
ادهم:-ايه
ملك:-..........
نكمل الحلقه الجايه تفاعل بقي
#حب_حياتى
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات