إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤ الحلقة 74

الحلقة  74
فهد / انا ابنك اناا انا ابنك انتو اناااا انااا انا عملتلكو اية علشان تعملو فيا كدة
و لينا بتقرب من فهد وبتحط اديهاا على خصرو فى وحمة فى خصرو على شكل كريز صغيرة وبترفع التيشيرت بتعهاا وبتبص على نفس الوحمة الى على خصرهاا هى كمان نفس الوحمة ونفس الحجم واللون الاحمر
لينا/ فهد دى زى الوحمة بتعتى يا ماماا
و ادم بيبص لحور وبيشفهاا بتعيط وجسمها بيترعش
ادم / لينا تعالى هناا
و فهد بيمسك لينا من اديهاا وبيروح بيها قدم حور
فهد / ممكن يكون فى تفسيير واحد عندك للى انتى عملتية
حور / انا اسفة
و فهد بيصرخ
فهد / مش هى دى الاجاابة
ادم / حور الى فهمتو دة صح
حور / كان غصب عنى مقدرتش افرت فى الامانة
فهد / بس بتفرطى فى ابنك
ادم / حور قولى ان دة محصلش قولى انهاا صدفة عادى يعنى
و فهد بيطلع ورقة من جيبو
فهد / انا عملت التحليل دة واخت شعرة من شعرو واتاكد مفيش  اى كلام تانى ممكن يتقال
وادم بياخد منو الورقة وبيقراهاا وحور بتبص لادم اوى بخوف ولينا بتعيط
لينا / يعنى فهد هو الى بيكون اخوياا طب وعمر ماما قولى حااجة الله يخليكى
حور / ادم
ادم / حور انتى طالق
والكل بيتفزع من الصدمة
***********************.             
بعد اسبوعين فى القاهرة
حسام بيدخل اوضة مكتب ادم
حسام / ادم انت كويس

ادم / انا قولت اكتر من مرة مش عاوز اشوف حد
حسام / ادم انت حابس نفسك هناا بقالك اسبوعيين لينا جبنلهاا الدكتور لتاانى مرة ومفيش فايدة البنت تعبانة لازم تعمل حاجة
وادم مبيردش علية
***********************.             
ريم و شيماء مع لينا فى الاوضة
شيماء / حببتى شوفى انا عملتلك العصير الى بتحبية
ريم / ليناا يلاا اشربى شوية بس
ولينا مبتردش عليهم ومبتتحركش وريم شيماء بيخرجو برة و زاهر و سلمى وقفيين
زاهر / ها فى جديد
شيماء / لا
سلمى / البنت مش مستحملة ان حور و عمر يختفو فجاة من حيتهاا
***********************.             
وحسام بيدخل لفهد الاوضة
حسام / فهد
وفهد بيبص لحسام بحزن
حسام / لازم تدور على امك لازم ترجع تاانى
فهد / انا السبب انا وجودى هناا من الاول غلط لو مكنتش رجعت
وحسام بيقرب من فهد وبيطبطب على كتفو بحنية
حسام / كل حاجة بتحصل ليهاا سببهااوربنا اعلم بالاسبااب
انا قلقان على لينا دلوقتى
فهد / كان الكل سعيد وانا الى خربت السعادة دى انا السبب
حسام / فهد خليك راجل واتحمل وصلح وعافر علشان اختك علشان ابوك
***********************.             
ادم بيروح اوضة  لينا وبيبص عليهاا وهى نايمة وبيلمس خدها بحنية
ادم / ليناا
ولينا بتفتح عنيهاا وبتبص لادم بحزن وادم بيبتسم للينا اوى
لينا / ماامى عمر
ولينا بتعيط والابتسامة اختفت من على ملامحو فجاة
لينا / ماامى
وادم بيحضنهاا اوى وبيدخل فهد عليهم الاوضة وبيشوف ادم حاضن لينا ولسة هينسحب ادم بيمسك ايدو وبيسحب فهد بقوة فى حضنو
وفهد بيعيط هو وليناا
***********************.             
بعد شهر
عادل بيرجع البيت و شيماء بتروح عليه
شيماء / هاا فى اخبار عن حور عرفت مكنهاا
عادل / مفيش فايدة قلبت الدنيا عليها مش عارف
ادم واقف على السلم وبيسمعهم وبيضغط على قبضة ايدو بقوة
فهد ولينا فى الجنينة ولينا سرحانة ومبتتكلمش
فهد / ندمانة ان انا اخوكى مش كدة
لينا بتبصلو او وبتقرب منو وبتحضن دراعو وبتحط خدها على كتفو
لينا / مش عارفة
فهد / عمر وماما وحشوكى مش كدة
لينا / اكتر ما تتخيل
فهد / انا السبب
لينا / مش عارفة مين السبب بس الى اعرفو انى مش هقدر اكمل حياتى  من غيرهم
وفهد بيلف دراعو حولين ليناا اوى
***********************.             
حور قاعدة  فى جنينة لوحدهاا وفى اديهاا صورة ادم وفهد و عمر ولينا وبتحس بلمسة على كتفهاا و بتخبى الصورة وبتبتسم
سراج / الغداء جاهز يلاا
حور / سراج انا كنت مستنيك لحد ما ترجع عوزة اتكلم معاك
سراج / ممكن نتكلم على الغداء
حور/ انا همشى
وسراج بيبصلها اوى وبيقرب عليهااا
سراج / هتمشى هتروحى فيين
حور / اى مكان بس وجودى هناا مش صح واناا
سراج/ يعنى انا عارف ان لو مكنتش قابلتك صدفة على الطريق  مكنتيش هتلجئى ليا طبعاا
وحور بتبعد نظرهاا عنو
سراج / حور انتى ممكن تفضلى هناا للوقت الى ينسبك معنديش مشكلة انا مش عاوز اضغط عليكى كتيير بس ممكن تستنى لبكرة
حور / لبكرة لية
سراج / بصراحة هبة هتموت وتشوفك
حور / هبة  ميين
سراج / اة انا مقولتلكيش ان انا اتجوزت وعندى مريم كمان
وحور بتبتسم لسراج
سراج / انا حكتلها عنك كتير وهى من زمان نفسها تشوفك اوى  يلاا تعالى باة الاكل هيبرد وانا لازم ارجع الشغل تانى
و حور بتروح مع سراج
***********************.             
ادم واقف قدم الاسطبل وبيصرخ فى العمال
ادم / انا قولت اكتر من مرة المكان هناا لازم يكون نضيبف
انتو مبتفهموش لية
العامل / تمام ياباشاا تماام
ادم / لااا انا عاوز فعل مش مجرد كلام ولو انتو مش قد
الشغل يباة تروحو من هنااا
و شريف بيروح على ادم و ادم بيشوف شريف بيقرب منو
ادم / يلاا روحو شوفو شغلكو اتحركو
والعمال بتجرى يمين شمال
ادم / هاا فى اخبار جديدة
شريف / عرفنا مكان حور اما عمر لااا
ادم / لية عمر مش معااها
شريف / لاا للاسف
ادم / هى فيين
وشريف بيبص لادم وبيسكت

ادم / ماتتكلم
شريف / اصل هى يعنى
ادم / حصلها حاجة
شريف / لاا هى بخير متقلقش

ادم / شريف اتكلم بااة

شريف / الدكتور سراج
ادم / دكتور سراج ميين
شريف / الى حضرتك كسرتلو مناخيرو

ادم / دكتور البهايم
و شريف بيهز راسو بنعم
ادم / والله بجد ممتاز جدا هى مصدقت باة مش كدة
شريف / بس عمر  الى مقدرناش نوصلو باى طريقة
ادم / فى اية ياشريف الرجالة بتعتك مش عرفيين يشوفو شغلهم
شريف / احنا لسة بندور علية اكيد هيظهر
ادم / ممكن ميكنش خرج من الغردقة اصلا من وقتهاا
شريف / هنفضل مرقبين حور ولاا
وادم بيبص لشريف
ادم / خلى الرجالة تجبلى تقرير بكل تفصيلة بتحصل
وادم بيمشى وشريف بيعمل مكالمة
***********************.             

و ادم بيدخل البيت وبيشوف رودى مسكة ورقة فى اديها وبتعيط و ادم بيروح عليهاا
ادم / فى اية مالك
رودى بتروح على ادم وبتحضنو  وبتعيط
رودى / انا مش هكون ام انا السبب
ادم / رودى فهمينى اية الى انتى بتقولية دة
رودى / بسبب الحبوب الى كنت بخدهاا انا السبب انا
ادم / اطلعى اوضتك ارتاحى وبعدين نتكلم
رودى / عادل عمرو ما هيسامحنى ابدا انا انا ضيعت كل حاجة بغباائى
سلمى بتروح عليهم
سلمى / رودى فى اية مالك
ادم / خديهاا دلوقتى ترتااح يلااا
سلمى بتاخد رودى وبتروح و ادم بيقاعد على اقرب كرسى

لينا / باابى
وادم بيرفع عيونو وبيبص للينا
لينا / النهاردة اول يوم ليا فى الكلية بتعتى حبيت اشوفك قبل ما اروح
وادم بيمسك ايد رودى وبيبتسم
ادم / بالتوفيق السواق هيوصلك وهيستنى يرجعك تاانى بعد ما تخلصى
لينا/ فهد هيوصلنى هو كمان عندو كلية النهاردة وهنرجع مع بعض
ادم / كويس ربنا معاكو
ولينا بتبوس ادم من خدو وبتخرج لفهد مستنى فى العربية
و بتركب جمب فهد بحزن وبتبص حوليهاا
فهد / جاهزة
لينا / مش عارفة
وفهد بيبصلها

لينا / انا قوية انا مش ضعيفة انا هقدر
فهد / ايوة كدة انا عوزك تقولى الكلام دة طول الوقت
***********************.             
وفهد بيتحرك بالعربية وبيخرج من المزرعة ولينا بتعيط 
وفهد بيوقف العربية ولينا بتترمى فى حضنو
لينا / عمر  كان وعدنى ان هو الى هيوصلنى بالعربية عمر وحشنى اوى مش عارفة اعمل اية مش قدرة انسااة قلى اعمل اية
وفهد بيطبطب عليها
فهد / انا اقولك هتعملى اية
لينا بتمسح دموعهاا وبتبصلو اوى وفهد بيتحرك بالعربية وبيقف قدم كلية ليناا
فهد / فهمتى هتعملى اية
لينا / ولو منجحتش
فهد / لو عوزة تشوفى عمر تانى لازم تنجحى انا لازم ابعد بعيد ماشى
لينا / فهد
فهد /متخفيش عيونى عليكى شيفة الشاب الى هنااك دة
ولينا بتهز رسهاا بنعم
فهد / استنى اقلعى دة
وفهد بيشاورلهاا على الجاكيد بتعهاا ولينا بتقلع الجاكيد بتعها
ولبسة بلوزة من غير اكماام
لينا / طب لو مكنش موجود اصلاا
فهد / مستحيل عمر يفوت اول يوم دراسة ليكى صدقينى انا بفهمو كويس
ولينا بتحضن فهد اوى وبتنزل من العربية وبتبص حوليهاا بخوف
فهد / اتحركى متخفيش انا حوليكى
وفهد بيتحرك بالعربية بعيد ولينا متوترة اوى وبتفتكر عمر وبتشد الشريطة الى ربطة بيها شعرهاا وبتفرد شعرهاا على اكتفهاا
لينا / عمر انت فيين
ولينا بتبص حوليها بخوف وبتقرب من الشاب الى فهد
شاور علية وبتخبط فية
لينا / ااة رجلى ااة رجلى
ولينا بتبص حوليهاا على امل ان عمر يظهر
لينا / ااةرجلى
والشاب دة بيقرب منهاا بسرعة وبيمسك رجليهاا ولينا متوترة وبتبص حوليها
الشاب / اهدى يا انسة دى خبطة بسيطة
ولينا بتحس بلمسة على . كتفها ولينا بتقف بسرعة وبتبص ورها

لينا / عمر
احمد / لينا انتى كويسة حصلك حااجة
وفهد بيقرب عليهم ولينا عاملة زى المجنونة وبتبص حوليهاا بسرعة وبخوف وبتلمح عمر من بعيد
لينا / عمر عمر هناا
ولينا بتجرى بسرعة على الطريق علشان تلحق عمر قبل ما يبعد وكانت عربية هتخبطهاا وفهد بيشدها بسرعة
لينا / عمر كان هناا عمر كان هناا
فهد / انا متاكد ان المرة الى جااية هيقرب اكتر تعالى
واحمد وفهد ولينا بيركبو العربية
احمد / انا كمان جيت هناا على امل انى اشوفو كنت متاكد انو  مش هيسيب لينا لوحدها النهاردة
فهد /هو حابب يلعب معاناا وانا باة بحب اللعب من زمان
احمد / هنعمل اية
فهد / خلونى انا افكر كويس وبعدين نقرر
***********************.             
فى فيلا مروان
دينا / يوسف رايح فيين
يوسف / رايح الكلية يا امى
دينا / يوسف لو حصل منك اى تصرف تاانى
يوسف / ماما خلاص انا قولتلك انى سبت كل حااجة خلاص امتى هتصدقينى
ويوسف مدايق اوى وبيمشى
دينا / يوسف استنى
ودينا بتروح وره يوسف بسرعة
يوسف / فى اية تاانى تحبى اعمل اية علشان تصدقينى
ودينا بتروح على يوسف وبتحضنو اوى ويوسف بيحضنها
يوسف / اسف
دينا / عوزاك تكون متاكد انى عمرى ما هفقد الثقة فيك ابدا
انت ابنى وروحى انا بس خايفة عليك
يوسف / عارف بس انا بوعدك انى مش هخليكى تفقدى الثقة دى تانى
دينا / وانا متاكدة من كدة
ودينا بتطلع مفتاح وبتحطهاا فى ايد يوسف
يوسف / دة بجد
دينا / يعنى مش هخلى ابنى حبيبى يروح الكلية بتاكسى
ويوسف بيحضنها اوى وبيروح على العربية بتعتو وبيمشى
***********************.             
فى الليل ادم واقف قدم بيت جبلى بجنينة صغيرة وبيشوف حور وقفة فى البلكونة وباين عليهاا الحزن وموبيل ادم بيرن
ادم / الوو
سلمى / ادم رودى فى المستشفى لازم تيجى بسرعة
وادم بيبص لحور وبيتحرك بالعربية وبيمشى بسرعة
***********************.             
و  بيروح المستشفى وبيشوف عادل و سلمى
ادم / فين رودى
عادل / بيحققو معاها جوة
ادم / تحقيق اية
وبتخرج رودى من الاوضة  وبتعيط  ورودى بتروح على عادل وبتحضنو وبتعيط اوى بيخرج ضابط ورهم من الاوضة

الضابط بيشوف ادم بيقف تمام بسرعة
ادم / اية الى حصل
الضابط / انا مكنتش اعرف انهاا اخت حضرتك انا اسف
ادم / انا بقولك اية الى حصل
الضابط / الهانم هجمت على الدكتور بالضرب وضربتو بالطفاية  ودة سببلو ارتجاج فى المخ

ليست هناك تعليقات