إبحث عن موضوع

رواية اشواك الحب❤الحلقة التاسعه

الحلقة 9

شيماء قاعدة استقبال شركة كبيرة هى ودعاء ومنتظرين مقابلة المدير

شيماء / اووف احنا هنستناا هنا لحد امتى انا همشى

و دعاء بتمسكها من اديهاا
دعاء / شيماء ريحة فين خلاص احنا الى هندخل ويعنى جينا لحد هناا ونرجع تانى اووف اقاعدى باة

و شيماء بتقاعد بزهق

السكرتيرة / شيماء احمد

شيماء / اخيرا افتكروناا

دعاء / بالتوفيق

شيماء بتبتسم لدعاء ابتسامة ملل وبتروح مع السكرتيرة
وبتدخل الاوضة

وبتشوف المدير واقف قدم الشباك وبيتكلم فى التلفون

شيماء / احم احم

ومفيش اى رد منو

شيماء / اووف اية الوقاحة دى لو سمحت هااااى

وبيلف وبيبتسم اوى و شيماء بتبصلو باستغراب

شيماء / انت

مجدى /نعم

شيماء / لاا ولا حاجة بس انا شفت حضرتك

مجدى / اهلا اتفضلى يا انسة

وبيفتح الملف بتعهاا
مجدى / اهلا بيكى يا انسة شيماء تشربى حااجة

شيماء / لا شكرا

و مجدى بيقرا الملف بتعهاا و شيماء بتبصلو اوى وهو بيبصلهاا وبتعمل نفسهاا مش وخدة بلهاا منو وبتتجاهل نظراتو

مجدى / انتى اشتغلتى فى اى مكان قبل كدة

شيماء /بصراحة لاا انا لسة متخرجة السنة دى

مجدى / بس برافوو بتقدير امتيااز كمان

و شيماء بتبتسم

مجدى / هيكون شرف لينا انك تشتغلى معانا

و حور وقفة فى بلكونة اوضة سعاد وبتفكر فى حسين

حسام / بتفكرى فى اية

و حور بتتخض وبتبص لحسام
حور / يكون عمل فية اية حرام هو

حسام / متخفيش ادم اكيد مش هيقتلو

حور / بصراحة انا مش وثقة فية ابدا هو ممكن يعمل اى حااجة

حسام / انا اسف انك اتطريتى تشوفى حاجة زى دى

حور / وانت زمبك اية

و حسام بيقرب منها وبيبتسم اوى
حسام / اتمنى امنية

حور / نعم

حسام / اتمنى امنية يلااا فى رمش وقع من عينك

و حور بتضحك اوى
حور / انت بتامن بالحاجات دى

حسام / يعنى اى حااجة تجلب الامل والسعادة فيهاا اية

حور / انت غريب اوى

حسام / يلاا اتمنى امنية

و حور بتغمض عنيهاا وبتتمنى امنية وبتفتح عنيها

و حسام بينفخ فى عنيهاا والرمش بيطيير وحور بتحس بحااجة غريبة لما نفسو الدافئ بيخبط فى ملامحهااوبترتبك

حسام / اكيد هتتحقق انتى اتمنيتى اية

حور / لو قلتلك مش هتتحقق

حسام / انتى بتامنى بالحاجات دى

حور / يعنى اى حااجة تجلب السعادة والامل فيها اية

و حور وحسام بيضحكو اوى هم الاتنين

و ادم بيسمع ضحكتهم مع بعض وبيبصلهم اوى وبيضرب الفرس برجلو بقوة وبيضرب باللجاام بقوة على الفرس
وبيصدر صوت قوى وبيجرى بقوة

وحسام و حور بيشوفو ادم

حور / فى اية

حسام / مش عاارف متقلقيش

وجهاز الانذار الى جمب سعاد بيدق و حور بتسمعو وبتجرى عليها بسرعة وبتشوف سعاد

حسام / فى اية

حور / جتلهاا الازمة

وحسام قلقان اوى على امو وبيشوف حور بتكشف عن صدرهاا بسرعة وبتغرز ابرة بقوة فى قلبهاا
وحسام بيخرج بيسرعة من الاوضة

سلمى فى جنينة الفااكهة بين الشجر وقفة بتلعب بفرع شجرة

سلمى / اووف اووف اتاخرت لية وبتحس بايد بتلف خصرهاا

سلمى / محمود

و سلمى بتبصلو اوى

محمود / يا عيون محمود ياقلب محمود

سلمى / ابعد عنى انت عارف انا هناا من امتى مستنيك

محمود / مقدرتش اجى لحد ما اتاكد ان ادم خرج اخد شمس وخرج

سلمى / وحشتنى

محمود/ امال انا اقول اية بس بعد الى حصل بينااا

و سلمى بتخجل اوى وبتنزل عيونهاا للارض بسرعة
سلمى / هو حصل اية

محمود / يعنى مش فكرة

سلمى / تق تق

و محمود بيقرب عليهاا

محمود / لية امبارح باليل دخلت عليا حورية
وفجاة قالتلى انا ملكك انا عوزة اكون حته من روحك

سلمى بتخجل اوى من كلامو

و محمود بيلمس خدهاا بحنان وبينزل على جسمهاا

محمود / قالتلى اسمحلى اكون حته منك

و سلمى بتبعد عن محمود
بسرعة وبتخبى وشهاا وجسمهاا كلو بيترعش
و محمود بيقرب منهاا وبيحضنهاا بقوة من ظهرهاا

محمود/ كانت ليلة غير اى ليلة هتفضل محفوة فى قلبى
طول ما قلبى بيدق

و سلمى بكلام متقطع
سلمى / مح م بلييز كفاية

و محمود بيبسهاا من رقبتهاا بحب وبيعرى كتفهاا وبيبوس اكتفهاا

و سلمى بتلف وبتدفو بسرعة

سلمى / محمود الله خليك كفاية حد يشفناا

محمود بيجزبهاا تانى لحضنو
محمود/ انا بعت الجنينى والفلاحين للجنينة التانية مفيش
حد هيقرب من هناا خلينى اشبع منك

و سلمى متوترة اوى و محمود بيسحبهاا وبيقاعدو على الحشائش وبيبسها بكل حب وبيفتح زراير بلوزتهاا

محمود / سلمى انتى روحى ومراتى وملكى انا 💏

بعد ساعة حور قاعدة جمب سعاد وبتتابع حالتهاا

حسام / هى كويسة فى اى خطورة عليها

حور / لاا الحمد لله بس لازم افضل مراقبة حالتهاا ممكن يحصل اى حاجة

حسام / لو محتاجة اى حااجة انا ممكن اسعدك

حور / لاا روح انت ارتاح انا هفضل جمبهاا

فى الليل
حور بتنزل المطبخ علشان تجيب مياة وبتسمع خطوات
بتدخل البيت و بتخرج من المطبخ وبتشوف ادم معاة وحدة
وداخل البيت

و ادم بيبص لحور اوى باستغراب
ادم / انتى اطلعى فوق الاوضة التانية على اليمين

والبنت بتهز برسها بالموافقة
و حور بتبصلهاا اوى بزهوول

حور بتكلم نفسهاا / حقير يعنى كنت هتخيل منو اية غير كدة

و ادم بيقرب من حور وايدو فى جيبو بغروور

ادم / انتى هنا بتعملى اية

حور بتوتر واضح /انا

ادم / اظن ان وقتك خلص من بدرى ولا ليكى شغل تانى هناا

و حور بتبصلو بعدم فهم لكلامو
حور / بتقصد اية

ادم / سؤالى صريح انتى هناا لحد دلوقتى ايييييية

حور / ماما سعاد

ادم / اية ماما سعاد اسمهاا مدام سعااد

حور / ماما سعاد تعبت وكنت مطرة انى افضل معاهاا النهاردة

ادم / اية وانتى لية مبلغتنيش ووقفة بتعملى اية هناا

و ادم بيطلع بسرعة على اوضة سعاد و حور وره بتحاول تلحق خطواتو

و ادم بيقرب على سعاد وهى نايمة

حور / هى كويسة بس جتلهاا الازمة وعدت على خيير

و ادم بيمسك اديهاا وبيبسهاا وبيبسها من جبنهاا
و بيقف وبيروح فى اتجاة حور بسرعة

ادم / اى حااجة تحصل فى حالة امى لازم اكون عندى علم بيها انتى فاهمة

حور / والله حضرتك مكنتش موجود اكيد مش هدور عليك على الرصيف

و ادم بيبصلها بديق عيون

سعاد / ادم

و ادم بيسيب حور وبيروح على سعاد
ادم / حببتى انتى كويسة

سعاد ببتسم
سعاد / متقلقش انا بخير البركة فى حور مسبتنيش ولا لحظة

و ادم بيلفت وبيبص لحور
ادم / انتى ارتاحى

وسعاد بتغمض عنيهاا و ادم بيغطيها كويس وبيبوس جبنها
وبيخرج وبيتجاهل حور

حور / ولا كلمة شكرا حتى اااوف مغروور حقير

و سعاد بتسمعها وبتبتسم اوى

ادم بيدخل اوضته والبنت قاعدة بخجل
ادم / انتى لسة بهدومك انا خلتهم يجهزولك هدوم غيرى هدومك انا هروح اخد دوش

و البنت بتهز رسهاا بنعم وبتبتسم بخجل وادم بيدخل الحمام والبنت بتلمس باديهاا قميص النوم الى على طرف السرير بخجل

فى الصباح سعاد بتفتح عنيها بتشوف حور
قاعدة جمبها ونايمة على الكرسى وبتمسك اديهاا بحب وبتبتسم

خالد وديناا و عادل مع ريم خرجين من المستشفى وبيركبو عربية مجدى

و خالد بيبص لريم
مجدى / ريم انتى كويسة

ريم بتهز رسهاا بنعم وبتبتسم ابتسامة خفيفة
دينا/ معلش يا خالد عطلناك عن شغلك فيهاا اية لو كنا اخدنا تاكسى

خالد / انتو اخواتى ومفيش بينا الكلام دة

وموبيل دينا بيرن
دينا / الو مروان اة احنا فى الطريق متقلقش ريم بخير احنا
هنروح على البيت لوفى اى حاجة هكلمك حااضر

عادل / حور فين

دينا / اختك عندهاا شغل مهم وهتحصلنا على البيت

عادل / تب ابية مجدى ممكن تنزلنى هناا

دينا / رايح فين

عادل / مواعد زميلى نخرج نتمشى

خالد / مش عندك مزاكرة ولاا اية

عادل / امبارح كان اخر يوم امتحانات خلاص

دينا / لا خالد كمل طريقك مفيش خروج

عادل / لية انا خلصت امتحانات ومن حقى اخرج

خالد / دينا سبية شوية يغير جو انا متاكد انه مش هيعمل حاجة غلط مش كدة يا عادل

وعادل بيهز راسو بنعم وبيبتسم باحسان لدينا
ريم / دينا خلية حرام

عادل / احلا ريم فى الدنيا والله

دينا / ماشى متتاخرش

و خالد بيتسم وبيقف بالعربية و عادل بينزل و خالد بينادى علية وبينزل وره وبيروح علية

مجدى / خلى معاك المبلغ دة

عادل / لا يا ابية مجدى انا معاياا فلوس والله

خالد / هشش اسمع الكلام يلاا غير جو مع اصحابك بس ابعد عن البنات ماشى

عادل / لا انا مليش فى الطريق دة

خالد / لا بجد دة انا متاكد انهم بيترمو تحت رجلك

خالد/ خلى بالك من نفسك

و عادل بيحضن خالد وبيمشى و مجدى بيرجع العربية تانى

دينا / كنت عاوز عادل فى حاجة يا خالد

خالد / لا بس بنبه علية علشان ميتهورش انتى عرفة مجنون

حسام سلمى وكريم و مازن قاعدين على السفرة

كريم / انت لازم تساعدناا

و حسام بيبصلو ومبيتكلمش
مازن / لاا مقدرش اعيش هنا اكتر من كدة

حسام / انتو الى جبتوة لنفسكو انتو الاتنين انا اصلاا كنت
غلطان انى بدارى عليكو واحمدو ربنا انو محبسكوش فى الاسطبل

و حور بتنزل

حسام / نتكلم بعديبن

حور / صباح الخير

حسام / اهلاا اتفضلى

و حور بتقاعد جمب حسام على السفرة

حسام / انتى منمتيش طول اليل انتى كويسة

حور / يعنى انا متعودة على كدة

و حسام بيبص لسلمى الى قاعدة من بدرى وبتحرك الزتونة قدمها فى الطبق

حسام / سلمى مالك انتى كويسة

سلمى / نعم انا اة مفيش بس كنت سرحانة

وبينزل ادم وبيشوف حور جمب حسام على السفرة
وبيروح يقاعد على رس السفرة

كريم / انا شبعت انا خارج اتمشى

حسام / اقاعد مكانك

و كريم لسة هيتكلم وحسام بيحركلو حوجبو بمعنى اسكت

مازن / بابا بليز محتاجين نسافر

ادم / امر السفر دة ياريت مسمعش عنو تانى
ويكون احسن ليكو انكو تتعودو على المكان هناا

حسام / ادم خليهم براحتهم هم كبروو وكمان

ادم / والله مفيش حد هناا اخد رايك فاحسن انك تسكت

و حسام بيبص لحور بنظرة خجل وبيخرج على الجنينة

و حور بتبص لادم اوى بعضب
وبتقف هى كمان

حور / بالهنا والشفاا بعد ازنكو
و بتروح على حسام وبتقاعد جمبو
وبتشوف الدموع فى عيونو

حور / انت كويس

حسام / هيفضل يكرهنى مهما حصل ومهما عدت السنين هيفضل يكرهنى

ليست هناك تعليقات