إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل الخامس

الفصل الخامس
"حب حياتى"
ادهم:-ايه
ملك:-بحبك
ادهم:-ملك انتى واخده بالك انتى بتقولى ايه
ملك:-اه
ادهم:-ملك انا مراعى شعورك عشان مامتك وكده لكن...
قاطعته:-ادهم انا مش طالبه منك حاجه ولا طالبه انك تحبنى او ترتبط بيا
ادهم:-اومال ايه
ملك:-كنت محتاجه انى اقولك شعورى اتجاهك بس...
قاطعها:-اششششش....لازم ترتاحى
ملك:-اها...انا هخرج امتى
ادهم:-بكرة
ملك:-اها ...ااااا ادهم
ادهم:-هااا
ملك:-شكرا عشان فضلت جمبي
ادهم:-ملك متقوليش كده...اا
ملك قاطعته:-تصبح على خير
ادهم:-وانتى من اهلو...سلام
ملك:-سلام
بعد ماخرج ادهم انهارت ملك ع ان هى بقت وحيده وافتقدها لامها طبعا بس الدكتور كالعاده اداها حقنه منوم عشان تنام
***************
خرج ادهم مكنش عايز يروح عايز ينسي اللى حصل مع ملك عايز ينساها هى كمان راح الديسكوا اللى بيسهر فيه دايما وطبعا هناك موجودين صحابه
ادهم:-هاااى .....ازيك
عمرو&احمد&لولا:-هاااى
عمرو:-ايه فينك مش بتبان
ادهم بتنهيده:-ظرووف بقي .... انتو ايه اخباركوا
احمد:-تمام ياادهم
لولا بدلع:-حبيبي وحشتنى
ادهم ف تفكيرو عايز يهرب من كل حاجه حوليه طب ليه؟؟ مش عارف هوا فعلا مش قادر يشوف ملك كده طب ليه؟؟
لولا:-ادهم؟!
ادهم:-هه....ايه
لولا:-سرحان ف ايه
ادهم:-لا معاكى
لولا:-طب تعالى معايا افرفشك
ادهم بتردد:-اااا ماشي....لا لا..جاى
احمد:-رايح ...ولا لا
ادهم:-انا مروح ....سلام
احمد&عمرو&لولا:-سلااام
روح ادهم
ادهم:-ماااارى
ماري:-نعم ياادهم باشا
ادهم:-لو اتأخرت عن الساعه 9 ابقي صحينى عشان المنبه دا مبيجبش معايا نتيجه
مارى بفرح:-ادهم باشا شكلك تعبان تحب اعملك مساااج سريع قبل ماتنام
ادهم:-هه...طيب تعالى
ماارى:-اكييد
دخلوا الاوضه ورمي ادهم نفسه على السرير جسمه وجعه وتعبان
ماري قربت عليه وقلعته القميص وبدأت تعمل مساج ف دلع
مارى:-هخلى جسمك يفك خالص
ادهم:-ياريت دا واجعنى اوى
مارى بدأت تميل عليه
ماري:-ادهم ممكن تتعدل بس
ادهم:-اه ...طبعا
ماري:-ياااه لدرجادى مرهق
ادهم خد باله من طريقتها:-ماري....اطلعي براا
مارى بااستغراب:-لكن..
ادهم:-سمعتى قولت ايه
ماري:-حاضر
نام ادهم بعد ما ماري خرجت
.تانى يوم الصبح تشرق شمس جميله تعلن عن بدايه يوم جميل
الساعه 9 ونص
يصحى ادهم من النوم
ادهم:-ينهار اسود ...الساعه 9 ونص ....ملك
لبس ادهم بسرعه ونزل
ادهم بغضب:-ماري
ماري:-نعم
ادهم:-انا مش قولتلك تصحينى
ماري:-هاا...اوبس نسيت اسفه
ادهم:-
سابها ومشي وراح عند ملك
ادهم:-اسف اتأخرت عليكى
ملك:-ليه هوا انت كنت قايل انك هتيجي اصلا
ادهم:-لا متخديش ف بالك.....المهم دلوقتى يلى عشان نمشي
ملك بتنهيده:-امممم....يلى
اخد ادهم ملك بيتها كان كئيب اوى ومضلم
دخلوا هما الاتنين
ملك:-اتفضل
اهم:-بيتكم رغم انه صغير لكن حلو
ملك والدموع بدأت تتجمع فى عينيها بتتهددها بالانيهار ف اى لحظه...
