إبحث عن موضوع

اشواك الحب ❤الحلقة 72

الحلقة    72
وعمر بيبص لفريد وره وبيضربو بالبكس فجاة وشريف بيبعد عمر هو وحساام
عمر / هو الى زقها بقوة
لينا / لاا انا الى رجلى اتزحلقت من على الصخرة
ادم / اكيد هو ميقصدش صح يا فريد ولا تحب اقول يا فهد احسن
والكل بيبص لادم
ادم / بيكون فهد اكيد كان عامل مفجاة ليناا صح
وفهد بيبص لحور اوى
حور / فهد انت فهد
وحور بتقرب منو ولسة هتلمسو وفهد بيبعد اديهاا عنو

فهد / ابعدى عنى
وفهد بيجرى على الفيلاا بسرعة وحور بتعيط وادم بيقرب منهاا وبيضمهاا
حور / فهد ابنى انا اناا ازااى مقدرتش اعرفو
وحور بتعيط اوى
عمر / يعنى اية فريد هو فهد ولية خبا عننا لية
ادم / هو الى لازم يجاوب على السؤال دة
***********************.             
وحور بتعيط وبتروح وره فهد وبتشوفو بيجمع هدومه
وحور بتمسك ايدو وبتبكى
حور / اسفة
فهد / اسفة على اية يا مدام حور
وحور بتعيط اوى لما فهد بيبصلهاا وبتشوف دموعو نزليين على خدو
حور / فهد
فهد / فهد ماات من اليوم الى رمتينى وسبتينى قد اية كنت بنام من كتر العياط عليكو انتو واخواتى حتى عمى مقدرش يستحملنى رماانى بعد ما سافرنا باسبوعيين بس على مدرسة
داخلية وانتو عايشين حيتكو وانا بمووت من البعد ولا حد
فكر فيا كنت مجرد طفل لما افتكرت انى واحد منكو بس لما كبرت عرفت انى ولاا حاجة بالنسبة ليكو ولا حااجة
حور / لا متقولش كده ارجووك
فهد / بعد السنين دى كلهاا رجعت مصر كنت عاوز اشفكو بس من بعييد ولما حصل الى حصل مع لينا مقدرتش اقف مكانى زى ما انتو عملتو
وادم بيقرب منو
ادم / اهدى خلينا نتكلم بهدووء
فهد / كنت مستعد ادفع الى بااقى من عمرى لحضن واحد منكو علشان كدة وافقت اكون معااكو حتى لو يوميين بس
ادم / احنا كنا بندور عليك فى كل مكان بس للاسف
عمك كان بيغير مكانو من بلد لبلد
حور / فهد انا كنت هتجنن واعرف اى حااجة عنك
فهد / والله انا شايف ان مفيش حد حياتو وقفت علياا بالعكس والله شايف ان الكل حياتو كملة الاا اناا الاااااا انا الى حياتى ادمرت
ادم / فهد اهدى شوية امك تعباانة انت شايف حالتهاا ازاى
فهد / دى مش امى ابداا ابدا انا امى مااتت وسبتنى امانة عندها ومقدرتش تحافظ على الاماانة انا اية الى مخلينى واقف اكتر من كدة
وفهد بياخد شنطتو و حور بتمسكو بقوة
حور / لاا ارجووك متسبنيش تاانى فهد ارجووك
ادم / حور اهدى حور
وفجاة حور بيغما عليهاا والكل بيصرخ وادم بيشلها بسرعة وبيحطهاا على سرير فهد بسرعة
ادم / مياة بسرعة ميااة
وفهد واقف مكانو مصدووم وبيبص لحور بخووف وحور بتفتح عنيهاا وبتبص لادم اوى وبتعيط وادم بيحضنهاا
وحور بتبص لفهد وبتمدلو اديهاا وفهد بيبصلهاا اوى وبيقرب منها وحور بتحضنو بقوة وفهد بيعيط فى حضنهاا
وعمر ولينا بيروحو عليهم وبيحضنو فهد اوى وبيعيطو
وعمر بيبص لفهد اوى
فهد / طول عمرك ايدك تقيلة
عمر / وانت مكنتش بتشتكى لباباا
وفهد عمر بيحضنو بعض اوى
***********************.             
فى الصباح
رودى قاعدة فى الجنينة لوحدهاا وبتعيط
سلوى الخادمة بتروح عليهاا
سلوى / يا هانم تحبى اجهز الفطاار دلوقتى
رودى / لاا
سلوى / بس الباشا اتصل اكتر من مرة وسالنى عليكى
ولو عرف انك ماكتيش حاجة من امبارح هيطردنى من هناا
رودى / ولو مرحتيش من قدمى انا الى هطردك
ورودى بتشوف عربية عادل بتوصل المزرعة وبتقف تبص عليهاا لحد مابتوصل قدم البيت وعادل بيدخل البيت وبيتجاهلهاا خالص ورودى بتروح علية
رودى / عادل
وعادل بيقف مكانو على السلم
رودى / هنفضل لحد كدة لامتى
عادل/ انا جاى اخد شوية هدوم عندى سفر كمان ساعتيين
رودى / سفر تاانى
عادل/ اة ومش عارف هرجع ولا لااا
وعادل بيطلع اوضته ورودى بتطلع وره وبتشوفو تقريبا
بيجهز كل حجااتو
رودى / عادل انت بتاخد كل دة لية
وعادل مش بيرد عليهاا ورودى بتقرب منو وبتمسك ايدو
رودى / عادل انا اسفة انا عارفة انى غلطاانة ومقدرتش افهمك ولا احس بيك بس ارجوج متسبنيش انا انا مقدرش ابعد عنك انا سبت الشغل خلااص
عادل / ازااى اختى قرار زى دة ودمرتى حياتك انتى اهم حاجة شغلك
رودى / لاا انا اتاكدة ان اهم حاجة هى انت
عادل / بس متاخر اوى القرار دة
رودى / لاا بص انا كمان رمييت كل حبوب مانع الحمل
عادل / لا بجد
رودى / اة والله حتى شوف الصندوق فاضى خلااص انا انا هعمل اى حاجة انت عوزهاا بس متسبنيش
وعادل بيتعصب وبيجمع شنطتو ورودى بتجرى وره على السلم
رودى / عادل ارجووك عادل متسبنيش
عادل / بس كفااية كفاية انتى اناانية انانيية
رودى / انا
عادل /هتسيبى شغلك علشان انا الى عاوز كدة وهتحملى وتبوظى جسمك علشان انا عاوز كدة وبس
رودى / لااا عادل الله يخليك اهدى اسمعنى شوية
وكريم وسارة بينزلو على الصوت
عادل / رودى حيتنا انا وانتى شئ مستحييل انا حاولت سننين علشان بحبك واستحملت بس مفيش فايدة انتى عمرك ما هتتغيرى
ورودى بتعيط
رودى / لاا هتغير انا هتغيير
عادل / بس متاخر اوى خلاص مبقاش عندى روح تستحمل تاانى
ورودى بتمسك سكينة الفاكهة من على التربيظة
رودى / مدام هتسبنى وتروح يباة انا مليش مكان فى الحياة دى
كريم / روودى رووووودى
وعادل بيبص وره وبيشوف ر ودى حطة السكينة على شريين اديهاا وعادل بيرمى الشنطة من ايدو وبيبصلها اوى و رودى بتغمض عنيهاا وبتضغط على اسننهاا وبتغرز السكين فى شرينها وبتفتح عنيهاا لما مبتحسش بالالم وبتشوف انهاا بتجرح كف عادل
وبتصرخ
وعادل بيمسك اديهاا ورودى بترمى السكيين وبتبص للدم بخووف وكريم بياخد منديل من على السفرة وبيحطو على كف عادل ورودى بترجع لوره بخووف وعادل بيبصلهاا وبيشوف جسمهاا بيترعش
من الخوف والصدمة ولسة هتقع على الارض عادل بيلحقهاا بسرعة وبيشلها
كريم / خلينى اجيب الدكتور بسرعة
وعادل بيخدهاا على اوضتهم وخايف عليها اوى وبيحاول يفوقهاا
عادل / روودى رودى افتحى عيونك روودى
ورودى بتفتح عنيهاا وبتبصلو وبتعيذ اوى

رودى / انا بحبك اوى ارجوك متسبنيش
عادل / هشش ارتاحى
رودى بتفتكر جرح عادل فى ايدو وبتتفزع وبتمسك كف ايدو بخوف
رودى/انا انا
عادل / خليكى عارفة ان قبل ما تجرحى نفسك بتجرحينى اناا وقبل ما تحزنى بتحزنينى اناا
ورودى بتحضنو  وبتعيط وعادل بيضمهاا اوى
عادل / هتوعدينى انك مش هتعملى كدة تاانى انتى فاهمة
و رودى بتهز رسهاا بنعم وبتعيذ و عادل بيضمهاا
***********************.             
ادم بيصحى من النوم و حور مش نايمة جمبو وبيبص فى الساعة وبيخرج من الاوضة
ادم / حور
شيماء / صباح الخير يا ادم
ادم / صباح الخير حور فيين
شيماء / مع فهد فى الاوضة
ادم / المكان هادى لية كدة
شيماء / حسام وشريف اخدو البنات وراحو على الشاطئ من الصبح
وادم بيروح على الاوضة الى فيهاا فهد وبيشوف حور نايمة
وفهد فى حضنهاا وبيروح عليهاا
ادم/ حور حور اصحى
وحور بتفتح عنيهاا وبتشوف ادم
حور /هششش خلية نايم طول الليل مكنش عارف يناام
وادم بيشاورلهاا انها تخرج وره وبيروح على الاوضة و حور بتروح وره
حور / انا النهاردة اسعد وحدة فى العالم ولادى كلهم جمبى هنا وانت كمان جمبى يبقي كدة انا سعادتى اكتملت
وادم باين علية مدايق اوى
حور / حبيبى فى اية مالك متعصب لية تحب اعملك قهوة
ادم / حور ياريت الى شفتو دة ميتكررش تانى
حور / شفت اية
ادم / مراتى نايمة بهدوم النوم وفى حضنهاا واحد غريب
حور / ادم اية الى انت بتقولو دة كلام مرفووض
ادم / وانتى تفسرى دة باية
حور / دة فهد
ادم / دة شاب ١٧ سنة وبيكون ابن اصحابك المقربين
وحور بتبص لادم بحزن

ادم / لازم يكون فى حدود
حور / دة ابنى
ادم / زى ابنك يا حور واهتمامنا بية مش هيقل عن اهتمامى بعمر ولينا ابدا انا هتقى ربنا فى معاملتى لية بس انتى لازم تكونى حريصة
ادم / هغير هدومى وهروح اقاعد على الشاطئ شوية
***********************.             
وادم بيغير هدومه وبيخرج وبيروح للشباب على الشاطئ
ولينا بتشوف ادم من بعيد وبتشاورلو انو ينزل الميااة وبتجرى علية
لينا / باابى بلييز تعالة انزل معاياا
ادم / ليناا مش دلوقتى
لينا / بلييز بابى انزل معايا شوية بليييز
ادم بعصبية / خلااص ليناا قولتلك مش دلوقتى
ولينا بتزعل وبتروح تقاعد مع سارة على الشاطئ
شريف / حصل حاجة ديقتك
ادم / لا ابدا بس  امبارح كان طويل
شريف / برجووع فهد العيلة اكتملت حتى الشباب حاسس ان النشاط رجعلهم
وادم بيبص للشباب وبيشفهم وقفيين بيتكلمو مع بعض
***********************.             
فى فيلاا مروان
يوسف فى اوضته وماجى بتدخل علية
ماجى / يوسف اتفضل دى طلباتك
يوسف / ممكن اعرف انا هخرج من السجن دة امتى بالظبط
ماجى /مش مسموح انك تعترض اصلاا
يوسف / يابنتى انتى اية انا اخوكى يعنى مش صعبان عليكى الحبسة دى
ماجى / والله انا عن راى ان دة اقل عقاب من باباا على الى عملتو
يوسف / انى اتحبس فى الاوضة هناا ومش مسموح اخرج منهاا دة بتسمية اية بالضبط
ماجى / دة اقل حاجة
يوسف / ماجى اخرجى برة يلاا مش عوزة اشوفك تانى
ماجى / والله ساعتهاا مفيش حد هيجبلك حجاتك الى انت عوزهاا
يوسف / طب هاتى الموبيل بتاعك اعمل مكالمة
ماجى / ممنوع سلاام عندى رياضة دلوقتى
و ماجى بتخرج ويوسف متعصب اوى
***********************.             
لينا / بابى ممكن اخرج مع عمر واحمد
ادم / لاا مفيش خروج من هناا
لينا / بس يابابى انا
ادم / ليناا خلااص قولتلك لااا
ولينا بتزعل وبتبعد وفهد بيشفهاا بيروح ورها وليناا بتروح تقاعد على الجسر فى البحر بعيد
فهد / ممكن اقاعد معااكى
لينا / فريد اة بقصد فهد
ولينا بتمسح دموعها وبتحاول تبتسم لفهد
فهد / انتى بتعيطى
لينا / لاا عادى انا يعنى من اقل حااجة ددموعى بتنزل
فهد / ما اناا عارف انتى حساسة شوية حتى لما كان عمر بيخبى منك العروسة بتعتك كنتى بتعيطى بس مكنتيش بتروحى تشتكى لباباا علية
ولينا بتهز اكتفهاا
لينا/ لسة فاكر
فهد / يعنى فى حااجات من الذكرياات مبتتنسيش
لينا / احكيلى عنك انت هتفضل هناا فى مصر ولا هتسافر
فهد / المفروض انى هساافر بس فى حاجات كتير اتغيرت زى ما انتى شايفة وبيتهيقلى ان السفر ملوش لازمة لما نرجع القاهرة هشوف شقة صغيرة اقدر ابدا حياتى فيهاا
لينا / وانت ميين قالك ان ماما هتسيبك تبعد عنها تانى انت مش عارف قد اية ماما كانت بتتعذب وانت بعيد عنهاا
فهد / انا كمان حاولت اشلكو من عقلى بس للاسف
ولينا بتمسك ايد فهد كنوع من التماسك والمواسااة
وعمر بيروح عليهم
عمر / تحبو اجبلكو اتنين ليموون

ليست هناك تعليقات