إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفل التاسع

الفصل التاسع
ملك..انتي تاني انتي ليكي عين تفضلي هنا بعد اللي ابنك عمله
ثناء وهي تمثل البكاء...والله يابنتي مكنتش اعرف انه خسيس كدا امانه عليكي لتسامحيني هو يستاهل السجن اصلا خليه مرزوع هناك يستاهل بس متمشنيش من هنا انا مبقاش ليا مكان اروحه
ملك متأثرة بحديثها...خلاص ياعمتي نبقث نتكلم فى الموضوع دا بعدين اتفضلي ادخلي انتي دلوقتي
وبالفعل دلفت عمتها الي الشقه مجددا 
لتنظر ملك الي ادهم قائله...بتبصلي كدا ليه
ظل على هذا الحال ينظر لها في صمت كان يشعر بالغرابه من فعلها هذا لقد اصابته بالتشتت غير مدرك مايحدث معاها لماذا فعلت هذا ، بكل هذه السهولة تركتها في بيتها اهى لهذا الحد مهمله غير مهتمه بما سوف يحصل معاها في المستقبل بسبب تلك المرأة التي ستمكث عندها بالشقه
ملك...ادهم
ليفيق ادهم من شروده علي اثر ندائها له ...ايه
ملك بااستغراب... هو ايه اللي ايه مالك باصصلي ومتنح كأنك بتفكر في حاجه
ادهم...مفيش تعالي ننزل نقعد في حتا عشان عايز اتكلم معاكي
اومأت باايجاب ثم اغلقت الباب متجه الي الدرج لتهبط وهو ورائها
--------------------
سامر...راندا انا محتاجك
راندا بسعاده واخيرآ قرر التحدث معاها هل من الممكن ان يكون قد عرف ما تكن له من مشاعر ولكن مهلا لما التسرع لنرى
راندا...خير ياسامر
سامر...انا كنت عاوزك تعمليلي شغلي وشغل مستر صبري ينفع يعني عقبال مااجيب سكرتيرة
هااااواخيرآ لقد سنحت لها الفرصه لتتقرب منه اكثر بحجه العمل
راندا...مفيش مشكله
سامر ... طيب متشكر جدا .. خدي بقي الملفات دى اعمليها وخلصهالي علي بكرة تكون عندى عشان مهمه اووي
راندا...حاجه تاني
سامر بابتسامه...شكراا
راندا...استأءن انا
سامر...اتفضلي
بعدما غادرت المكتب شعرت بالفرحه تغزو قلبها حقا كان هذا افضل مامرت به فى يومها احست من فرط السعاده وكأن قلبها سيخرج من مكانه ولكنها تمالكت نفسها وذهبت لتكمل عملها بنشاط
--------------------------------
ملك بضيق...في ايه ياادهم طول الطريق وانت ساكت وشكلك مضايق منى
ادهم بحده خفيفة...طبعا لازم اضايق انتي مش شايفه عملتي ايه
ملك...عملت ايه يعنى
ادهم...انتي ازاى تخليها تقعد معاكي بعد اللي عملته غيكي هي وابنها
ملك...وفيها ايه يعني
ادهم...نعم هو انتي كمان بتسألي اكييد هتعملك حاجه
ملك بلامبالاه...مش لدرجادى يعني
ادهم...
الغصل التاسع الجزء التاني
ادهم...ملك انتي ازاى مش شايفه ان الموضوع مش عادي الست دى جت بعد ماامك ماتت عشان تقعد معاكي هي وابنها اللي انتهز اقرب فرصه وحاول يعتدى عليكي وهي في الاخر دافعت عنه بكل السهوله دى تيجي وتقوليلي وايه يعني
ملك...ادهم انت مكبر الموضوع
ادهم...انا مكبر الموضوع هو انتي مش شايفه اللي بيحصل قدامك ولا ايه الست دى مكنتش ناويه تدخلك الشقه لولا انها لقتني معاكي والدليل انها غيرت كالون الشقه
ملك...طب يعني انا هعمل ايه ياادهم هسيبها تنام غى الشارع
ادهم...تولع المهم متقعدش معاكي في الشقه انا مش هبقي مطمن طول ماهي معاكي
ملك...يعني هعمل ايه اروح اطردها
ادهم...ياريت تبقي عملتي الصح
ملك...مقدرش طبعا
وكانت جملتها كافيه بااقناعه بعدم تنفيذها لما يقوله ليبقي صامتآ يفكر ماذا سيفعل
ملك...انت سكت ليه
ادهم بحده...يلي عشان تروحي
ملك...بس ، ليقاطعها ...مش قولت يلى
لتنصاع لامره وتمسك بحقيبة يدها وتنهض استعدادآ لمغادرة المكان
وبعد فترة من الزمن
ادهم بجفاء...يلي انزلي
ملك بحزن...حبيبي انا ،ادهم...قولت انزلي
لتسرع بالهبوط خوفآ منه وما ان نزلت حتى انطلق بسيارته غير مهتم
لتشعر ملك بالحزن الشديد ثم تدلف الي البيت
ثناء...اومال فين ادهم
ملك...روح
ثناء...اممم كنت فكراه مطول عن كدا
ملك...اديه روح عايزه ايه
ثناء...وانا هعوز ايه يعني
ثم تركتها ودلفت الي غرفتها
لتحاولةالاتصال به ولكن هاتفه مغلق
ملك...يارب انت عارف اني مكنش قصدى ازعله ابدآ
----------------------
شهيرة بفرح نتيجه رؤيتها لابنها
شهيرة...حبيبي انت جيت
صبري...تعالي اتغدى معانا يلي
ادهم...مليش نفس
شهيرة...ليه كدا ياحبيبي ، اكيد هي اللي منكدة عليك صح
ادهم...ماما
شهيرة....خلاص خلاص انا مالي
صبري...كل بس ياادهم الاكل النهارده لذيذ
ادهم...بابا انا عايز اعرف رأي حضرتك فى الموضوع اللي قولتلك عليه
صبري...موافق ياابنى
ادهم...وانتي يااماما
صبري...اكيد موافقه يابني ثم نظر لها نظرة ذات معني
شهيرة بجفاء...اه طبعا
ادهم بفرح...شكرآ اووي انا متأكد انك لما هتعرفيها هتحبيها اووي كمان
شهيرة علي مضض...اما نشوف ثم اكملت لحنان...يلي بقي عشان تاكل انت بقالك كتير مبتكلش معانا
ادهم...انا شبعت من الفرحه هعمل مكالمه بسرعه واجيلكم ثم تركهم وغادر الغرفه
اخرج هاتفه ليقوم بالاتصال بااحدهم
نكمل الفصل الجاي رأيكم
#بقلم_اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات