إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 77

الحلقة     77
وحور بتسمع عمر وبتنزل من العربية بسرعة وبتبصلهم اوى
وبتشوف فهد وعمر وقفيين قدمها ودموعهاا بتنزل
وبتروح عليهم
فهد/ هتروحى فين تاانى وهتسبينى
حور / غصب عنى مش قدرة استحمل
عمر / انتى هتروحى فيين هتهربى تاانى
حور / اسفة
فهد / بدل ما توجهى بتهربى
و حور بتلمس خد فهد بحنية
حور / انتو الاتنين ولادى لو كان عمر هو الى راح مكنش هيرجع تاانى انتو صحيح مش اخوات بالمعني يعني مش رضعين علي بعض هههههههه اصلكو كنتو تلاتة كنتو بترضعو لبن صناعي  معلش بقي غصب عني سماح
وحور بتعيط
حور /بس كنت متاكدة ان انت هترجعلى هترجع لحضن امك من تاانى يمكن غلط بس مش ندماانة
فهد / بس انا اتوجعت اوى
حور / كنت بتالم كل ثانية وانت بعيد بس مكنتش هقدر اعيش ثانية وحدة وانا شيلة زمب كبير زى دة صدقنى يا ابنى كنت متاكدة انك راجع تاانى لو عمر هو الى راح مكنش هيرجع افهمونى انتو الاتنين ولادى
وخيرونى ميين الى فيكم الى الدنيا هتلعب معاة لعبتهاا كان لازم اختاار الاقوى فيكو وانا احسنت الاختياار واهو انت رجعتلى تانى وانا متاكدة انكو هتكونو بخيير
عمر وفهد بيحضنو حور اوى
عمر / متسبنيش
حور / انتو دلوقتى رجاالة متاكدة انكو هتكونو بخيير وهتحمو ليناا وهتحطوهاا فى عيونكو
وحور بتحط اديهاا على قلب عمر
حور / انت هتحميهاا بقلبك الى هيكسر كل الحواجز علشان حمايتهاا
وبتبص لفهد وبتحط اديهاا على عقلو
حور / وانت هتحميهاا بعقلك وهتحافظ عليهاا لما القلب يغفل عنها
وحور بتبص لعادل وبتروح علية وبتحضنو اوى
حور / اوعة تفكر ان انا كنت سندك فى يوم من الاياام
لاا انت سندى وقوتى كنت بستمد قوتى من عيونك بس للاسف الوجع الى عندى ملوش علاج
و حور بتبص لفهد و عمر و عادل
حور / انا هسافر مش هقدر اقول هسافر فيين ومش عارفة هرجع ولا لاا
عادل / حور لو مكنش علشانو طب علشناا احناا
حور / مبقاش ينفع صدقنى مش هينفع تانى خلااص
عمر / ماما باباا اكيد هيعرف غلطتو وهو
حور / قولتلكو مش هينفع خلاص
فهد / ازااى هتسبيناا وتروحى
حور/ لو بتحبونى فعلاا خلونى ارووح وهتشفونى فى كل ضحكة من ليناا
وحور بتعيط وبتروح على عربية سراج وسراج بيركب وبيمشى وعمر وفهد بيجرو وره العربية وحور بتبصلهم وقلبهاا بيتقطع عليهم
عمر / مااااماااا ارجووكى لاااا
فهد / استنى مااااماا
و حور منهاارة من العياط واديهاا الاتنين على قلبهاا
***********************.             
فى الصبااح
عمر وفهد و عادل بيرجعو المزرعة
ادم / كنتو فيين اتكلمو لو مفيش تبرير مقنع هتشوفو عقاب
وادم بيبصلهم اوى
ادم / فى اية مالكو انتو انتو فى حد فيكو حصلو حااجة
عادل / حور سافرت ومش هترجع
ادم / سافرت راحت فيين
عادل / رفضت تقول مش حبة تشوف حد حتى احناا
ادم / لية هى فكرة بالسهولة دى يعنى
عادل / انت عارف ان مش سهل عليها انهاا تبعد
ادم / هى فكرة نفسهاا مين يعنى بكدة بتضغط علياا
وادم بيخرج من البيت
خالد وفهد / باابااااا استنى
***********************.             
وادم بيركب العربية بسرعة جنونية وبيروح بيت سراج وبيشوف سراج داخل قدمه بالعربية وادم بينزل من العربية وبيروح على سراج و بيمسك سراج من هدومه بقوة
سراج / لااا لاا بلااش ضرب تاانى
ادم / هى فين فين حور
سراج / طب نزل ايدك وانا هحكيلك على كل حااجة بس من غير عصبية
مريم / باابى
و ادم بيبص للبنت الصغيرة وبيسيب سراج والبنت بتجرى على سراج وبتحضنو وخايفة من ادم
سراج / دى مريم بنتى اتفضل
ادم / فين حور
سراج / مفيش فايدة من العصبية هى خلاص سافرت طيرتهاا كانت من ساعة انا لسة راجع من المطاار
ادم / سافرت
سراج / للاسف الظاهر انك اتاخرت
و ادم فجاة بيضرب سرااج بالبكس بقوة
ادم / وانت ميين علشان تقولى اتاخرت او لااا
و هبه بتخرج بسرعة وبتجرى عليهم
هبه / سرااج سرااااج
وسراج بيوقف هبه
هبه / انت انت ميين
سراج / هبه اهدى خلاص مفيش حااجة دة بيكون جوز حور
بقصد طلقهااا
ادم / فيين حور سفرت فين اتكلم
سراج / مكان مستحيل تقدر توصلو
ولسة ادم بيقرب من سراج هبه بتقف قدم سراج بسرعة
سراج / لو تهدى خلينا نقاعد ونتكلم بهدوء علشان نقدر نتفق
ادم / انا عمرى ما هتفق معااك ابدا
هبه / سراج كلمنى عنك بس مقليش انك بالفظااعة دى
سراج / هبه حببتى روحى انتى مريم بتعيط رووحى
هبه / بس
سراج. /حببتى روحى متخفيش انا والباشا هنتكلم بهدوء
علشان نقدر نوصل لحل
وهبه بتروح

سراج / دى هبه مراتى والى هنااك دى مريم بنتى الى شافت
ابوهاا وهو بيضرب انا علشان خاطر حور هسكت
و ادم بيضغط على قبضة ايدو
سراج / خلاص انا هحكيلك كل حاجة من الاول ولية انا بساعدهاا
سراج / انا دكتور مخ واعصاب مش دكتور بهايم زى ما كنت بتقولى كان فى حادثة وصلت المستشفى وطلبونى بس للاسف كان عندى عملية لمريض فى المستشفى فى نفس الوقت ومكنش فى دكتور غيرى فى المستشفى مخ واعصاب والشاب الى جاى فى الحادثة اتوفى
واصبحت انا المذنب لموت الشاب دة دة راى اهلو طبعا
واتهجمو عليا وكانو عوزين يقتلونى ويخدو بطار ابنهم
بس حور بالصدفة كانت هنااك وساعدتنى انى اهرب منهم
وكانو بيلحقونى فى اى مكان بروحو واقترحت عليا انى اروح معاها المزرعة  بانى طبيب بهايم واثرت انى اخبى وظفتى الحقيقية علشان ميقدروش يوصلولى وانت باة تعرف الباقى ولما قابلتهاا صدفة بعد السنين دى كلهاا قلت لازم اردلهاا الجميل
سراج / يمكن معرفتش اردو صح بس حاولت
ادم / وهى فين دلوقتى
سراج / بم انك مهتم اوى للدرجة دى مهم عندك تعرف هى فين  لية سبتهاا المدة دى كلهاا هنا لوحدهاا واستكفيت انك تيجى كل يوم تراقبهاا من بعيد لبعيد انا كنت بشوفك علشان
كدة كنت بخرجها البلكونة كل يوم بحجة انى اتكلم معااهاا او استشرهاا فى مريض او حاجة
ادم / الى عملتو حور فياا مستحيل اى وحدة تعملو ابدا
سراج / علشان هى مش اى وحدة عملت كدة وكانت مستنية انك تديهاا فرصة تشرحلك السبب بس للاسف غضبك عما عينك
ادم / لازم ترجع
سراج / بس المكان الى هى فية
ادم / لو حتى فى كوكب تاانى هرجعهاا
سراج / يباة ندخل ونتكلم بهدوء ونفكر تقدر تروحلهاا ازاى
بس الاول اجيب تلج قبل ما الورم يزيد

ليست هناك تعليقات