ملك:-😞😕🙁😢😭😭
انهارت ملك اول مادخلت الشقه صعبت على ادهم اوى
قرب ادهم منها وحضنها وهى مسكت فيه واستسلمت لحضنه
ملك:-ادهم....اااا ا انا خايفه اوى...خلاص بقيت لوحدى...مش معايا حد يحمينى او يخاف عليا خلاص كل حاجه انتهت
بعد ادهم عنها شويه عشان يعرف يبصلها
ادهم:-ملك انا جمبك متقلقيش
ملك:-انا بحبك...اوى ياادهم
ادهم ادايق وبعد عنها شويه
ملك لحظت انه بعد عنها بس هى ماسكه فيه اتكسفت اوى وبعدت هى كمان
ملك:-ادهم...انا . انا اسفه
ادهم:-هسيبك ترتاحى...نتقابل بكرة ف الشغل
ملك:-اوكى...خ خلى بالك من نفسك
ادهم بعدم اهتمام:-طيب
خرج ادهم انا اتأكدت انى مش بحبها لو كده كنت استجبت لما قالتلى بحبك انا هقف جمبها ف محنتها اكتر من كده مش مطلوب منى
نروح عند سامر بقي
سامر:-الحمدالله ملك بقت كويسه...
احمد:-سيبك منها طالما ادهم حزرك بلاش بقي تتهور
سامر:-لا والله...لا طبعا انا مش هسيبها
احمد:-ايه اخرتها هتبقي زى دينا
سامر:-انا اكتشفت انى محبتش دينا....
احمد:-اومال..قتلتها ليه
سامر:-كانت غلطه وتسرع عشان كانت عايزة تأذى ملك عشان سي ادهم
Flash Back
سامر:-انتى كنتى بتكلمى مين ف الفون
دينا:-هااا..گ ک كنت بكلم ماما
سامر بشك ونظرة تخوف:-ماما برضوا
دينا باارتباك وخوف:-اااا اه ماما وكمان انت مالك ...سبنى بقي عشان عندى شغل عايزة اخلصه
سامر بنظرة حاده:-مااااشي
Back
احمد:-وليه خليت واحد يضرب ملك بالنار
سامر بغضب:-دا واحد غبي كنت بعتوا عشان ادهم
Flash back
سامر:-هوا دا الهدف
الشخص:-اعتبروا مات...ايدك بقي
سامر:-اه اه خد 10000 بس المهم محدش يعرف مين اللى ضرب
الشخص:-طبعا ياباشا تأمر بحاجه تانيه
سامر:-لا روح انت بقي
راح وضرب ملك بس عشان كان هيتمسك هرب
سامر:-انت غبي انا قولتلك تضربوا هوا مش هى
الشخص:-اعمل ايه ياباشا مكنوش ثابتين
سامر:-هات الفلوس اللى ادتهالك انت متستهلش مليم
الشخص:-ههههه ضحكتنى... ملكش حاجه عندى ياباشا طالما الرصاصه خرجت من المسدس يبقي خلاص
سامر:-غووووووور من هنا
Back
سامر:-بس هو دا اللى حصل
احمد:-احمد ربنا انك بعد كل كده متكشفتش
سامر بضحكه:-اها
___________________________

في صباح يوم جديد
صحيت ملك من النوم اخدت شاور وخرجت صلت ولبست بنطلون اسود على بلوزة سودة شيك رقيقه جدا ملك ملهاش نفس لاي حاجه البيت كئيب اوى مش قادرة خلاص حسا انها هتنهار ف اى لحظه بس هتعمل ايه مضطرة تستحمل هوا دا قدرها
نزلت وراحت الشركه ودخلت مكتبها ولقت ان فى شغل كتير متأخر بسبب اللى حصل
يجى ادهم
ادهم:-احم....صباح الخير
ملك:-صباح النور
دخل ادهم المكتب وطلب من انها تدخله
ادهم:-عندى مواعيد انهارده
ملك:-اه كتيرة جدا عشان..ااا اللى حصل وكده اتعطلنا وكلو اتكوم على بعضه بسبب ان محدش ف غيبنا خلصوا عندنا شغل كتير ومواعيد واجتماعات يعنى اليوم هيبقي متعب جدا وف ندوة لازم نروح نستقبلهم ف المطار وبعدين افتتاح الشركه الجديده [ملك كانت بتتكلم بسرعه وهى بصا ف الورق]...و
قاطعها:-حيلك حيلك براحه عليا كل دا انهارده مظنش ان ف وقت لكل دا
ملك:-واخده بالى ...عشان كده انا اجلت نص المواعيد ورتبت كل حاجه وبكده على حسب اللى عملته هننجز كل دا ف 3 ايام الملخص لكل اللى انا قولته ان الشغل المتأخر هيكون خلصان خلال 3 ايام
ادهم بذهول واعجاب:-دا انتى مش سهله
ملك بلامبالاه:-دا شغل ولازم اثبت ف جدارتى .... عن اذنك
ادهم بااستغراب من طريقتها:- اتفضلى
خرجت ملك وبدءت شغلها
نروح عند صبري
صبري:-الشركه الجديده دى لازم تقف ويبقي ليها اسمها ف السوق
شريف:-ازاى يافندم هى اصلا ليها اسمها هى هتبقي من سلسله شركات المنصورى و..
