إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل السادس

الفصل السادس
"حب حياتى"
البنت:-متفاجئ مش كده...كنت عارفه انها مفجأه حلوة
ادهم:-ااااا اميرة
اميرة:-ايه موحشتكش
ادهم:-انتى جيتى مصر امتى
اميرة:-لسه واصله How are you؟؟!
ادهم:-Fine...What about you?!!!!!!
اميرة:-Not bad
{طبعا انتو هتموتو وتعرفوا مين دى دى تبقي حبيبه ادهم القديمه حصلت مبينهم مشاكل خلت ادهم صرف نظر عنها بس هى مفقدتش الامل انها ترجعله وهى دلوقتى جت مصر عشان ترجعه ليها تانى}
ادهم:-طيب....انتى بتعملى ايه هنا
اميرة:-جيت مصر اصلها واحشتنى اوى
ادهم بمكر:-طيب انتى جيالى هنا ليه
اميرة:-اسلم عليك وكده
قربت على ادهم اوى لدرجه ان نفسهم بقي واحد استغلت اميرة عدم ظهور رد اى فعل من ادهم وطبعت بوسه طويله على شفايفه وف اللحظه دى تدخل ملك
ادهم بعد اميره عنه بسرعه (زقها)
ملك:-😳😳😳💔
ادهم حس بشعور غريب مش عارف يفسره
ادهم:- م ممم ملك اا
ملك:-ااا ا اا انا اس سفه اوى انى دخلت كده فجأه??
اميره بغضب:-انتى عبيطه انتى ازاى تدخلى كده امشي اطلعى برا
ادهم بغضب:-اميرة انتى ازاى ت..
قاطعته ملك:-انا اسفه يافندم عن اذنكم
جريت ملك بس مراحتش مكتبها راحت الحمام وانهارت هناك
ملك لنفسها وسط دموعها الى عمله زى المطر الغزير بالظبط:-ازاى ياادهم تخونى ازاى....اه صح انت مبتحبنيش ..انا تعبت كل اللى بحبهم بيروحوا منى كفايا كده بقي انا هبص لنفسي خلاص تعبت اوى خليك جمبي يارب ....يااااااارب
____________________________________________

اميرة:-مالك متعصب كده ليه خايف لحسن تحكى لحد من الموظفين بقي ويبقي شكلك وحش
ادهم:-اخرسي خالص...انا مش طايقك اخرجى
اميرة بغضب:-كل دا عشان حتت سكرتيرا لا راحت ولا جت
ادهم بغضب اكتر وبصوت عالى:-اخرجى براااااااا....انا مش عايز اشوفك ابعدى عنى
اميرة:-ماشي ياادهم انا ماشيه بس اعمل حسابك دى مش هتكون اخر مرة تشوفنى فيها اخدت شنطتها ومشيت
____________________________

ادهم خرج برااا عند مكتب ملك لاقاه فاضي
ادهم:-هى راحت فين دى
دخل مكتبه
دخلت عنده موظفه مع ملك ف نفس المكتب
رندا:-ممكن توقعلى على الاوراق دى يافندم
ادهم بغضب:-مش هوقع على حاجه اطلعي برااا
راندا:-يافندم هوا انا قولت حاجه غلط انا عارفه ان ملك هى اللى المفروض تدخلك بس
قاطعها:-هى ملك فين
راندا:- ف التوالت
ادهم:-طب ممكن تبلغيها انى عايزها لما تيجى
راندا:-اه اكيد يافندم عن اذنك
ادهم:-اتفضلى
خرجت راندا لقت ملك ف مكتبها
راندا:- ملك مالك ياحبيبتى ف ايه
ملك:-مفيش تعبانه شويه متشغليش بالك يارندا
راندا:-ازاى بقي مشغلش بالى عمتا ادخلى كلمى ادهم عشان عايزك وبعدين تعالى احكيلى
ملك:-طيب
########## دخلت ملك عند ادهم
ملك:-طلبتنى
ادهم بتوتر:-احم احم...اه ك كك كنت عايز اااا..
ملك:-الواضح انك مش عارف انت عايز ايه منى بالظبط
ادهم:-ملك انا كنت عايز اشرح بس ال...
ملك:-ادهم انا مجرد سكرتيره انت مش مضطر تشرحلى حاجه
ادهم:-ملك انتى شغلك مش عاجبنى اليومين دول
ملك:-نعم
ادهم:-زى ماسمعتى
ملك:-ازاى دا (ملك اتغاظت اوى انه غير الموضوع وبيقول حاجات مش صح ادايقت انه عايز يجيب الغلط عليها هى كانت فاكرة ان خلاص هوا حس بيها وبمشاعرها بس للاسف احساسها كان غلط)
ادهم بتكبر:-زى الناس
ملك:-عمتا طالما شغلى مش عجبك انا هسيب الشغل
صعق ادهم من ردها ازاى هى تقدر تبعد عنه ازاى هوا هيسبها تمشي لا طبعادى الحقيقه الى مش عايز يعترف بيها انه بيحبها فعلا بيحبها كل هذا كان يدور بباله لتقاطع ملك شروده
ملك:-احم احم
ادهم يفوق من سرحانه :-هه...ازاى يعنى
ملك:-استقالتى هتبقي عندك عن اذنك
ادهم:-ملك استنى
ملك خلاص مش قادرة تمسك دموعها ::-
ادهم قرب عليها اوى وقال بنبرة حادة:-انا لسه مخلصتش كلامى
ملك زقته بعيد عنها:-وانا سمعت اللى يكفينى
ادهم بغضب:-انتى بتتكلمى معايا كده ليه مسكها جامد من ايديها للمره التانيه وايديها كانت وجعاها اوى
ملك:-ااااااااااه
ادهم بنظرة غضب حاده:-انتى مبقتيش تعملى اى خساب ليا ولا ايه
ملك ودموعها نزلت:-ااااااه
ايدى ياادهم سيبها بقي ااااااااه
ادهم اخد باله من صراخها وفاق من شرودو وغضبه ساب ايدها
ملك بدموع:-انت اكيد اتجننت ااااااااااااااه
ادهم بحنان:-ورينى ايدك
ملك بخوف:-ابعد عنى متقربش
ادهم بحزن:-ملك متخافيش
ملك بخوف:-ابعد ..زقته وجريت على برااا
راندا:-ف ايه ملك...
قاطعتها :-انا همشي ياراندا هبقي اتصل بيكى ممكن تقدمى الاستقاله وتقدميها
راندا :-بس..
ملك:-هفهمك كل حاجه ف الموب ..باى
راندا بااستغراب:-باى
ادهم:-هى فين ملك
راندا:-مشيت
ادهم بحزن:-ماشي
راندا :-يافندم....هى سابت الاستقاله دى
ادهم:-ماشي..شكرا
راندا:-عفواا
ملك روحت ودخلت بيتها وانهارت على الارض من كتر العياط فقدت الوعى
جه الليل والساعه بقت 11 ادهم راح عند ملك البيت قرر انه يعترفلها بحبه
طلع فضل يخبط محدش فتح ايدو وجعته من كتر التخبيط
نزل سأل بواب العمارة قال انها جت ومخرجتش طلع ادهم تانى والمرادى كسر الباب واتصدم لقي ملك واقعه على الارض
ادهم جرى عليها حاول يفوقها مبتفوقش راح على المطبخ وجاب مايه ورشها على وشها فاقت ملك بعد معاناه من ادهم
ملك:-اااااه دماغى ...ادهم
ادهم:-ملك الحمدالله انك كويسه
ملك:-فجأه بعدت عنه :-ابعد عنى انت ايه اللى جابك هنا وفضلت تصوت
ادهم:-ملك اهدى متخافيش منى
ملك:-ادهم ارجوك ابعد عنى
ادهم:-انتى ليه خايفه منى
ملك:-امشي ارجوك
ادهم:-ملك انا..انا بحبك
ملك:-😳🙄😒
ادهم:-والله بحبك انا كنت بكابر مش اكترر انا بحبك اوى
ملك:-لا انت بتضحك عليا ... ازاى بتحبنى وازاى كنت بتبوسها انهاردة افتكرت كده وفضلت تعيط
وفجأه سامر يدخل عليهم
سامر:-ملك...اخيراا شوفتك حمدالله على السلامه
ملك بااستغراب:-الله يسلمك
سامر:-كنت فاكرك لوحدك
ادهم:-انت ازاى تيجلها ف الوقت دا
سامر:-عادى ماانت جتلها ف الوقت دا...عمتا انا مش جاى اتكلم معاك انت اظن انك خلصت كلام معاها وحان دورى
ادهم:-انت ملكش كلام معاها اصلا
سامربحنان :-ملك انا جيت عشان اطمن عليكى...واقولك على حاجه مهمه لازم تعرفيها
ادهم بغضب:-انت..
قاطعته ملك:-لحظه ياادهم...خير يااستاذ سامر ايه هى
سامر:-هقول بس بلاش استاذ دى ...وياريت نكون لوحدنا
ادهمبغضب وصوت عالى:- لاااااااااااا كده كتير بقي
ملك بقلق:-ادهم عشان خاطرى اهدى....استاذ سامر ياريت تقول اللى هتقوله ادهم مش غريب ولا عنى ولا عنك فياريت تقول اللى عندك
سامر بغيظ:-طيب طالما مصممه...ملك انا ااا انا بحبك
ملك بصدمه:-😳😳😶
ادهم بغضب:-لا انا مش هسكتلك
راح ادهم فضل يضرب فسامر وسامر بيردولو ضربه بضربه
ملك واقفه متنحه فاقت من صدمتها وراحت وفضلت تصرخ عشان يسيبو بعض
ملك:-كفايه....كفايه حرام بقي
ادهم وسامر سابو بعض
ادهم بنبرة صوت حاده:-سامر ملك بتاعتى انا بس
سامر:-دا ف المشمش ... مش كفايا دينا اللى انتحرت بسببها
ملك:-انتحرت بسببي
ادهم:-.............
سامر:-اه....انا كنت بحبها ادهم راح اعترفلها ان هوا بيحبها كل دا عشان عرف انى عايزها
ملك:-.....
ادهم:-لا متصدقيهوش ياملك دا دا دا كداب عايزك تبعدى عنى
سامر:-لا والله انت فاكر انها عبيطه دينا انتحرت عشان عرفت انك ناوى تتجوز اميرة
ملك:-اميرة مين...دى اللى كانت عندك ف المكتب صح
ادهم:-ملك اميرة دى بقت ماضي خلاص انا بحب....
قاطعته ملك:-
اه فعلا بأمارة بوسه انهارده كفايا كدب بقي كفايا كفايا انا زهقت وتعبت ابعدو عنى حرام عليكو انا ولا عيزاك ولا عيزاه وكفايا لحد كده انا سبت الشركه ...ارجوكو سبونى ف حالى انا مش حتت لحمه هتتخانقوا عليها عشان كل واحد يرضي غروره والعند اللى انتو فيه دا امشو اطلعوا برا اخرجوا من حياتى انا مش حمل تعب خلاص
سامر:-انا همشي دلوقتى ياملك عشان الحاله اللى انتى فيها دى مش مخلياكى عارفه تفكرى انا هسيبك وهستنى ردك عليا
ادهم بغضب:-دا بعدك
سامر سابه ولا كأنه سمعه
ادهم بغيظ:-ملك اوعى تكونى هتفكرى ف اللى هوا قالك عليه دا
ملك:-ادهم خلاص بقي ..متقنعنيش ومتعيشنيش ف واقع مش بتاعى ..انت بتعمل كده عشان سامر...ارجوك ياادهم خليك بعيد عنى انا بعدت عنك وسبت الشركه ابعد بقي انت كمان
ادهم بحزن:-ملك لا ارجوكى انتى الحاجه الوحيده اللى ممكن تبقي صح ف حياتى خليكى معايا متبعديش
ملك قربت عليه اوى وحطط ايديها على قلبه وقالت بحزن:-دا للاسف عمره ماهيدق ليا
ادهم جس انه وصل لحيطه سد ف حوارهم دا
ادهم:-ماشي انا هبعد .. بس متسبيش الشركه ... ملك ارجوكى
ملك:-ادهم امشي
ادهم بصلها بحزن ومشي
وفجاه ملك ندهت عليه
ملك:-ادهم
ادهم لف وبصلها
ملك جريت عليه ورمت نفسها ف حضنه
ملك بدموع:-ادهم متسبنيش
ادهم بفرح:-مقدرش اسيبك ياملك وحضنها جامد
قعدو مع بعض يتكلموا كتير اوى وفجأه الفجر يأذن
ملك:-يااااه دا الوقت اتأخر اوى
ادهم باابتسامه:-محستش بالوقت وانا معاكى
ملك بتثأوب:-فعلا...
