إبحث عن موضوع

رواية حب حياتي الفصل السابع

الفصل السابع
"حب حياتى"
وصل ادهم وطلع دخل الاوضه وفجأه يدخل الاوضه يلاقي
ملك مغشي عليها ومصطفي يحاول افاقتها
ليذهب اليهم مسرعا ويبعده عنها ثم يلكمه ليسقط مصطفي على الارض 
ادهم:-والله لاندمك يااكلب ثم نظر الى ملك ووجه كلامه لها ... ملك فوقي مم ملك
ثناء بفزع:-ايه دا في ايه
ثم وجدت مصطفي ملقي على الارض والدماء تسيل من انفه
ثناء بصراخ:-ابنى عملته ايه ف ابنى
وفى هذه الاثناء يدخل الضابط وباقي رجال الشرطه
ادهم بحده:-هو دا يافندم اللى حاول يعتدى عليها
ثناء بتوتر:-مم مين دا اللى انت بتتكلم عليه .. ثم استوعبت الامر لتقول ... لااا ابنى معملش حاجه دا بيكدب
ادهم بغضب:-انتى تخرسي خالص
لتصمت ثناء وتقترب من مصطفي لتقول بصوت اشبه بالوشوشه:-الله يخربيتك ايه اللى انت عملته دا
لينظر لها مصطفي من دون ان يتفوه بكلمه غير مهتم بما تقوله
الضابط:-امسكوه
ثناء بصراخ:-لا سيبوه ابنى حبيبي لاااا ابعد ايدك عنه انت وهو
ادهم بغضب وهو يحمل جنه:-هوديها المستشفي وبعدين نشوف هنتصرف معاه ازاى الكلب دا
ليأخذوه ضباط غير مهتمين بصراخ الثناء التى تهرول ورأهم
وبالفعل اخذ ادهم ملك الى المستشفي وانتظر بعض الوقت ليأتيه الطبيب
ادهم بخوف:-هاا يادكتور ملك عامله ايه
الدكتور بغضب:-دى مبتبهدله خالص مين اللى عمل فيها كده
ادهم بتوتر:-مالها يعنى فيها ايه
الدكتور:-فى حد حاول يعتدى عليها جسمها كله كدمات وعندها جرح كبير فى دراعها اليمين وغير كده حصلها

كسر
ادهم بذهول ممزوج بخوف:-كل دا
الدكتور بضيق:.-اه انا مضطر اعمل محضر
ادهم بغضب:-انا عملت فعلا انا اللى طلبه منك انك تهتم بيها بس
الدكتور:-اكيد عن اذنك
ادهم:-طب هو انا ممكن اشوفها
الدكتور:-اه
ادهم:-طب شكرا اووى يادكتور
ثم ذهب الى الغرفه المتواجده فيها ملك
ادهم بلهفه:-ملك انتى كويسه
ملك بدموع:-لااا
ادهم بحزن:-ان شاء الله هتبقي كويسه
ملك:-طول ماانت جنبي
ليبتسم ادهم لجملتها ثم يقول:-هفضل ع طول ثم اكمل مازحا :-بس اوعى انتى اللى تسيبينى بقي
ملك بسرعه:-عمرى
ادهم:-انا هروح مشوار وهرجعلك تانى
ملك:-لالاالا
ادهم :-ياحبيبتى مش هغيب وكمان انتى هنا باامان
ملك:-بس انا لسه خايفه
ادهم:-ملك انا مش هسيبك هنا غير وانا مطمن عليكى
ملك:-ماشي بس متغبش
ادهم باابتسامه:-حاضر ... هيجيبولك الاكل دلوقتى لازم تاكلى كويسه
لترد له الابتسامه وتقول:-حاضر متتأخرش انت بس
اومئ لها برأسه ثم غادر الغرفه وهو يتوعد لهذا الشخص الذي يسمى مصطفي (والله خسارة فيه الاسم)ه
_______________
فى القسم
الضابط:-يعنى برضوا مش راضي تقول ايه اللى حصل وبتنكر
مصطفي:-انا قولتلك اللى حصل انا معملتش حاجه انا كنت بسألها على حاجه فجأه لاقيتها بتصوت ومسكت القلم

وعورت بيه نفسها وبعدين عملت نفسها مغمى عليها لما سمعت الباب برا بيتكسر دا هو اللى حصل ومعنديش كلام

اقوله تانى
وفى هذه الاثناء يدق ادهم الباب ويدخل
الضابط:-ادهم باشا اتفضل
ادهم بغضب وهو يقترب من مصطفي :-انت ازاى ياكلب تفكر انك تلمسها هااا
ليأتى الضابط مسرعا لابعاد ادهم عن مصطفي
الضابط:-اهدى بس واحنا هنعمل اللازم معاه
ادهم بغضب:-واكتر كمان ... انا هبعت المحامى وهو هيعمل اللى عليه ف القضيه دى
ثم وجه حديثه الى مصطفي قائلا:-وحيات امى لاخليك تعيش عمرك اللى عيشته مرة تانى فى السجن وهتشوف ثم

غادر وتركه والدماء تغلى فى رأسه
_______________
فى مكان تانى
ملك:-انت اتأخرت ليه
ادهم:-معلش بس كان لازم اعمل حاجه المهم انتى كويسه
ملك:-اا اه
ليقلق ادهم من نبرتها ويقول:-ملك هو عملك حاجه لمسك
ملك:-لمسنى!!
ادهم بتوتر:-اه يعنى هو انتى فاهمه
ملك بحده:-لاا
ليتفهم انه ضايقها بحديثه عن هذه النقطه الحساسه
ادهم:-انا مش قصدى حاجه انا بس... لتقاطعه بقولها الاتى:-ادهم ممكن نقفل الموضوع دا
ليومئ لها بتفهم ثم يقول:-كلتى
ملك:-اه
ادهم :-طب كويس يلى عشان تنامى وترتاحي وانا هروح
ملك:-ادهم
ادهم:-قلبه
لتقول ملك بخجل:-هو انت عايش فى بيت لوحد مش مع مامتك وباباك
ادهم:-اها عايش فى بيت لوحدى ومن الوقت للتانى بروح اقعد معاهم بس انتى عرفتى منين
ملك:-احم عرفت من راند
ادهم:-اها قولى كده عمتا ماشي انا النهارده على اللى فيه اهلى
ملك:-ماشي خلى بالك من نفسك
ادهم:-اكيييد هجيلك بكرة الصبح
ملك:-ماشي سلام
ادهم:-سلام ثم غادر الغرفه
__________________
في بيت المنصورى
ادهم باابتسامه:-ازيك ياماما
الام شهيرة:-حبيبي انت جيت وحشتنى اووى اوى
ادهم وهو يحتضنها:-معلش طولت المرادى بس صدقينى عليا ضغوط كتييير اليومين دول
شهيرة بحنان:-ربنا معاك ياروحي ..يلى عشان تتعشي معانا
ادهم باابتسامه:-يلى
___________________
فى احد السجون
ثناء :-بقي دى عامله تعملها يااخايب البت كان معاها قرشين كنا هناخدهم ونمشي ضرورى تعمل المصيبه اللى

عملتها دى
مصطفي بضيق:-اعمل ايه يعنى انا من زمان وانا عايز ملك دى تبقي بتاعتى
ثناء بسخريه:-واهى خلاص بح ولا هى ولا غيرها ضيعت نفسك وضيعتنى معاك
مصطفي:-بقولك ايه اهدى عليا كده انا اللى فيا مكفينى
ثناء:-وناوى على ايه بقي ياسي مصطفي انا مش معايا ولا مليم عشان اقدر اجبلك محامى واطلعك
مصطفي:-هى موته ولا اكتر امشي من هنا عشان القعده معاكى زى قلتها
ثناء:-بقي كده شكلك نسيت انى امك
مصطفي:-خدنى من هنا
ليرجع مصطفي الى الحجز
_______________
صبري:-ايه المفجأة دى ادهم هنا وهياكل معانا كمان
شهيرة باابتسامه:-بس بقي ياصبري دا انا لما صدقت انه جه مش عارفه هترجع تعيش معانا ع طول امتى
ادهم:-قريب ان شاء الله
صبري:-ان شاء الله
شهيرة:-مش ناوى بقي تتجوز وتفرحنى بيك
ادهم:-احم فعلا كنت عايز اتكلم معاكم ف الموضوع دا
شهيرة بفرح:-بجد هى مين هاا نعرفها من انهى عيله
ادهم بتوتر:-فى الحقيقه ياماما عي زميله عندى فى الشغل
صبري بااستغراب:-زميله دى مين بقي
ادهم:-ملك
صبري:-السكرتيرة
شهيرة بغضب:-نعم سكرتيرة
نكمل الفصل الجاى قولولى رأيكم
#حب_حياتى
#اسماء_عادل

ليست هناك تعليقات