صبري:-انا فاهم بس
شريف:-مبسش يافندم سيب حكايه الترويج والمنتجات والباقي عليا انا
صبري:-لما نشوف
شريف:-عن اذنك يافندم...
صبري:-ممكن تبعتلى ادهم ياشريف
شريف:-حاجه تانيه يافندم
صبري:-لا
شريف راح لادهم واداله خبر ان صبري عايزو
ادهم:-بعتلى يابابا ف حاجه
صبري:-اه ....دينا بقالها فترة مبتجيش مختفيه وكمان سامر مبيجيش اعرفلى ف ايه
ادهم:-بابا دينا اتقتلت
صبري بذهول وصدمه:-انت بتقول اااااااايه
ادهم:-انا قريت كده ف الجرنال امبارح والقاتل مجهول
صبري:-لاحول ولا قوه الا بالله الله يرحمها
ادهم:-بابا انا لازم ارجع مكتبي عشان ورايا شغل كتير
صبري:-طيب ياريت تنزل اعلان سكرتيرة ليا وكده
ادهم:-حاضر ...عن اذنك
صبري:-اتفضل
رجع ادهم مكتبه وهوا داخل ملك بصتله باابتسامه ادهم لاحظ ان ملك عينها حمرا
ادهم:-ايه دا!!!
ملك:-ايه؟
ادهم:-ملك انتى كويسه فيكى حاجه مال عينك
ملك:-انا كويسه و عينى كويسه
ادهم:-لا عينك حمرا
ملك بااستغراب:-لحظه طلعت مرايا من شنطتها وشافت عنيها
ملك:-دا ارهاق مش اكتر انا..
قاطعهاادهم:-ملك انتى لازم تروحى
ملك:-مش هينفع عندنا شغل كتير
ادهم:-مش هينفع لنتى مش شايفه شكلك
ملك:-دى خاجه متخصكش
ادهم بغضب:- انا قولت تروحى اتفضلى شدها جامد من ايديها لدرجه ان ايدو علمت اوى على ايديها ومسك الشنطه وادهالها
ملك بوجع:-اه سيب ايدى ..ياادهم سيبها بقي.. انت اتجننت
ادهم بيحاول يمسك اعصابه وقال وهوا بيسيب ايدها:-اتفضلى روحى
ملك:-لا مش هروح معادى لسه مجاش واظن ان ليك انى اعمل شغلى حلو بس كده انت بتعطلنى عنه
ادهم:-اللى انا قولته يتنفذ
ملك:-بصتلو بحزن ..وقالت
ادهم انا عينى مش وجعاانى وكمان مش تهتم وملكش دعوة بيا انا حرة انا لازم اخلص شغلى انا مش اشتكتلك عن اذنك بقي
ادهم:-تصدقي انا غلطان كنت فاكر ان....اوف متهتميش شوفيلى ميعاد الندوة امتى وبابا هيروح ولا لا
ملك بحزن:-اها ماشي
ملك حست انها زودتها عشان هوا كان خايف عليها مش اكتر بس للاسف هتعمل ايه
ادهم ف مكتبه
ادهم لنفسه:-انا ازاى عملت كده ماتولع انا مالى ....لالالا كان لازم اعمل كده اوووف بقي
تدخل ملك:-الندوه 4ونص الساعه 3 هنتحرك من الشركه مستر صبري جاى معانا وفي شويه اوراق صبري بيه طالبها منك(......)
ادهم ببرود:-اه اه ماشي ..اتفضلى انتى
ملك بغيظ:-عن اذنك...صح كان ف شخصيه عايزاك برا
ادهم:-مين
ملك:-مش قالت اسمها
ادهم:-طيب دخليها
خرجت ملك من المكتب
ملك بقرف:-اتفضلى
البنت:-اه شكرا
دخلت البنت وادهم واقف عند المكتب بضهرو
البنت:-ادهومى
ادهم:-...........
نكمل الفصل الجاي ياريت تقولول رأيكم وتوقعاتكم وعايزة تفاعل
#حب_حياتى
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات