إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 75

الحلقة   75
ادم بيروح المستشفى وبيشوف عادل و سلمى

ادم / فين رودى
عادل / بيحققو معاها جوة
ادم / تحقيق اية
وبتخرج رودى من الاوضة  وبتعيط  و بتروح على عادل وبتحضنو وبتعيط اوى بيخرج ضابط ورهم من الاوضة
الضابط بيشوف ادم بيقف تمام بسرعة

ادم / اية الى حصل
الضابط / انا مكنتش اعرف انهاا اخت حضرتك انا اسف
ادم / انا بقولك اية الى حصل
الضابط / الهانم هجمت على الدكتور بالضرب وضربتو بالطفاية ودة سببلو ارتجاج فى المخ
و ادم بيبص لرودى ورودى مسكة فى عادل بخوف
ادم / دة حصل فعلاا
رودى بتبص لعادل وبترجع تبص لادم و بتهز رسها بنعم
ادم / واية السبب
و رودى بتعيط ومبتتكلمش و عادل بيضمهاا
عادل / حببتى اهدى اهدى انا جمبك هشش
رودى / انا بعد ما جبت نتيجة التحليل من المعمل اتصلت بيا الممرضة بتاعت المعمل وقالتلى ان السبب الرئيسى ان الدكتور الى كتبلى على الادوية لمانع الحمل غلطان لان حالة
الرحم بتعتى مكنتش تتحمل النوع دة من الادوية هو السبب هو الى حرمنى من انى اكون ام انا لازم انتقم منو انا انا
وعادل بيضمهاا اوى ورودى بتعيط
ادم / حضرة الضابط انت سمعت كل حااجة احنا الى بنشتكى علية ومكان الاقامة واضح جدا فى التقرير ممكن اخدها معايا بسبب حالتها
الضابط/ اة طبعاا يا فندم اتفضلو
و ادم بيخدهم وبيخرجو من المستشفى
***********************.             
لينا فى اوضتها ومسكة كتاب فى اديهاا وسرحانة ومش مركزة وفهد بيدخل وبيبصلها اوى وبيقاعد جمبهاا ولينا بتتخض
لينا/ فهد انت دخلت امتى
و فهد بياخد منها الكتاب وبيمسك اديهاا
فهد / انا بوعدك ان فى اقرب وقت كل حاجة هترجع زى الاول واحسن
و لينا بتحضن فهد اوى وبيدخل احمد و اسلام
احمد / كل حاجة جاهزة
لينا / كل حاجة اية مش فاهمة انتو بتقصدو اية
فهد / هنخطفك
لينا / اية
اسلام / اة عصابة القناع المجنح رجعت للساحة من جديد
لينا / انا بدات اخاف كدة
احمد / ومن امتى وانتى مش خايفة
وبيضحكو عليها اوى
***********************.             
فى الليل
رودى نايمة فى سيررها و عادل قاعد جمبهاا وبيبصلها اوى وهى نايمة ورودى بتفتح عنيها
رودى / عادل انت مرحتش الشغل
عادل / اروح ازااى واسيبك لوحدك
رودى / عادل انا كنت عوزة اتكلم معااك فى حاجة مهمة
عادل / انتى تعبانة خليكى ارتااحى ونتكلم بعدين
رودى / عادل انا معنديش مانع انك تتجوز انت من حقك ان يكون عندك اولااد انت اكتر حد من حقو يكون عندو طفل
انا متاكدة انك هتكون اب مميز زى ما انت زوج مميز انا مستحيل اكون انانية واحرمك من انك تكون اب
وعادل بيمسحلهاا دموعهاا
عادل / لو ولادى مش منك انتى يباة خلاص قدر الله ماشاء فعل
رودى / عادل ارجووك
عادل / اية الى انتى بقولية دة انتى بنتى وروحى وقلبى وكل حاجة ليا فى الدنيا دى انا بيكفينى انك تكونى معايا وبس
ورودى بتعيط و عادل بيضمها اوى
رودى / انا مش قادرة اسامح نفسى ابدا
عادل / ياسيتى لو مفيش ولاد خلينا نتبنى طفل اهو تتسلى معاة وتبعدى عنى شوية خلينى اخد نفسى شوية
و رودى بتبعدو عنها وبتبصلو اوى
رودى / بتقصد اية يعنى
عادل / نعم لا مقصدش حاجة انا هروح اشرب القهوة مع اخوكى مستنينى تحت
و عادل بيهرب من رودى ورودى بتروح وره بسرعة
رودى / عادل عادل استنى هناا انت
وعادل بيضحك وبينزل تحت ورودى  وره
رودى / عادل
عادل / رودى فى اية يا حياتى انتى مش كنتى هترتاحى شوية
رودى / انت عاوز تجننى صح
عادل / خلاص اهدى كنت بهزر معاكى لية مديقة اوى كدة
رودى / انت
ادم / يعنى انتى فاتحة راس واحد الصبح وانت عامل مصيبة فى مركز التدريب كمان ولسة ليكو عين تتخنقو
عادل / انا كنت جاى اتكلم معاك فى الموضوع دة
ادم / تعال
             
وادم بيخرج الجنينة و عادل بيبوس رودى من خدهاا وبيخرج وره ادم بسرعة
***********************.             
ادم / كنت مستنى اية انك تكلمنى
عادل / يعنى هنتكلم فى موضوع التدريب صح
ادم / لية كان فى موضوع تانى غير دة
وعادل بيتوتر اوى
ادم / اتكلم على طول من غير لف ودوران ماشى
عادل / انا رحت اتكلمت مع صاحب الشقة بتاعت والدى وقدرت انقل العقد باسمى
ادم / اية المشكلة
عادل / يعنى انا حاسس ان وجودى هناا مش مظبوط
يعنى بعد الى حصل بينك وبين حور
ادم / اة يعنى انت كنت هنا علشان اختك وبس
عادل / مش كدة
و ادم بيقف ومتعصب
ادم / عادل خروج من هناا مفيش ماشى
عادل / بس انا بقصد
ادم / انا مش عاوز كلام تاانى فى الموضوع دة انت فااهم
عادل /ياباشا انا
ادم / احنا فى البيت مش فى المكتب وانت هناا ابنى متنساش ان انا الى مربيك وبعملك زيك زى كريم ومازن ووجودك هنا مش علشان حور وبس وكمان اختك لسة فى العدة يعنى لسة مراتى
عادل / بس حور مش هترجع
وادم بيبص لعادل و عادل بيخبط دماغو بقوة
ادم / انت كنت تعرف مكنهاا يعنى
عادل / مش كدة بالظبط
ادم بصرخة / انت عارف ولا لااا
عادل / اة عارفت بس هى رفضت تشفنى حتى
ادم / رفضت تشوفك لية يعنى ان المشكلة مش معاك انت
عادل / يعنى يمكن كانت مستنية حد تانى غيرى يمكن بس اطمنت هى بخيير وسراج مش هيسبهاا لوحدهاا
و ادم بيبص لعادل اوى

عادل / انا امشى قبل ما اموت احسن صح
ادم / روح من قدمى يا عادل رووح
وعادل بيهرب بسرعة من قدمه
***********************.             
دينا بتدخل اوضة يوسف بيكون قاعد على الكمبيوتر
دينا / يوسف انا ريحة اطمن على ولاد خالتك
يوسف / ولاد خالتى ميين
دينا / ولاد خالتك حور يعنى ميين
يوسف / والله انا عارف ان خالتى حور قوية بس مش للدرجة دى تقدر تبدل ولادهاا علشان امانة ولا ليها اى لازمة
دينا / مهو الى زيك عمرهم ما هيفهمو ولا يحسو بالى حور حست بية
يوسف/ انا بستسلم خلاص مش هدخل فى اى حوار معااكى من النوع دة احنا دلوقتى فى سلام وبلاش نلغبط الدنيا
دينا / انا اية الى مخلينى اجى اتكلم معاك اصلاا
ودينا بتخرج من اوضة يوسف وبتنزل وبتشوف مروان داخل البيت
مروان / دينا ريحة فيين
دينا /ريحة اطمن على لينا وفهد واشوف اية اخر للاخبار
مروان / خلينى اوصلك
دينا / لا انا طلبت تاكسى
مروان / تاكسى اية وفين ابنك الا عامل نفسو راجل
دينا / مروان انت راجع تعبان بلاش تتعصب انا مش هتاخر وهخلى عادل يوصلنى
مروان / يا اما يوسف يوصلك يا اما انا هغير هدومى واجى اوصلك
دينا / ماجى نادى يوسف بسرعة
دينا / مروان مالك انت كويس
مروان / تعبان مشاكل مبتخلصش ابدا
دينا / انت مش بتريح نفسك ابدا حاول تاخد يومين تفصل فيهم التلفون وتفصل عن حياة الشغل دى شوية
مروان / المسؤالية الى علياا اسبها لمين
دينا / يعنى الى بيشتغلو معاك دول بس بيعملو اية لازم يشيلو عنك المسؤالية
مروان / انتى متشغليش بالك بيا
دينا / لو مشغلتش بالى بيك هشغل بالى بمين بس
يوسف / والله الواحد نفسو يسمع كلمة حلوة من الكلام دة
مروان / اتفضل روح واصل والدتك وخليك معاها لحد ماترجع
يوسف / المزرعة
مروان / عندك مانع
يوسف / لا طبعاا انا جاهز لو جاهزة خلينا نروح
ودينا بتروح مع يوسف على المزرعة
***********************.             
لينا وفهد واحمد و اسلام فى الجنينة بيتكلمو مع بعض
لينا / بس انا خايفة احسن الموضوع دة ميجبش نتيجة
فهد / لا انا متاكد انو هيجيب نتيجة
احمد /المهم انك تركزى
اسلام / ولازم يبان عليكى الخوف
فهد / بيتهيقلى ان موضوع الخوف دة لينا ممتازة فية

ولينا بتضرب فهد على كتفو وبيضحكو اوى
وبيشوفو دينا بتنزل من العربية هى ويوسف
لينا / خالتو دينا وصلت
ولينا بتجرى عليهاا وبتحضنها اوى

دينا / حببتى انتى عاملة اية
لينا / انتى عرفتى حاجة عن ماما
دينا بتملس على شعر لينا بحنية
دينا / حببتى للاسف لاا لسة
لينا / فكرت انك تكونى عرفتى حااجة يعنى
دينا / انا متاكدة انها بخيير بس هى مستنية الوقت المناسب
وباقى الشباب بيروحو عليهم وبيسلمو عليهم

دينا / فهد عامل اية يا ابنى
فهد / الحمد لله بخير
دينا / فهد دة يوسف انت فاكرو
وفهد بيسلم على يوسف بابتسامة خفيفة
لينا / هدى خبر لخالو ان حضرتك وصلتى كان بيسالنى عليكى
ولينا بتجرى على البيت ودينا بتدخل هى ويوسف
يوسف / انا مش مصدق ان دى ليناا
دينا / اية مهى زى القمر اهى
يوسف / هى كبرت كدة امتى
دينا / يوسف
يوسف / يعنى مقدرش اقول راى يعنى
دينا / تعال ادخل خلينى اشوف خالك
وعادل بينزل وبيروح عليهم
عادل / يوسف فينك مفيش مرة يعنى تسال على خالك ولا خالاتك
يوسف / والله الكلية يا خالى
عادل / والبنات هتسبهم لميين يعنى
ويوسف و عادل بيضحكو
دينا / لينا بتقول انك كنت بتسال عليا
عادل / اة كنت عاوز اطمنك على حور انهاا بخير
دينا / بجد انت اتكلمت معااها
عادل / للاسف هى رفضة تقابل حد فسبتها براحتهاا
دينا /الى حصل صعب عليهاا
عادل / وعلينا احنا كمان ادم والاولاد الدنيا هناا مش زى الاول خالص
عادل / فهد نفسيتو مش تمام مشيل نفسو زمب الى حصل
دينا / اى حد فى مكانو كان عمل اكتر من كدة كمان
عادل / وانت ياباشاا عامل اية
يوسف كان بيلعب فى الموبيل و عادل بيخبط على رجلو
يوسف / نعم
عادل / انت بقالك قد اية مشفتنيش
يوسف / انت عارف ياخالو الكلية والمزاكرة والله
عادل / بس متنساش ان عينى عليك
يوسف / بس انا خلاص بعت عن الشلة دى خالص حتى اسال ماما
عادل / يوسف اخبارك بتوصلى كل دقيقة يعنى اللقمة الى بتاكلهاا بيكون عندى خبر عنها الاول ماشى
دينا / فى اية هو
مؤيد / لاا متقلقيش انا بحظرو بس
لينا / خالتو ممكن تيجى معاياا شوية
دينا بتروح مع لينا
عادل / يوسف انت اية الى خلاك تروح المعادى امبارح
يوسف / المعادى اناا لاا اة المعادى دة واحد زميلى كان تعبان وكنت بتطمن علية
عادل / يوسف انا بشتغل اية
يوسف / حضرتك يعنى ظابط فى مركز تدريب المخابرات الخارجية
عادل / الداخلية والخارجية اكيد يعنى هعرف ابن اختى بيعمل اية بالظبط حتى ممكن اقولك اية نوع هدومك الداخلية كماان
ويوسف عيونو على الارض باحراج من عادل
عادل / يوسف بصلى خلى عينك فى عينى واسمعنى كويس
ويوسف بيبص لعادل بتوتر
عادل / امك وابوك مش هيستحملو اى خبطة منك تاانى ومتخلنيش انا اتصرف معااك تصرف مش هيعجبك
يوسف / ازاى يعنى
عادل / مثلاا فى متطوعيين نزلو المركز عندناا وممكن من بكرة اسمك يكون معااهم
يوسف / خالى لاا الله يخليك خالى انت انت بتهزر صح
عادل / لا دى حاجة بسيطة من الى ممكن اعملو
يوسف / انا من الكلية للبيت ولو مش عوزنى اروح الكلية بلاش
عادل / لاا هتروح الكلية وهتنتبة لدرستك واى غلطة بكرت احمر
و دينا بتنزل
دينا / يوسف خلينا نروح الوقت اتاخر
يوسف / اة يلاا فعلا الوقت اتاخر والجو برد كماان انا مستنيكى فى العربية
ودينا بتبص ليوسف باستغراب و بتروح على عادل وبتمسكو من ودانو بقوة
دينا / عملت اية للوالد
عادل / ااة براحة انتى مش هتبطلى العادة دى باة انا كبرت دلوقتى
دينا / ومش هتكبر علياا انت فاهم
و عادل بيبسها من جبنهاا وبيضمهاا
عادل / اختى حببتى انتى مسموحلك تعملى الى انتى عوزة فياا
دينا / ربنا يخليك يا حبيبى ويديك الصحة
وعادل بيوصلهاا للعربية ودينا بتمشى هى ويوسف
***********************.             
ادم واقف قدم بيت سراج وبيستنى يمكن يشوف حور تخرج
وبعد ساعات بتخرج البلكونة وفى اديهاا فنجان قهوة و ادم بيفتكر لما كان بيدوق طعم القهوة من شفايفهاا و بيبص لحور اوى وبيتاملهاا
ادم/ مش عارف اسمحك ولا افضل زعلان منك اعمل اية
تعبان موجووع منك قد اية دمرتى الثقة الى كانت بيناا لسة مش متخيل انك ممكن تعملى حاجة زى دى
و ادم بيشفها سرحانة وفنجان القهوة بيقع على اديهاا
و بتتالم و ادم بسرعة بينزل من العربية ولسة هيقرب من البيت بيشوف سراج بيروح عليهاا وبيمسك اديهاا وبيمسحها بالمنديل وادم بيغضب وبيضغط على قبضة ايدو وعلى اسنانو بقوة
ادم / الظاهر ان فيكى جوانب لسة مقدرتش اعرفهاا
و بيرجع العربية وبيمشى
***********************.             
وحور بتلمح ضوء العربية وهى ماشية

