إبحث عن موضوع

رواية اشواك الحب❤الحلقة العاشرة

الحلقة 10

و حور بتروح على حسام وبتقاعد جمبو وبتشوف الدموع فى عيونو

حور / انت كويس

حسام / هيفضل يكرهنى مهما حصل ومهما عدت السنين هيفضل يكرهنى

حور / حساام اهدى اكيد ميقصدش يزعلك

و حسام بيبتسم لحور ابتسامة خفيفة

حور / انا مشربتش قهوة هعملك معايا

ولسة بتقف وحسام بيمسك اديها

حسام / خليكى

و حور بتبص على اديها وبيبان عليها التوتر

حسام / لو سمحتى

و حور بتسحب اديهاا وبتقاعد

و ادم بيخرج من البيت وبيشاور لعامل الاسطبل

حور بتبص لادم اوى و ادم بيبصلهاا

حسام /حور اية رايك نتمشى شوية

و حور بتبص لحسام بتردد
حور / بس مدام سعاد

حسام / خمس دقايق بس

حور / اوكى بس ياريت تضحك شوية ماشى

وحسام بيبتسم و حور بتبتسملو وبيمشو مع بعض هم الاتنين و ادم على الفرس بتاعو وبيجرى بية من جمبهم بسرعة جدا بعصبية و حور بتتخض وحسام بيسحبهاا

حسام / حور انتى كويسة

حور / حقيرر انا مش عارفة اية كمية الشر دى الى جووة

حسام / طول عمروو كدة وبيحاول يدمر كل حااجة من حولية

حور/ ليييية لية فى نااس بتحب الشر

حسام / كان عندى خمس سنين لما امى راحت وسبتنا انا
و ادم

و حور بتبص لحسام باستغراب

حسام / ماما سعاد مش امى بتكون خالتى اخت امى هى الى اخدتناا بعد ما امى راحت واتجوزت بعد وفاة باباا

و حور بتشوف حساام بيضغط على قبضة ايدو

حور / حسام انت مش مطر انك تحكيلى

حسام / كنت متعلق بيهاا اوى وكنت كل لما اذكر كلمة ماما كان كل ما غضب ادم بيزيد اكتر وكان بيضربنى بقوة لما بذكر اسمهاا كنت مجرد طفل صغير محتاج لضم امو وبس

و حور بتشوف دموع حسام بتنزل وبتقرب منو وبتمسك ايدو كنوع من التعاطف

حسام / بعد اكتر من ٦ سنين فجاة امى جت المزرعة ولما ادم عرف انها هناا حبسنى فى الاوضة

كانت جاية عوزة تخدناا معاها و ادم رفض وطردهاا انا كان وقتها كل الى يهمنى انها تخدنى فى حضنهاا وبس حاولت اهرب من الاوضة باى طريقة وفعلاا هربت من الشباك ولما خرجت شفت امى ماشية بالعربية فضلت اصرخ

وانادى عليهااا ملقتش قدمى غير الفرس اخت فرس من الاسطبل كان حجمى صغير على الفرس ومكنتش اقدر اتحكم فية كويس

وانا بجرى وره امى ادور عليهاا فجاة ظهر واحد قدمى
والفرس بتاعى ضربو بقوة وانا وقعت من على الفرس
فقمت بعدها فى المستشفى كان ادم هو الى قدمى اول كلمة قلهالى

ادم / انت قااتل

و حسام بيعيط ودراعو مكسور وبيتالم وخايف من ادم
وادم بيهجم علية بالضرب وبتدخل سعاد المستشفى بسرعة

سعاد / ادم

و ادم بيسمع صوتهاا وبيبعد عن حسام

سعاد / انت اية الى بتعملو دة اخرج برة فوراا

ادم / امى انا

سعاد / اخرج برة بسرعة ولا كلمة

و ادم بيبص لحسام اوى بغضب وسعاد بتجرى على حسام وبتحضنو وحسام بيعيط

سعاد / خلاص يا حبيبى اهدى

حسام / ماما سعاد انا قتلت الراجل

سعاد / لااا ياحبيبى دة مجرد حادثة مش اكتر

و بعد اسبوع حسام كان بيلعب بقطة فى الجنينة وفجاة لقيت ادم على الفرس بتاعو وبيجرى فى اتجااهى وبيصرخ وحسام بيجرى بسرعة وبيصرخ وحسام بيجرى وره بالفرس وبيصرخ وانا بجرى وقعت على صخرة وفقد الوعى

لما فوقت سمعت ماما ساعد بتتكلم مع ادم برة الاوضة

سعاد / حسام هيسافر امريكاا يدرس برة وانت ممنوع تقرب منو انت فاهم

ادم / المهم انو يبعد من هناا مش عاوز اشوفو

وفعلاا سافرت امريكاا ادرس ومكنتش برجع مصر ابدا ولا حتى فى الاجاازة كان بيرفض انى انزل مصر وان حتى يشفنى

و حسام بيبص لحور و حور دموعهاا مليا وشهاا

حور / ازاى فى حد كدة ازاى تهون علية

***********************.              

شيماء بتروح الشركة

السكرتيرة / اهلاا انسة شيماء اتفضلى انا الى كلمت حضرتك
فى التلفون مبرووك انتى هتكونى معاناا

و شيماء بتبتسم اوى للسكرتيرة
شيماء/ طب كنت حبة اعرف

السكرتيرة / الاستاذ مجدى هو الى هيقولك اتفضلى هو منتظرك

و شيماء بتدخل مكتب مجدى وبيكون بيتكلم فى التلفون
وبيشاورلهاا انها تقاعد وبيخلص تلفونو بسرعة

مجدى/ اهلا انسة شيماء تحبى تشربى حااجة

شيماء / لاا شكرا

مجدى / ان شاء الله ترتاحى فى الشغل معانا

و شيماء مبسوطة اوى وبتبص لمجدى

مجدى / انتى هتساعدى سندى فى الشغل وهى هتعرفك على كل حاجة

شيماء / بس انا كنت فكرة انى هشتغل فى الحسابات يعنى انا خريجة كلية تجاارة ويعنى

مجدى/ عندك حق بس بصراحة انا كنت محتاج يعنى بنت تكون حلوة وذكية وشيك ولبقة زيك تقدر تتعامل مع العملاء

و شيماء مش مرتاحة

مجدى / بس الى انتى عوزاة برحتك

شيماء / اوكى معنديش مانع

مجدى بيقف وبيروح شيماء
مجدى / مبرووك

و شيماء بتسلم علية ومبسوطة اوى

مجدى. /سندى هتعرفك على كل حااجة

و شيماء بتخرج من المكتب و مجدى بيبصلها وهى خرجة اوى وعلى وشو ابتسامة خبيثة

***********************.             

دينا بتفتح لمروان الباب
دينا / اهلا مروان تعالة ادخل

ومروان بيدخل وبيقاعد هو وديناا

مروان / ريم عاملة اية دلوقتى

دينا / مش عارفة بس حاسة انهاا كويسة

مروان / دينا قررتى

دينا بتتنهد وبتاخد نفس عميق وبتغمض عنيهاا بالم
دينا / موفقة

مروان /اية انتى قولتى اية

دينا / موفقة بس بشرط

مروان / شرط واتنين وثلااثة اطلبى الى انتى عوزاة

دينا / مفيش اى اعتراض ابدا انى انزل مصر

مروان / لاا بدا يا روحى

ومروان بيمسك اديهاا وبيبوس كف اديها بحب
مروان / يباة يوم الجمعة هاجى انا وعيلتى ومعانا الماذون

دينا / اوكى

و مروان مبسوط اوى وبيحضن ديناا اوى
دينا / مروان انت اتجننت اهدى شوية

مروان/ خلاص هتكونى ملكى انا

دينا / ملكك اية هكون شريكة حياتك

مروان / متزعليش يا سيتى انا هكون ملكك اعملى فيا الى انتى عوزاة معنديش مانع

ومروان بيغمزلهاا

دينا / انت حقير على فكرة

ومروان بيضحك وبيبوس جبنهاا

مروان / لازم امشى علشان ارتب كل حااجة ياحرم الاستاذ مروان

ودينا بتضحك اوى ومروان بيخرج بسرعة

***********************.             

حور مع سعاد فى الاوضة وفى وحدة من الخدم بتدخل

الخادمة / دكتورة منتظرينك على العشاء

حور/ لا اعتزرلهم مش هقدر

سعاد / لا يا حور علشان خاطرى انتى وقفة هناا بقالك ٣ ساعات علشان خاطرى روحى كلى حااجة

و حور بتبتسم لسعاد

حور / حاضر

و بتنزل تحت

حسام / اتاخرتى لية

حور / والله مكنتش عوزة اسيب ماما سعاد لوحدهاا

وبينزل ادم ومعااة البنت و حور بتبصلها اوى بزهول وحسام و سلمى بيبصو لبعض باستغراب

ادم / مساء الخير

ادم / كريم و مازن فيين

الخادمة / فى الجنينة رفضين ياكلو

ادم / نادى عليهم انا منتظرهم فى حاجة مهمة

سلمى بتبص للبنت الى جمب ادم اوى

و حور بصوت واطى / حقير

و ادم بيبص لحور اوى و حسام بيحط اكل لحور فى طبقهاا وبيبتسملهاا اوى

حور / شكرا يا حسام

و سلمى قاعدة سرحانة و مازن وكريم بيقاعدو على السفرة فى مكنهم وبيبصو للبنت الى مع ابوهم

ادم / وصلنا متاخر امبارح ومقدرتش اقولكو واعرفكو
دى مريم مراتى

و حور بتبصلو اوى باسغراب

سلمى / علشان كدة انت طول النهار مختفى ومخرجتش

الكل بيبص سلمى

سلمى / اسفة مقصدش

مازن / اكيد مش هنستغرب تقريباا كل كام شهر فى وحدة
جديدة بتدخل والتانية بتخرج

و ادم بيبص مازن بغضب وبيضرب بايدو على السفرة
ادم / احترم نفسك

حسام / اكيد مازن ميقصدش

ادم / كام مرة قلتلك متتدخلش بيناا

مريم / انا طلعة الاوضة بعد ازنكو

ادم / استنى عندك

ومريم بتقف مكنهاا بسرعة

ادم / متتحركيش من هنا غير لما اقولك انتى فاهمة

مريم بتبص للارض بخجل وبتقاعد مكنهاا

كريم / ممكن اسال سؤال

و ادم بيبصلو

كريم / قدمك قد اية علشان تشبغ رغباتك منهاا وترميها زى الى قبلها

و ادم بينفعل اوى وبيسحب مفرش السفرة بقوة وبيرمى كل حااجة على الارض وبيصرخ

ادم / متتخطاش حدودك احسنلك

كريم / لو مش قادر تستحملناا خلينا نرجع امريكاا تانى واخلص مننا

ادم / هو دة الى عاوز توصلو صح لااا مفيش حد فيكو هيتحرك من هناا انتو فهمين

و ادم بيمسك ايد مريم الى دموعهاا مليا وشهاا وبيخدها
على الاوضة و مريم بتعيط

و ادم رايح جااى فى الاوضة

ادم / اووف اوووف انا مبحبش الزن كفاااية

و مريم بتكتم بكائهاا

و ادم بيمسكهاا من اديهاا بقوة

ادم / قولتلك خلااص انتى مبتفهميش

مريم / اسفة

و ادم بيبصلهاا بغضب شديد

مريم / عوزة اروح عند اهلى ارجووك سبنى عوزة امى

و ادم بيتعصب وبيخدهاا من اديهاا بقوة وبينزل بيهاا على
السلم و حور كانت طلعة وبتتفاجا بادم نازل بمريم وسحبهاا وره بقوة على السلم

ادم / محمود محموددددد

و محمود بيدخل بسرعة
محمود / افندم

ادم / خدهاا رجعهاا لاهلهاا

ادم بيبصلها بغضب

ادم / انتى طاالق يلااا روحى من هناا مش عاوز اشوف وشك تانى

حور وقفة مصدومة من الى بتسمعو والى بتشوفو

***********************.             

فى الليل فى ممرضة مع حور فى الاوضة

حور / لو فى اى حاجة بلغينى

الممرضة / حاضر يا دكتورة

و حور بتخرج من الاوضة والموبيل بيرن
حور / كريمة وحشتينى اوى فينك

كريمة / ايوة هربتى انتى من ايدى وسبتينى لوحدى مع توضبات الفرح

حور / حياتى اسفة والله

كريمة / ياريت متكنيش نسيتي ان الفرح بعد بكرة

حور / انسا ازااى يعنى انسا فرح اعز اصحاب انا بكرة
هنزل اجيب فستان علشان احضر بية وهعدى عليكى يا عروسة

و حور بتقف وبتطلع المحفظة بتاعتهاا وبتشوف الفلوس الى معاها وبيكون قليل اوى و بتتنهد اوى وبتبص للفلوس بحزن
و وبتقفل التلفون وبتنزل وبتشوف حسام واقف مستنيها

حسام / جهزة

حور بتبتسم لحسام

حور / والله انا تعباك معايا كل يوم بتوصلنى

حسام / ملكيش دعوة انتى انا بكون مبسوط

وحسام و حور لسة هيمشو

محمود / دكتورة اتفضلى

حور / اية الظرف دة

محمود / ادم بعتلك الظرف دة اتفضلى

وحور بتفتح الظرف وبيكون فيه فلوس كتير

حور / اية الفلوس دى

و محمود مرتبك

و حور بتبص للفلوس وبتروح على اوضة ادم وبتدخل وحسام بيدخل ورها بسرعة

حسام / حور

و ادم بيبصلها وكان بيلبس الشوز بتاعو

ادم / انتى ازاى تدخلى عليا بالطريقة دى

حور / ممكن اعرف اية الفلوس دى

ادم / اية كنتى مفكرة انك هتشتغلى عندنا ببلاش

و حور بتطلع الفلوس وبتاخد جزء منو
حور / دة حقى وبس

ادم / انتى فضلتى عند امى اربع ايام بليليهم وانا مبحبش اكون مديون لوحدة زيك دة حقك

و حور بتبصلو بغضب و حسام بيمسك درعهاا

حسام / حور خلينا نتكلم برة تعالى يلااا

و حور بتحط باقى الفلوس على اقرب كرسى

حور / انا اخدت حقى وبس اما علشان الايام الى كنت هناا فيهم انا عملت كدة علشان ماما سعااد وبس مش عوزة مقابل ليهم

و حور بتخرج مع حسام ومديقة

حور فى العربية مع حسام
حور / هو فاكر نفسو اية

حسام بيقف بالعربية
حسام / حور اهدى شوية خلاص انتى عارفة طبع ادم

حور / انا مش عارفة انتو مستحملينو لية

حسام / علشان اخويا علشان هو الضهر الى هتسند علية وقت ما هقع

و حور بتبص لحسام

حور / اسفة يا حسام بس تصرفاتو بتخلينى اوقات انى انسا انو اخوك بحس انى عوزة اهجم علية وانتفلو شعرو

و حسام بيبص لحور اوى وبيضحك اوى و حور بتبصلو وبتضحك

***********************.             

مجدى بيخرج من مكتبو وبيشوف شيماء لسة فى مكتبها

مجدى / انسة شيماء انتى لسة هنا

شيماء / انا خلاص ماشية بس كان فى ملفات كنت بخلصهاا

و مجدى بيبص فى الساعة فى ايدو

مجدي / تعالى انا هوصلك

شيماء / انا هطلب تاكسى

مجدى / اية خايفة منى

و شيماء بتبتسم لمجدى

شيماء / لا طبعاا

مجدى / خلاص يلاا خلينى اوصلك يلاا الوقت اتاخر

و شيماء بتاخد شنطتهاا وبتروح مع مجدى وبتشوف العربية بتعتو وعيونهاا بتوسع اوى وبتركب مع مجدى

مجدى / فى اية شكلك مش مرتاحة

شيماء / لاا بالعكس العربية بتعتك جميلة اوى روووعة

و مجدى بيبتسم اوى

مجدى / اة بكرة فى اجتماع مهم فى فندق الماسة فى القاهرة جهزى نفسك علشان هتروحى معايا

شيماء / انا

مجدى / اة انتى

شيماء / بس كنت مفكرة ان سندى هى المساعدة بتاعت حضرتك

مجدى / شيماء اكيد مشغلتكيش عندى علشان ترتبى الملفات وبس انا عوزك جمبى انا متاكد انك هتساعدينى فى حاجات كتير بكرة الساعة ١١ الظهر تكونى جهزة هخدك من قدم الشركة

شيماء / بس يعنى هنتاخر

و مجدى بيبصلها

شيماء / اسفة بس يعنى علشان فرح وحدة صحبتى بكرة

مجدى / متقلقيش هنرجع بدرى

شيماء / شكرا

ليست هناك تعليقات