إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 76

الحلقة   76
فى المستشفى الكل مستنى برة الاوضة وقلقنين اوى
وحسام بيروح على ادم
حسام / ادم اهدى الدكتور طمنا ان مفيش حاجة خطيرة
ادم / حسام ابعد عنى دلوقتى
وحسام والكل بيخافو يقربو منو و ادم قلقان على ليناا اوى
وبيخرج الدكتور
الدكتور / حمدالله على سلامتهاا
ادم / دكتور بنتى هى بخيير
الدكتور /متقلقش هى بخير الحمد الله مفيش اى ضرر فى جسمهاا بس ارتجاج خفيف من الوقعة وممكن تشفوهاا
والدكتور بيمشى و ادم والكل بيدخلو للينا وادم بيروح على لينا وعيونهاا حمرة اوى
ادم / متخفيش انا جمبك
وادم بيبوس كف اديهاا والكل بيطمن عليهاا وبيروحو
***********************.             
شيماء / ادم روح انت اصلا الدكتور قال انها بخير انا هفضل معاها هناا
ادم / لا روحى انتى يا شيماء انا مش هسبهاا
شيماء / ادم لينا هتحتجنى معااها انا اكتر فى حاجات اكيد هتحتجها منى
ادم / بتقصدى انها كانت محتاجة ام بس للاسف الام دى
شيماء / ادم
ادم / انا هروح ولو فى اى حاجة كلمينى فهد خليك مع اختك
احمد / احنا كمان مش هنسبهاا هنفضل معاهاا نسليها شوية
وادم بيطبطب على كتف احمد وبيروح وشيماء بتدخل للينا
***********************.             
احمد / دلوقتى الخطة باظت خلاص
فهد / مين قالك كدة
اسلام / بتقصد اية
فهد /  عمر مش هيستحمل ان لينا فى المستشفى واكيد خلال دقايق هيكون هناا
احمد / عندك حق اية وهنفضل وقفين كدة
فهد / لازم نبعد خالتو شيماء لان طول ما هى هناا مستحيل عمر هيقرب
اسلام / خلونا نقنعها انها تروح الكفترية وانا هناك هعطلها
على قد ما اقدر
وبيدخلو لشيماء الاوضة
اسلام / ماما انتى باين عليكى تعبانة اية رايك نروح
الكفترية تشربى حااجة دفية
شيماء / لاا ياحبيبى مش هسيب لينا لوحدهاا
فهد / احنا جمبهاا روحى انتى يا خالتو وانا مش هسبهاا
و شيماء بتبص للينا وبتكون نايمة
شيماء / متخلهاش تتكلم كتير لازم ترتااح
فهد والشباب مبسوطين ومبتسمين اوى و شيماء بتبصلهم بقلق
اسلام / خلينى اروح معااكى انا جعان ماكلتش حاجة من الصبح
و شيماء و اسلام بيخرجو
احمد / باين عليهاا تعبانة اوى
فهد / متاكد انها لما تشوف عمر هتتحسن
وفهد بيبسها من جبنهاا وهى نايمة وفجاة بيحسو بالباب بيتفتح واحمد وفهد بيستخبو وره الباب بسرعة وبيشوفو
عمر بيدخل وبيروح على لينا وهى نايمة وبيسمع صوت الباب
و عمر بيبص وره وبيشوف فهد واحمد وقفين وره الباب
فهد / حمدالله على السلامة
عمر / انا
لينا / عمر
وعمر بيبص للينا ودموعو بتنزل و بيروح على الباب واحمد وفهد بيقفو قدمه ولينا بتحاول تنزل من السرير وبتتالم
وعمر بيجرى عليهاا بسرعة ولينا بتمسك فى هدومه بقوة
لينا / انت ازااى تروح وتسبنى
عمر / مكنش ليا الحق انى افضل معااكو كفااية الى اختو منكو
لينا / واناا
عمر /حتى مليش حق انى المسك حتى
وعمر بيبعد ايدو عنهاا ولينا بتعيط وفهد واحمد بيخرجو وبيسبوهم لوحدهم
عمر / ليناا خلينى اروح
لينا / لاا مش هسيبك وانت مش هتسبنى وتروح تاانى
عمر / صدقينى مش هقدر انا اخت حق اكتر من حقى
وعشت حياة مش حيااتى
لينا / واناا
وعمر بيمسح دموعهاا
عمر / انتى هتفضلى روحى الى مش هقدر استغنى عنهاا ابدا
ولينا بتعيط و عمر بيحضنها اوى
لينا / ماما وانت رحتو وسبتونى لوحدى انا
عمر / اكيد ماما هترجع انا متاكد باباا انا بقصد حضرة العميد ادم
ادم / فعلاا كدة مناسبة جدا
وادم ولينا بيتخضو لما بيشوفو ادم
عمر / انا لازم اروح من هناا
ادم / لا بجد
و عمر بيعيط ولسة بيحاول يخرج بسرعة و ادم بيمسكو
من هدومه بقوة وبيضربو بالقلم بقوة
ولينا بتصرخ
لينا / باااابى بلييز
ادم / انت كنت فين المدة دى كلهاا انت مفكر نفسك اية
مش هعرف اوصلك يعنى
و عمر عيونو على الارض ودموعو نزلين
عمر / انا
ادم / كنت هموت من الخوف عليك ازاى قدرت تختفى عنى
المدة دى كلهاا
عمر / انا اسف
وادم بيمسكو من هدومه بقوة وبيخبطو فى الحيط بقوة
ادم/ اسف مش هى دى الكلمة الى لازم تقولهاا
عمر/ بااباا
و ادم بيبصلو اوى وبيخدو فى حضنو وعمر بيعيط اوى
***********************.             
حور بتطلب من هبه انها تنادى سراج
سراج / حور
حور / سراج كنت عوزة اطلب منك طلب
وسراج بيبص لهبه و هبه بتهز اكتفها بمعنى مش عارفة
سراج / طبعا لو اقدر اعملو مش همانع بس بعيد عن ادم
وحور بتبصلو بحزن
حور / انا شفت الفاكس الى وصلك امبارح
سراج / فاكس اية
حور / يعنى طلب المساعدات
سراج / اة وانتى
حور/ عوزاك ترد عليهم وتقلهم ان فى دكتورة موفقة هتروح معاهم
سراج / انتى اتجننتى
وحور بتبص لسراج اوى
هبه / سراج
سراج / انا اسف بس مستحيل اخليكى تعملى الى فى دماغك دة الى بيروح هنااك مش بيرجع تانى
حور / انا كبيرة كفاية انى اخد قراراتى لوحدى
سراج / انا عارف انى معنديش الحق انى امنعك بس بحكم
الصداقة والعيش والملح بقولك انك كدة مش بتبعدى لاا انتى
حور / سراج هتقدر تساعدنى
سراج / ماشى يا حور الاوراق بتعتك هم هيخلصوهاا متشغليش بالك
وسراج لسة هيخرج
حور / سراج مفيش حد هيعرف اى حااجة
سراج / انا وعدتك انى اقف جمبك زى ما انتى وقفتى جمبى زماان
حور/ انت مش مجبور على فكرة الى انا عملتو زمان دة كان
اى حد غيرى هيعملو
سراج / لاا انتى مش زى اى حد
***********************.             
وسراج بيشاور لهبه تخرج معاة و هبه بتخرج مع سراج
هبه / سراج انت هتسمع كلمهاا
سراج / لازم انا عرفهاا كويس لو منفزتش الى فى دمغهاا ممكن تعمل اى حركة غبية
هبه / سراج انت رايح فيين
سراج / هروح العيادة وعندى عملية ممكن اتاخر خلى بالك منهاا
***********************.             
فى المزرعة ادم بيوصل ومعاة فهد ولينا و عمر
والكل بيشوف عمر بيروح علية وبيتطمنو علية
عادل / انت كنت فين المدة دى كلهاا
و عمر بيبص لادم
عمر / كنت هناا معرفتش اروح فين مليش مكان غير هناا
ادم / كنت هناا
عمر / اة كنت باليل فى دقيقتين بين تبديل الامن على البوابة  كنت بدخل وكنت بنام فى المستودع
لينا / انت الى كنت بتنام هنااك
لينا / انا من فترة حسيت بحركة هنااك وقلت لفهد بس هو قالى ان اكيد حد من العمال تعب وراح يرتاح هنااك
ادم / وبيقولو انك مش ابنى
وعمر بيبص لادم و ادم بيبتسم اوى
ادم / فهد خد اخوك واطلعو خلية ياخد دوش احسن ريحتو طلعت
و عمر بيتحرج اوى منهم وفهد بياخد عمر وبيطلعو و شيماء بتسند لينا علشان تطلعهاا لاوضتها
ادم / شيماء خلينى انا اساعدها فى كلمتين كدة لازم لينا تعرفهم
ولينا بتبص لشيماء و شيماء بتطبطب على لينا بحنية
***********************.             
وادم بيروح على ليناا وبيشلها فى حضنو ولينا بتلف درعهاا حولين رقبتو وبتحضنو اوى وادم بيخدها على اوضتها وبينيمهاا على السرير بحنية وبيقاعد جمبهاا
ادم / ليناا الكلام الى هقلهولك دة لازم تفهمية كويس
لينا / مامى
ادم / لا ياحببتى مامى بخير متقلقيش بس علاقتك انتى
و عمر لازم تتغير
لينا / تتغير ازااى يعنى
ادم / لينا عمر مش اخوكى يعنى لازم يكون فى حدود بينك
وبينو زى نفس الحدود الى بينك وبين احمد و اسلام
لينا / بس يابابى هو
ادم / لينا نفذى الى بقولو انتى دلوقتى مش صغيرة واكيد فاهمة انا اقصد اية بالضبط
ولينا بتهز رسها بنعم وادم بيبسها من جبنهاا
ادم / تصبحى على خير
لينا / وانت من اهل الخير
***********************.             
وادم بيخرج وبيروح على اوضة عمر وفهد وبيشفهم بيتكلمو مع بعض
عمر / انا كنت الفترة دى بدور على ماماا بس للاسف مقدرتش اعرف اى حااجة عنهاا
فهد / خالى عادل قالى انو عارف مكنهاا وانها بخير
وعمر بيقف بسرعة ولسة هيروح على الباب وبيشوف ادم واقف
عمر / باباا
ادم / الوقت اتاخر نامو يلاا فى عندكو كليات بكرة الصبح
وانت يا عمر حضرتك متغيب عن الدراسة اسبوع وفى عقاب
لما تروح الكلية هتعرفو من مديرك
عمر / بابا انا لازم اشوف ماما
ادم / تصبحو على خيير
و ادم بيقفل الباب وبيخرج وفهد بيبص لعمر
فهد / من ساعة الى حصل وهو مبيتكلمش ابدا ولا بيدى فرصة لحد يتكلم
عمر / بس لازم نعمل حااجة احناا
فهد / ازاى
عمر / انت بس سبلى نفسك
وعمر بيفتح الدولاب بتاعو وبيدخل ياخد دوش وبيخرج وبيشوف اسلام واحمد وقفين جمب فهد صف واحد
فهد اسلام واحمد / عصابة القناع المجنح جاهزيين يا فندم
وعمر بيروح عليهم وبيحضنهم اوى
عمر / كفاية كدة لازم نتحرك
احمد / قولنا على الخطة
فهد / ازاى واحنا منعرفش ماما فيين
عمر / بس خالو عادل يعرف
وكلهم بيبصو لعمر
***********************.             
شيماء مستنية شريف لما يرجع و شريف بيدخل وبيشفها
مستنية
شريف / طول الطريق بدعى ربنا تكونى صاحية
وشريف بيروح عليهاا وبيمسكها من خصرهاا
شيماء / انت دلوقتى هتخدنى عند حور
و شريف بيبصلها اوى
شريف / وانا الى فاكر انك مستنينى انا
شيماء / شريف انا متاكدة انك تعرف مكنهاا عوزة اشفهاا عوزة اطمن عليها
شريف / اطمنى هى بخير
شيماء / خلينى اطمن بنفسى
و شريف بياخد الفوطة وبيروح على الحمام وبيقفل الباب
***********************.             
فى اوضة ريم
حسام / يعنى انتى خلاص هتقلبيهاا نكد
ريم / اة لو هى اختك مكنتش سبتها كدة
حسام / ريم انتى عارفة ان معزة حور اكبر بكتيير
ريم / يبقي تخدنى ليهاا دلوقتى
حسام / اخدك ازااى وانا معرفش مكنهاا
ريم / لاا اكيد ادم قالك وانت مخبى عنى
حسام / صبرنى ياا ربى
***********************.             
فى اوضة سلمى
زاهر / يا بنت الناس خلينى اناام عندى شغل بكرة الصبح
وسلمى بتشد من على زاهر الغطااء
سلمى / لاا مش هتناام يا زاهر غير لما تقولى ادم كان
بيكلمك فى اية اكيد قالك على مكان حور
زاهر / حتى لو قالى مش هقولك وانتى عارفة كدة كويس
سلمى / ماشى يباة مفيش نووم يا زاهر النهاردة
***********************.             
فى اوضة عادل
احمد وفهد عمر اسلام وقفين قدم اوضة عادل
عمر / جاهزيين
والشباب بيهزو راسهم بنعم وبيدخلو هم الاربعة بسرعة ورودى و عادل بيتخضو
عادل / فى اية فى اية
عمر / خالى الحق يا خالى لينا هربت من البيت
عادل / هربت ازااى يعنى راحت فيين
احمد / قالت انهاا عرفت مكان خالتو حور وراحتلهاا
عادل / ازااى هتروحلهاا فى الوقت دة المكان هنااك خطر
فين ادم لازم نلحقهاا بسرعة
وعادل بيبص للاولاد اوى
عادل / انتو بتخدعونى صح
عمر / فين امى
وعادل بيبصلهم اوى
عادل / يلاا روحو ناامو
رودى / عادل انت تعرف مكان حور
عادل / اناا لاا اة لاا ممكن
ورودى بتروح علية بغضب
رودى / انا كنت متاكدة انك بتكدب علياا انك متعرفش مكنهاا
عادل / رودى هنتكلم بعديبن
رودى / يعنى الاولاد دول مش صعبنين عليك هاا وانت شيفهم بيتعزبو من بعد امهم عنهم
عادل / رودى لو حور حبة تظهر كانت ظهرت خلوهاا تعيد حسبتها
عمر / قولنا مكنهاا فين هنتطمن عليها وبس
عادل / هى رفضة تقابل حد حتى انا
فهد / قولنا على مكنهاا واحنا هنتصرف
عادل /المكان الى هى فية مش هتعرفو تروحو فى الوقت دة
عمر / ما انت الى هتخدناا عندها دلوقتى
عادل / يلاا روحو ناامو دلوقتى كفاية لحد كدة
رودى / عادل هتاخد الاولاد يشوفو امهم دلوقتى
عادل / حببتى متعمليش كدة قدم الاولاد
رودى / عادل هتخدهم ودلوقتى
عادل / هغير هدومى استنونى فى العربية متخلوش ابوكو يشفكو بدل ما يقطعنى ويحطنى فى اكيااس
ورودى بتشاور للاولاد وبيخرجو بسرعة وبيشوفو اوضة ادم
النور مفتوح وادم سهران فى الاوضة ومش عارف ينام
وبيتحركو من قدم الاوضة بسرعة وادم بيلمح حد من قدم اوضته وبيبتسم اوى
ادم / عصابة القناع المجنح رجعت تاانى
وادم بيرجع للاوضة وبيقفل الباب
***********************.             
عادل بيوصلهم لبيت سراج
عادل / يلاا انزلو
وفهد وعمر بينزلو مع عادل وبيشوفو حور معاها سراج وبيركبو عربية
عمر / ماامااا
وحور بتسمع عمر وبتنزل من العربية بسرعة وبتبصلهم اوى
وبتشوف فهد وعمر وقفيين قدمها ودموعهاا بتنزل وبتروح عليهم
فهد/ هتروحى فين تاانى وهتسبينى
حور / غصب عنى مش قدرة استحمل
عمر / انتى هتروحى فيين هتهربى تاانى
حور / اسفة
فهد / بدل ما توجهى بتهربى
و حور بتلمس خد فهد بحنية

ليست هناك تعليقات