هبه / سراج خد حطلها من الكريم دة
حور / انا كويسة مفيش حااجة
هبه / انتى اكيد كنتى سرحاانة علشان كدة القهوة
سراج / حببتى بلااش نزعجهاا خلينا نسبهاا لوحدهاا
و مريم بنت سراج وهبه بتروح عليهم وهى بتعيط
هبه / مريم حببتى فى اية
مريم / الغول يا مامى الغوول انا خايفة
و حور بتفتكر ليناا وهى خايفة من الغول وبتعيط وسراج وهبه بيخدو مريم وبيخرجو وحور بتروح على صورة لينا وبتبصلهاا اوى وبتعيط
حور / للاسف مكنتش الام المناسبة ليكو المهم انكو تكونو بخيير دة بيكفينى
وحور بتحضن الصورة وبتعط اوى
***********************.             
فى الصباح
لينا بتغير هدومها وبتنزل وفهد واحمد و اسلام مستنين تحت
احمد / اتاخرتى لية
لينا / مش عرفة حاسة ان هتحصل مصيبة النهاردة
فهد / لو خايفة ممكن نتراجع وخلاص
لينا / و عمر
فهد / ممكن متشفهوش تاانى
لينا / يعنى اية منشفهوش تاانى انت
ولينا بتتكعبل على السلم وبتقع وبتصرخ والكل بيجرى عليهاا
و بيغما عليهاا
فهد / ليناا ليناااااا باابااا بااباااا
و ادم بيجرى والكل بيقلق على صوت الاولاد وادم بيروح على لينا بسرعة وخايف اوى عليهاا وبيرفض حد يحركهاا
ادم / اتصلو بالاسعااف بسرعة بسررررررعة
و ادم بيقرب منهاا بهدوء وبيلمس خدهاا بخوف
ادم / ليناا ليناا فتحى عيونك ليناا فيين الاسعااف
***********************.             
وحور بتكون نايمة وبتتفزع وهى نايمة وبتتخض اوى وبتصرخ وصورة ادم والاولاد بتقع منهاا وبتتكسر و بتمسك الصورة وبتشيل الازاز الى عليهاا المتكسر واديها بتترعش
وهبه وسراج بيدخلو لحور الاوضة
هبه / حور انتى كويسة
وبيشوفو حور مسكة الصورة وانهاا اتكسرت وهبه بتقرب على حور وبتمسكهاا وبتبعدهاا عن الازاز
هبه / حور اكيد هم بخيير
و سراج بيلم هو الازاز من على الارض
هبه / انا هجبلك ميااة
و حور خايفة وقلبهاا بيدق بسرعة وحاسة ان فى حااجة

ليست هناك تعليقات