ادهم:-طب اسيبك بقي عشان تنامى
ملك:- خليك شويه
ادهم:-اخلينى ايه بس انتى بتنامى على نفسك
ملك:-ماشي...خلى بالك من نفسك
ادهم خرج وبيقفل الباب مش راضي يتقفل عشان هوا اتكسر
ادهم:-اوف ...ملك..ياملك
ملك:-نعم ..ف ايه ياادهم
ادهم:-الباب مكسور مش هينفع اسيبك كده
ملك:-طب وهنعمل ايه
ادهم:-مش عارف هوا انا لو ينفع افضل معاكى لحد الصبح
ملك بقلق:-اصل..اصل..ياادهم ..هوا
ادهم:-انا عارف انه مينفعش لوحدنا بس
ملك:-لا ياادهم الحكايه مش كده خليك انا اخاف افضل لوحدى كده
ادهم:-اومال ايه
ملك بحركه طفوليه:-اصل عايزة انام انت هتفضل صاحى يعنى..المفروض انى ابقي قعده معاك
ادهم قال وهوا بيضحك على طريقتها:-لا ياستى ادخلى نامى وانا هقعد لحد الصبح
ملك:-لا لا انا هقعد معاك
ادهم:-لكن...
قاطعته:-لا هقعد معاك
ادهم:-ماشي
دخلو وسندو الباب وفضلو يتكلموا ملك مسكت ايد ادهم وسندت راسها عليها هوا سكت شويه وبعدين جاي يبصلها لقاها نامت فضل يتأملها شويه وبعدين قعد يلعب ف الموب بتاعه شويه وبعدين راح ف النوم وكانوا هما الاتنين نايمين احلى نومه
وبعدين يطلع الصبح وتشرق الشمس
ملك تتفزع من النوم هى وادهم
ملك بتفاجئ:-عم تى
ثناء بغضب:-تقدرى تفهمينى ايه اللى انا شوفته دا...ومين الشخص دا
ملك بتردد وخوف:-دا دا دا يبقي دا
ادهم:-ادهم صبري المنصورى
ثناء بتفاجئ:-ادهم المنصورى صاحب سلسله شركات المنصورى
ادهم:-بالظبط يافندم
ثناء:-اه اهلا اهلا اتشرفت بيك
ادهم:-الشرف ليا...تسمحيلى بقي اشرحلك الموضوع عشان ف سوء تفاهم
ثناء بتغير لهجتها الى اللين:-هههه لا انا خلاص عرفت اكيد عشان الباب مكسور فضلت معاها
ملك:-اه فعلا هوا عشان كده بالظبط
ادهم بص لملك انها تطمن
ثناء:-طيب ياملك انا جيت ياحب
قاطعها ادهم:-طب استأذن انا
ثناء :-خليك اشرب معايا فنجان قهوة
ادهم:-مرة تانيه وشاور لملك انه هيتصل بيها
ادهم وهوا خارج قابل واحد ف منتصف العشرينات
مصطفي:-هوا انت مين بالظبط
ادهم:-انت اللى مين وبتعمل ايه هنا
ملك شافت كده راحت عندهم
ملك:-مصطفي اذيك
مصطفي:-ملك ازيك..وحشانى
ملك:-وان...
قاطعها ادهم:-مين دا ياملك
ملك:اقدمكو لبعض ادهم دا مصطفي ابن عمتى...مصطفي دا ادهم مديري ف الشغل
مصطفي:-اه تشرفنا
وسابهم ودخل
ادهم:-ملك مش انتى قولتى انك ملكيش حد
ملك:-انا بقالى سنين مش بشفهم عمتا انا هشوف ايه الموضوع وهقولك
ادهم بقلق:-ملك خلى بالك من نفسك
ملك بحب:-مش تقلق عليا
ادهم:-طيب انا همشي
ملك:-اوكى
ادهم:-ملك
ملك:-نعم
ادهم:-احم..بحبك..هتوحشينى
ملك بخدود حمرا:-احم وانت كمان يلى امشي بقي
ادهم:-باى
ومشى ادهم وملك دخلت عند ضيوفها
ملك:-خير ياعمتى ايه سبب المجيه الحلوة دى
ثناء:-بدل ماتقوليلى وحشتينى ياعمتو
ملك:-انا قولت اللى عايزة اقولو وياريت تجاوبينى
ثناء:-ياحبيبتى انا جايه اقعد معاكى هنا عشان متبقيش لوحدك
ملك بمكر:-لا والله وايه اللى فكرك بيا فجأه يعنى
ثناء:-ايه يا ملك الطريقه اللى بتكلمينى بيها دى انتى بنت اخويا
ملك:-وياترى بقي هتشرفينى هنا قد ايه بقي
ثناء:-يعنى انا ومصطفي هنقعد هنا معاكى نونسك وكمان متبقيش لوحدك
ملك بصدمه:-هوا مصطفي هيقعد معانا كمان
مصطفي:-عندك مانع ياملك ولا ايه
ملك بغضب:-طبعا عندى مانع انا مش هعرف اخد راحتى ف بيتى كده
مصطفي قام مسك ملك من شعرها...وقال:-الواضح كده انك مبتجيش باللين
ملك:-اه سيب شعري
ثناء:-خلاص ياحبيبي سيبها بقي لحسن ايدك توجعك....بقولك ايه يابت انتى انا مبحبش كلمتى متتسمعش فااتعملى معانا بطريقه حلوة
ملك بمكر:-لا ياعمتو اظاهر انى فهمتكوا غلط....انا فعلا محتاجه حد يكون معايا عشان انا بقيت لوحدى وكده انا هدخل استريح بقي
مصطفي:- ماشي وانا هروح اجيب نجار للباب دا
ملك ف سرها:-غور ف داهيه
دخلت ملك اوضتها واتصلت باادهم لقت موبيله مقفول غيرت هدومها ونامت
الساعه 12 مساء
صحيت ملك
ملك :-ياااه دا انا نمت كتير اوى
بتشوف الموبيل بتاعها تلاقي ادهم اتصل بيها 20 مرة
اتصلت بيه
ملك:-الو...
ادهم بلهفه:-الو..ملك. انتى كويسه
ملك:-اه ياحبيبي متقلقش ....انت عامل ايه
ادهم:-كويس طول ماانتى كويسه..ملك هوا ايه حكايه عمتك وابنها دا
ملك:-فكرتنى ليه ...ادهم انا خايفه منهم اوى مش عارفه اخلص منهم
ادهم:-ازاى دا
ملك:-ممكن مش تخلينى اروح الشغل كمان..انا مش عارفه ايه اللى فكرها بيا دى
ادهم:-نعم ليه يعنى..هى مش جايه برضو عشان تهتم بيكى وتاخد بالها منك
ملك بحزن:-دا المفروض....بس للاسف لا
ادهم:-انا هحل الموضوع دا وهخليها تمشي متخفيش
ملك باارتياح:-بجد ياادهم
ادهم:-اه..وحشتينى
ملك بخجل:-احم..وانت كمان وحشتنى
باب الاوضه بتاع ملك شيفاه بيتفتح براحه
ملك:-ادهم..لحظه خليك معايا
ادهم بقلق:-ف ايه
ملك:-ايه دا انت بتعمل ايه هنا
مصطفي دخل وقفل الباب وراه
مصطفي:-هيكون ليه يعنى انا جاى اسألك على حاجه
ملك:-وايه هى بقي الحاجه اللى مخلياك تجيلى اوضه نومى الساعه 2 بليل عشان تسألنى عليها
مصطفي وهوا بيقرب عليها:-انا جاى اسألك معاكى قلم ولا لا
ملك بخوف:-لا م مم مش معايا اخرج بقي
مصطفي وهوا بيقرب اكتر :-ازاى دا
ملك وصلت للحيطه اللى وراها هى حاطه الهاند فيري في ودنها سمعت ادهم بيقولها:-ملك اخرجى برااا حالا يلى
ملك زقته وجايه تخرج مسكها وبيحاول يبوسها
ملك بصويت:-ادهم الحقنى ااا الحقونى ابعد عنى ياحيوان
ادهم نزل بسرعه ركب العربيه واتصل بالبوليس واداهم العنوان
ملك مصطفي عورها من كتر الضرب فيها عشان تلين وتستسلم بس مفيش فايده
وصل ادهم وطلع دخل الاوضه وفجأه
نكمل الفصل اجاى رأيكم ف كومنت بحب تناقشونى فيها وتقولولى اللى عجبكم واللى معجبكمش عايزة اكون على تواصل معاكم مش مجرد لايك وخلاص
#حب_حياتى
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات