إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 78

الحلقة    78
فى المزرعة
سلمى بتدخل لليناا ومعاها  عصير
سلمى / حببتى قالولى انك مش عوزة تاكلى حاجة
لينا / مليش نفس مش عوزة اكل
سلمى / طب انا جبتلك عصير الكيوى الى انتى بتحبية
لينا / عمتو بجد مليش نفس
سلمى / حببتى انتى تعبانة ولازم تاكلى كويس
لينا / انا عوزة اناام دماغى بتوجعنى

وسلمى بتبصلهاا بحزن وبتخرج وبتسبهاا و بتنزل تحت وبيكون فهد و عمر وقفيين بيتكلمو
***********************.             
فهد / رفضت تشرب العصيير
سلمى / لازم تشوفو حل معااهاا فى ادوية لازم تخدهاا فى وقتهاا
وعمر بيبص لفهد وبيروحو هم الاتنين على اوضة  ليناا وبيشوفو لينا بتعيط

فهد / الجميل بيعيط لية دلوقتى
لينا / مفيش حااجة ممكن تسبونى لوحدى
فهد / انتى بتطردينا  يعنى
لينا / اوووف خلاص بلييز مش عوزة اشوف حد لو سمحتو
ادم / روحو انتو الاتنين وسبوهاا
وفهد و عمر بيبصو لادم و ادم بيشاورلهم يخرجو
و عمر وفهد بيخرجو
ادم بيروح على لينا وبيمسحلهاا دموعهاا ولينا بتبص فى الاتجاة  التانى وبتعيط

ادم / انا اسف انا عارف انى وجعتكو وانى اتسرعت وغضبى
من امك خلانى اغلط بس اوعدك ان كل حااجة هترجع زى الاول
لينا / خلاص ماما راحت خلاص
ادم / هرجعهاا تانى انا مسافر ومش هرجع غير بيهاا
ولينا بتبص لادم اوى و ادم بيحضنهاا
لينا/ كان نفسى يكون دة كلو حلم وهصحى منو
ادم / يمكن الحياة كان قاسية عليناا شوية بس لازم نكون احنا اقوى منهاا  هتوعدينى انك هتكونى بخيير عاوز لما اجيب ماماا ونرجع  تكونى وقفة على رجلك من تاانى واشوف الضحكة على وشك ماشى
لينا / ولو رفضت ترجع
ادم / مفيش حد بيقول للعميد ادم  لااا
و ادم بيبسهاا من خدهاا وبيفتح الباب وعمر وفهد كانو بيسمعو كلامو مع ليناا
ادم / انتو مش هتبطلو العادة دى يعنى
عمر / هو فهد

وفهد بيضرب عمر فى بطنو بقوة
ادم / لينا اماانة عندكو لو دمعة وحدة نزلت من عنيهاا
هتتمنو المووت
فهد و عمر / تمام يافندم
ادم / اتصلو بعمكو شريف وقلولو يجهزلى طيارة خاصة حالاا
فهد / تمام يافندم
ادم / عمر قول لعمتك تجهزلى شنطة
ادم / تماام يافندم

عمر وفهد بيتحركو بسرعة و ادم بيروح على مكتبو
و بيدور فى المكتب ومتعصب
***********************.             
ادم / سلمى    سلمى
وسلمى بتجرى بسرعة علية
سلمى / فى اية مالك انا بجهزلك الشنطة بتعتك
ادم / البسبور بتاعى كان هناا ميين الى بيدخل المكتب
سلمى / اهدى اكيد هيكون هناا يعنى هيروح فيين
وسلمى لسة بتفتح المكتب
سلمى / اهو البسبور بتاعك اهو
وادم بيخدو منهاا بيتنهد اوى
سلمى / ادم اهدى شوية انت اعصابك مشدودة اوى متاكدة انك مش هترجع منغيرهاا
ادم / جوزك فيين
زاهر / ادم فعلاا الى انا سمعتو دة
ادم / سمعت اية
زاهر / انت مسافر للحجر الصحى للاوبااء
وسلمى بتتصدم وبتبص لادم اوى
ادم / انا رايح ارجع مراتى

سلمى / ادم قولى انك مش هتروح المكان دة
ادم / المكان مش خطر زى ما انتو متخيلين
سلمى / ادم احنا مش ولاد علشان تضحك علينا بالكلمتيين دول احنا فهميين المكان دة اية بالظبط الى رايح مش راجع
ادم / كفاية انها هنااك
زاهر / بس حور دكتورة وتقدر تتعامل كويس مع الخطر هنااك  خلينا نهدى ونتكلم اكيد فى طريقة انك ترجعها بيهاا
ادم / مفيش غير طريقة وحدة انى اروح اجبها من اديهاا وبس
سلمى / لاا لا استنى طب احنا ممكن نبلغهاا ان بعد الشر حد من الاولاد حصلو حاجة او بص قولهاا انك عملت حادثة انا متاكدة انها مش هتستنى دقيقة
ادم / احب اقولك ان مفيش اتصالات هناك
و سلمى بتبص لزاهر و زاهر بيهز راسو بنعم
ادم / انا راجع كمان ساعة هخلص الاجراءات خلينى اسافر قبل الليل
وادم بيخرج من الاوضة وسلمى بتعيط و زاهر بيحضنهاا
***********************.             

مروان فى العربية وبيقف قدم بيت كبير فى القرية وبينزل وبيدخل
ليلى  / مروان مقولتش انك جاى يعنى
مروان / لية فى عندك مانع انى اجى يعنى
ليلى / لا طبعا دة بيتك بردو انت كويس
مروان / مفيش حاجة بس مشاكل فى الشغل وموقع البنااء
ليلى / خلينى اجهزلك الغداء قبل ما تروح

مروان/ انا هناا لمدة اسبوع

ليلى / اسبوع
مروان / فى اية يا ليلى كل لما اجى هنا يباة عوزة تخلينى ارجع باى  طريقة ممكنة
ليلى / لا مقصدش بس مش عوزة دينا تحس بحاجة
مروان / ليلى انتى مرااتى مش معنى انى مخبى عن دينا يباة انسى حقوقك علياا
ليلى / مروان قولتلك اكتر من مرة انا متنزلة عن حقوقى
مروان / انا مش هنقشك فى الموضوع دة انا تعباان وعاوز ارتاح
ليلى / هجهزلك اوضتك ثوانى بس
ومروان بيمسك ايد ليلى
مروان / ليلى
ليلى / مروان ارجووك متصعبهاش عليا وعليك وانت مدايق لية انا عارفة قد اية انت بتحب دينا وانا رضية بنصيبى
كفاية انك حققت وصية امى الله يرحمهاا واتجوزتنى علشان
تحمينى من ولاد عمى الى كانو عوزين ينهبونى يمكن انا فى يوم ضعفت وحلمت بحق مش حقى واتخيلت اننا اتجوزنا يبقي هنكون زى اى زوجيين عادين بس الحمد لله انك فوقتنى
بسرعة قبل ما اهدم حياتك معايا وانا دلوقتى مبسوطة اوى
على فكرة تعال عوزة اوريك حااجة
ليلى ومروان بيخرجو ومروان بيشوف انهاا فتحت حضانة فى الجنينة  الخلفية للبيت
مروان / يعنى نفذتى الى بتحلمى بية
ليلى / اهو بضيع وقت اصل انا بمل لوحدى
مروان /من امتى
ليلى / من شهرين
مروان / يعنى انا مجتش هناا من شهرين
ليلى / المهم يوسف و ماجى  عامليين اية
مروان / والله يوسف بدا يتغير شوية شوية بس ماجى حالهاا مش عجبنى
ليلى / لية ملهاا
مروان / يعنى لبس الاولادى الى بتلبسو وتصرفتهاا  تقريبا طول اليوم يا اما فى اوضتها يا اما فى الناادى بتلعب رياضة

ليلى / ولا يهمك دى مرحلة وبس مى عقلة وعارفة هى بتعمل اية كويس
مروان / اية مش هنتغدى يعنى
ليلى / ثوانى والغداء يكون جااهز
ومروان بيبص على ليلى وهى دخلة البيت تانى
***********************.             
فى الليل ادم واقف قدم عربيتو و عمر وفهد وحسام بيودعوة

ادم / مش هوصيكو على ليناا ماشى
والشباب بيروحو علية وبيحضنوة اوى

عمر / لو حبيت انت وماما تقضو شهر العسل هنااك فى امريكا معندناش مانع طبعاا
و ادم بيبتسم اوى
حسام / امريكا

ادم / اة مهى حور راحت مع البعثة المصرية لامريكا

وحسام بيهز راسو لادم انه فهم انه مخبى عن الاولاد
ادم / سلاام
حسام/ كلمنا لما توصل
ادم / ممكن مقدرش اكلمكو فترة بس خليكو وثقين اننا بخير

فهد / ولية مش هنتواصل
ادم / هنكون مشغليين بقي
عمر / انا قلت لعمتو تجهزلك فى الشنطة المايوة الاحمر
و ادم وكلهم بيضحكو اوى و ادم بيودعهم وبيمشى
و بيشوف لينا وقفة فى البلكونة مع شيماء وبيشاورلهاا
و بيركب العربية وبيتحرك

فهد / لية رفض اننا نوصلو المطاار
حسام / هو هياخد طيارة خااصة انتو عارفيين ابوكو عصبى
ممكن يتعصب على الركاب ويقولهم اخرجو برة
وبيضحكو اوى وشريف بيوصل بالعربية
شريف / سافر
حسام / اة
شريف / عمر يلاا تعالة معايا
حسام / عمر  ليه فى اية
شريف / لازم يروح يستلم مكانو فى الكلية النهاردة
عمر / النهاردة
وشريف بيهز راسو بنعم
عمر / هجيب الشنطة بتعتى بس
***********************.             
وفهد بيروح مع عمر على البيت
حسام / شريف انا مش مطمن لسفر ادم فى المكان دة انا
سالت كم واحد كدة بعرفهم وقالى ان المكان خطر والى رايح مش راجع
وشريف بيطبطب على كتف حسام
شريف / انا خايف اكتر منك بس مفيش فى ادينا حاجة نعملهاا
***********************.             
فهد و عمر فى الاوضة

فهد / يعنى هتنزل اجازة امتى
عمر / باباا قالى مش قبل شهر بسبب تغيبى عن الكلية الفترة
الى فااتت
فهد / شهر
عمر / ويمكن اكتر كماان بس هكلمكو من هنااك اكيد اول ما تجيلى الفرصة
فهد / طول عمرك بتحلم بالبحرية
عمر / لاا حلمى القوات الخاصة البحرية المصرية
وفهد بيروح علية وبيحضنو اوى
عمر / مش ملاحظ انك عاطفى اوى
وفهد بيضربو فى صدرو

فهد / يعنى بعد ما اتجمعنا بعد السنين دى هتروح
عمر / اية انت فاكر انى مش راجع تانى لاا انا مش هسبلك اوضتى ابداا انا راجع تاانى وعادد التيشرتات بتعتى تيشيرت تيشيرت
وفهد بيضرب عمر بيالمخدة بقوة وعمر بيضربو بالمخدة تاانى وبيضربو فى بعض وفجاة الباب بيتفتح وبتدخل ليناا ودموعها نزلة
فهد / قناة النيل للدراماا
وعمر بيضرب فهد بالمخدة وبيروح على ليناا وعمر بيمسحلهاا دموعهاا
عمر / تحبى اجبلك اية معايا من تركيا
فهد / تركيا اية يا ابنى انت فاكر نفسك رايح تصيف
عمر / والله انا مش عارف انت طلعت اخوهاا ازااى
وفهد بيرفع التيشيرت وبيشاور لعمر على حبة الكريز
عمر / اباة قابلنى لو فى بنت عبرتك بحبة الكريز دى
ولينا بتضحك
عمر / انا مش عاوز دموع تاانى انتى فاهمة
لينا / انت كمان هتروح
عمر / راجع تاانى ولما ارجع فى كلام كتيير بيناا
فهد / تحبو اجبلكو اتنين لموون
عمر / لا نحب تخرج وتسبناا احسن
فهد / انا اخوهاا على فكرة
عمر / اخوهاا اخوهاا اخوهاا وجعت دمااغى بالكلمة دى
فهد / عمو شريف بيرن عليك انا هاخد الشنطة وانت تعال بسرعة
وفهد بياخد الشنطة وبيخرج
لينا / خليك معايا انا محتجااك
وعمر بيلمس خدها بحنية
عمر / مين قالك ان انا مش معاكى انا هنااا ومفيش حد يقدر
يشلنى من هناا مهماا حصل
لينا / بس انا بخااف وانت بعيد عنى
عمر / ليناا انا جمبك وحوليكى وقت ما تحتجينى هكون قدمك بس لما تحتجينى قولى اظهر ياا عمر وفجاة هكون قدمك

ولينا بتضحك

عمر / هتوحشينى
ولينا بتحضن عمر اوى و عمر لسة بيرفع ايدو علشان
يحضنهاا بيبعد لينا عنو
عمر / ليناا مينفعش كدة دلوقتى
لينا / بس انت
عمر / لا مش اخوكى ولا عمرى كنت اخوكى وانا وانتى كناا حسين الى بينا دة اكبر بكتير من مجرد اخوة
لينا / عمر انت
عمر / مش هنكدب على نفسناا يا ليناا الشهرين الى كنت بعيد
عنك فيهم كان قلبى بيقف مليون مرة من الخوف عليكى
كنت بمشى على رجلى ٤ ساعات علشان اروح وركى الجامعة واشوفك وانتى خرجة واطمن انك بامان كنت بقاعد فوق الشجرة طول الليل علشان اشوف خيالك بس من ورة البلكونة
والباب بيخبط وبيدخل احمد واسلام
 
احمد / عمر انت هتروح بجد
وعمر بيروح يحضنهم اوى

عمر / المزرعة امانة عندكو انتو الاتنين انتو فاهمين
اسلام / تمام يافندم
احمد / عمو شريف مستعجل
وعمر بيبص للينا
عمر / لا الله الا الله
لينا / سيدنا محمد رسول اللة
وعمر بيبتسم للينا وبيخرج وليناا بتبص على اوضة  عمر
بحزن وبتقاعد على طرف السرير
***********************.             
فى الصباح
ادم بينزل من الطيارة وفى واحد مستنيه
سعد / اهلا يابااشا انا سعد دليل حضرتك
ادم / اهلا يا سعد خليناا نتحرك على طول
سعد / اول حااجة هنعدى الغاابة بسلاام وبعد كدة  هيكون مهمتى انتهت ساعتهاا
ادم / تمام
وادم بيشيل شنطتو على ضهرو وبيتحرك مع سعد للغابة
***********************.             
مروان بيكلم دينا فى التلفون
مروان / حببتى انا بخيير متقلقيش
دينا / انا مش عارفة لية اصريت انك تسافر بنفسك كان اى واحد من الشركة
مروان / قولتلك كان لازم اجى هناا بنفسى العمال مبوظين كل حااجة
دينا / خلى بالك من نفسك يا حبيبى
مروان / وانتو كمان خلو بالكو من نفسكو
دينا/ متتعبش نفسك ومتنساش ادوية الضغط
مروان / اختهاا والله اختهاا

دينا / حبيبى الجو برد اتغطاا كويس

مروان / حاضر وهشرب اللبن واغسل رجلى كمان
ودينا بتضحك اوى
دينا / وحشتنى
مروان / ايوة علشان تعرفى قيمتى
دينا / مين قالك انى مش عارفة قمتك انا عرفها من زمان اوى
مروان / كان فيين الكلام دة
دينا / كان موجوود بس انت الى مشغول
مروان / مش هكون مشغول عنك ابدا
دينا / شفت ليلى
مروان / اية ليلى وهشفهاا فين

دينا / لية مش انتو فى نفس المحافظة يعنى بينك
وبنها تقريبة ربع ساعة بس بالعربية

مروان / حببتى لازم اروح طلبنى فى موقع البناء
دينا/ خلى بالك من نفسك سلام
ومروان بيقفل التلفون وباب اوضته بيخبط
مروان / ادخل

ليلى / مروان يلاا الفطار جااهز
مروان / معلش يا ليلى مليش نفس انا عاوز اناام
ليليا / ما حضرتك طول الليل فى الموقع وجيت على طلوع

مروان / لازم اخلص الشغل بسرعة واروح
و ليلى بتبص لمروان وبتتوتر
ليلى / هجبلك الفطار هناا ونام تانى بس لازم تاكل حاجة

و ليلى بتخرج من الاوضة
***********************.             

ادم وسعد فى الغابة وبيسمعو صوت بنت صغيرة بتعيط
ادم / صوت طفل صغير
سعد / ملناش دعوة ياباشا هنا المكان خطر
ادم / استنى انت هناا
سعد / ياباشا فى هناا لصوص ومجرميين
و ادم بيطلع سلاحو وسعد بيتخض وبيرفع ايدو لفوق
وادم بيبصلو اوى قد اية هو جبان خاف لما شاف السلااح بس
ادم / خليك مكانك
وادم بيتحرك لطريق صوت الطفل بسرعة وبيشوف بنت صغيرة حوللى خمس سنين وفى اتنين مجرمين مسكنها بقوة وهى بتعيط وبتضربهم ومش عوزة تستسلم ابدا
المجرم / اية انتى اية شيطاانة
المجرم / براحة تموت فى ايدك دى بنت شطرة وهتسمع الكلام
البنت / لا انتو مجرميين
المجرم/ انتى عندك كام سنة
البنت / خمس سنيين وشهريين
المجرم / بس شكلك اكبر من كدة بكتيير انتى حلوة
المجرم / انت هتعمل اية دى طفلة
المجرم / طفلة طفلة انا عجبتنى وهى شطرة هتسمع الكلاام
والمجرم بياخد البنت والبنت بتصرخ وبيضربهاا بالقلم والبنت بتصرخ وبتقع على الارض

ولسة ادم هيدخل وبيشوف عربية بتعدى قريبة فيهاا
مجرميين باسلحة و ادم بيحط السلاح على خصرو مكانو
و بيدخل بسرعة وبيهجم على اول مجرم وبيكسر رقبتو بحركة وحدة
وبيروح على التاانى وبيمسكو من وره وبيخنقو لحد ما بيموت وبيرمية على الارض بقوة والبنت خايفة اوى وبتترعش و ادم بيقرب منهاا
ادم / متخفييش منى
البنت بتمسك حجاارة فى اديهاا وبتحاول تحمى نفسهاا
ادم / اهدى متخفيش انا مش هازيكى
والبنت لما ادم بيقرب منهاا بتضربو بالحجر فى جبينو وبتصرخ وادم بيمسكهاا بسرعة وبيكتم صوتهاا لما بيشوف عربية الى عليهاا مجرميين بتقرب منهم وبيخدهاا وبيستخبو بسرعة
ادم / انا هشيل ايدى بس مش هتصرخى لو سمعوناا
هيقتلونى انا وانتى مااشى
والبنت بتهز رسهاا بنعم وبتشوف العربية وعليها مجرمين بتقرب
البنت / تعال من هناا بسرعة يلااا
وادم بيبتسم وبيجرى ورها وبيتقبلو مع سعد وسعد بيصرخ وبيتخض
ادم/ يلاا خليناا نروح من هناا اتحركو
وبيروحو هم الثلاثة بسرعة على الحجر الصحى

ليست هناك تعليقات