إبحث عن موضوع

رواية اشواك الحب❤الحلقة 11

الحلقة 11

سلمى فى الجنينة وبتبص حوليها بخوف وتوتر وبتتحرك فى اتجاة اوضة محمود ولسة هتخبط على الباب وبتسمع صوت ادم مع محمود

و سلمى قلبها بيدق بقوة من الخوف وبتشوف مقبض الباب بيتحرك و بتجرى بعيد بسرعة فى الضلمة وحطة اديها على قلبهاا بخوف وبتشوف ادم بيخرج من عند محمود

ادم / زى ما قولتلك بكرة الصبح تكون هنااك ومترجعش غير لما يكون كل حااجة مظبووطة

محمود / متقلقش انا عارف هعمل اية

و ادم بيمشى وبيسيبو ولسة محمود بيقفل الباب وسلمي بتمسك ايدو

سلمى / محمود

و محمود بيتصدم اوى وبيمسكهاا من اديها بقوة وبيدخلهاا
وبيبص برة عن اى حد اخد بالو منهاا و وبيقفل الباب باحكام وبيبصلها بغضب

محمود/ انتى بتعملى اية هناا

سلمى / هو اية الى بعمل اية انت بقالك اسبوع مختفى ومبتتصلش بيا وموبيلك مقفول كمان وانا كنت هتجنن عليك
وجاى تقولى بتعملى اية هناا

و محمود بيتنهد وبيروح عليهاا

محمود / حببتى اسف انا بس خايف عليكى

سلمى / انا زهقت انا هروح لادم وهقولو على كل حااجة ويحصل الى يحصل انا مش قدرة

و محمود بيمسكهاا بسرعة

محمود / استنى يا مجنونة هتعملى اية

و سلمى بتعيط

سلمى / انا تعبت مش قدرة احساسى بالزمب بيقتلنى وانت
ولا حاسس بيا ولا بتسال علياا حتى وسيبنى

و محمود بيقرب عليهاا وبيحضنها

محمود / حياتى انا اسف انا عارف كل حااجة بس غصب عنى

سلمى / محمود خلينا نروح لادم ونقولو على كل حااجة ارجوك

و محمود بيقرب عليهاا وبيبسهاا من شفايفهاا

سلمى / محمود ارجووك لااا انا تعبانة ارجووك

و محمود بيتجاهل كلامهاا وبيفح ستوتة الفستان وبيضمهاا لصدرو

و سلمى مش قدرة تقاوم لمساتو الجريئة
سلمى / محمود ارجوك

محمود / وحشتينى انا بعشقك

و سلمى بتمسك ايدو قبل ما بشيل الفستان من عليهاا

سلمى / محمود خليناا نتكلم ارجووك

محمود بيبسها من شفايفهاا بشتيااق و سلمى بتستسلم 💏

***********************.             

حور بتروح على البيت

حور / ياا بنات يا عادل

و دينا بتخرج من اوضتها

دينا / حور حمدالله على السلامة يا حببتى

و حور بتحضن دينا اوى

حور / وحشتونى اوى امال فين عادل و شيماء

دينا / شيماء زمنها جاية فى الطريق

حور / مش اتاخرت

دينا / قالتلى ان فى ملفات لازم تخلصهم قبل ما تمشى

حور / والله الظاهر ان شيماء اتغيرت

ودينا بتضحك

حور / هتطمن على ريم

حور بتروح على اوضة ريم

حور / ريم

ريم بتبص لحور وبتبتسم اوى وبتروح عليها وبتحضنهاا

حور / حببتى انتى عاملة اية

ريم / انا كويسة

و دينا بتدخل عليهم

دينا / حور ريم رفضة تاكل من الصبح خليها تاكل حااجة

ريم / دينا قولتلك مش عوزة لية بتضغطى عليا

وريم دمعها بتنزل  و حور بتحضنهاا

حور / خلاص يا حببتى مدام مش عوزة خلااص بس ارجووكى مش عوزة اشوف دموعك

و دينا بتملس على شعر ريم بحنية
دينا / خلاص اسفة

حور / فين عادل البيت هادى لية

دينا / خرج مع زميلو

حور / لحد دلوقتى الوقت اتاخر

دينا / هروح اتصل بية هشوفو فين

ودينا بتخرج

حور / ريم اية رايك تخدينى فى حضنك وننام انا وانتى شوية

و ريم بتبتسم لحور اوى وبتشاورلهاا جمبهاا بتنام جمب ريم وبيحضنو بعض اوى

***********************.             

دينا بتكلم عادل

دينا / عادل لو مرجعتش البيت خلال خمس دقاق مفيش خروج تانى

ودينا بتقفل التلفون بعصبية و شيماء بتدخل البيت

شيماء / فى اية مالك صوتك عالى لية

دينا / اتاخرتى لية لحد دلوقتى

و شيماء بتقاعد وبتقلع الجزمة من رجليهاا بالم

دينا / كنت قلقانة عليكى احسن متلقيش تاكسى فى الوقت دة

شيماء / الاستاذ مجدى وصلنى بعربيتو

و شيماء لسة هتدخل اوضتها

دينا / شيماء استنى مين دة الى وصلك بعربيتو

شيماء / بقولك الاستاذ مجدى اوووف اووف يا ديناا على جمال العربية بتعتو تهبل تهبل

ودينا بتروح ورها

دينا / انتى اكيد اتجننتى صح ازاى تخلى واحد غريب يوصلك بعربيتو ازااى

شيماء / يعنى هيكون عجبك انى اتمرمط بالمواصلاات فى الوقت دة

دينا / انتى عوزانى اتجنن يعنى

وموبيل دينا بيرن وبيكون مروان ومبتردش علية

دينا / شيماء دى اخر مرة تركبى معاة العربية

شيماء / اسفة لان دة هيحصل بكرة كماان فى اجتماع فى القاهرة وهروح معااة على الاجتماع

دينا / اجتماع اية دة

شيماء / دينا ممكن تاجلى الكلام لبكرة الصبح انا تعبانة

دينا / ريحة فين مش هتنامى غير لما اعرف كل حاجة

شيماء / يوووة باة يادينا انا مش طفلة صغيرة انا عرفة بعمل اية

و موبيل دينا بيرن كتير من مرووان

دينا / انا رجعاالك تانى متفكريش انك هتفلتى منى
ودينا بتخرج

دينا / حبيبى

مروان / مش بتردى عليا لية انتى كويسة

دينا / متسالنيش يا مرواان والله دمااغى هتنفجر من عادل

و شيماء وريم و حور الى ملامحهاا بدات تختفى من كتر الشغل

مروان / حببتى لو اقدر اساعدك فى اى حااجة انا موجوود اطلبى اى حااجة

و دينا بتتنهد وبتقاعد  فى البلكونة

دينا / ياريت تكون جمبى دلوقتى واحط دماغى على كتفك ومش عوزة اى حاجة تانى من الدنياا

مروان / خلاص كلهاا يومين وبس اةة نسيت اقولك مى وماما هيعدو عليكى بكرة علشان تنزلو تجيبو حاجات الفرح

دينا / بكرة

مروان / اة بكرة

دينا / بس يا حبيبى انت عارف ان بكرة فرح كريمة و خالد

مروان / ياة نسيت والله يا حببتى خلاص ولا يهمك انا هتصرف بس انتى متشغليش بالك روحى ارتااحى شوية وبكرة باليل هاجى اخدكو ونروح مع بعض

دينا / ماشى يا حبيبى تصبح على خيير

***********************.             

فى الصباح

ادم فى اوضته بيقرا الجريدة وبتدخل سلمى بسرعة

سلمى / ادم

ادم / فى اية

سلمى / مازن وكريم مش فى اوضتهم وكمان الدولاب فاضى

و ادم قاعد بهدوء

ادم / خلى الخدم يجهزو الفطار فى الجنينة الجو حلو

سلمى / ادم بقولك مازن وكريم هربو

ادم / متخفيش هيرجعو تانى روحى نفذى الى قولتلك علية

و سلمى بتخرج من الاوضة ومستغربة اوى و بعد شوية سلمى وحسام و ادم بيفطرو مع بعض فى الجنينة وبتوصل حور المزرعة وحسام بيشفهاا بيبتسم اوى

و ادم بيبص لحسام باستغراب وبيشوف حور وبيعرف ان حسام بيبتسم لحور و حور بتقرب عليهم

حور / صباح الخير

حسام / صباح الورد اهلاا حور تعالى افطرى معانا

حور / لاا شكرا هروح اشوف ماما سعاد علشان هخرج بدرى النهاردة

ادم / والله باين ان لسانك اخد اوى على كلمة ماما

و حور بتبصلو بغضب ومش عارفة تقولو اية

سلمى / ايةالى معاكى دة

حور / دة فستانى اصل النهاردة فرح صحبتى علشان متاخرش عليها فهلبس من هناا بدل ما ارجع البيت

سلمى / عقبالك

حور / شكرا حببتى

ادم / ياريت تشوفى شغلك بدل الكلام الفارغ دة

و حور بتتجاهل كلامو وبتمشى وبتدخل على البيت

و حسام و سلمى بيشورو لبعض وبيتغمزو هم الاتنين

ادم / فى اية

حسام / بس يعنى كنا قلقنين على كريم و مازن

وبيشوفو عربية الامن بتاع ادم بتقف قريبة منهم

ادم / جواب سؤالك اهو وصل

وبينزل مازن وكريم من العربية واديهم مربووطة

مازن / ابعد عنى يا حيوان انت وهو ابعدو عنى

و كريم بيضرب واحد من الامن برجلو فى بطنو بقوة

ادم / بس خلاااص

مازن وكريم بيقفو وبيبصو لادم بخوف

و حور بتبص من البلكونة على الصوت بسرعة

ادم / كنتو فكرين انكو هتهربو منى انت وهو

كريم / انت مستحيل تكون اب ابداا انا بكرهك

و ادم بيحرك شعرو بايدو بغروور

ادم / انا كمان مكنتش واثق انكو ولادى بس بعد ماشفت نتيجة التحليل بعينى واتاكدت انكو ولادى لاسف كنت بتمنى انكو تكونو من حد تانى غيرى

مازن / اوعة تتكلم عن امى

و ادم بيضرب مازن بالقلم بقوة و مازن بيقع على الارض

كريم / انت عاوز اية مننا

و ادم بيحرك اكتافو بلامبالاة

ادم / مش عاارف يمكن بتسلاا بيكم شوية

و حسام سلمى وقفين ومش عارفين يعملو اية

ادم / من بكرة هتنزلو الشغل فى الارض اهو تتعلمو صنعة
وكمان تفدونى وتوفرو مرتب اتنين من الفلاحين

ادم بيبص للامن انهم يفكو اديهم وكريم و مازن بيدخلو البيت ومتعصبين اوى وحسام بيشاور لسلمى انهاا تروح ورهم لو احتاجو حااجة منهاا

و ادم بيروح على الاسطبل وبيقف بياكل شمس بايدو وبيلمس عليهاا بحنية

و حور بتخرج الجنينة وبتروح لحسام
حسام / وحشتينى

و حور بتخجل وبتبتسم ابتسامة خفيفة
حور / هم ٦ ساعات بس الى غبتهم

حسام / انتى بتوحشينى وانتى قدمى

و حور بترتبك اوى ولسة هتمشى ومستغربة من جراتو

حسام / حور استنى

و حور بتقف وبتبص للارض

حسام / حور انا مبحبش الف ودور فى الكلام حور انا من
اليوم الى شفتك فية وانتى حركتى حاجة قوية جواياا حور انا بحبك

و حور بترتبك اوى

حور / انا هروح اشوف ماما سعاد

و حسام بيمسك اديهاا وبيبوس اديهاا

حسام / تقبلى تتجوزينى

حور / حسام انا مقدرش استحمل دة كلو مرة وحدة

و حسام بيضحك على الربكة الى هى فيهاا واحمرار خدهاا

حسام/ هسيبك تفكرى بس مش اكتر من يومين حابب اخلى حياتك كلهاا سعادة

و حور بتهز رسها لحسام وبتبتسم اوى وبتروح على البيت بسرعة

***********************.             

فى الليل

شيماء مع مجدى فى العربية

شيماء / اووف اوف اتاخرت

مجدى / بجد انا بعتزرلك مكنتش اعرف ان الاجتماع هياخد الوقت دة كلو

شيماء / لاا وانت زمبك اية بس المشكلة ان فستانى فى البيت ولو رحت على البيت هاخد وقت اكتر واكيد مش هلحق الفرح هيكونو سفرو من زماان

مجدى / طب انا عندى فكرة خلينا نقف هنا فى اى مكان ونشترى فستان ونختصر الوقت

شيماء / لاا لا ملوش لزوم انا بفكر اروح كدة

مجدى / هتروحى الفرح بجينز يعنى

شيماء / متطرة اعمل اية

مجدى / مش عاوز اعتراض نقف عند اول محل فستين ونجيب واحد

شيماء / بس انا معيش فلوس كفاية انى يعنى

مجدى / هشش مش وقتو الكلام دة

وفعلا بيقف قدم محل فستين سهرة كبير وشيماء بتبص للمحل اوى وبتقلق لان المحل باين علية غالى

مجدى / يلاا تعالى خلينا منتاخرش

و شيماء بتدخل المحل والعاملة بتقابلهم بالترحااب

مجدى / لو سمحتى عاوز فستان للانسة فرجيها على اجمل حاجة عندك هى جميلة وميلقش فيها غير الجمال

و شيماء بتبصلو ومكسوفة من كلامو والعاملة بتاخد شيماء وبتخليهاا تقيس الفساتين وكل فستان بتلبسو بتخرج تفرج مجدى عليهاا ومش بيعجبو اى حاجة لحد ما بتلبس فستان دهبى مترز طويل وديق اوى عليهاا وبفتحة من الضهر كبيرة ومفتوحة من قدم

و شيماء مغطية باديهاا جسمهاا ومش مرتاحة
مجدى / اوووف جميل اوى

شيماء / بس عريان

مجدى / لا بالعكس روعة اوى عليكى انتى جسمك جميل ومحتااج حااجة تظهر جمالو اكتر

وشيماء بتخجل من نظراتو الوضحة طبعاا

مجدى / خلينا نروح

شيماء / بس تمن الفستان

مجدى / اعتبرية هدية اعتزار عن التاخير

شيماء / بس انا يعنى

مجدى / هنتاخر يلااا

و شيماء بتروح مع مجدى وبيركبوالعربية و شيماء بتوجة المرايا عليها وبتظبط الميكاب بتعهاا

شيماء / اية رايك حلو الميكاب

و مجدى بيوقف العربية وبيبص باعجاب شديد
وبيمسك خصلات شعرهاا الاسود الطويل

و شيماء بتتوتر اوى ومن لمساتو ونظراتو ليها

شيماء / استاذ مجدى انا

و مجدى بيحط ايدو على شفايفهاا وبتسكت بيلمس شفايفها بايدو

مجدى / انتى جميلة

و مجدى بيقرب منهاا بيبسهاا من شفايفهاا و شيماء بتحاول تبعدو عنها وبتصرخ وبتخرج من العربية

و مجدى بينزل وارها

مجدى / شيماء استنى

شيماء / انت مفكر نفسك مين ومين الى اداك الحق انك

مجدى / شيماء انا اسف بجد اسف انا مش عارف عملت كدة ازاى انا مش عارف اية الى حصلى شيماء ارجوكى

شيماء / ابعد عنى اوعة تلمسنى

مجدى / خلينى اوصلك شيماء ارجووكى مش هتكلم طول الطريق حتى لو تحبى اقاعدى فى وره اعتبرينى تاكسى وبيوصلك اى مكان انتى عوزاة

شيماء / اسفة لا

و مجدى بيقف قدمها بسرعة

مجدى / انا مش هقدر اسيبك فى المكان دة لوحدك ارجووكى يا شيماء خلينى بس اوصلك واطمن عليكى وبس

شيماء بتبصلو وبتوافق وبتركب وره وبيتحركو بالعربية

***********************.             

حسام واقف هو وادم فى الجنينة

ادم / هتسافر امريكا وتخلصلى كل اوراقهم هنااك

حسام / بس انا

ادم/ دة اول مرة اطلب منك حااجة

حسام / حاضر بكرة الصبح هسافر

ادم / انا حجزتلك طيارة الساعة ١٢

حسام / اية يعنى كمان ٣ ساعات

ادم / البسبور بتاعك جاهز وطلبت من سلمى تجهزلك الشنطة

و حسام لسة هيتكلم

ادم / قولى لو مش هتقدر اا ابعت اى حد مكانك

حسام / لاا خلااص انا هسافر وهخلص كل الاجرات وهرجع خلال يومين

وبيسمعو خطوات كعب عالى بتقرب و ادم وحسام بيتلفو على الصوت فى وقت واحد

وبيشوفو حور وقفة ولبسة فستان وردى من غير اكمام وقصير لفوق الركبة وهاادى جدا من عند الصدر لحد تحت خصرهاا ومنفوش من تحت الخصر بطريقة جذاابة ومبين كل تفصيلهاا الانثوية

و حور بتبصلهم ومكسوفة اوى بترجع شعرهاا لوره بتوتر

و سلمى بتروح عليهم
/ حسام اية رايك انا الى عملتلها الميكااب

و حسام واقف ومبيتكلمش و سلمى بتخبطو فى كتفو

حسام / ااة ااسف حور انتى طلعة حلوة اوى

حور / شكرا

ومش وخدين بلهم من ادم الى واقف بيفحص كل شبر فى جسمها بعيوونو السود

حسام / جهزة خلينى اوصلك

وحسام بياخد حور من اديهاا وبيروحو على العربية وبيمشو
وادم واقف مكانو ومبيتحركش

سلمى / ادم انت كويس

و ادم بيمشى بعيد وبيروح على الرشاش المياة بتاع الجنينة
وبيشغلو على دمااغو بقوة وبيحاول يفوق من الى هو فية
وبيغمض عيونو والمياة نزلهاا على ملامحو الوسيمة

وبيفتح عيونو بسرعة وبيرمى الرشاش على الارض وبيمشى والرشاش شغاال فى الجنينة يلف بقوة من شدة المياة

***********************.             

عادل مع ريم فى البيت ودينا راحت فرح كريمة مع مروان
واكدت على عادل انه ميخليش ريم لوحدها ويخرج ابدا
و موبيل عادل بيرن

عادل / الوو لاا مش هعرف اخرج النهاردة لاا بكرة كتب كتاب اختى انا جهزت الفلوس هحاول اخرج النهاردة وهكلمك

و عادل بيحس بريم بتفتح الباب
عادل / سلام دلوقتى هكلمك بعدين

وريم بتخرج من اوضتها

عادل / ريم محتاجة حاجة

ريم / عوزة اشرب

عادل / حاضر

عادل بيجيب مياة لريم وريم بتخدهاا منو وبتبصلو بخوف

ريم / عادل انت مش هتخرج وتسبنى لوحدى

و عادل بيبصلهاا وبيشوف الخوف فى عنيهاا

عادل / لاا انا جمبك متخفيش

وريم بتبتسم لعادل وبتدخل الاوضة تانى و عادل بيتصل بصديقو

عادل/ لاا مش هعرف اخرج النهاردة ولا بكرة كمان يمكن بعد
كتب الكتاب اعرف اخرج لاا متقلقش انا مش هتاخر انا مش قادر اتاخر مش معاياا غير جرعة وحدة اصلاا

و عادل بيطلع ازازة صغيرة من جيبو وفيهاا سائل اصفر غريب

***********************.             

حسام بيوصل حور فرح كريمة وحور لسة هتنزل

حسام / حور

وحور بتبصلو

حسام / انا كنت سالتك سؤال

حور /سؤال

حسام / يعنى انك لو فى قلبك حاجة لياا

و حور ومش عارفة تتكلم و حسام بيمسك اديها

حسام / حور انا مسافر امريكاا وهغيب يومين ياريت تفكرى
لما ارجع نفسى اسمع انك وافقتى على جوزنا

حور / حسام انا حاسة انك بتسبق الاحداث

حسام / يمكن حبى ليكى هو الى مخلينى مش عوزك تبعدى عنى

حور / مش عارفة انا فعلاا بحس بحاجة كبيرة اتجاهك بس متلغبطة مش عرفة دة حقيقى ولاا مجرد اعجاب

حسام بيبتسم اوى لحور وبيبوس اديهاا و حور بتسحب اديهاا منو بتوتر

حسام / هتكون فرصة حلوة انى مسافر مش عاوز اكون بضغط عليكى ابدا بوجودى جمبك

حور / تسافر وترجع بالسلامة

حسام / لا الة الا الله

حور / محمد رسول الله

ليست هناك تعليقات